LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Tot haar verbazing, ontvang mijn vriendin gistermiddag een berichtje in haar bank app, dat haar creditcard was geblokkeerd en of ze even contact wilde opnemen met de ING.
Uiteraard gelijk gebeld en wat bleek, Mastercard had gezien de uitgaven die zij de afgelopen dagen had gedaan een VERMOEDEN!! van fraude, dat iemand anders gebruikte van haar credit ard. Dit kwam vanwege diverse weekendjes weg en een vakantie die wij gepland hebben staan de komende maanden in verschillende landen, waar wij de benodigde hotelreserveringen voor hadden gemaakt.
Nu op zich niets ernstigs zou je denken, want dan is de gebruikelijke handelswijze van een bank, dat ze netjes even met je bellen om te vragen of je inderdaad deze betalingen hebt gedaan ter controle.
Helaas denkt de ING hier heel anders over....
Zonder enige poging tot communicatie besloot de ING direct over te gaan tot een permanente blokkering van de creditcard, zonder enige mogelijkheid
Dit volledig in strijd met haar eigen algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de site van ing.nl (https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... oorwaarden) waar duidelijk te lezen staat dat er hoogstens een TIJDELIJKE blokkering van de creditcard zou mogen plaatsvinden. (punt 4 onder het kopje creditcard)
Het feit dat we volgende week dus zonder creditcard in het buitenland staan en dus niets kunnen daar en ons weekendje weg uitloopt op een weekendje of thuis blijven of op het vliegveld zitten en wachten op de terugvlucht aangezien we niets kunnen zonder cc in het buitenland, laat de ING volledig koud. Ondanks diverse telefoontjes met zowel de klantenservice en fraudemanagement blijft de reactie telkenmale, helaas voor u, maar zo doen wij dat.
Advies aan eenieder met een creditcard bij ING, om deze zo snel mogelijk op te zeggen en dan maar gewoon direct bij Mastercard of VISA een nieuwe aan te vragen of nog beter een andere bank zoeken!
Het feit dat ING haar eigen algemene voorwaarden niet wenst op te volgen, is tekenend voor de betrouwbaarheid van deze bank.
Uiteraard gelijk gebeld en wat bleek, Mastercard had gezien de uitgaven die zij de afgelopen dagen had gedaan een VERMOEDEN!! van fraude, dat iemand anders gebruikte van haar credit ard. Dit kwam vanwege diverse weekendjes weg en een vakantie die wij gepland hebben staan de komende maanden in verschillende landen, waar wij de benodigde hotelreserveringen voor hadden gemaakt.
Nu op zich niets ernstigs zou je denken, want dan is de gebruikelijke handelswijze van een bank, dat ze netjes even met je bellen om te vragen of je inderdaad deze betalingen hebt gedaan ter controle.
Helaas denkt de ING hier heel anders over....
Zonder enige poging tot communicatie besloot de ING direct over te gaan tot een permanente blokkering van de creditcard, zonder enige mogelijkheid
Dit volledig in strijd met haar eigen algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de site van ing.nl (https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... oorwaarden) waar duidelijk te lezen staat dat er hoogstens een TIJDELIJKE blokkering van de creditcard zou mogen plaatsvinden. (punt 4 onder het kopje creditcard)
Het feit dat we volgende week dus zonder creditcard in het buitenland staan en dus niets kunnen daar en ons weekendje weg uitloopt op een weekendje of thuis blijven of op het vliegveld zitten en wachten op de terugvlucht aangezien we niets kunnen zonder cc in het buitenland, laat de ING volledig koud. Ondanks diverse telefoontjes met zowel de klantenservice en fraudemanagement blijft de reactie telkenmale, helaas voor u, maar zo doen wij dat.
Advies aan eenieder met een creditcard bij ING, om deze zo snel mogelijk op te zeggen en dan maar gewoon direct bij Mastercard of VISA een nieuwe aan te vragen of nog beter een andere bank zoeken!
Het feit dat ING haar eigen algemene voorwaarden niet wenst op te volgen, is tekenend voor de betrouwbaarheid van deze bank.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2016 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Los van het feit dat er zo te lezen bij de ING het eea aan mankeert, hebben jullie nog plenty tijd om wat cash in de juiste valuta te regelen, of iets van travelercheques. Door dit ongemak, en nogmaals zo te lezen echt klantonvriendelijke gedrag van de ING, is het niet ineens 100% onmogelijk om nog vakantie te kunnen vieren.R.B. schreef:Tot haar verbazing, ontvang mijn vriendin gistermiddag een berichtje in haar bank app, dat haar creditcard was geblokkeerd en of ze even contact wilde opnemen met de ING.
Uiteraard gelijk gebeld en wat bleek, Mastercard had gezien de uitgaven die zij de afgelopen dagen had gedaan een VERMOEDEN!! van fraude, dat iemand anders gebruikte van haar credit ard. Dit kwam vanwege diverse weekendjes weg en een vakantie die wij gepland hebben staan de komende maanden in verschillende landen, waar wij de benodigde hotelreserveringen voor hadden gemaakt.
Nu op zich niets ernstigs zou je denken, want dan is de gebruikelijke handelswijze van een bank, dat ze netjes even met je bellen om te vragen of je inderdaad deze betalingen hebt gedaan ter controle.
Helaas denkt de ING hier heel anders over....
Zonder enige poging tot communicatie besloot de ING direct over te gaan tot een permanente blokkering van de creditcard, zonder enige mogelijkheid
Dit volledig in strijd met haar eigen algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de site van ing.nl (https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... oorwaarden) waar duidelijk te lezen staat dat er hoogstens een TIJDELIJKE blokkering van de creditcard zou mogen plaatsvinden. (punt 4 onder het kopje creditcard)
Het feit dat we volgende week dus zonder creditcard in het buitenland staan en dus niets kunnen daar en ons weekendje weg uitloopt op een weekendje of thuis blijven of op het vliegveld zitten en wachten op de terugvlucht aangezien we niets kunnen zonder cc in het buitenland, laat de ING volledig koud. Ondanks diverse telefoontjes met zowel de klantenservice en fraudemanagement blijft de reactie telkenmale, helaas voor u, maar zo doen wij dat.
Advies aan eenieder met een creditcard bij ING, om deze zo snel mogelijk op te zeggen en dan maar gewoon direct bij Mastercard of VISA een nieuwe aan te vragen of nog beter een andere bank zoeken!
Het feit dat ING haar eigen algemene voorwaarden niet wenst op te volgen, is tekenend voor de betrouwbaarheid van deze bank.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Dit is over het algemeen de standaardprocedure bij creditcards, ook bij MasterCard, VISA, AmEx en anderen. Het risico bij misbruik ligt immers bij de creditcard maatschappij, dus ze kunnen niet wachten tot een klant contact opneemt. Dit is ING dus niet echt specifiek aan te rekenen. Als u contact opneemt met de fraude-afdeling, wordt over het algemeen dezelfde dag nog een nieuwe kaart opgestuurd. Die moet dus ruim op tijd aankomen als u volgende week op reis gaat.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Helaas heb je voor diverse zaken tegenwoordig verplicht een cc nodig, denk aan autoverhuur, hotel e.d.
Idd ook bij andere banker of bij MasterCard/Visa wordt een creditcard gelijk geblokkeerd, maar bij hen betreft het dan een tijdelijke blokkering die ze op kunnen heffen. Overigens is een nieuwe pas aanvragen en ontvangen voor volgende week is niet mogelijk. Dit aangezien het 10 werkdagen in beslag neemt en vanwege pinksteren er volgende week ook weer een werkdag minder is.
Idd ook bij andere banker of bij MasterCard/Visa wordt een creditcard gelijk geblokkeerd, maar bij hen betreft het dan een tijdelijke blokkering die ze op kunnen heffen. Overigens is een nieuwe pas aanvragen en ontvangen voor volgende week is niet mogelijk. Dit aangezien het 10 werkdagen in beslag neemt en vanwege pinksteren er volgende week ook weer een werkdag minder is.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Dat is wat mij betreft de ING dan weer wel aan te rekenen. Bij mij is de afgelopen tijd een paar keer mijn American Express geblokkeerd en toen had ik na een dag of 2 gewoon weer een nieuweR.B. schreef: Overigens is een nieuwe pas aanvragen en ontvangen voor volgende week is niet mogelijk. Dit aangezien het 10 werkdagen in beslag neemt en vanwege pinksteren er volgende week ook weer een werkdag minder is.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Mijn ervaring is dat die 10 dagen bij ING het maximum is. In de praktijk is het meestal veel sneller. AMEX geeft ook niet 2 dagen aan voor vervanging. Bij mij op het werk hebben we AMEX kaarten en daar is de officiële vervangtijd ook 10 dagen, maar in de praktijk korter. Je kunt je wel voorstellen wat er op een site als deze gebeurt als een bedrijf adverteert met 2 dagen en het worden er 3. Zeker als het nog zo'n "asociaal bedrijf" is waar personeel vrij krijgt op 2e pinksterdag....Jefdus schreef:Dat is wat mij betreft de ING dan weer wel aan te rekenen. Bij mij is de afgelopen tijd een paar keer mijn American Express geblokkeerd en toen had ik na een dag of 2 gewoon weer een nieuweR.B. schreef: Overigens is een nieuwe pas aanvragen en ontvangen voor volgende week is niet mogelijk. Dit aangezien het 10 werkdagen in beslag neemt en vanwege pinksteren er volgende week ook weer een werkdag minder is.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Hier hebben ze het over het leveren van een nieuwe creditcard (na blokkeren ervan) binnen 5 werkdagen, dus dan zou het goed moeten komen als je die nu meteen aanvraagt?
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Reactie van ING is, nieuwe cc hebben wij voor u aan gevraagd, houdt rekening met 10 werkdagen het absolute desinteresse van de medewerkers daar voor de situatie is nog het meest bedroevend.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
had u verwacht dat ze voor u in huilbuien waren uitgebarsten?
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Het gaat er met name om of ze je de juiste informatie verstrekken. Blijkbaar is dat het geval en ben je dus prima geholpen. Wat had je nog meer willen zien?R.B. schreef:Reactie van ING is, nieuwe cc hebben wij voor u aan gevraagd, houdt rekening met 10 werkdagen het absolute desinteresse van de medewerkers daar voor de situatie is nog het meest bedroevend.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Ts ik snap het heel goed. en hoop dat je het lukt voor je vakantie in orde te krijgen. Weer zie ik dat het niet de fout van ing is. maar van het personeel!
Verkeerde voorlichting en weinig tot geen medewerking om het snel op te lossen!
Verkeerde voorlichting en weinig tot geen medewerking om het snel op te lossen!
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Geen desinteresse, maar gebrek aan mogelijkheden. Het ding kan zomaar binnen 2 werkdagen binnen zijn, maar er kunnen ook situaties zijn waar mensen van ING geen invloed op hebben. Dan duurt het een of meer dagen langer. Vandaar deze opmerking. Reken je niet rijk is de boodschap.R.B. schreef:Reactie van ING is, nieuwe cc hebben wij voor u aan gevraagd, houdt rekening met 10 werkdagen het absolute desinteresse van de medewerkers daar voor de situatie is nog het meest bedroevend.
Vergeet aub niet dat een pasje een fysiek iets is dat aangemaakt moet worden. Toen ik nog bij de Univé werkte, en verantwoordelijk was voor het afsluiten van reisverzekeringen, kon ik in noodgevallen een exemplaar van de polis via de fax naar de tussenpersoon versturen zodat de klant een uur later al verzekerd op reis kon, het origineel kwam dan alsnog via de post. Maar een pasje via de fax versturen dat ook nog werkt, dat gaat natuurlijk niet lukken.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Volgens mij moet je het topic nog eens goed doorlezen. Wat is precies die fout dan? Welke voorlichting is precies verkeerd? En wat is er niet snel genoeg opgelost?john18 schreef: Weer zie ik dat het niet de fout van ing is. maar van het personeel!
Verkeerde voorlichting en weinig tot geen medewerking om het snel op te lossen!
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Ondanks diverse telefoontjes met zowel de klantenservice en fraudemanagement blijft de reactie telkenmale, helaas voor u, maar zo doen wij dat.Moneyman schreef:Volgens mij moet je het topic nog eens goed doorlezen. Wat is precies die fout dan? Welke voorlichting is precies verkeerd? En wat is er niet snel genoeg opgelost?john18 schreef: Weer zie ik dat het niet de fout van ing is. maar van het personeel!
Verkeerde voorlichting en weinig tot geen medewerking om het snel op te lossen!
I.p.v. Ja sorry zo is onze werkwijze maar ik zal kijken wat ik voor u kan doen. Dan kunnen ze toch meteen een nieuwe opsturen na verificatie. Dat heet klantenservice!
Ik begrijp dat het moeilijker is dan dat het lijkt maar toch Als ze dus tijdelijk blokkeren had ts binnen 5 dagen na eerste telefoontje zijn creditcard weer op orde!
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Voor hetzelfde geld zat hij al in het buitenland dus is dit toch wel een situatie waar de ing even naar moet kijken om mogelijke andere gevallen betere service te bieden
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
En zoals eerder aangegeven is : het kan nog deze week afgehandeld zijn. Ik zou dit geen desinteresse willen noemen, ze regelen het nu , toch?R.B. schreef:Reactie van ING is, nieuwe cc hebben wij voor u aan gevraagd, houdt rekening met 10 werkdagen het absolute desinteresse van de medewerkers daar voor de situatie is nog het meest bedroevend.
Dus misschien nog even geduld?
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Na hoeveel telefoontjes. Ja het kan nu op tijd zijn maar ook niet. en de volgende klant die zit misschien wel in het buitenland.moederslink schreef:En zoals eerder aangegeven is : het kan nog deze week afgehandeld zijn. Ik zou dit geen desinteresse willen noemen, ze regelen het nu , toch?R.B. schreef:Reactie van ING is, nieuwe cc hebben wij voor u aan gevraagd, houdt rekening met 10 werkdagen het absolute desinteresse van de medewerkers daar voor de situatie is nog het meest bedroevend.
Dus misschien nog even geduld?
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
ING doet gewoon wat ze moeten doen. Je kunt ook altijd de fout bij de bank willen leggen.
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Blijkbaar hebben een paar mensen in dit topic, duidelijk moeite met lezen,
Ja het is de fout van de bank, aangezien zij een definitieve blokkade op een creditcard zetten, wat in strijd is met hun eigen algemene voorwaarden, waardoor deze situatie ontstaat. Alle hieruit voortvloeiende acties, welke in theorie een oplossing zou kunnen bieden, waren overbodig geweest als ze en ik herhaal nog maar eens hun eigen richtlijnen hadden gevolgd.
Het in strijd handelen met algemene voorwaarden, moet je voor de gein als consument eens proberen dan, heb je gelijk bkr noteringen etc aan je broek. Het feit dat tevens diverse medewerkers niet op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden is een gevolg van eigen gebrek, maar ook een debet van de ING, daar zijn conform de Wft gehouden zijn, tot het zorg dragen en controlering van personeel op de benodigde diplomas en kennis, om financieel advises te mogen geven. Voor de duidelijkheid voor diegene die dat niet weten, al het personeel van de klantenservice die op desbetreffende afdeling werken dienen te beschikken over tenminste een geldig Wft basis diploma.
[Offtopic bijdrage verwijderd door Moderatie]
Ja het is de fout van de bank, aangezien zij een definitieve blokkade op een creditcard zetten, wat in strijd is met hun eigen algemene voorwaarden, waardoor deze situatie ontstaat. Alle hieruit voortvloeiende acties, welke in theorie een oplossing zou kunnen bieden, waren overbodig geweest als ze en ik herhaal nog maar eens hun eigen richtlijnen hadden gevolgd.
Het in strijd handelen met algemene voorwaarden, moet je voor de gein als consument eens proberen dan, heb je gelijk bkr noteringen etc aan je broek. Het feit dat tevens diverse medewerkers niet op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden is een gevolg van eigen gebrek, maar ook een debet van de ING, daar zijn conform de Wft gehouden zijn, tot het zorg dragen en controlering van personeel op de benodigde diplomas en kennis, om financieel advises te mogen geven. Voor de duidelijkheid voor diegene die dat niet weten, al het personeel van de klantenservice die op desbetreffende afdeling werken dienen te beschikken over tenminste een geldig Wft basis diploma.
[Offtopic bijdrage verwijderd door Moderatie]
Re: ING blokkeert creditcard zonder medeweten gebruiker
Ik heb niet de benodigde kennis maar ik heb al vaker gezien wat jij zo netjes meld:
Het feit dat tevens diverse medewerkers niet op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden is een gevolg van eigen gebrek, maar ook een debet van de ING, daar zijn conform de Wft gehouden zijn, tot het zorg dragen en controlering van personeel op de benodigde diplomas en kennis, om financieel advies te mogen geven.
Dat dus de personeel niet handelen zoals het hoort. De ing moet daar actie in ondernemen want dit probleem komt in heel veel afdelingen van ing terug.
Het feit dat tevens diverse medewerkers niet op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden is een gevolg van eigen gebrek, maar ook een debet van de ING, daar zijn conform de Wft gehouden zijn, tot het zorg dragen en controlering van personeel op de benodigde diplomas en kennis, om financieel advies te mogen geven.
Dat dus de personeel niet handelen zoals het hoort. De ing moet daar actie in ondernemen want dit probleem komt in heel veel afdelingen van ing terug.