LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discussie met werkgever over nakomen cao

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Brahms

Re: discussie met werkgever over nakomen cao

Ongelezen bericht door Brahms »

......Toch zou ik het persoonlijk niet op ontslag laten uitdraaien, en gewoon tijdelijk op de lijndienst gaan rijden en tegelijkertijd heel hard op zoek gaan naar iets anders. Je moet geen ouwe schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. En een WW is ook niet ideaal (en die krijgt u misschien niet eens !). En ontslag op staande voet staat niet leuk op je CV......
En dit is het juiste antwoord waar je het ook volgens mij mee moet doen.
Ga gewoon werken en ga ondertussen wat anders zoeken. Gedraag je zoals de werkgever wil en doe desnoods enige tijd met forse tegenzin je werk. Maar zorg dat je niet ontslagen wordt.
Je kan ook je been stijf houden, bij ontslag wegens werkweigering lacht vooral de werkgever het hards en jij trekt aan het korste eind. Vooral op je CV en in je verdere arbeidsleven kan je dat nog flink opbreken, werkgevers nemen nou eenmaal niet graag nieuw personeel aan met een "verleden" !

bosco40

Ongelezen bericht door bosco40 »

U heeft hem door een bct mag zelfs niet omheen,
Omdat ik al jaren discussies heb over de uitbetaalde uren heb ik de bct zelfs in de bus gekregen om de discussie te stoppen.
Maar werkgever betaalde de uren uit die door de planners in het web portaal waren gezet.
Mijn uitbetaalde uren kloppen dus niet met de geregistreerde uren in de bct,je zou dus zeggen fraude?

Die bct is er voor om alles te kunnen controleren zoals de werktijden pauzes of de chauffeur zijn rust krijgt enz
Maar ook kunnen ze precies zien waar je bent.
hoe laat ik bij een adres ben en ook hoe laat ik pers in en uit stappen.
Dat is allemaal heel mooi te volgen door het bedrijf

Maar mijn werkgever had daar schijt aan en ging om de bct heen terwijl dat verboden is.
En probeerde op die manier geld te verdienen door uren weg te strepen.

Zoals u al zei een taxi bedrijf kan nooit zeggen hoe laat een chauffeur thuis moet zijn.

Werkgever heeft ook toe gegeven dat ze dat niet hadden mogen doen.
Maar dat heeft wel een maand geduurd om het toe te geven.

En nogmaals er is niet genormeerd er is eenzijdig genormeerd door werkgever en dat is niet geldig

Was er maar genormeerd dan was er geen discussie ontstaan.

Normeren doe je samen in overleg en zet je samen een handtekening onder een papier.

Zie een bct als een Tachograaf van een vrachtwagen chauffeur
Ga je daar omheen pleeg je een economisch delict.

En die bekeuringen zijn niet misselijk.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

bosco40 schreef:U heeft hem door een bct mag zelfs niet omheen,
Omdat ik al jaren discussies heb over de uitbetaalde uren heb ik de bct zelfs in de bus gekregen om de discussie te stoppen.
Maar werkgever betaalde de uren uit die door de planners in het web portaal waren gezet.
Mijn uitbetaalde uren kloppen dus niet met de geregistreerde uren in de bct,je zou dus zeggen fraude?

Die bct is er voor om alles te kunnen controleren zoals de werktijden pauzes of de chauffeur zijn rust krijgt enz
Maar ook kunnen ze precies zien waar je bent.
hoe laat ik bij een adres ben en ook hoe laat ik pers in en uit stappen.
Dat is allemaal heel mooi te volgen door het bedrijf

Maar mijn werkgever had daar schijt aan en ging om de bct heen terwijl dat verboden is.
En probeerde op die manier geld te verdienen door uren weg te strepen.

Zoals u al zei een taxi bedrijf kan nooit zeggen hoe laat een chauffeur thuis moet zijn.

Werkgever heeft ook toe gegeven dat ze dat niet hadden mogen doen.
Maar dat heeft wel een maand geduurd om het toe te geven.

En nogmaals er is niet genormeerd er is eenzijdig genormeerd door werkgever en dat is niet geldig

Was er maar genormeerd dan was er geen discussie ontstaan.

Normeren doe je samen in overleg en zet je samen een handtekening onder een papier.

Zie een bct als een Tachograaf van een vrachtwagen chauffeur
Ga je daar omheen pleeg je een economisch delict.

En die bekeuringen zijn niet misselijk.
Het is zo dat jouw werkgever fout zat met de uren. Die zijn nou in orde toch?
Volgens jouw zat hij fout en leefde niet de cao na. Nu heeft hij het in orde gemaakt met jouw. Jij wilt niet lijndiensten werken. Dus jij doet het niet. Jij leeft nu jouw contract niet na. Dus Jij zit nu fout.
Dat het om meer gaat zoals u aangeeft daar kun je gezamenlijk iets tegen doen. Nooit alleen. Wordt je met spoed uitgeschakeld of zo als voorbeeld voor de andere. Om jouw baas aan te pakken ga je naar de bond. Nu heb je ervoor gezorgd dat jij een target op je rug hebt.

U zegt economisch delict . Kun jij dat effe nader toelichten?
Als hij uren niet uitbetaald of eenzijdig schrapt dat is dan toch tussen hem en jouw?
Hij sjoemelt toch niet met de rij en rust tijden wet?

bosco40

In het web portaal komen de uren die zij hebben uitgerekend niet overeen met de bct tijden

Je kan een uitdraai maken van het web portaal en die moet hetzelfde zijn als de Bct. dat is normaal en dat moet ook

Een voorbeeld er zijn 2 pauzes van een half uur geweest die zij hebben ingevuld in het web portaal.

maar die de bct geeft dat niet aan omdat ik die pauzes ook niet heb gehad.

Maar dat heeft weer te maken met valys ritten die ik ook reed een pauze achteraf invullen is ten strengste verboden.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

snuffel1 schreef:ontslag met wederzijds goed vinden nemen is wel een optie maar dat moet in samenwerking met de instantie gaan die uw ww uit gaat keren
Niet correct. Als werkgever en werknemer een goede vaststellingsovereenkomst tekenen, heeft het UWV hier verder niets mee te maken en moet er WW betaald worden.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

john18

Maar dan pleegt u een strafbaar feit. U bent verplicht u aan de rij en rust tijden te houden. Doet u dat niet dan wordt er toch pauze in mindering gebracht. Als je in opdracht van u werkgever de rij en rusttijden overtreed dan kan het hem maar ook jouw een boete opleveren. U bent verantwoordelijk voor uw eigen daden. Vooral met personen vervoer.

bosco40

Ja die pauze was ook niet nodig geweest ik was binnen de tijd thuis

En volgens de fnv moet het taxi bedrijf via de bct een bericht sturen naar mij dat ik een oauze moet gaan nemen

Wat moet er in een goede vaststellingsovereenkomst staan zodat ik recht hou op ww?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

bosco40 schreef:.....Wat moet er in een goede vaststellingsovereenkomst staan zodat ik recht hou op ww?....
Realiseer je wel dat een goede vaststellingsovereenkomst er niet gaat komen. Immers je hebt een baan welke je gaat verliezen omdat je je werk niet wilt doen welke je werkgever aanbied (en mag aanbieden).

Dat is ontslag voor werkweigering of ontsalg door een ernstig verstoorde arbeidsrelatie.
Denk je nu echt dat je werkgever, waarmee je duidelijk (en jaren lang) overhoop ligt, je gaat helpen met een vaststellingsovereenkomst. Die is denk ik blij dat je (eindelijk) verdwijnt.
Voor jou vele anderen, zullen we maar zeggen.
Verder is het toch wel bizar dat je een baan opzegd, en dan WW krijgt. Diegene welke wel werken in dit land, kunnen dus jou centjes gaan betalen...........
Weet niet hou oud je bent, maar ik schat zo in dat je het nog moeilijk gaat krijgen op de arbeidsmarkt, zeker na een ontslag op je CV !

john18

Als je geluk hebt en je gaat morgen werken dan krijg je geen ontslag ze moeten eerst een waarschuwing sturen{wat ze al gedaan hebben?} en als je daarna nog een keer weigert krijg op staande voet ontslag.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Brahms schreef: Realiseer je wel dat een goede vaststellingsovereenkomst er niet gaat komen. Immers je hebt een baan welke je gaat verliezen omdat je je werk niet wilt doen welke je werkgever aanbied (en mag aanbieden).
Denk je nu echt dat je werkgever, waarmee je duidelijk (en jaren lang) overhoop ligt, je gaat helpen met een vaststellingsovereenkomst.
Des te meer reden voor werkgever om er wel aan mee te werken! Zonder slag of stoot van een werknemer af en zonder transitievergoeding.
Vraagsteller, schakel een arbeidsrechtjurist (al dan niet via uw verzekeraar) in. Die kan u helpen met uw situatie. En ontslag op staande voet wilt u vermijden mag ik aannemen (daar stuurt u nu wel op aan).

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

bosco40

Ik ben rond de 50 heb altijd gewerkt heb nog nooit mijn hand op hoeven te houden. Heb premies me hele leven lang betaald voor anderen.Nergens staat dat ik niet wil werken wat dat voor onzin is weet ik niet.

Als ik alles
Maar neem wat werkgever gedaan heeft wat is dan hjet volgende wat ze gaan doen?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bosco40 schreef:Ik ben rond de 50 heb altijd gewerkt heb nog nooit mijn hand op hoeven te houden. Heb premies me hele leven lang betaald voor anderen.Nergens staat dat ik niet wil werken wat dat voor onzin is weet ik niet.

Als ik alles
Maar neem wat werkgever gedaan heeft wat is dan hjet volgende wat ze gaan doen?
Er zijn in principe 2 opties:

1. Jij accepteert lijndienst en doet gewoon netjes je werk. Dan kunnen ze je, in principe, niet ontslaan. Let wel dat je huidige werkweigering onderdeel kan worden van een dossier als onderbouwing om je te ontslaan.
2. Je blijft werk weigeren en wordt op staande voet ontslagen. Je krijgt dan uiteraard geen WW en zal pas een uitkering krijgen wanneer je recht krijgt op bijstand. Ondertussen kom je niet of best moeilijk aan de bak, want zo'n ontslag staat dus echt niet goed op je CV.

Ik zou als ik jou was voor optie 1 gaan.

john18

bosco40 schreef:Nergens staat dat ik niet wil werken wat dat voor onzin is weet ik niet.
Dat zie ik ook niet staan!
Mijn moeder is taxi chauffeuse . Ze reed graag ritten van valys.{regio tilburg}. Nu zijn die ritten van het bedrijf afgepakt. Door iemand niet uit deze omgeving. die zwaar onder de prijs zitten! Als je toevallig voor hun werkt dan snap ik dat jouw werkgever alles doet om zo min mogelijk te betalen! Zit zwaar onder de kost prijs. Maar dat ter zijde. Zij kreeg ook te maken met andere tijden weekeinde en continu. Ze heeft gewoon een goed gesprek gehad en hoeft uiteindelijk om het weekeinde maar niet s'avonds. prima opgelost. gewoon goed communiceren. maar wel geluk dat het een flexibele werkgever is. Taxi daar is gewoon te veel concurrentie. Maar ik denk dat je heus wel een baantje vind in de buurt.

Julie4444

john18 schreef:Taxi daar is gewoon te veel concurrentie. Maar ik denk dat je heus wel een baantje vind in de buurt.
Als je verder geen opleiding of ervaring hebt en 50+ bent? Twijfelachtig. TS zal als chauffeur meer kans maken dan in een ander veld, tenzij hij als hotelschoonmaker voor onder het minimumloon wil worden uitgebuit of iets dergelijks.

Het verstandigste voor TS zou zijn om optie 1 te kiezen en eventueel terwijl hij nog werkt te gaan solliciteren. Je laten ontslaan is leuk voor de werkgever want die is van je af, en dan zit je zelf met de gebakken peren.

bosco40

Ik denk dat john 18 mij het beste snapt

Brahms een verstoorde arbeid's relatie ja die is er zeker.

Maar ga nu niet de schuld bij mij neerleggen ik heb gedaan wat ik als werknemer moest doen

Zoals het op tijd zijn bij mensen, het veilig heen en weer rijden van mensen ,het omgaan met deze mensen (gehandicapten) het respect hebben voor elk soort mens. En ook het aanhoren van mensen als ze in de put zaten als ik ze naar het Radboud in Nijmegen moest brengen voor bestralingen of weet ik veel wat,het aanhoren van ouderen waar man lief of vrouw lief van overleden was en zo zijn er nog veeeeeeeel meer verhalen wat een chauffeur te horen krijgt.

Met andere woorden lijndienst lijkt hetzelfde maar is het niet in tegendeel
Hier denken veel mensen chauffeur is chauffeur maar zo is het niet.

Een chauffeur van een rouwstoet is ook een chauffeur maar daar zit een groot verschil in

Zoals ik al eerder melde hier dit is niet de eerste keer dat ze mij van mijn uren bestolen hebben maar het is veeeeel vaker gebeurd.
Waar ik ook altijd wat van gezegd heb maar toch zoiets had van toe maar en het allemaal maar liet gebeuren.

En zoals john het al zegt ze maken mekaar kapot ze gaan onder de prijs rijden waardoor taxi bedrijven bij bosjes omvallen.

En wie is daar de dupe van juist ja de werknemer

Om te overleven moet het geld ergens vandaan komen en dat is over de rug van de chauffeurs

taxi bedrijven die failliet gingen in 2016
Taxibedrijf ETS
Taxibedrijf klomp
Taxibedrijven Javo
enzenzenz

bosco40

Julie4444 Sorry dat ik het zeggen moet maar een schoonmaakster heeft een hoger loon dan een taxi chauffeur.
Als je geld wil verdienen moet je zeker geen taxi chauffeur worden.
Maar het gaat mij niet om het geld het gaat er om dat ik het leuk vind het groepsvervoer

Nu krijgen we natuurlijk de opmerking wat loop je dan te drammen.

Het gaat er om dat ik wil hebben waar ik recht op heb omdat ik daar ook voor gewerkt heb
Praten we over veel uren die weggestreep zijn?

Ja behoorlijk wat namelijk meer als 10 uur in een maand tijd

En een beroepsopleiding heb ik wel

Ik heb mijn diploma gehaald op een lts school vroeger hete dat nog zo en heb diploma voor lassen mechanische techniek enz
Alleen heb ik daar nog nooit wat mee gedaan.

Julie4444

bosco40 schreef:Julie4444 Sorry dat ik het zeggen moet maar een schoonmaakster heeft een hoger loon dan een taxi chauffeur.
Ik doelde op de wanpraktijken die daar gaande zijn.
Zie: http://www.npo.nl/rambam/27-01-2016/VARA_101378114

Dan toch liever lijndienst, lijkt me.

bosco40

En john18 Ik krijg nog een gesprek met mijn werkgever en daar zal ik ook zeker heen gaan.

bosco40

Jullie 4444 ik ga zoals ik al zei tegen john het gesprek gewoon aan met mijn werkgever en we zien wel wat er uit komt .

Bedankt allemaal

john18

[Offtopic bijdragen door Moderatie verwijderd]

Ts inderdaad zeg tegen je werkgever dat jij geen problemen wilt en gewoon je werk wilt doen en gewoon netjes voor betaalt wilt worden en dat de lijndienst, jij als een straf ervaart. En als hij perse wilt, dat jij dat gewoon doet maar dat je het gewoon niet fijn vindt om zo behandeld te worden.

succes en laat het weten hoe het afloopt

Gesloten