LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bertold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:10

Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Bertold »

Nadat mijn vrouw overgestapt is van Telfort naar Tele2 kan ze niet meer gebeld worden door KPN mobiel klanten (waaronder ikzelf dus :( )
Telfort verwijst naar Tele2, Tele2 verwijst naar KPN en KPN verwijst weer terug naar Tele2.
Nu al talloze telefoontjes gepleegd, boos geworden (nooit doen dus) nog eens gebeld en nog eens maar niemand zegt ons te kunnen helpen en blijft naar elkaar wijzen.
Zonder nader onderzoek zegt Tele2 dat de telefoontjes niet doorkomen in hun systeem.
Zonder nader onderzoek zegt KPN dat ze daar niets aan kunnen doen.
Het werkelijk van de zotte..
Uiteraard eerst van alles geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de simkaart of de telefoon ligt.
Kan iemand op dit forum mij misschien een stukje op weg helpen met dit probleem?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

dit heeft met routering te maken. De nieuwe provider dient ervoor te zorgen dat de routering juist staat en je dus alle providers kan bellen en door alle providers gebeld kan worden. Tele2 moet dit dus voor je oplossen. Misschien helpt het als je het woord routering roept?

Bertold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:10

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Bertold »

Dankjewel voor de tip Pareltje.
Ik heb de klacht nog eens via internet aangekaart bij beide providers. Ik zal je tip gebruiken bij de opvolging (als ze me tenminste nog willen antwoorden na zoveel, soms niet al te vriendelijke, contacten :| ).

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Bertold schreef:Dankjewel voor de tip Pareltje.
Ik heb de klacht nog eens via internet aangekaart bij beide providers. Ik zal je tip gebruiken bij de opvolging (als ze me tenminste nog willen antwoorden na zoveel, soms niet al te vriendelijke, contacten :| ).
Graag gedaan. Hoop dat ze het snel oplossen voor je

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door 16again »

Je hebt een contract met tele2, zij moeten dit voor je oplossen. Indien fout bij andere provider ligt, dient tele2 zelf contact met die provider op te nemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pareltje31 schreef:dit heeft met routering te maken. De nieuwe provider dient ervoor te zorgen dat de routering juist staat en je dus alle providers kan bellen en door alle providers gebeld kan worden. Tele2 moet dit dus voor je oplossen. Misschien helpt het als je het woord routering roept?
Tele2 is inderdaad het aanspreekpunt voor TS, maar ik vermoed dat het probleem bij KPN/Telfort zit en met nummer portabiliteit te maken heeft (even de aanname gedaan dat TS het KPN nummer heeft meegenomen naar Tele2). Als de portering niet goed is verwerkt in de KPN/Telfort database dan kan KPN/Telfort het nummer van TS niet vinden. De centrale nummer portabiliteit database moet wel goed zijn, anders was TS helemaal niet te bereiken.

Bertold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:10

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Bertold »

GJvdZ schreef:
Pareltje31 schreef:dit heeft met routering te maken. De nieuwe provider dient ervoor te zorgen dat de routering juist staat en je dus alle providers kan bellen en door alle providers gebeld kan worden. Tele2 moet dit dus voor je oplossen. Misschien helpt het als je het woord routering roept?
Tele2 is inderdaad het aanspreekpunt voor TS, maar ik vermoed dat het probleem bij KPN/Telfort zit en met nummer portabiliteit te maken heeft (even de aanname gedaan dat TS het KPN nummer heeft meegenomen naar Tele2). Als de portering niet goed is verwerkt in de KPN/Telfort database dan kan KPN/Telfort het nummer van TS niet vinden. De centrale nummer portabiliteit database moet wel goed zijn, anders was TS helemaal niet te bereiken.
Ahem... Wat is TS???

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

TS ben jij, betekent Topic Starter

Bertold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:10

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Bertold »

Even afsluiten:
De fout lag inderdaad bij KPN.
Ik heb via de helpdesk geen resultaat kunnen boeken, ook niet na klachtenformulier ingevuld te hebben.
Gelukkig heb ik in mijn kennissenkring een KPN medewerker die erin gedoken is. Het was een fout ergens in de een of andere database en toen mijn kennis de juiste persoon te pakken had binnen de KPN organisatie was het probleem in no time opgelost.
Onbegrijpelijk dat de KPN helpdesk het probleem nooit serieus genomen heeft.

Floor!
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2018 10:40

Re: Na overstap naar Tele2 onbereikbaar voor KPN mobiel klanten

Ongelezen bericht door Floor! »

Ook ik loop hier al enige tijd tegen aan. Ik ben pas 10 maanden geleden overgestapt van KPN naar Tele2, maar kan nu voor de 4de keer niet gebeld worden door KPN mobiele gebruiikers. KPN heeft het al 3 x goed gezet?!?!? Echter komt het probleem elke keer terug. Tele2 neemt uiteraard geen enkele verantwoordelijkheid hierin. Zij wijzen vooral naar KPN. Echter neem ik middels een abonnement een dienst af bij Tele2, die zij mijns inziens niet of onvolledig leveren (in gebreke dus).
Daarnaast vraag ik me hierbij ook af hoe KPN keer op keer "mijn instellingen" kan aanpassen. Je zou verwachten dat na portering, zij hier geen toegang toe hebben. Mij komt dit over als een inbreuk op data privacy.

Nu maar een nieuwe melding ingediend bij KPN en een klacht bij Tele2. Nu maar hopen dat dit effect heeft :?

Gesloten