LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
criticmona
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:42

Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door criticmona »

Misschien kijkt men mee. Ik spreek namens iemand waarvan ik alles volg. Samenvatting. Al de schermafdrukken van het volgen pakket zijn opgestuurd naar de klantenservice van Blokker. Uit de mailwisseling haalt de klant maar ook ik dat dit niet bekeken is, er wordt met geen woord over gerept.

Bestelling in webwinkel met als afleveradres een gekozen winkel van Blokker.

Het heeft dagen gekost (steeds nieuwe dag) voor de besteldienst van PostNL het pakket ging of kon vervoeren.

Uiteindelijk ging het pakket dan onderweg maar stokte voor sluitingstijd van de winkel omdat de locatie niet gevonden kon worden. Hierop is geen reactie gekomen van de klantenservice Blokker.

De volgende ochtend zou het hervat worden waarbij in de ochtend gemeld op de track en trace van het PostNL pakket werd dat PostNL contact op zou nemen met Blokker want men kon het filiaal niet vinden.

Intussen is mijn kennis langs de winkel gegaan en heeft persoonlijk gesproken met iemand. Deze vond het vreemd maar het moest toch worden afgehandeld met het hoofdkantoor.

Later kreeg de kennis een mail waarin gevraagd werd een nieuwe afspraak voor de bezorging te maken.

Dat vind mijn kennis maar ook ik raar. Het moet naar een bestaand blokker filiaal welke toevallig uitgezonderd bepaalde feestdagen 7 dagen in de week open is. Dus mijn kennis wat deze ook heeft aangegeven duidelijk gemaakt dat deze vraag niet begrepen wordt. Wie begrijpt het wel?

Is het niet zo dat de kennis gewoon de of een nieuwe track en trace moet weten en volgen te zien op welke dag en tijd het pakket is afgeleverd in de winkel naar keuze zoals opgegeven tijdens de online bestelling en niet meer gewijzigd na de bestelling? Volgens mij hoeft deze alleen maar sinds afgelopen dinsdag te zien dat het pakket in filiaal naar keuze EINDELIJK is afgeleverd. Volgens mij hoeft klant geen dag en tijd op te geven want dat doe je als je op die locatie aanwezig bent. Dus eigenlijk zou klant dan een afspraak moeten maken en dan in dat tijdblok bivakkeren in dat filiaal om het zelf daar in ontvangst te nemen..... dit is heeeeeeeeeel raar wat hier feitelijk gevraagd wordt van mijn kennis!!!!!

Er wordt dus nergens gerept over het niet kunnen vinden van PostNL van het filiaal door klantenservice Blokker. Het is niet alleen beschreven maar de bijlagen van de schermafdrukken lieten het ook nog eens zien.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

criticmona schreef:..... Wie begrijpt het wel?......
Ik begrijp helemaal niets van je verhaal. Je start hier wel meer topics over een probleem, maar komt nooit eens terug met een reactie, of dat de aangedragen oplossingen hebben gewerkt.
Enige interactie kan geen kwaad....

Nu weer een probleem van "iemand waar ik alles va volg". Meer cryptisch kan je het haast niet omschrijven.
Verder geeft je niet aan bij welke webwinkel het artikel is gekocht (Blokker ?).
Dat Post.nl een adres niet kan vinden, lijkt me niet jouw probleem, maar meer een probleem van Post.nl zelf.

criticmona
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:42

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door criticmona »

Brahms schreef:
criticmona schreef:..... Wie begrijpt het wel?......
Ik begrijp helemaal niets van je verhaal. Je start hier wel meer topics over een probleem, maar komt nooit eens terug met een reactie, of dat de aangedragen oplossingen hebben gewerkt.
Enige interactie kan geen kwaad....

Nu weer een probleem van "iemand waar ik alles va volg". Meer cryptisch kan je het haast niet omschrijven.
Verder geeft je niet aan bij welke webwinkel het artikel is gekocht (Blokker ?).
Dat Post.nl een adres niet kan vinden, lijkt me niet jouw probleem, maar meer een probleem van Post.nl zelf.
Goed. Webshop Blokker moet afleveren Winkelfiliaal Blokker. PostNL kan het filiaal niet vinden. Blokker vraagt klant nieuwe afspraak te maken. Dus de bal ligt volgens blokker nu gegeven de feiten bij de klant. De klant moet toch geen afspraak maken met dag en tijd het alsnog bij het filiaal te laten afleveren? Zo moeilijk is het probleem niet.

Ben het met je eens dat het simpel te verwoorden is,

1. Klant besteld bij webshop blokker en geeft aan als afleveradres filiaal blokker huppeldepup in die en die woonplaats. Plaats de bestelling en betaalt.

2. Blokker stuurt het pakket naar PostNL.

3. Blokker geeft klant een track en trace code

4. PostNL levert af op adres - door klant gekozen filiaal

5. Klant ziet via track en trace dat het is afgeleverd de eerstvolgende werkdag met wat geluk en kan het ophalen.

Klaar punt. Hoe simpel kan het zijn deze vijf simpele stappen!

Hier is bij punt 4 dat PostNL het filiaal niet kan vinden en dus afleveren. Blokker speelt dan de bal naar de klant om een datum af te spreken. Dat is toch allemaal erg omslachtig? PostNL moet gewoon op bestaand filiaal afleveren en dan ziet klant het.... dat is veel simpeler, sterker nog zo hort het te functioneren. De klant laat het immers niet thuisbezorgen en in het filiaal is elke dag iemand tijdens opening hoe dan ook "thuis".

Mijn niet begrijpbare uitleg beschouw ik dan ook zelf als dat Blokker en PostNL niet in staat waren en zijn het tot het hier boven 5-stappenplan te versimpelen waarbij er hier dan geen topic over was geopend. Dan werkte het webwinkelen van Blokker namelijk gewoon.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

Prima, de grote vraag is dus nu, hoe kan het komen dar Post.NL een Blokker filiaal niet kan vinden.
De vraag is dan bv, is de gebruikte adressering wel juist.
Je mag toch aannemen dat Webshop Blokker weet waar Filiaal Blokker zich bevind, zeker als dit als bezorgadres gebruikt kan worden.........

Al eens contact opgenomen met Post.NL ? En wat zeggen die ?

criticmona
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:42

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door criticmona »

In beginsel moet de afzender het na lopen. In dit geval zou PostNL contact opgenomen hebben met Blokker.
Bron: track en trace formulier te zien met verzend barcode. Daarin staat het afleveradres en dat klopt ook helemaal.

- aflever adres klopt helemaal (filiaal blokker)
- PostNL kan het niet vinden
- Afzender Blokker vraagt klant dag af te spreken het bij fililaal af te leveren

PostNL medewerker moet volgens mij beter zijn best doen (leesbrilletje en gewone bril?) naar het aflever adres te lopen na parkeren auto of bestelbus. Die bestaat en is te vinden.

Hoewel.... het gaat slecht met Blokker dus ze bestaan wel in de winkelstraten en klanten kunnen deze ook niet vinden (grapje tussendoor).

Dus gewoon daar afleveren en melden dat het is afgeleverd dan ziet de klant het ook door de barcode in de track en trace te volgen dat het is afgeleverd. Hierna is het probleem opgelost.

Weer een grapje: wie zegt dat als klant zelf aanwezig is in de uren en op de dag dat opnieuw wordt afgesproken in het filiaal van Blokker zelf , dat PostNL het filiaal dan ineens wel weet te vinden....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als het allemaal zo grappig is waarom maak je er dan zo'n drama van?

Ik vermoed / vrees trouwens dat het pakket is gejat door de pakket bezorger. Welke pakket bezorger kan nou een Blokker niet vinden? Alsof die dingen zich achter een bosje verschuilen (even een grapje tussendoor ;-))

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

Het hele topic is misschien wel een grap !
Je maakt mij toch niet wijs dat Post.NL een bestaand adres niet kan vinden..............

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik geloof geen fluit van het hele verhaal, echt helemaal niets.

Als de webshop een pakket verstuurd naar een filiaal, dan wordt de klant heus niet bij het verzendproces betrokken. De klant krijgt een mail van Blokker dat het is aangekomen, en dat hij het af kan halen. Dat de klant afspraken moet maken met Post.nl over de aflevertijd is helemaal van de zotte. Dat gebeurt ook niet als je een pakket thuis laat bezorgen. Je hebt dan maar thuis te zijn op het moment dat Post.nl schikt.

En hoezo moet ene 'criticmona' namens iemand anders spreken? Kan diegene zijn/haar eigen weg niet naar dit forum vinden, als er al behoefte aan is?

Ik zou trouwens niet weten hoe een en ander simpeler moet, want dat is waar het mrs 'critic' om gaat.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

Misschien wat off topic, misschien ook niet.

Als je wat in de webshop van de Gamma besteld en laat bezorgen bij een filiaal, gaat dit ook apart via Post.NL.
Voor deze, eigenlijk interne verzending binnen Gamma, moet de klant overigens tekenen bij ontvangst bestelde goederen bij het filiaal.
Om het nog mooier te maken, ook al is er in het betreffende filiaal voldoende winkelvoorraad van het artikel, dan nog wordt product verzonden van webwinkel naar filiaal.........

Dus dit zou ook zo kunnen bij Blokker ?

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij niet Brahms, ik heb vorig jaar iets in de webshop bij Blokker besteld en dat in het filiaal in het dorp laten afleveren. Omdat ze dat ene ding net niet in dat filiaal hadden.

Ik heb geen idee hoe het in het filiaal is terecht gekomen, maar ik hoefde dus niks te tekenen. Kreeg alleen een mail dat ik het op kon halen, en dat heb ik toen naderhand gedaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

Conclusie :D
Verzending bij Gamma en Blokker gaan dus anders. Maar als artikel dan intern wordt verzonden bij Blokker, met eigen besteldienst, hoe komt het Post.NL verhaal dan in de wereld ?

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom geloof ik dus helemaal niets van dat verhaal. Onder andere daarom dus. Tenzij het beleid is gewijzigd, maar dan nog heb ik mijn twijfels.

Sowieso dat je op een afgesproken tijd in het filiaal moet zijn om te tekenen voor ontvangst, kom op... Gisteren is hier een flink pakket binnengekomen, Post.nl zou ergens tussen 11.00 uur en 16.00 uur langs komen, dat werd dus 14.00 uur. Je denkt toch niet dat er één klant is die al die tijd in een Blokker filiaal gaat staan wachten, en dat Blokker zo iets instelt?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

Bizar.......
Sta je tussen bijvoorbeeld 11.00 en 16.00 braaf bij het Blokker filiaal te wachten, kan Post.NL het filiaal/adres niet vinden :shock:
Onze kritische-mona moet maar weer eens wat uitleg geven.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door witte angora »

En al die tijd staat ze alle klanten en het personeel in de weg met haar scootmobiel. En dan is dat er ééntje die staat te wachten...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blokker filiaal bezorging web-order niet op orde

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:.......En dan is dat er ééntje die staat te wachten...
Nee, ook nog 7 klanten met een kinderwagen staan er al :D :D

Gesloten