LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] peugeot 307 met scheef afgesleten banden
peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Met nog geen 60.000 km de achterbanden al behoorlijk scheef afgesleten.Garage schellekens in Dongen doet er niks aan,en Peugeot Nederland al helemaal niet.Ze wijzen elke garantie af en zeggen het komt de wegligging tengoede.JAJA zo kun je een constructie fout ook formuleren.Ik denk dat er met mij velen met dit probleem rijden.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Aan welke kant ?????
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
De linker achterzijkant in het midden van de as.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Dan moet je die auto ook niet zo zwaar beladen !
Vindt het knap dat je de 60.000 km haalt met 1 set, die michelins van mij zijn van goede kwaliteit en bij 40.000 km toch echt versleten. Hangt er namelijk ook van af hoe je rijdt, en waar je rijdt -stad- snelweg etc.
Heb je wel eens van banden gewisseld? Dus linksvoor naar rechtsachter en omgekeerd, en rechtsvoor naar linksachter? Doe je om de 20.000 kilometer.
Vindt het knap dat je de 60.000 km haalt met 1 set, die michelins van mij zijn van goede kwaliteit en bij 40.000 km toch echt versleten. Hangt er namelijk ook van af hoe je rijdt, en waar je rijdt -stad- snelweg etc.
Heb je wel eens van banden gewisseld? Dus linksvoor naar rechtsachter en omgekeerd, en rechtsvoor naar linksachter? Doe je om de 20.000 kilometer.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
rijd zelf met een 307 sw hdi 110pk kreeg de auto en vond bij ongeveer 10000 km. dat de banden niet in oorde waren en veel trilde ook bemerkte ik dat mijn achterbanden schreef afsleten heb dit gemeld bij de dealer en ben op hun verzoek naar profile in gouda geweest (alias)firma Noteboom zelf goede ervaring mee heeft de auto voor en achter helemaal goed gezet ben weer terug gegaan nar de dealer het uitlijnen was kostenloos en ik kreeg van de dealer na overleg 4nieuwebanden naar eigen keus vredestein sporttrac 205/55/vr16 wat na inziens niet de goede keus wasdeze banden waren voor zo'n gewicht te zwak in de wang heb toen bij 46000 km.en voor nog 4 milimeter en achter nog 4.6 milimeter nog nooit verwisselt met voor en achter 4conti.sportcontact 2 en de auto rijd voortreffelijkik rijd er ook een zeer grote caravan mee van 1500kg. en ben nu 14000km. verder en voor zit er nog 5.5 milimeter op en achter nog 6 milimeter en zo als de vorige en deze slijten ze rondom recht af .
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Je moet je auto 1 keer goed laten uitlijnen en vragen om een uitlijn rapport. Als je verder geen stoepjes beukt is dat voldoende om je banden slijtage tot het minimale te beperken!!!
Verder is een rustige rechtervoet ook belangrijk
Verder is een rustige rechtervoet ook belangrijk
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Hoop ik niet dat je in een normale woonwijk woont, met van die scherpe verkeersdrempels, deze drempels zijn grote vrienden van de garage bedrijven,
Kunnen ze de auto's die er over heen hobbelen opnieuw uitlijnen, banden balanceren, schokdempers en vering vervangen,
Een normale stadswagen moet je eigenlijk ieder jaar even laten uitlijnen, dit scheelt je behoorlijk op nieuwe banden, de schuine slijtage op de band, zie je pas, wanneer het veel te laat is, en dat de banden vervangen moet worden, bij de APK wordt zeer scherp op deze schuine afslijting gelet,
Het is makkelijke handel, de band moet vervangen worden omdat deze aan de zijkant gesleten, terwijl het loopvlak in het midden, nog in prima conditie is.
Kunnen ze de auto's die er over heen hobbelen opnieuw uitlijnen, banden balanceren, schokdempers en vering vervangen,
Een normale stadswagen moet je eigenlijk ieder jaar even laten uitlijnen, dit scheelt je behoorlijk op nieuwe banden, de schuine slijtage op de band, zie je pas, wanneer het veel te laat is, en dat de banden vervangen moet worden, bij de APK wordt zeer scherp op deze schuine afslijting gelet,
Het is makkelijke handel, de band moet vervangen worden omdat deze aan de zijkant gesleten, terwijl het loopvlak in het midden, nog in prima conditie is.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
Dit probleem is al langer bekend, ook bij de Peugeot importeur !!!
De huidige autofabrikanten geven de achteras meer "toespoor" dan goed is om op hogere snelheid meer stabiliteit te behouden. Hieruit voort komen scheef gesleten banden, banden die zaagtandslijtage krijgen (wat resulteerd in een irritant afrolgeluid etc).
Probleem is dat de autofabrikant vaak verwijst naar de bandenimporteur, welke terecht terugverwijzen naar de auto-importeur.
Aan het einde van de rit is de berijder bijna altijd de klos omdat de autofabrikant weigert toe te kennen dat het een probleem van de auto is !! Gewoon een boze aangetekende brief rechtstreeks naar de importeur sturen en hopen dat ze iets willen doen.
De huidige autofabrikanten geven de achteras meer "toespoor" dan goed is om op hogere snelheid meer stabiliteit te behouden. Hieruit voort komen scheef gesleten banden, banden die zaagtandslijtage krijgen (wat resulteerd in een irritant afrolgeluid etc).
Probleem is dat de autofabrikant vaak verwijst naar de bandenimporteur, welke terecht terugverwijzen naar de auto-importeur.
Aan het einde van de rit is de berijder bijna altijd de klos omdat de autofabrikant weigert toe te kennen dat het een probleem van de auto is !! Gewoon een boze aangetekende brief rechtstreeks naar de importeur sturen en hopen dat ze iets willen doen.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
BANDENSPANNING!!!!!!!!
Denkt u nou werkelijk dat het scheef afslijten van de banden alleen door de auto komt! Controleer de bandenspanning. Ik heb eens een bandenboer gevraagd bij belading de bandenspanning omhoog.
Belading:
- Trekhaak
- LPG tank
- Bagage e.d.
- Passagiers
- enz,..enz,...
Wanneer de bandenspanning een paar tiende bar te laag is dan zullen de banden aardig gaan slijten. Scheef ook nog!!! En oh ja, cuppen, het bijgeluid tijdens het rijden, wordt veroorzaakt door lage bandenspanning en veel snelweg gebruik.
Denkt u nou werkelijk dat het scheef afslijten van de banden alleen door de auto komt! Controleer de bandenspanning. Ik heb eens een bandenboer gevraagd bij belading de bandenspanning omhoog.
Belading:
- Trekhaak
- LPG tank
- Bagage e.d.
- Passagiers
- enz,..enz,...
Wanneer de bandenspanning een paar tiende bar te laag is dan zullen de banden aardig gaan slijten. Scheef ook nog!!! En oh ja, cuppen, het bijgeluid tijdens het rijden, wordt veroorzaakt door lage bandenspanning en veel snelweg gebruik.
Re: peugeot 307 met scheef afgesleten banden
J slim schreef
Heb je wel eens van banden gewisseld? Dus linksvoor naar rechtsachter en omgekeerd, en rechtsvoor naar linksachter? Doe je om de 20.000 kilometer.
Laat ik hierbij even een opmerking plaatsen, wissel nooit kruislings je banden, de draairichting en profiel van je banden komen dan andersom , en dat is nu niet bevordelijk voor de veiligheid.
als je perse wilt wisselen ( eigenlijk nooit nodig ) doe dan links achter naar linksvoor en rechts achter naar rechtsvoor
Er is veel ontwetendheid over banden.
Heb je wel eens van banden gewisseld? Dus linksvoor naar rechtsachter en omgekeerd, en rechtsvoor naar linksachter? Doe je om de 20.000 kilometer.
Laat ik hierbij even een opmerking plaatsen, wissel nooit kruislings je banden, de draairichting en profiel van je banden komen dan andersom , en dat is nu niet bevordelijk voor de veiligheid.
als je perse wilt wisselen ( eigenlijk nooit nodig ) doe dan links achter naar linksvoor en rechts achter naar rechtsvoor
Er is veel ontwetendheid over banden.