LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief Internet Explorer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Covide

Alternatief Internet Explorer

Ongelezen bericht door Covide »

Mooi dat er eindelijk wat duidelijker aandacht wordt besteed aan de gevaren van spyware. Wat ik wel miste gisteravond is een alternatief voor Internet explorer. Er werd WEL vermeld dat het verstandig is uit te wijken. Een leek weet toch niet waar hij/zij een andere browser moet vinden? Een prima (gratis) browser, die nu ook door veel banken wordt ondersteund is Firefox. Deze browser is veilig te downloaden vanaf de website http://www.mozilla.org Hopelijk hebben mensen hier iets aan! Helemaal over op Linux zoals in een ander onderwerp wordt gezegd is natuurlijk helemaal het veiligst.

doblocruiser [[email protected]]

Re: Alternatief Internet Explorer

Ongelezen bericht door doblocruiser [[email protected]] »

Inderdaad. Volledig overgaan op Linux is verreweg de beste optie. Echter over het algemeen is het computergebruik voor de meeste al erg problematisch. Mensen die zich niet in het computer gebruik verdiepen zullen altijd een makkelijke prooi blijven voor Hackers. Mensen begrijpen vaak niet hoe ze een firewall moeten configureren of moeten instellen. Men denkt dat als ik het programma installeer dan ben ik veilig. Het updaten van de virusscanner is ook al zoiets. Linux is niet weggelegd voor een leek die alleen een beetje wil surfen,mailen en word documenten wil maken, maar ik blijf erbij dat met een beetje inspanning, linux voor de meeste een hele mooie optie is. Groet, doblocruiser

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er is ook nl versie met en nederlandstalig forum http://www.mozbrowser.nl

[[email protected]]

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ook ik vond het jammer dat een consumenten programma niet meer duidelijkheid gaf over alternatieven. Zoals de hele serie webbrowsers die als alternatief voor IE draaien. Maar ook de volgende oplossing die ik hoorde van iemand de bij Microsoft werkt, als je met een ouder versie van Windows werkt zoals bijv Windows98 dan is het probleem ook veel minder, omdat de meeste rotzooi geschreven is voor WindowsXP. Ook het alternatief Linux wat tegenwoordig nog makkelijker te installeren is al Windows kwam niet aan bod net als de MAC. Jammer maar voor de rest een goed programma.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic bestaat al en wordt daarom gesloten. Radar Internetredactie

Gesloten