LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

moederslink schreef:
Appie83 schreef: Ehm, als het zo is dat u na het afsluiten niet meer kan bellen (lijkt me op zich logisch, maar hoeft niet aangezien ik ook nog digitaal tv kon kijken via de Horizon Box van Ziggo nadat het abonnement was geeindigd). En na het afsluiten is er 'gebeld' met het ghostnummer en u kan dat aantonen doordat datum en tijd van het bellen plaats heeft gevonden nadat u bent afgesloten, dan is het natuurlijk geen onmogelijke zaak meer :D.
Dit is dan toch iets wat Telfort moet kunnen laten zien?
ik denk dat Telfort hier gewoon aan mee kan en moet werken.
Het is ook in het belang van Telfort dat dit soort praktijken onderzocht wordt en aan de kaak wordt gesteld.
Als ik verder de links van Appie83 zo eens doorlees , nou dan heeft Telfort hier in het verleden ook al mee te maken gehad.
Dus.....Telfortwebcareteam : zet de tanden er ook maar weer eens even in....
Dit soort dingen gebeurt, dit soort fraude wordt gepleegd .
Helaas wilt telfort alleen maar een onderzoek intern starten als wij meewerken aan een betalingsregeling.

Zo staat het letterlijk in het mailtje die wij gisteren hebben ontvangen.

Uiteraard houd ik jullie verder op de hoogte hoe de zaak verloopt.

Mvg

Moneyman
Berichten: 31122
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Do848 schreef:Helaas wilt telfort alleen maar een onderzoek intern starten als wij meewerken aan een betalingsregeling. Zo staat het letterlijk in het mailtje die wij gisteren hebben ontvangen.
Dat is toch niet gek? Jij hebt een verplichting tegenover Telfort die je momenteel niet nakomt. Tegelijk wil je iets van hen. Dan vind ik het vrij logisch dat zij pas in beweging komen als jij begint met je verplichting na te komen. Nogmaals: vergeet niet dat Telfort primair géén partij is in dit conflict.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Moneyman schreef:
Do848 schreef:Helaas wilt telfort alleen maar een onderzoek intern starten als wij meewerken aan een betalingsregeling. Zo staat het letterlijk in het mailtje die wij gisteren hebben ontvangen.
Dat is toch niet gek? Jij hebt een verplichting tegenover Telfort die je momenteel niet nakomt. Tegelijk wil je iets van hen. Dan vind ik het vrij logisch dat zij pas in beweging komen als jij begint met je verplichting na te komen. Nogmaals: vergeet niet dat Telfort primair géén partij is in dit conflict.
Zoals ik al eerder aangaf ga ik hier verder niet meer inhoudelijk ergens op in, u kunt later de stand van zaken tegemoet zien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door moederslink »

@Do848,
ik snap de frustratie en de boosheid heus wel. U bent de dupe geworden van deze fraude- ellende.
Toch zou ook mijn advies zijn ( Moneyman was me net 1 slag voor :wink: ) :
begin vast, onder protest, met deze betalingsafspraak na te komen, anders escaleert het verder en wordt het doorgezet naar incassotrajecten .

Telfort heeft, sec gezien , nu eenmaal deze vordering op u.
Als alles is uitgezocht , kunt u het, onder protest , betaalde bedrag terug verwachten op uw rekening.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

moederslink schreef:@Do848,
ik snap de frustratie en de boosheid heus wel. U bent de dupe geworden van deze fraude- ellende.
Toch zou ook mijn advies zijn ( Moneyman was me net 1 slag voor :wink: ) :
begin vast, onder protest, met deze betalingsafspraak na te komen, anders escaleert het verder en wordt het doorgezet naar incassotrajecten .

Telfort heeft, sec gezien , nu eenmaal deze vordering op u.
Als alles is uitgezocht , kunt u het, onder protest , betaalde bedrag terug verwachten op uw rekening.
Ik volg gewoon netjes de instructies van mijn advocaat op die ik telefonisch heb doorgekregen, en dat was om niet te betalen.

Morgen staat de afspraak bij onze advocaat, dan zien wij wel verder hoe het gaat lopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok . Succes met alles en we horen het ,denk ik, dan nog wel.

Moneyman
Berichten: 31122
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Do848 schreef:
moederslink schreef:@Do848,
ik snap de frustratie en de boosheid heus wel. U bent de dupe geworden van deze fraude- ellende.
Toch zou ook mijn advies zijn ( Moneyman was me net 1 slag voor :wink: ) :
begin vast, onder protest, met deze betalingsafspraak na te komen, anders escaleert het verder en wordt het doorgezet naar incassotrajecten .

Telfort heeft, sec gezien , nu eenmaal deze vordering op u.
Als alles is uitgezocht , kunt u het, onder protest , betaalde bedrag terug verwachten op uw rekening.
Ik volg gewoon netjes de instructies van mijn advocaat op die ik telefonisch heb doorgekregen, en dat was om niet te betalen.

Morgen staat de afspraak bij onze advocaat, dan zien wij wel verder hoe het gaat lopen.
Prima, die keuze staat je vrij. Maar wees je wel bewust van het risico dat je honderden euro's extra aan proceskosten kwijt zult zijn - nog los van je advocaatkosten. En die ga je nooit allemaal op Telfort verhalen - zelfs niet als je zou winnen. Wees gewaarschuwd.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Appie83 »

moederslink schreef:
Appie83 schreef: Ehm, als het zo is dat u na het afsluiten niet meer kan bellen (lijkt me op zich logisch, maar hoeft niet aangezien ik ook nog digitaal tv kon kijken via de Horizon Box van Ziggo nadat het abonnement was geeindigd). En na het afsluiten is er 'gebeld' met het ghostnummer en u kan dat aantonen doordat datum en tijd van het bellen plaats heeft gevonden nadat u bent afgesloten, dan is het natuurlijk geen onmogelijke zaak meer :D.
Dit is dan toch iets wat Telfort moet kunnen laten zien?
ik denk dat Telfort hier gewoon aan mee kan en moet werken.
Het is ook in het belang van Telfort dat dit soort praktijken onderzocht wordt en aan de kaak wordt gesteld.
Als ik verder de links van Appie83 zo eens doorlees , nou dan heeft Telfort hier in het verleden ook al mee te maken gehad.
Dus.....Telfortwebcareteam : zet de tanden er ook maar weer eens even in....
Dit soort dingen gebeurt, dit soort fraude wordt gepleegd .
Jammer dat TS hier niet inhoudelijk op wil reageren. Of TS mag dat niet van zijn/haar advocaat, dan kan natuurlijk ook. Hoe dan ook als de datum van afsluiting ligt voor de datum van het bellen naar het 'ghostnummer' en dit zou na afsluiten technisch niet kunnen en TS heeft dit ook gecommuniceerd aan Telfort dan zal Telfort toch echt eens achter zijn oren moeten krabben.

TS geeft aan dat hij/zij een advocaat ingeschakeld heeft. Dus ik ga er van uit dat de advocaat ook weet dat er bepaalde risico's aan het niet betalen van de vordering van Telfort is verbonden, namelijk incassokosten etc en dat deze advocaat een inschatting heeft gemaakt. Betalen onder protest lijkt mij inderdaad het beste want mocht je dan alsnog de zaak verliezen dan is de schade beperkt.
(tijdje terug een aflevering gezien van Deurwaarders betalen of leeghalen en als je dan ziet wat de schuld was en tot hoever dat kan oplopen :shock: )

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Ik had gisteren ook in dit topic gepost ( zelfde probleem) bij ons is het inmiddels opgelost.
Het bleek inderdaad het zoontje geweest te zijn die zo dacht ' gratis geld' te krijgen.

Het ging hier om een kleiner bedrag maar is dus gewoon opgelost

Martine

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Juist Martine. Bedankt voor je terugkoppeling, dit kan dus inderdaad zomaar gebeuren. Fraude kan, maar hoeft dus niet.

Het verbaast me daarom niet dat Telfort eerst wil dat er op zijn minst een begin van betaling moet zijn alvorens eens verder te kijken. Als iedere betwiste nota eerst onderzocht moet worden voor er betaald wordt, zal het heel lang duren voor er eens geïncasseerd kan worden denk ik. Telfort zou binnen de kortste keren failliet zijn.

Of het advies van de advocaat verstandig is weet ik niet. Wel weet ik dat, hoe meer werk de zaak voor hem oplevert, hoe meer geld het voor hem oplevert. Misschien daar ook eens over nadenken?

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

martine81 schreef:Ik had gisteren ook in dit topic gepost ( zelfde probleem) bij ons is het inmiddels opgelost.
Het bleek inderdaad het zoontje geweest te zijn die zo dacht ' gratis geld' te krijgen.

Het ging hier om een kleiner bedrag maar is dus gewoon opgelost

Martine
En hoe zijn jullie er achter gekomen dat dit het is geweest? Is er geld op de rekening gestort?

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Nee, het kind heeft het uiteindelijk toegegeven, eerst hield hij vol van niet ( vandaar ook mijn post hier) maar uiteindelijk heeft hij dus wel toegegeven.
Er is geen geld gestort, maar dat zou ook kunnen omdat hij waarschijnlijk geen correct rekeningnummer gegeven heeft ( hij is 9).

Hier ging het trouwens wel maar om een enkel telefoongesprek.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Vandaag ook maar even de desbetreffende leen geld website een mail geschreven.
Aangezien er met onze huistelefoon daar naar toe is "gebeld" (volgens telfort) zou er dus ook een rekeningnummer aan ons telefoonnummer gekoppeld moeten zijn.

Aangezien wij nooit geld gestort hebben gekregen zou dit toch een ander rekening nummer moeten zijn.

In afwachting van dat antwoord hoort u uiteraard ook meer.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

martine81 schreef:Nee, het kind heeft het uiteindelijk toegegeven, eerst hield hij vol van niet ( vandaar ook mijn post hier) maar uiteindelijk heeft hij dus wel toegegeven.
Er is geen geld gestort, maar dat zou ook kunnen omdat hij waarschijnlijk geen correct rekeningnummer gegeven heeft ( hij is 9).

Hier ging het trouwens wel maar om een enkel telefoongesprek.
Op onze factuur staan ook korte gesprekken, maar ongeveer 20 gesprekken hebben langer geduurd dan 50 minuten.

Ik zou toch even uw rekening in de gaten houden, het kan zijn dat de "fraudeurs" uw verbinding aan het uittesten zijn geweest.
Bij ons begon het namelijk ook met korte gesprekken.

Tevens kan ik mij ook echt niet voorstellen dat een kind van 9 naar een website gaat om een lening af te sluiten.

Wat was de website waar uw kind maar toe is gegaan?

Op de website die wij hebben doorgekregen moet je toch echt je voor en achternaam doorgeven en tevens je mail adres. Daarna kan je pas je verder gegevens invullen en zie je pas het telefoonnummer waar er naar toe gebeld zou moeten worden.

Heeft uw kind op 9 jarige leeftijd al een mailadres, aan mijn verhaal werd hier heel erg getwijfeld maar ik vind uw verhaal nu toch echt veel ongeloofwaardiger.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

martine81 schreef:Nee, het kind heeft het uiteindelijk toegegeven, eerst hield hij vol van niet ( vandaar ook mijn post hier) maar uiteindelijk heeft hij dus wel toegegeven.
Er is geen geld gestort, maar dat zou ook kunnen omdat hij waarschijnlijk geen correct rekeningnummer gegeven heeft ( hij is 9).

Hier ging het trouwens wel maar om een enkel telefoongesprek.
En hoe hoog was het bedrag, en hoe lang heeft uw kind aan de telefoon gezeten?

Dan pak ik even mijn rekening overzicht erbij en kan ik het vergelijken of de kosten overheen komen.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Het is overigens mijn neefje, dus niet mijn eigen kind.
Ik heb geen idee hoe hij aan het nummer gekomen is, ik weet dat hij niet alleen online mag ( maar goed, hij mag ook niet alleen bellen).

Ik zal inderdaad wel zeggen dat ze de rekening in de gaten moeten houden, maar voor hen is het nu klaar, het kind in kwestie stelde dat hij gebeld had omdat hij dacht geld te krijgen. Dat je dat ongeloofwaardig vindt, dat kan natuurlijk, ik kan me niet voorstellen dat mijn neefje dat verhaal verzonnen heeft, dat krijgt een 9 jarige er echt niet uit.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Oh crosspost: gesprek was rond de 5 minuten, en kosten waren rond een tientje als ik me niet vergis

Moneyman
Berichten: 31122
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Do848 schreef:Vandaag ook maar even de desbetreffende leen geld website een mail geschreven.
Aangezien er met onze huistelefoon daar naar toe is "gebeld" (volgens telfort) zou er dus ook een rekeningnummer aan ons telefoonnummer gekoppeld moeten zijn.
Da's een goede actie. Volg het geld ;) Ben wel benieuwd of ze reageren.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

martine81 schreef:Oh crosspost: gesprek was rond de 5 minuten, en kosten waren rond een tientje als ik me niet vergis
Dan kan ik u bij deze al vertellen dat die kosten absoluut niet overheen komen met wat ik hier op de factuur heb staan.

Wordt steeds vreemder uw verhaaltje

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Het klinkt of u mij niet gelooft, het is natuurlijk uw goed recht om wel of niet te geloven waar u zin in heeft. Echter ik heb geen reden om te liegen. Ik kan er weinig aan doen dat uw telefoonrekening anders is dan die van mijn schoonzus.

Gesloten