LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Azerty/Acer: defecte nieuwe laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MarianneX
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2016 17:12

Azerty/Acer: defecte nieuwe laptop

Ongelezen bericht door MarianneX »

Ik ontplof. Waarom?

Met twee toekomstige verhuizingen binnen twee maanden had ik besloten om een kleine laptop aan te schaffen zodat ik tijdens deze periode kan doorwerken.

Op 25 april heb een laptop: Acer NB-TMB116-M-C9AW via Azerty aangeschaft.

Ik heb mijn bestanden geladen en hem een paar keer gebruikt. De laptop is niet buiten de deur geweest. Op 17 mei zette ik de laptop aan: zwart scherm.
Ik heb de klantenservice van Acer gebeld en Azerty een mailtje gestuurd. Van Azerty heb ik geen antwoord gekregen. Na met Acer verschillende procedures doorlopen te hebben is verzocht om de laptop via UPC op te sturen. Na een paar dagen heb ik de laptop gerepareerd retour ontvangen.
- De BIOS van het toestel was ge-flashed
- De software op het toestel was hersteld
- De harde schijf was vervangen
- Het toestel is gereinigd

Inmiddels woon ik op een tijdelijk adres. Na mijn programma’s gisterenavond weer geïnstalleerd te hebben ben ik vanmorgen voor een bespreking vertrokken. Ik wilde de laptop opstarten maar helaas weer een zwart scherm. (Een uur heen en een uur terug rijden.)
Weer de klantenservice van Acer gebeld. Vermoedelijk iets met het moederbord.
De grootste frustratie is dat men het UPC label niet heeft gemaild, ondanks ik een reminder via de email heb gestuurd. Dus morgen weer bellen. Grrr.

Ik wil een werkende laptop in de maanden mei, juni en juli waarvan ik een deel in het buitenland ben. De servicemedewerker vertelde dat de laptop eerst vier keer ter reparatie aangeboden moet worden alvorens ik een nieuwe kan opeisen.
Zo kan ik mijn werk niet doen. Weer even een nieuwe laptop kopen zit er ook niet in.

Graag advies hoe dit probleem op de korte termijn opgelost kan worden. Het is van de zotte dat een consument een paar honderd euro betaalt voor een kapot product. Nog maar niet te spreken van inkomstenderving.

MarianneX
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2016 17:12

Re: Azerty/Acer: defecte nieuwe laptop

Ongelezen bericht door MarianneX »

Goed nieuws: Ik kan de laptop met toebehoren naar Azerty retourzenden.

Gesloten