LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Guus1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 20:30

Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Guus1979 »

In 2011 zijn we verhuisd naar een nieuw huis met WTW installatie. De WTW installatie Veroorzaakte echter hoofdpijn en andere klachten. Na wat onderzoek op internet hadden we het vermoeden dat grondige reiniging zou kunnen helpen wat. Elite bevestigde het belang van goed reiniging en hiervoor hebben we een onderhoudscontract afgesloten bij Elite Ventilatie / Van Bommel (begin 2012 ergens).

Er is een monteur langs geweest en die heeft eea gereinigd; hij is een klein uur bezig geweest. We hebben de installatie nog een week aangehad; hoofdpijn en andere klachten namen weer toe. Uiteindelijk hebben we de WTW eruit gegooid en mechanise ventilatie aangeschaft. Werkt prima! Elite ventilatie op de hoogte gebracht (telefonisch), contract (volgens mij) beeindigd; geen probleem allemaal. We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)

Begin dit jaar (2015) komt er echter opeens een factuur voor het beeindigen van het contract voor 170 euro. Volgens contract juist. Maar gezien bovenstaande niet echt reeel lijkt mij (contract was al opgezegd volgens mij). Ik krijg automatische aanmaningen. Heb telefonisch contact met ze gehad waarin ze mij beloofd hebben om terug te komen op deze factuur. Ik heb ze hier een herinnering over gestuurd; maar er komt geen reactie. Nu hebben ze een incassobureau op mij afgestuurd. Ik probeer nog maar een keer in contact te komen met ze.

Meer mensen met dit soort slechte ervaringen met Van Bommel Elite Ventilatie??
Of adviezen hoe hiermee om te gaan??

Alvast dank voor alle reacties!
Mvg, Guus

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Waarom zou dit aan Elite Ventilatie / Van Bommel moeten liggen? Je hebt toch een contract afgesloten? Die factuur is volgens jou volgens contract juist. Dat contract heb je dus wel zelf afgesloten, dus hup, betalen!

Guus1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 20:30

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Guus1979 »

Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guus1979 schreef:I We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)
Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die factuur is gebaseerd op het contract, en, zoals je zelf aangeeft, terecht. Gewoon betalen dus, je hebt geen enkele reden om niet te betalen. Tot 5 jaar na dato kan een factuur verzonden worden.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Guus1979 schreef:Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.
Totaal irrelevant.
GJvdZ schreef: Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.
Doet er niet toe. Er moet gewoon betaald worden.

Guus1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 20:30

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Guus1979 »

Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.

Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door jerwarm »

Barre Barry schreef:Waarom zou dit aan Elite Ventilatie / Van Bommel moeten liggen? Je hebt toch een contract afgesloten? Die factuur is volgens jou volgens contract juist. Dat contract heb je dus wel zelf afgesloten, dus hup, betalen!
wie bepaalt dat zeker/ jij?? :lol: :idea:

Barre Barry schreef:
Guus1979 schreef:Het is toch niet normaal om 2 jaar na het opzeggen van een contract met een factuur te sturen? 300 euro voor een uur werk?? Groot onderhoud WTW in 1 uur??? Niet reageren op email? Vind het niet normaal om zo met klanten om te gaan.
Totaal irrelevant.
GJvdZ schreef: Wat zat er allemaal in die 130 euro? Als het alleen arbeidsloon was en er komen nog voorrijkosten bovenop is het veel. Als de voorrijkosten en materiaal er in zit is het weinig.
Doet er niet toe. Er moet gewoon betaald worden.
[Off-topic passage verwijderd door de Moderator.]

deze meneer heeft het grootste gelijk van de vismarkt, op deze manier hoor je zeker niet met klanten om te gaan.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.

Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door tortle »

Barre Barry schreef:
Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.

Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????
@ Barry
Jij moet wel je onderhoudscontracten nakomen toch !

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door 16again »

Valt dit service contract niet onder de wet van Dam? Mogelijk heb je dan houvast over contractsduur en mogelijkheid tot opzegging.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.

Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Specificaties hoeven ook niet gegeven te worden als je een contract met vaste prijzen hebt. Al doen de meeste bedrijven het wel en vind ik het ook wel zo netjes.

En aannames, tsja, je weet wat ze daarvan zeggen he? ;)

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door aarie25 »

Guus1979 schreef: Elite ventilatie op de hoogte gebracht (telefonisch), contract (volgens mij) beeindigd; geen probleem allemaal. We hebben ook de factuur netjes betaald (130!! euro voor 1 uur werk)

Begin dit jaar (2015) komt er echter opeens een factuur voor het beeindigen van het contract voor 170 euro. Volgens contract juist. Maar gezien bovenstaande niet echt reeel lijkt mij (contract was al opgezegd volgens mij). Ik krijg automatische aanmaningen.
ik denk dat je toch moet betalen! of heb jij een schriftelijke bevestiging gehad, van het op zeggen van het contract? ik denk van niet, aangezien jij alles telefonisch hebt gedaan. dat zij jou daar dingen hebben toegezegd, kun je dan moeilijk bewijzen...

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Barre Barry »

tortle schreef:
Barre Barry schreef:
Guus1979 schreef:Het is een contract met om het jaar groot onderhoud. We hebben 1 keer groot onderhoud laten uitvoeren. Geen materiaalkosten, uur werk. Klein onderhoud zal wsl nog minder werk zijn, en ook 130 euro. Specificaties geven ze niet.

Ik heb contract getekend met aanname dat groot onderhoud WTV serieus werk zou zijn. Daar zit ook grootste deel van de pijn. Voel me gewoon opgelicht. Of mss is er wel slecht of onvolledig werk geleverd. Kan ik niet beoordelen.
Je tekent een contract met OM HET JAAR groot onderhoud en dat vind jij serieus????
@ Barry
Jij moet wel je onderhoudscontracten nakomen toch !
Jawel, maar wie wordt geacht de afspraken daarvoor te maken?

Guus1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 20:30

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Guus1979 »

Had eigenlijk zelfs gecheckd wat ze deden, dus het was niet eens een aanname. Ene jaar groot onderhoud, incl reinigen leidingen ed. 3 tot 4 uur werk vertelden ze andere jaar alleen installatie. 130 per jaar klinkt reëel dan. Zijn er ook kenners die kunnen beoordelen of je in een uur tijd onderhoud en reiniging WTW kunt doen?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Guus1979 schreef:Zijn er ook kenners die kunnen beoordelen of je in een uur tijd onderhoud en reiniging WTW kunt doen?
Dat kan.

fairair2015
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 17:25

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door fairair2015 »

Naast goed onderhoud is het ook belangrijk dat het systeem goed wordt ingeregeld. Na verloop van tijd ontstaan er afwijkingen en wordt de lucht van buiten niet meer goed verdeeld over de ruimtes in huis. Het is raadzaam de machine en luchtkanalen te laten reinigen en eens in de 6 maanden de filters te vervangen. Dit zorgt dat de installatie schoon blijft en de lucht in huis gezond blijft. Niet alleen direct na de onderhoudsbeurt maar ook de jaren er na. Er zijn voldoende bedrijven in de markt die goed kwalitatief onderhoud aanbieden.

Robin32
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2016 13:31

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door Robin32 »

Ik vraag me af of je ook hebt geklaagd bij Elite. Het is hun toch ook gelegen om dit probleem te helpen oplossen?
Als ik het zo lees is Elite niet het probleem, maar uzelf, welke blijkbasr geen vertrouwen heeft in het ventilatiesysteem.
Nogal een ingreep om dan maar gelijk het ventilatiesysteem te vervangen, toch? Als ik de website van Elite lees, hadden zij u wellicht nog daarmee kunnen helpen ook !!!!!!

Ik ken het contract niet, maar als eea klopt volgens de voorwaarden en je bent het er niet mee eens, waarom teken je dan zo een contract?
Gewoon betalen, je verlies (of onkunde) nemen en verder gaan met je leven !!

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Klacht Elite Ventilatie / Van Bommel

Ongelezen bericht door John52 »

Houdt een onderhoudscontract niet in dat er iets te onderhouden moet zijn?
Het bedrijf heeft blijkbaar zelf contractbreuk gepleegd omdat er geen WTW installatie meer was om schoon te maken. Hadden ze in hun ijver zeker nog niet ontdekt.

Gesloten