LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge provisie bij overschrijving naar het buitenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rzuurmond

Hoge provisie bij overschrijving naar het buitenland

Ongelezen bericht door rzuurmond »

Voor vakantiedoeleinden maak ik een bedrag van CHF 714,00 over naar Zwitserland. Tegen een koers van 1,0989 wordt dat EUR 650,53. Ik begrijp dat er enige kosten aan verbonden zijn. Maar is dat 21 Euro?? (Transfer EUR 6,00 + 'Correspondentie' EUR 15,00) . Zoveel heb ik nog nooit betaalt voor een simpele overschrijving naar het buitenland. Maar dat breng mij ING in rekening. Ben ik de enige die dit afzetterij vindt? Hoe zou het goedkoper kunnen?
Met een vriendelijke groet,
Rochus Zuurmond
Wageningen
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2016 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel

kweenie

Re: Hoge provisie bij overschrijving naar het buitenland

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je ervoor kiest om alle kosten zelf te dragen ('our'), dan wordt er inderdaad 15 euro extra gerekend voor het verwerken van die kosten. Met de gebruikelijke 'shared' kosten, zouden jij en de begunstigde ieder het 'eigen' deel van de kosten moeten betalen.

(Nog goedkoper zou het zijn geweest als de begunstigde het zou accepteren dat je met Euro zou betalen, want dan had je helemaal geen kosten gehad. Dan zou de begunstigde wel het koersrisico moeten lopen. Maar je had dan natuurlijk ook 6 euro meer kunnen overboeken om dat risico op te vangen... )

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Als je paypal hebt, kun je ook vragen of het via paypal afgehandeld kan worden. Vooral bij relatief lage bedragen is dat een stuk goedkoper.

Dit zijn overigens geen kosten die alleen bij de ING gelden. Overschrijvingen in andere valuta zijn nu eenmaal voor particulieren helaas duur

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Enigszins off topic, maar het is vast om wat te wennen aan het Zwitserse prijspeil :D :D
Geen land is zo bizar duur als Zwitserland. Het prijspeil in de supermarkt ligt zo'n 30 tot 40 procent hoger als in Nederland. Hotels zijn haast onbetaalbaar en bergbaantjes vragen de hoofdprijs. Voor een simpele kopje koffie betaal je al gauw Euro 9,00 en dan moet je het nog zelf inschenken bij een automaat !
Daarbij wordt je als toerist leuk uitgeknepen, er zijn veel aparte tarieven voor inheimlische, of wel de eigen inwoners.

Toen wij nog wel eens naar Zwitserland gingen zonden het het geld gewoon per enveloppe, in enkele kleinere bedragen. Niet geheel safe en toegestaan, maar ging altijd goed......

Maar Zwitserland is een heel mooi land met zeer vriendelijke omgangsvormen, maar alles draait er om geld.
Ga een dagje naar de Jungfrau, retourtje is ruim Euro 110,00 per persoon.
Daar koop je in Oostenrijk een abonnement voor, voor 12 dagen op alle bergbanen, lokaaltreinen en busvervoer.

Prettige vakantie, gr Brahms

Gesloten