LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-lening

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Pakketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2016 18:43

OV-lening

Ongelezen bericht door Pakketje »

Hallo,

Ik heb zonet even ingelogd op DUO en even onder studieschuld gekeken. Nou zag ik hier staan OV-lening prestatiebeurs en dat ik nu al op 690 euro zit. Ik maak amper gebruik van het OV en ik dacht dat het gratis was. Waarom moet ik 690 euro betalen? Kan ik dit ook stopzetten? Ik ben namelijk goedkoper uit als ik gewoon zelf betaal aangezien ik bijna nooit met OV ga.

Met vriendelijke groet,

Pakketje

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: OV-lening

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je kan je studenten OV product gewoon uitzetten/annuleren, dan telt het niet mee in de schuld. Als je het studentenreisproduct wel op je OV kaart hebt geactiveerd zal het meetellen tot je het zelf stopzet via DUO en op je kaart zelf.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: OV-lening

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zodra u geslaagd ben met uw opleiding wordt het OV bedrag omgezet in een schenking. Alleen bij niet afmaken van de studie wordt het een studieschuld.

Pakketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2016 18:43

Re: OV-lening

Ongelezen bericht door Pakketje »

Jantje7 schreef:Zodra u geslaagd ben met uw opleiding wordt het OV bedrag omgezet in een schenking. Alleen bij niet afmaken van de studie wordt het een studieschuld.
Ook dit kreeg ik van mijn klasgenoten te horen. Bedankt voor de informatie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: OV-lening

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Let overigens wel op dat het wel blijft meetellen als je te laat afstudeert of deels als het niet op tijd stopzet.

SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Re: OV-lening

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

Ik heb om deze reden tijdens mijn studie de OV kaart de meeste tijd uitgeschakeld gehad. Achteraf was het niet nodig geweest, maar ik vond het risico bij onverhoopt niet afstuderen te groot.

Gesloten