LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zogenaamde korting Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
scarabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 12:05

Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door scarabe »

Wehkamp stuurt via de mail met grote letters, dat je met de code ZOMER 7,50 euro korting kunt krijgen bij je bestelling van 40 euro of meer. Op de factuur zie je echter deze korting niet meer terug. En ik ben er zojuist achter gekomen, dat dat dus klopt omdat Wehkamp de korting verdeelt over ALLE artikelen die je hebt besteld, Los van de hoogte van het bedrag dat je uitgeeft. Stuur je enkele artikelen retour, dat vervalt daarmee ook het stukje korting (van de 7,50 korting), ook al heb je ruimschoots meer dan 40 euro betaald.
Ik vind deze vorm van korting aanbieden zeer misleidend en heb deze vorm nog niet eerder meegemaakt. Reden om het hier te melden, omdat je het dus ook niet terug kunt vinden op de factuur. En het meest vervelende vind ik eraan, dat je dus 'berekenend' moet bestellen. Voor mij reden om niet meer te kopen bij Wehkamp.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Brahms »

De gemiddelde prijs bij Wehkamp is dusdanig dat je zoiezo beter elders kunt kopen :wink:

Maar wat verveld dat je dan niet meer de volledige korting van E 7,50 krijgt als je artikelen retour zend.

Heb je al artikelen retour gezonden ? Wordt de korting dan niet herberekend over de overgebleven artikelen ?
Ook bij één overgebleven artikel van E 40,00 of meer zou je gewoon dus E 7,50 korting moeten krijgen.

scarabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 12:05

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door scarabe »

Inderdaad, je kan dus beter niet meerdere artikelen bestellen bij deze actie. Maar de aanbieding op zich van Wehkamp is dus misleidend.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Brahms »

Misleidend moet nog blijken. Dat is een erg hard oordeel.
Ligt er maar net aan hoe de verrekening is na retour zenden goederen. Als je de totale korting houd over de overgebleven artikelen, klopt het gewoon.

scarabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 12:05

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door scarabe »

Die hou je dus niet... dat is de 'grap'. De korting geven ze verdeeld over de artikelen en als je een van deze artikelen terug zendt, dan verdwijnt daarmee ook het deel van de 7,50 euro totale korting. Dat is precies de reden waarom ik dit meld bij Radar en ik het misleiding noem.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is maar wat je misleiding noemt. Wehkamp geeft aan dat je € 7,50 korting krijgt, en die krijg je ook. Dat jij er vervolgens voor kiest om een deel van die korting weer terug te geven, is jouw keuze, niet die van Wehkamp.

Wiessi
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2016 17:07

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Wiessi »

Ik heb dit ook met expresso fashion meegemaakt (zie mijn bericht op forum). Je wordt vaak niet goed geïnformeerd over de voorwaarden. Ik kreeg 15 euro korting bij besteding boven 100 euro. Uiteindelijk 6.10 euro korting gekregen bij besteding van 120 euro ook vanwege retourartikelen. Ik begrijp je gevoel!

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door witte angora »

Het alternatief is dus alles boven de 40 euro per stuk bestellen, voor ieder item 7,50 korting krijgen, en voor ieder item apart verzendkosten betalen. Dat schiet ook op ja.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedenavond,

Ik snap dat het verwarrend overkomt. Maar de voorwaarden van de actie staan vermeld op de site.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,

Webcareteam Wehkamp

scarabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 12:05

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door scarabe »

Het is niet verwarrend, het is misleidend en geheel niet transparant. De korting zit aan het artikel vast en heeft niets te maken met de uiteindelijke bestelling te maken. Ook al is het totaalbedrag ruimschoots boven de voorwaarde van 40 euro. De misleiding zit hier in: Wehkamp doet alsof zij deze korting heeft bij een bestelling boven de 40 euro. Natuurlijk heeft een retourzending effect op het totaalbedrag, maar zolang deze boven de 40 euro blijft zou je de korting moeten behouden. Niets is minder waar: zodra je een artikel retour stuurt, stuur je dus ook een deel van de korting retour. Die zit vast aan het artikel, ook al behoud je artikelen met een waarde van drie keer de 40 euro. En dat is nu net de misleiding! Het staat niet voor niets in de heel kleine lettertjes uit het zicht...
Voorbeeld: bij Zalando ontvang je 10 euro korting, uiteraard bij een bestelling boven de 50 euro, ook na retourzending. Dat is transparant en eerlijk zaken doen!
Geen sprake van 'verwarring', dit is met opzet uitgedacht en ik blijf erbij het een slechte actie te vinden. Voor mij geen Wehkamp meer en er is keuze genoeg!

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemorgen,

Aan iedere actie zijn bepaalde voorwaarden verbonden.
Deze wil ik je graag telefonisch toelichten.

Om dat te kunnen doen, zou ik je willen vragen om een e-mail te sturen naar [email protected].
Zou je in deze e-mail je klantnummer of postcode en huisnummer willen vermelden?
En graag het moment wanneer we telefonisch contact mogen opnemen en op welk nummer.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Brahms »

Webcarewehkamp.nl schreef:Goedemorgen,

Aan iedere actie zijn bepaalde voorwaarden verbonden.
Deze wil ik je graag telefonisch toelichten.

Om dat te kunnen doen, zou ik je willen vragen om een e-mail te sturen naar [email protected].
Zou je in deze e-mail je klantnummer of postcode en huisnummer willen vermelden?
En graag het moment wanneer we telefonisch contact mogen opnemen en op welk nummer.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp
Telefonisch, zijn er geheimen die forumlezers dan niet mogen lezen. Of krijgt TS een kleine compensatie welke buiten de boeken (lees publiek) moet blijven.
Wehkamp kan toch gewoon de voorwaarden alhier uitleggen lijkt mij. Dan hoeven niet alle klanten te bellen voor de voorwaarden van een Wehkamp aktie.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door 16again »

Dus bij een kledingstuk twijfel je tussen maat X en maat Y, bestelt beide, stuurt de niet passende terug, en daarmee ook de halve korting.


Beter kun je dus allebei terugsturen, en de passende met gehele korting opnieuw bestellen

scarabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 12:05

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door scarabe »

Precies, je slaat de spijker op de kop! Ik heb idd gesproken met Wehkamp en zij leggen de oorzaak neer bij 'het systeem'. Deze verrekent de korting bij de bestelling en niet meer achteraf bij de uiteindelijk behouden artikelen. Heel vreemd en het lijkt me in deze tijd van onze ICT (wehkamp gaat ook al langer mee...) ook niet logisch en klantvriendelijk. En nee, ik heb geen tegemoetkoming oid ontvangen. Het gaat me uiteindelijk ook niet om de 7,50 euro korting, maar om het principe erachter. Het klopt gewoon niet...

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zogenaamde korting Wehkamp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het klopt exact met wat ze beloven. Alleen had jij een ander beeld in je hoofd omdat je de voorwaarden niet gelezen had.

Gesloten