LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP klanteservice + reparatieservice ronduit slecht
HP klanteservice + reparatieservice ronduit slecht
Bij deze een klacht over HP. Een bedrijf waar ik al een jaar lang mee aan het leuren ben.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een HP laptop aangeschaft. In eerste instantie leek alles in orde, maar na een aantal weken viel het me op dat het touchscreen uit zichzelf werkte wanneer hij op het startscherm stond. Ik heb contact opgenomen met HP en het bleken zogenaamde ghostprints te zijn. Eerst moet er uitgeprobeerd worden of het verholpen werd als HP een aantal instellingen zou veranderen. Het probleem bleef zich voordoen, daarom werd mij aangeraden om een systeemherstel uit te voeren. Toen ik daar de tijd voor had, heb ik dit gedaan en bleek dit ook niet de oplossing te zijn voor het probleem. De laptop moest op reparatie. Toen de laptop terugkwam van de reparatie, was mijn oplader niet meegeleverd. Ik heb ongeveer een week lang moeten wachten op een oplader zodat ik de laptop weer kon gaan gebruiken. Tot mijn verbazing bleek dat de laptop meer kapot dan gerepareerd terug was gekomen. Naast dat het probleem met het touchscreen zich gewoon weer voordeed, bleek ook nog een dat de batterij stuk was. De laptop moest weer terug voor een reparatie, en wel binnen mijn garantietermijn van één jaar. Ik ben bezig met afstuderen, dus zoiets komt ontzettend slecht uit. Toch maar een reparatie ingepland, maar er kwam telkens niemand om de laptop op te halen. Toen de laptop (nadat ik drie keer naar de klantenservice van HP heb gebeld om het probleem aan te kaarten) op 23 mei eindelijk opgehaald was, kreeg ik op 31 mei de volgende mail:
De reparatie van uw product is vertraagd vanwege een materiaaltekort. Onze excuses hiervoor. HP doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden u op de hoogte.
Een, in mijn ogen, schandalige manier van informatie geven. Het bericht kwam toen de laptop al 7 werkdagen weg was en er staat totaal geen indicatie bij. HP pretendeert dat een reparatie 8 werkdagen in beslag mag nemen, ik ging er dus vanuit dat ik mijn laptop binnen drie dagen weer in huis zou hebben. Ik ben hier uiteraard maar weer voor gaan bellen, want het is me totaal niet duidelijk wat deze vage boodschap inhoudt. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk maandag (6 juni) in het bezit wil zijn van een laptop.
Vandaag (3 juni, de tiende werkdag van de reparatie) kreeg ik een telefoontje van iemand van de klachtenafdeling dat mijn laptop midden volgende week gemaakt wordt, en vervolgens retour gestuurd wordt. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met mijn scriptie zit. Volgende week is de week voordat ik mijn scriptie in moet leveren. Daar heb ik uiteraard een laptop voor nodig. HP komt me op geen enkele manier tegemoet. Een leenlaptop/volledig nieuwe laptop (die na al deze onprofessionele fouten ook wel op z’n plek zou zijn) leveren ze niet.
Ik ben ontzettend boos over de gang van zaken. Het lijkt wel of HP zich totaal niet bekommert over de manier waarop ze klantenservice nemen (dat doen ze namelijk niet). Ik vind het echt een schandalige manier van klanten te hulp schieten.
Hebben meerdere mensen deze ervaring?
Ik heb ongeveer een jaar geleden een HP laptop aangeschaft. In eerste instantie leek alles in orde, maar na een aantal weken viel het me op dat het touchscreen uit zichzelf werkte wanneer hij op het startscherm stond. Ik heb contact opgenomen met HP en het bleken zogenaamde ghostprints te zijn. Eerst moet er uitgeprobeerd worden of het verholpen werd als HP een aantal instellingen zou veranderen. Het probleem bleef zich voordoen, daarom werd mij aangeraden om een systeemherstel uit te voeren. Toen ik daar de tijd voor had, heb ik dit gedaan en bleek dit ook niet de oplossing te zijn voor het probleem. De laptop moest op reparatie. Toen de laptop terugkwam van de reparatie, was mijn oplader niet meegeleverd. Ik heb ongeveer een week lang moeten wachten op een oplader zodat ik de laptop weer kon gaan gebruiken. Tot mijn verbazing bleek dat de laptop meer kapot dan gerepareerd terug was gekomen. Naast dat het probleem met het touchscreen zich gewoon weer voordeed, bleek ook nog een dat de batterij stuk was. De laptop moest weer terug voor een reparatie, en wel binnen mijn garantietermijn van één jaar. Ik ben bezig met afstuderen, dus zoiets komt ontzettend slecht uit. Toch maar een reparatie ingepland, maar er kwam telkens niemand om de laptop op te halen. Toen de laptop (nadat ik drie keer naar de klantenservice van HP heb gebeld om het probleem aan te kaarten) op 23 mei eindelijk opgehaald was, kreeg ik op 31 mei de volgende mail:
De reparatie van uw product is vertraagd vanwege een materiaaltekort. Onze excuses hiervoor. HP doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden u op de hoogte.
Een, in mijn ogen, schandalige manier van informatie geven. Het bericht kwam toen de laptop al 7 werkdagen weg was en er staat totaal geen indicatie bij. HP pretendeert dat een reparatie 8 werkdagen in beslag mag nemen, ik ging er dus vanuit dat ik mijn laptop binnen drie dagen weer in huis zou hebben. Ik ben hier uiteraard maar weer voor gaan bellen, want het is me totaal niet duidelijk wat deze vage boodschap inhoudt. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk maandag (6 juni) in het bezit wil zijn van een laptop.
Vandaag (3 juni, de tiende werkdag van de reparatie) kreeg ik een telefoontje van iemand van de klachtenafdeling dat mijn laptop midden volgende week gemaakt wordt, en vervolgens retour gestuurd wordt. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met mijn scriptie zit. Volgende week is de week voordat ik mijn scriptie in moet leveren. Daar heb ik uiteraard een laptop voor nodig. HP komt me op geen enkele manier tegemoet. Een leenlaptop/volledig nieuwe laptop (die na al deze onprofessionele fouten ook wel op z’n plek zou zijn) leveren ze niet.
Ik ben ontzettend boos over de gang van zaken. Het lijkt wel of HP zich totaal niet bekommert over de manier waarop ze klantenservice nemen (dat doen ze namelijk niet). Ik vind het echt een schandalige manier van klanten te hulp schieten.
Hebben meerdere mensen deze ervaring?
Re: HP klanteservice + reparatieservice ronduit slecht
Waarom kan je niet op je universiteit aan je scriptie werken? Daar zijn toch ook computers?
Ja, het is vervelend, maar als er inderdaad gewacht werd op materialen kun je daar weinig aan doen, en HP ook niet.
Ja, het is vervelend, maar als er inderdaad gewacht werd op materialen kun je daar weinig aan doen, en HP ook niet.
-
Heb je ook al geprobeerd via de winkel waar je hem hebt aangeschaft iets geprobeerd te regelen??? En ik neem aan dat het een hp pavilion is ipv een probook/elitebook?
En met een Chromebooks had je dat probleem niet. Daar heb je nu niks aan. Maar Neem het in heroverweging bij de aanschaf van de opvolger.
Omdat ik in Arnhem woon en in Utrecht studeer. Ik heb geen studenten OV meer, dus dat kost me iedere dag dan ongeveer €10. Daarbij komt dat ik ook niet alleen val over het wachten op het desbetreffende onderdeel, maar over de hele gang van zaken. Het is in mijn ogen op z'n minst netjes om je klanten een leenlaptop aan te bieden.Julie4444 schreef:Waarom kan je niet op je universiteit aan je scriptie werken? Daar zijn toch ook computers?
Laatst gewijzigd door SaraNaus op 06 jun 2016 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben vorige week inderdaad naar die winkel gegaan. Ik heb het in eerste instantie niet gedaan via die winkel (MediaMarkt) omdat ik daar zeer slechte ervaringen mee heb. Deze HP heb ik namelijk gekregen nadat ik binnen 1,5 maand 3x een kapotte laptop had gekregen van de winkel. Ik moest echt op mijn strepen gaan staan om een nieuw soortgelijke laptop te krijgen. Het gaat inderdaad om een HP Pavilion 13-a290nd. Heb ik ergens gezegd dat het een probook/elitebook is? Ik kan het zelf namelijk niet vinden.theorganiser schreef:Heb je ook al geprobeerd via de winkel waar je hem hebt aangeschaft iets geprobeerd te regelen??? En ik neem aan dat het een hp pavilion is ipv een probook/elitebook?
-
Nee maar je geeft aan dat je de service van HP ronduit slecht vindt terwijl dit inderdaad iets is van HP pavilion ! hierop wordt geen service verleent, als jij een goeie service wilt koop hem dan bij een speciaalzaak en niet bij een mediamarkt en koop dan een model waarop service te verlenen is. bij een probook kan een winkelier vaak zelf alles repareren en ben je hem misschien 2 dagen kwijt. handig om bij een volgende aankoop over na te denken.SaraNaus schreef:Ik ben vorige week inderdaad naar die winkel gegaan. Ik heb het in eerste instantie niet gedaan via die winkel (MediaMarkt) omdat ik daar zeer slechte ervaringen mee heb. Deze HP heb ik namelijk gekregen nadat ik binnen 1,5 maand 3x een kapotte laptop had gekregen van de winkel. Ik moest echt op mijn strepen gaan staan om een nieuw soortgelijke laptop te krijgen. Het gaat inderdaad om een HP Pavilion 13-a290nd. Heb ik ergens gezegd dat het een probook/elitebook is? Ik kan het zelf namelijk niet vinden.theorganiser schreef:Heb je ook al geprobeerd via de winkel waar je hem hebt aangeschaft iets geprobeerd te regelen??? En ik neem aan dat het een hp pavilion is ipv een probook/elitebook?
Een reparatiecentrum dat binnen 8 dagen repareert is een utopie. Wel kan men bij HP een care pack bijkopen hetgeen voor thuiscomputer een Pickup and Return garantie inhoudt de eerste twee jaar. Bij aankoop van een pro model is service Next Business Day mogelijk tegen meerprijs. Inderdaad het voorstel om op de universiteit of internetstore werken tussentijds is de enige optie.