LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
honingbijtje1978

Lindorff

Ongelezen bericht door honingbijtje1978 »

Wederom iemand die met Lindorff in de clinche ligt....
Bezig met je hypotheek en twee A2 meldingen bij het BKR, van 2005 en 2009.....
Melders hebben geen dossier meer, Lindorff stuurt je van t kastje naar de muur, op hoogste onvriendelijke wijze, en bij de deurwaarder staat geen enkele vordering meer open (wat ook niet kan aangezien deze vorderingen jaren geleden al betaald zijn).
Leek mij al redelijk logisch aangezien een deurwaarder met een opeisbare vordering meestal geen 7 en 11 (!!) jaar over het innen van een schuld doen, toch?
Terugkoppeling naar LIndorff hierover, met mail van deurwaarder erbij dat er niks meer open staat............. geen reactie.
Ik loop continu tegen een grote zeer onvriendelijke muur op bij hun en weet echt niet hoe we dit opgelost krijgen.
Zelfs de deurwaarder vond het zeer vreemd dat die coderingen er nog stonden......fijn dan.
En over 7 weken moeten we een hypotheek hebben anders staan we op straat.

Het erge is dat het niet eens om een hypotheek voor mij gaat, mijn man en ik verdienen allebei genoeg, hebben geen schulden of iets, betalen alles netjes en mijn man zou de hypotheek op zijn naam nemen, maar die krijgt hij dus niet.

BKRwebcare

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door BKRwebcare »

Beste honingbijtje1978,
We hebben uw bericht gelezen en zouden u graag adviseren over wat u het beste kunt doen in deze situatie. Als u uw contactgegevens stuurt naar [email protected] dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
BKR Webcare

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maar, Lindorff is toch een incassocowboy (een die niet altijd even netjes handelt, zoals blijkt uit vele bijdragen hier)?

Hoe kan een incassocowboy verantwoordelijk zijn voor een BKR notering.
Beetje vreemd.

honingbijtje1978

@Guardian72 Zij hebben in 2005 een vordering overgekocht en mij aangemeldt bij t BKR in 2005......
Een registratie heb ik al zelf ongedaan kunnen maken, de andere blijven zowel deurwaarder (die dus al 11 jaar niks heeft gevorderd) en Lindorff als incassobureau zeer hardnekkig in.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zowel de deurwaarder als Lindorff kunnen geen registraties aanpassen of ongedaan maken. Dat kan alleen de schuldeiser.

Guardian72
Contacteer:

Moneyman schreef:Zowel de deurwaarder als Lindorff kunnen geen registraties aanpassen of ongedaan maken. Dat kan alleen de schuldeiser.
Tja, maar dan moet je inzage hebben in de BKR gegevens, en daar moet eerst voor betaald worden.
Hoe dan ook - vreemde houding van incassocowboys en deurwaarders kosten mensen geld.

Als trouwens aantoonbaar een deurwaarder moeilijk doet ten onrechte, zou je nog een klacht kunnen indienen bij de beroepsvereniging van deurwaarders.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:Zowel de deurwaarder als Lindorff kunnen geen registraties aanpassen of ongedaan maken. Dat kan alleen de schuldeiser.
Maar als de incasso bureau de vordering heeft gekocht dan zijn zij toch schuldeiser. Hoe zit het dan?
Zij hebben in 2005 een vordering overgekocht en mij aangemeldt bij t BKR in 2005

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Maar als de incasso bureau de vordering heeft gekocht dan zijn zij toch schuldeiser. Hoe zit het dan?
Zij hebben in 2005 een vordering overgekocht en mij aangemeldt bij t BKR in 2005
Goed punt! In dat geval kan een incassobureau het wel. Een gerechtsdeurwaarder dus sowieso niet; die mogen geen vorderingen kopen.

john18

Ja ik zeg vaak dit maar in dit geval doe ik het toch.

Stel een aangetekende brief aan lindorff op. Dat je ze een bepaalde tijdbestek geeft om hun fout te corrigeren. Als ze niet in die tijdsbestek hun fout corrigeren dat je ze aansprakelijk stelt voor al de schade die je gaat ondervinden. Zoals tijdelijk onderdak en opslag kosten enzovoorts. Zowel materieel als immateriële schade. Hun zijn nalatig geweest en dat is onrechtmatig jegens jouw.

honingbijtje1978

Lindorff heeft volgens mij ook de vordering overgekocht, ik kreeg gisteren deze mail:

Uw doorlopend krediet met als klantnummer 2****, hebben wij in 2005 overgedragen aan incassobureau Lindorff te Amersfoort.
Van hen hebben wij niet vernomen dat u deze vordering al hebt voldaan.
Voor vragen of opmerkingen over deze lening, willen wij u verzoeken met hen contact op te nemen.

Lindorff is tevens de enige die gemachtigd is de registratie van deze overeenkomst aan te passen bij BKR.

Maar t gekke is dat een deurwaarder dus meer dan 11 jaar wacht om een vordering te innen waar in 2006 dus al een uitspraak van is geweest, hoofdsom wat vermeld staat bij t BKR klopt niet met de hoofdsom in t vonnis, dossier wat elke keer opgevraagd wordt, krijg ik niet enz enz.

Ik ben sterk van mening dat deurwaarder/ Lindorff wederom een fout heeft gemaakt, net zoals met mijn tweede codering.
Ik kreeg gisteren nml een mail van Lindorff waarin stond:
Inzake de vordering van *** hebben wij met de behandelende gerechtsdeurwaarder contact opgenomen en deze geeft aan dat de zaak niet is ontvangen, wat hiervan de reden is, is verder onbekend. Wij hebben hier geen terugkoppeling ontvangen.

Dus er worden allerlei fouten gemaakt en als je goedgelovig genoeg bent, betaal je iets wat je niet hoeft te betalen??
Ik wil verdorie van die BKR af!

Guardian72
Contacteer:

honingbijtje1978 schreef: Maar t gekke is dat een deurwaarder dus meer dan 11 jaar wacht om een vordering te innen waar in 2006 dus al een uitspraak van is geweest, hoofdsom wat vermeld staat bij t BKR klopt niet met de hoofdsom in t vonnis, dossier wat elke keer opgevraagd wordt, krijg ik niet enz enz.
Dus, als er inderdaad iets open staat, wil je wel betalen - maar omdat je twijffelt of het klopt , heb je informatie aangevraagd waarin bedragen gespecificeerd staan - begrijp ik dit goed?
Het lijkt me dat als mensen van jou verwachten dat je betaald, men dit kan onderbouwen (hoeveel, waarom bedrag X en Y etc.).
Als men dit niet wil, of kan - vind ik het niet verwonderlijk dat mensen vermoedens van vals spel krijgen.

Maar, als lindorff als deurwaarder handelt - en ze niet de nodige, en juiste, informatie geven - dan is dat m.i. een klachtwaardige handeling - en zou ik deze route ook aanpakken - zeker omdat door deze trage manier van handelen, en niet (tijdig?) reageren er mogelijk voor jou extra onnodig ongemak ontstaat,

john18

Zou het niet verjaard zijn??

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

john18 schreef:Zou het niet verjaard zijn??
Als er een vonnis is, dan is de verjaring 20 jaar

honingbijtje1978

Verjaard is t niet aangezien er een vonnis ligt en dit 20 jaar geldig is, de rente echter kan wel verjaard zijn.
Natuurlijk, als t allemaal klopt, wil ik wel betalen.
Echter waar ik gewoon tegenaan knal is:
a. ik al jaren bezig ben het dossier in handen te krijgen (omdat ik inderdaad t vermoeden heb dat er iets niet klopt) en dit in 11 jaar tijd neit heb gehad.
b. er een opeisbare vordering is met een vonnis uit 2006 en dit, afgezien van een lullig birefje elke 4,5 jaar, niet uitgevoerd wordt.
Natuurlijk moet ik betalen, als t allemaal klopt, maar zijn zij niet ook gewoon nalatig om 11 jaar geen enkele concrete actie te ondernemen om hun geld te krijgen??!!

Ik heb Lindorff een mail gestuurd waar ik alle punten in aangeef en ook aangeef dat als de deurwaarder dat vonnis meteen, of in de loop van de volgende 4 jaar, had uitgevoerd, we nu BKR-vrij zouden zijn en wij gewoon een hypotheek zouden kunnen krijgen.
Iets wat met een A2 totaal niet lukt.

Ik heb gewoon sterk t vermoeden dat er fouten gemaakt zijn, vandaar nog altijd geen beslag of dossier, maar bewijs dat maar eens.....

john18

Eerst zegt u
(wat ook niet kan aangezien deze vorderingen jaren geleden al betaald zijn).
Nu zegt u
b. er een opeisbare vordering is met een vonnis uit 2006 en dit, afgezien van een lullig birefje elke 4,5 jaar, niet uitgevoerd wordt.
Natuurlijk moet ik betalen, als t allemaal klopt
Sorry maar als u zelf eerder bij lindorff aan de deur had gestaan dat u moet betalen En dat er iets niet klopt was het nu allang opgelost.
Er blijkt nu toch een vordering open te staan. Waar u voor verantwoordelijk bent. En Ja het lijkt mij dat de incasso bureau nalatig is geweest. Dat dit nu een onnodig lange termijn heeft kunt u waarschijnlijk niet veel aan doen. Ik hoop dat u met lindorff er snel uitkomt en dat ze de bkr notering verwijderen voor u. En elk 4,5 jaar briefje zal wel de stuiting zijn van de rente. Die zult u dus ook moeten betalen.
Ik hoop dat u snel de bkr eraf krijgt.

honingbijtje1978

Beste John,
Ten eerste is er betaald, echter als een deurwaarder vol houdt dat er nog iets open staat, wil ik documentatie zien zodat ik zelf kan beoordelen of dat klopt. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als ik dan vervolgens geen enkel dossier krijg, alleen een mailtje met: wij eisen dit en anders worden er gerechtelijke stappen ondernomen en die stappen komen er nooit, wat zou jij dan doen??!! En dat al 11 jaar lang!
Verder wist ik van deze BKR niks af aangezien ik nu pas bezig ben met een hypotheek en dat is niet echt iets wat je elk jaar doet.
En nee, ze hebben niet gemeld dat er een A2 codering werd bijgeschreven bij mijn notering, mocht dat een vraag zijn.
Het gaat mij in beginsel ook niet om de vordering, het gaat mij om de acties die daaruit volgen waar ik grote vraagtekens bij zet, en daaruit voortvloeiend dus ook vraagtekens plaats bij de vordering omdat er door zowel het incassobureau als ook de deurwaarder fouten zijn gemaakt bij de andere A2 melding bij het BKR.

Zoals ik al eerder schreef had deze kwestie al lang en breed opgelost kunnen zijn, als incasso en deurwaarder de informatie hadden verstrekt die ik nodig had, op welke manier dan ook.
Echter is dit dus niet gebeurd en heb ik na 11 jaar nog altijd een A2....... en daar wringt de schoen aangezien dit, in mijn ogen, een onnodig lange tijd is.

john18

Dan zou ik mijn eerdere post snel doen.
Stel een aangetekende brief aan lindorff op. Dat je ze een bepaalde tijdbestek geeft om hun fout te corrigeren. Als ze niet in die tijdsbestek hun fout corrigeren dat je ze aansprakelijk stelt voor al de schade die je gaat ondervinden. Zoals tijdelijk onderdak en opslag kosten enzovoorts. Zowel materieel als immateriële schade. Hun zijn nalatig geweest en dat is onrechtmatig jegens jouw.

En ja u hebt volkomen gelijk. Wie eist die bewijst. Als u zeker weet dat u vorderingen al zijn voldaan en dat u 11 jaar geleden hun vordering af hebt betaalt, Zou ik de geschillencommissie inschakelen. https://www.bkr.nl/consumenten/geschillencommissie/ Daar zullen ze dus ook met de vorderingen moeten komen. Zij moeten aantonen dat u al 11 jaar een schuld open hebt staan. Lees het volgende door https://www.bkr.nl/globalassets/documen ... egistratie

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

honingbijtje1978 schreef:Verjaard is t niet aangezien er een vonnis ligt en dit 20 jaar geldig is, de rente echter kan wel verjaard zijn.
Natuurlijk, als t allemaal klopt, wil ik wel betalen.
Echter waar ik gewoon tegenaan knal is:
a. ik al jaren bezig ben het dossier in handen te krijgen (omdat ik inderdaad t vermoeden heb dat er iets niet klopt) en dit in 11 jaar tijd neit heb gehad.
Natuurlijk moet ik betalen, als t allemaal klopt, maar zijn zij niet ook gewoon nalatig om 11 jaar geen enkele concrete actie te ondernemen om hun geld te krijgen??!!

Ik heb Lindorff een mail gestuurd waar ik alle punten in aangeef en ook aangeef dat als de deurwaarder dat vonnis meteen, of in de loop van de volgende 4 jaar, had uitgevoerd, we nu BKR-vrij zouden zijn en wij gewoon een hypotheek zouden kunnen krijgen.
Iets wat met een A2 totaal niet lukt.

Ik heb gewoon sterk t vermoeden dat er fouten gemaakt zijn, vandaar nog altijd geen beslag of dossier, maar bewijs dat maar eens.....
Er kunnen diverse redenen zijn waarom er nog geen beslag of andere maatregelen zijn genomen.

Maar wat voor lullig briefje komt er elke 4,5 jaar binnen?

Gesloten