LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
geenschilder

Re: Ervaringen collectieve inkoop schilderwerk

Ongelezen bericht door geenschilder »

Ik heb exact dezelfde ervaringen als de vorige poster. Bij mij is de schilder in september (na ook eerder afgebeld te hebben) dan nog wel raampjes komen tellen en om de benodigde verf af te stemmen.

Ook ik heb bij het starten van de actie me meteen ingeschreven. Pas in september kwam dus iemand langs. Verder helemaal niets meer gehoord. De communicatie is ook om te janken. Zelf een paar keer contact opgenomen met het schildersbedrijf. Het enige wat je hoort is dat ze te weinig schilders hebben en dat het uitloopt door diverse redenen (te warm, te nat, blabla). Ze zouden binnenkort weer gaan plannen. Inmiddels alweer een maand voorbij en niets meer gehoord. Het leidt tot erg veel ergernis.

Wat een blamage deze actie. Wellicht kan Radar er in een uitzending eens aandacht aan besteden.

Voorlopig is mijn huis nog niet geverfd.....

Puinhoop2015

Ongelezen bericht door Puinhoop2015 »

Lees net alle reacties. Heel herkenbaar. In mei van dit jaar offerte aangevraagd en geaccepteerd.
Afspraak gemaakt voor september. Voor die tijd zou schilder contact met mij opnemen voor staat van schilderwerk en kleur. Drie weken voor aanvang niets gehoord en zelf maar gebeld naar VEH. Zij zouden er achteraan gaan. Hoorde eerst helemaal niets, paar dagen voor aanvang kreeg ik een telefoontje dat de schilder die dit contract met VEH was aangegaan afhaakte in Rotterdam. Hij kwam zelf uit Amsterdam en had blijkbaar teveel hooi op de z'n vork genomen. Inmiddels was duidelijk dat september niet meer zou lukken. Was ik niet blij mee omdat later in het jaar niet de ideale periode is. Enfin, nieuwe schilder zou contact met mij opnemen en langskomen om het juiste systeem en kleur te communiceren cq af te spreken. Heel toevallig zag ik hem een paar dagen in zijn auto stappen. Hij zag mij bij het wegrijden en heb hem daarna even gesproken. Het is een schilder die aangesloten is bij een gilde en ik had alle vertrouwen. Omdat hij het erg druk had vertelde hij mij dat een andere schilder het werk zou uitvoeren. Het was 100% prima etc. Nou ja, VEH geeft 6 jaar garantie. Wat kan mij gebeuren?? Op 27 oktober zijn ze gestart.
Omdat systeem 4 gehanteerd zou worden verbaasde ik mij zeer over het feit dat dit niet conform de afspraak gebeurde. Het schilderwerk was er slecht aan toe en de afspraak was dat zij de zonzijde zouden afbranden, houtherstel, ontvetten, 2 x gronden en aflakken. Dit staat in de offerte. Afbranden en ontvetten is niet gebeurd. Voor afdeklatten heb ik extra geld moeten betalen. Verder zijn de kit- of voegranden meteen overgeschilderd, wat volgens Sikkens niet mag. Deze moeten eerst drogen. Daarbij vinden ik gelakte kitranden niet mooi. Verder is er gewerkt zonder steigers (3 verdiepingen). Er is 2 dagen geschilderd door 2 personen van 10.00 tot 16.00 uur. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de werkbon niet wil tekenen alvorens ik mijn beklag hierover bij VEH en Huismeester heb gedaan.
Omdat de schilder nog voor een paar kleinigheden terugkwam en er 2 onderdelen niet geverfd konden worden vroeg hij mij hiervoor te tekenen. Daarna bleek dat ik voor de hele bon heb getekend en moest in binnen 2 weken betalen! Echt schandalig. Ik heb meteen mijn beklag gedaan bij de schilder, VEH en de Huismeester. Ik ben goed en vriendelijke te woord gestaan door VEH en Huismeester, maar ik voel mij belazerd. Ik ben niet voornemens te gaan betalen voor zaken die niet gebeurd zijn. Ben benieuwd naar de afloop. Het ziet er ogenschijnlijk keurig uit en ik heb 6 jaar garantie, maar dat betekent niet dat ik moet betalen voor zaken die niet gebeurd zijn.

Alweereen

Ongelezen bericht door Alweereen »

Ook mijn ervaringen passen helemaal in het bekende patroon:
In mei heb ik de offerte geaccepteerd omdat de prijs voor de hoeveelheid werk me redelijk leek en ik graag goede kwaliteit wilde. Daarom leek de VEH bemiddeling en Sikkens gecertificeerde schilders me een goede garantie.
De geschatte startdatum lag half oktober. Omdat ik maar niets hoorde heb ik tegen die tijd maar eens gebeld met Uw Huismeester. Na een paar keer opnieuw bellen kwam er een schilder. De eerste indruk was niet positief. Met dat bedrijf zou ik zelf nooit in zee zijn gegaan, maar het was nu niet mijn verantwoordelijkheid. Dus vooruit dan maar!
Op de startdatum kwamen ze met twee man en tot mijn verbazing zonder steiger! Als je tot de nok van het dak tot ruim 9 meter hoog moet en je doet alles met een ladder, dan lijkt me dat niet alleen onhandig maar ook onveilig (Volgens de ARBO wet mag dat ook helemaal niet).
Het schilderwerk ging razendsnel. Ze waren in 2½ dag klaar! En dat moest EUR 3200 kosten.
Het schilderwerk zag er, oppervlakkig bekeken, wel redelijk uit. Maar als je nauwkeuriger ging kijken was er nogal wat op aan te merken. Ook bleek het schildersbedrijf helemaal niet Sikkens gecertificeerd te zijn.
Vervolgens heb ik een klacht bij de VEH ingediend. We spraken af dat we de controle door de onafhankelijke expert zouden afwachten. Die kwam, keek naar enkele kozijnen op de begane grond, concludeerde dat hij het wel slechter gezien had en was na een kwartier weer weg. Weer in overleg met de VEH en na een tijdje werd een extra kwaliteitscontrole afgesproken. Die werd door een man van Uw Huismeester uitgevoerd en hij constateerde heel wat meer tekortkomingen. Hij vond ook dat er veel tijd bespaard was door geen steiger te gebruiken.
Inmiddels had ik zelf ook de uitstekende, door Sikkens opgestelde, verfinstructie op de website voor de door Uw Huismeester ingeschakelde schilders (uwhuismeestergilde.nl) gevonden en daarin gelezen dat er machinaal geschuurd moest worden. Ik had de schilders niet echt zien schuren en machinaal al helemaal niet. Bespaarde dus ook weer tijd.
Er volgde een periode met veel e-mails en gesprekken met de VEH klachtenservice, Uw Huismeester en het incassobureau. De klachtenservice wist geen resultaat te behalen en Uw Huismeester toonde alleen maar een starre houding.
Uiteindelijk bleek er geen enkele basis voor een acceptabele, enigszins klantvriendelijke, oplossing te zijn. Uw Huismeester bleef onverzettelijk en de VEH kon of wilde ook niets bereiken. De enig overgebleven optie zag ik om juridische stappen te nemen. Dat heb ik maar niet gedaan omdat dan die kosten wel eens hoger zouden kunnen uitvallen.
Conclusie: VEH adverteert met een Sikkens gecertificeerde schilder, maar levert die niet. Je betaalt voor gebruik van een steiger, maar die gebruiken ze niet. Er moet machinaal geschuurd worden, maar dat gebeurt niet. Alles bij elkaar een veel te duur product van matige kwaliteit.
Mijn VEH lidmaatschap heb ik opgezegd. VEH en Uw Huismeester zijn samen alleen maar bezig met geld verdienen. Als ik alle losse brokjes informatie die ik gaande deze kwestie opving samenvoeg ontstaat er een interessant beeld van deze constructie!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2016 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

zzpschilder

Ongelezen bericht door zzpschilder »

Ik (ervaren zzp schilder) lees hier meerdere negatieve reacties over de afspraken en de kosten van het schilderwerk verzorgd door VEH.
Ik heb deze klussen ook zelf uitgevoerd voor een groot schildersbedrijf in de regio zuid holland en ben door alle ellende rond dit werk hiermee gestopt.
Ik las eerder de reactie van DrHenk over het schilderwerk en zal dit hieronder toelichten.
DrHenk was 1600 incl. btw kwijt ,dit is ongeveer 1510 ex btw. .
Hier gaan ruim genomen 200 euro aan kosten vanaf = 1310 , hier kan een zzp schilder 5 dagen arbeid voor leveren om een mooi stukje werk achter te laten.
Echte in deze situatie van VEH blijft er nog maar zo`n 700 euro voor de zzp schilder over.
1510 -200(materialen) - 300(VEH) -300(lokaal schildersbedrijf die het werk laat uitvoeren door een zzp-er en er zelf ook wat aan over wil houden) =710 euro .
Aangezien de zzp-er al het risico loopt en ook nog wil verdienen, zal hij vermoedelijk met zo`n 2 dagen klaar moeten zijn om nog iets over te houden voor na de oplevering.
Dus wanneer de zzp-er het werk zelf aanneemt kan hij er ongeveer 5 dagen over doen en via de VEH constructie maar 2 dagen.
En logischerwijs zal hij hier dan ook wat steekjes laten vallen.

vehwegermee

Ongelezen bericht door vehwegermee »

Vorig jaar op vertrouwen het VEH schilderscollectief afgenomen in juli.
Dit is uitbesteed bij UH ( uw huismeester en die doet het weer over aan schilers bedrijven en sikkins allemaal tot doel om geld te verdienen, maar blijkens al niet om de klant eenvoduig een geschilderd huis te geven tegen een "goed" prijs ( prijs kwalitiet betrouwbaarheid is vere van "goed")
Daarna alleen maar ellende , schilder komt niet op afgesproken data, communicatie is eenweg verkeer, klacht indien,bellen , maakt allemaal niet uit reactie komt er amper. pas na escalatie bij de directeur VEH en UH (per mail , want ze zijn natuurlijk niet bereikbaar) gebeurt er heel even wat en komt er na, ook weer diverse communicatie hobbels, een schilder......
Die krijgt de verkeerde verf mee die geen 10 jaar mee gaat maar slecht 6 ( u heeft toch 6 jaar garantie ..dus wat klaagt u ....na klagen moet de schilder mij maar geld betalen ).
Wat wel verrassend goed gaat is de rekening binnen 2 dagen bij een sedeer/incassoburo neerleggen om maar af te sdwingen dat je binen 2 weken na oplevering betaald.
Ook daarna nog steeds drama in communicatie ( eenweg) acties moet de klant nemen en VEH en UH doen nog steeds weinig ( muv de mensen van veh klachtenburo die in ieder geval nog de moeite nemen om je te bellen met helaas" u wordt gebeld, ligt bij UH , u krijgt spoedig antwoord....plaat met een kras).
controle komt niet , moet ik weer starten. geconstatteerde gebrek valt opeens niet meer onder de garantie voorwaarden ( toevallig zijn heel veel voorwaarden eenzijdig opeens aangepast ....). uiteindleijk maar weer juridisch gedreigd , maar zit alweer 5 weken te wachten op teken van leven ( van wie dan ook in die lange kastje muur keten)
het verschuilen van VEH en UH achter "het is zo'n succes is vreemd", want als je dan de "actie" tijdelijk bent gestopt zou je verwachten dat ze dan zorgen dat de al lopende zaken perfect worden afgehandeld ( normaal in 1 keer goed, maar in ieder geval 2e keer perfect)".
helaas ben ik 11 maanden verder en het is nog steeds niet af
Zou ze zieren om op zijn minst eens een excuses aan hun te klanten geven. ( kost mij uren, meerdere vrije dagen omdat ze niet komen , en energie)
Tot mijn verbazing zag ik dat de VEH deze actie nogmaals herhaald.
Mijn beste advies wat ik kan geven is hou het eenvoudig neem een gecertificeerde schilder je bent dan waarschijnlijk goedkoper uit (muv van de 6 jaar "garantie"voor wat het waard is gezien de uitsluitingen)
UH staat helaas voor niet voor uw huismeester maar voor UW HOBBYBOB, en VEH voor Vriend Van Hobbybob en ze zullen eerst maar eens moeten bewijzen dat de doorgeslagen management methode van snel geldverdienen omslaat naar "wij zijn er voor onze leden"

av62

Ongelezen bericht door av62 »

Misschien moet je eens contact opnemen met de juridische service van VEH. Het blad staat iedere maand vol met juichverhalen over wat ze weten te bereiken.

Ik heb iets meer dan een jaar twee klachten ingediend bij de ledenservice van VEH over deze collectieve schilderellende; blijkbaar is het zo ingewikkeld dat ik er na een jaar hard aan werken nog niets over gehoord heb...

Valt het je ook op de de webcare van VEH af en toe reageerde op dit forum, maar nu al lang niet meer?

Charli

Ongelezen bericht door Charli »

In april 2015 een offerte geaccordeerd. De offerte is er meerdere keren uitgegooid. Meerdere keren is een schildersbedrijf aan huis geweest. Steeds zou er binnen een paar weken geschilderd worden. Ondanks klachten bij de schilder, uw huismeester en vereniging eigen huis is er nog steeds niet geschilderd.
Nu al meer dan een jaar. Van enige verbetering of snel oppakken van klachten kan ik niets zien.
Advies: GA NIET IN ZEE met UW HUISMEESTER. Kies zelf aan de hand van offertes je eigen schilder.

av62

Charli schreef:Advies: GA NIET IN ZEE met UW HUISMEESTER. Kies zelf aan de hand van offertes je eigen schilder.
Ik zou eraan willen toevoegen : GA NIET IN ZEE met de Collectieve inkoop van VEH.
Mijn ervaringen (zie eerdere posts in dit forum) zijn miserabel: lang wachten, loze beloftes, veranderende offertes.

Advies: vraag offertes aan bij 2 of 3 lokale schilders en vergelijk ze.

Bij de coll. inkoop krijg je maar één offerte, gebaseerd op een werkstudent die de te schilderen delen komt tellen. Je moet VEH maar op hun blauwe ogen geloven dat de beste is. Mijn CIS-offerte bleek opeens na 2 weken zo'n 1200 euro goedkoper uit te vallen. Na ontzettend veel gedoe en gewacht heb ik uiteindelijk alles afgeblazen en 3 lokale schilders gevraagd; elk van hun offertes was lager dan de offerte van de col. inkoop.

(Apropos: webcare VEH, hebben jullie het reageren op dit forum maar helemaal opgegeven? In het VEH-blad lees ik ook niets over een evaluatie van de col. inkoop o.i.d., in tegendeel, tot mijn grote verbazing gaat de ellende gewoon verder)

JG16

Ongelezen bericht door JG16 »

GA niet in zee met de actie Collectieve Inkoop Schilderswerk van VERENIGING EIGEN HUIS/UW HUISMEESTER.NL
Nu ik alle reacties lees over deze actie, die zij voor het tweede jaar doen, denk ik dat ik de grootste fout van mijn leven heb gemaakt.
In het eerste jaar dat deze actie liep waren er nog veel kinderziektes maar deze zouden zijn opgelost werd mij verteld door VEH en daarom een vervolg van de actie.
Helaas blijkt dit in praktijk niet zo te zijn.

Begin mei 2016 een offerte geaccepteerd van de gekwalificeerde schilder die door UW HUISMEESTER mij was geadviseerd.

Vanaf dag 1, dat er gestart zou worden met de werkzaamheden is het enkel en alleen ELLENDE, ELLENDE, ELLENDE.
De stand van zaken tot op heden (dinsdag 14 juni 2016) EEN GEDEELTELIJK GESCHILDERD/ GESCHUURD EN AFGEPLAKTE WONING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terugbellen door de schilder gebeurt niet. Bijna dagelijks telefonisch contact met UW HUISMEESTER en enkele keren telefonisch contact met VEH heeft tot op heden nog geen enkel duidelijk resultaat opgeleverd voor het afschilderen van mijn woning.
En gezien de vele reacties op dit forum ben ik bang dat dit drama geen snel einde zal kennen.
Dus wil ik langs deze weg iedereen waarschuwen om niet aan deze actie deel te gaan nemen.

Kiwi01

Ongelezen bericht door Kiwi01 »

Evenals vorig jaar is de collectieve inkoop schilderwerk van de Vereniging Eigen Huis nog steeds zeer slecht. De prijzen die worden geoffreerd zijn veel en veel te hoog. Offertes bij lokale schilderbedrijven hebben aangetoond dat de collectieve inkoop schilderwerk minimaal 75% duurder uitvalt.
Er is dus opnieuw fundamenteel iets mis bij deze door VEH georganiseerde inkoop:
• of VEH verdient goud geld aan deze inkoop (laakbaar vanuit de verenigingsgedachte)
• of de huismeester ontvangt een goudgerande beloning
• of de ontwikkelde software om, aan de hand van een opgave, een offerte samen te stellen is fundamenteel verkeerd ingericht (ik kan mij daar zeker wat bij voorstellen als ik naar de parameters kijk).

Dus: je bent een dief van je eigen portemonnee als je met Vereniging Eigen Huis in zee gaat.

Webcare Eigen Huis

Ongelezen bericht door Webcare Eigen Huis »

Hallo allen,
Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat een aantal mensen opnieuw, of nog steeds problemen ondervindt met onze Collectieve Inkoop Schilderwerk. We willen er dan ook voor zorgen dat dit snel wordt opgelost. Via een persoonlijk bericht op dit forum zullen wij jullie benaderen met de vraag om ons je contactgegevens door te geven. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Webcare Vereniging Eigen Huis

dhaver

Ongelezen bericht door dhaver »

Na een jaar van frustraties zal ik ook deze maar met de internet gemeenschap delen. Er zullen veel mensen zijn waar bij het allemaal probleemloos verloopt, maar mijn ervaring met Collectieve Inkoop Schilderwerk is werkelijk één groot drama. Het lijkt wel of alles wat maar ook fout kan gaan, ook fout gegaan is. Enige echte support vanuit Uw Huismeester dan wel Vereniging Eigen Huis is ver te zoeken. Het is voor mij duidelijk dat de klant niet centraal staat, met men vooral in eigenbelang handelt (lees zo veel mogelijk geld binnen halen, zonder enige inspanning).
In april 2015 schrijf ik me in. Uiteindelijk een offerte geaccepteerd.

Op 14 juni zou men starten, dus verlof opgenomen. Geen schilder te bekennen. Uiteindelijk blijkt er nog geen schilder geregeld te zijn, er wordt een afspraak gemaakt voor vrijdag 17 juli waar een schildersbedrijf langskomt om de hoeveelheid en de kleur verf te bepalen.

Op 30 juli start men, twee schilders voor de deur. De komende drie dagen gaan zij het schilderwerk verzorgen. Ze hebben geen steigerwerk bij en later geven ze ook nog aan normaal niet met Sikkens verf te werken. Om bij dakkapel te komen moet men uit het raam klimmen, lekker professioneel en lijkt mij qua veiligheid ook niet echt aan te raden. Als de schilder vertrekt, wordt er niets afgetekend en wordt de opmerking gemaakt dat hij waarschijnlijk nog wel terug zal moet komen.

Inmiddels is het september en belt de eigenaar van het schildersbedrijf, dat hij op 8 september langs wil komen om de werkbon te laten ondertekenen. Ik vraag hem direct of hij dan ook een peloton schilders wil meenemen, want het schilderwerk is werkelijk niet om aan te zien. Hij constateert hetzelfde en geeft aan dat alles opgelost zal worden. Vervolgens blijft het stil. Uiteindelijk op 23 september zelf maar telefonisch contact gezocht met de schilder. Hierna weer radiostilte. Mijn beklag gedaan bij Uw Huismeester, ook hier geen reacties mogen ontvangen.

Begin november via email contact gezocht met Uw Huismeester en Vereniging Eigen Huis en een klacht ingediend. VEH laat in een reactie weten dat de klacht door Uw Huismeester wordt opgepakt. Dat doen ze ook, zij het echter wel pas weer vier weken later, het is nu begin december. Ik krijg op 16 december te horen dat het schildersbedrijf diezelfde dag nog contact met mij gaat opnemen, ook dat gebeurd wederom niet. Dit een dag later meteen gemeld bij Uw Huismeester, de reactie hierop komt uiteindelijk op 5 januari. Op 25 januari krijg ik een mail van het schildersbedrijf waarin wordt gevraagd welke werkzaamheden er nog uitgevoerd moeten worden, waarop ik reageer met de mededeling ik deze vraag niet kan beantwoorden, zij zijn immers de ‘experts’ en zullen bij zichzelf te raden moeten gaan.

Uiteindelijk starten de herstelwerkzaamheden in maart. De indruk die deze schilder achter laat is al een stuk beter, de zichtbare gebreken worden verholpen en er komt zelfs een steiger aan te pas om de dakkapel opnieuw onderhanden te nemen. Schilder is toch nog zo’n 4 dagen bezig geweest om alle werkzaamheden uit te voeren. Aangezien ik het al helemaal heb gehad maar snel getekend voor akkoord, er gaat immers nog een inspectie plaatsvinden via VEH.

Op 22 april komt de inspecteur langs, eindconclusie in zijn inspectierapport is dat het schilderwerk niet voldoet aan de gestelde eisen en structureel hersteld moet worden.

Gezien het hele voortraject, wacht ik maar af, ik heb geen zin om zelf weer actie te ondernemen met als gevolg dat ik op 23 juni j.l. wordt gebeld door Uw Huismeester, jawel twee maanden na inspectie i.p.v. twee weken wordt er contact opgenomen!! Tot dusver is er nog geen datum ingepland wanneer de herstelwerkzaamheden starten, men wil het schildersbedrijf, waar ik overigens geen vertrouwen meer in heb, en wat mij betreft ook niet meer hoeft te komen, wederom tijd geven om afspraken in te plannen.

Een quote van Uw Huismeester: “Uw Huismeester let op de manier van werken, kwaliteit en prijs, betrouwbaarheid en klantgerichtheid van de schilder. Uw Huismeester neemt u daardoor werk uit handen. U hoeft hiervoor dus niets te doen.” Zegt u het zelf maar als u bovenstaande opsomming heeft gelezen op al deze punten wordt een grote onvoldoende gescoord.

Achteraf heb ik er spijt van ooit aan dit circus te hebben deelgenomen, van garantie op kwaliteit waarmee men adverteert in de ‘Inkoop Collectieve Schilderwerk’ campagne is wat mij betreft geen sprake. Als men er meer dan een jaar over doet om dit soort projecten af te ronden, dan spreek je niet van professionals. Zowel Vereniging Eigen Huis, Uw Huismeester als het schildersbedrijf verdienen een flinke schop onder kont.

Mijn volgende schilder klus wordt weer gewoon door een lokale schilder uitgevoerd, ‘Collectieve Inkoop Schilderwerk’, nooit meer !!

vehwegermee

Ongelezen bericht door vehwegermee »

Webcare Eigen Huis schreef:Hallo allen,
Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat een aantal mensen opnieuw, of nog steeds problemen ondervindt met onze Collectieve Inkoop Schilderwerk. We willen er dan ook voor zorgen dat dit snel wordt opgelost. Via een persoonlijk bericht op dit forum zullen wij jullie benaderen met de vraag om ons je contactgegevens door te geven. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Webcare Vereniging Eigen Huis
En zoals viel te verwachten al weken geen enkel (persoonlijk) bericht van Webcare VEH.
Ze zijn in ieder geval concequent in veel beloven...
en ja hoewel ze juridisch geen contractant zijn omdat dat UH is,zouden ze er voor de leden moeten. Ik ben benieuwd welke leden...... ik denk eigenpersoneelsleden VEH/UH

av62

Ik heb ook geen enkele reactie gehad van webcare. Ook mijn twee klachten gericht aan de ledenservice zijn inmiddels al een jaar oud. Zonder reactie, natuurlijk.

Het verenigingsblad wordt alleen gevuld met hoera-verhalen over de juridische ledenservice en de geweldige collectieve inkopen van van alles en nog wat.

Het zou VEH sieren een kritische evaluatie van de collectieve ramp in het verenigingsblad te zetten. Maar ja, dat komt de verkopen natuurlijk niet ten goede...

langetijdgeleden

Ongelezen bericht door langetijdgeleden »

Op aanraden van mijn ouders, die hun hele (hoek)huis voor 1400 euro via VEH hebben laten schilderen, ook maar een offerte aangevraagd (ik ben immers lid). Dus ik alles keurig invullen met de delen die geschilderd moeten worden (ik kon geen opmerking invullen...) en gezien het feit dat ik in een tussenwoning woon, geen zijkanten heb en de achterkant een paar jaar geleden is gedaan, leek het me interessant voor wat voor prijs mijn woning gedaan kon worden. Kennelijk hoeft er niemand van VEH langs te komen en maken ze de offerte op via Streetview en wat jij invult.

Offerte komt paar uur later terug: 1900 euro?! HUH. Hoe kan dat nou? Offerte afgewezen en wat dingen aangepast (windveer weggehaald, ik heb een halve (en maar 2 verdiepingen tellende) windveer, dit kon ik dus ook niet selecteren), offerte komt weer terug, 1500(!) euro. Dus het pietlullige 'windveer' balkje van 4 (?) meter was 400 euro?! Kijken ze überhaupt wel via Streetview? Dan kan je toch 'makkelijk' zien wat er gedaan moet worden?

Uiteraard ook weer afgewezen. Ondertussen na deze ongein heeft mijn klus op werkspot.nl een reactie van een lokale schilder die de hele voorkant van mijn huis wilt doen voor 1200 euro. Mijn email zojuist naar VEH gestuurd over hoe dit kan en ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Toen ik per toeval dit Radar forum onderwerp aan trof voelde ik me toch wel genoodzaakt te reageren op dit onderwerp.

Het kan dus ook goed gaan, zoals bij mijn ouders, maar ik vind de huidige werkwijze van "geautomatiseerde" offertes nu wel heel vreemd.

HMR

Ongelezen bericht door HMR »

Herkenbaar. Ik heb me in september 2015 opgegeven als deelnemer. In december 2015 een beleefd mailtje gekregen dat het maart/april zou worden alvorens er iemand zou komen. Alle begrip hiervoor, maar: Maart kwam en ging. April kwam en ging. Mei en juni ook. Mailtje naar contactpersoon gestuurd. "Oh sorry. Men neemt deze of volgende week contact met U op". Dat was eind juni. Het is nu zes weken later en nog heeft zich niemand gemeld, bijna een jaar na ingang van het contract.

Hopeloos dit. Je kunt idd beter zelf alles regelen.

ej.nelisse

Ongelezen bericht door ej.nelisse »

Let op wanneer je zaken doet of wilt gaan doen met Homebell. Dit bedrijf doet er alles aan om solide over te komen maar de feiten zijn anders.
Ik kan er op dit moment niet veel over zeggen maar men werkt onder Duitse leveringscondities die men vooraf niet bekend maakt. Men begint aan de klus en maakt hem dan vervolgens niet af. Wanneer je gaat klagen dan verwijzen zij naar de Duitse leveringscondities waarin staat dat zij de klus indien nodig mogen uitstellen en dan gaat het hele gedoe pas echt beginnen. Einddoel is het incasseren van de annuleringskosten ad 30%.

Gesloten