LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spionage op internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
anvoo

Spionage op internet

Ongelezen bericht door anvoo »

Graag wijs ik de bezoekers van dit forum op een interessante en actuele website met alles over spyware.

http://spyware.pagina.nl

Dit als aanloopje naar dit onderwerp in de komende uitzending op 25 oktober.

ruben02

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door ruben02 »

ik heb vandaag een spyware stop het nu site gemaakt :!:

Spyware Stop Het Nu

ook een handige site voor vragen of opmerkingen kan je altijd bij mij trecht!!

Inter(1)

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Kijk maar eens op dit Forum

Inter(1)

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Of deze tips

Iskander

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Iskander »

Zeg ... is het niet gek dat Tros waarschuwt tegen spyware en tegelijkertijd zelf probeert cookies op je computer te plaatsen (nedstat en trosradar) ?
Of hoopt de Tros ons in slaap te sussen met Big Brother verhalen zodat we haar eigen spionerende activiteiten niet zullen opmerken ???

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door ruben02 »

Die cookies die radar op je pc zet zijn alleen voor de teller en kunnen niet zo veel kwaad zo ver ik weet ook niet alle cookies zijn schadelijk voor je computer.. dus volgens mij lijkt het me hier niet echt veel kwaad te kunnen voor de teller slaan ze alleen je ip waar mee je systeem draait en via welke provider je internet hebt en dat soort dingen.. :!:

Iskander

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Iskander »

Beste Ruben,

het blijft spionnage en het blijft stiekum ... cookies worden ongevraagd op je pc gezet en weet jij van buitenaf te zien wat ze allemaal voor doel hebben?
Nee ... als iemand "vreedzame" bedoelingen heeft dan vragen ze voor ze iets installeren, plaatsen, posten of wat dan ook.
In dit geval is de Tros dus (gedeeltelijk) wel degelijk de pot die de ketel verwijt!

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door plop »

nee iskander, jij hebt namelijk in IE toestemming gegeven voor die cookies.
tools menu ---> internet options ---> privacy.
hier kan je het beveilegings niveau instellen, waaronder de mode dat je voor elke cookie ja of nee kan zeggen.

plop

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door ruben02 »

jah maar om je goed van dienst te kunnen zijn heb je sommige informatie nodig van gebruikers dus ga moeilijk doen over een paar onschuldige cookies..

Rolf

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Rolf »

Ook op de site www.wintips.nl kun je het een en ander vinden

Iskander

Re: Spionage op internet

Ongelezen bericht door Iskander »

Beste Plop,

waarom denk je dat ik de cookies, dus ook die van trosradar.nl, tegenkom? Omdat ik alle cookies op eerst vragen heb staan.
In het begin effe werk om vertrouwde sites op toestaan te zetten maar je bent wel van een hoop nieuwsgierige oogjes en oortjes gevrijwaard.
Ik weet het, het is maar een klein onderdeeltje ... maar je moet ergens beginnen.
Het gaat er niet om welke software je verder gebruikt -gratis of niet-. Dit is een functie die je makkelijk kunt aanzetten zonder verder iets nodig te hebben.
Zelf gebruik ik Norton Internet Security met AntiVirus en SpySweeper/WindowsWasher. Met automatische update natuurlijk. Dat werkt heel bevredigend maar kost natuurlijk wel wat. Hoewel ... ik heb ook goede sloten op mijn ramen en deuren gezet en heb een alarm op de auto. Die waren ook niet gratis maar geven wel meer zekerheid.

Gesloten