LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber glasvezelaansluiting, nu zonder internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tbierens

Fiber glasvezelaansluiting, nu zonder internet

Ongelezen bericht door tbierens »

29-3-16 plaats ik een bestelling bij Fiber voor glasvezel internet. Volgens de postcode-check is deze bij mij beschikbaar, de glasvezelkabel is een aantal maanden geleden binnen gelegd. Deze is echter nog niet voorzien van de aansluiting, er kan dus nog geen modem op aangesloten.
In de welkomstbrief van Fiber stellen ze een gewenste aansluitdatum van 3 mei. Hier krijg ik later nog bericht van dat het 20 mei gaat zijn. Prima tot dusver.

Ik stuur op 27-4-16 Fiber via de myfiber een bericht dat mijn glasvezelaansluiting nog niet gereed is gemaakt en vraag hoe dat opgelost gaat worden.
Fiber stuurt: 'Bedankt voor uw bericht.
De diensten worden 20-05-2016 opgeleverd. In de tussenliggende periode komt de netwerkbeheerder nog langs om het glasvezelmodem af te werken.'

Dus ik wacht geduldig af tot 20-5-16. Op 19-5-16 heb ik de hoop opgegeven dat er iemand langs gaat komen, dus ik stuur weer een bericht naar Fiber.
Met de vraag hoe zij het op willen lossen zodat ik niet zonder internet kom te zitten. Ik krijg een antwoord van Fiber waaruit blijkt dat zij niet helemaal snappen wat precies het probleem is, dus ik antwoord opnieuw. Ditmaal sturen ze het door naar de juiste afdeling, waarop het volgende antwoord volgt 'Na zojuist telefonisch contact te hebben gehad heb ik u doorgegeven om foto's te maken van de aansluiting en de glasvezelkabel.
Aan de hand van de foto's kunnen wij de netwerkbeheerder aansturen om de verbinding te herstellen.'
Hoezo te herstellen?

24-5-16 krijg ik het volgende bericht van Fiber 'Bedankt voor uw bericht, wij hebben deze doorgezet naar de juiste afdeling.
Zij zullen z.s.m. contact met u opnemen.'

Op dat contact wacht ik nog steeds. Op dit moment zit ik dus vanaf 26-5-16 zonder internet en Fiber wijkt elke vraag vakkundig af als ik vraag of ze al meer weten wanneer er iets gaat gebeuren.
Vorige week woensdag 1-6-16 werd mij via de online chat beloofd dat ze voor het eind van de week contact met mij zouden maken. Dit is niet gelukt.

Als ik op de site van Fiber kijk staat het volgende '
Dat is afhankelijk van de status van uw aanvraag. Als twee weken na ons bericht dat wij de netwerkbeheerder hebben verzocht om contact met u op te nemen nog niks heeft vernomen, neemt u dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber.
U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen'

Aangezien uit correspondentie met Fiber is beloofd dat zij de aanvraag met spoed hebben geplaatst, is het niet binnen het die twee weken gelukt.

Wat mij het meest stoort is dat er in de periode van 27-4-16 tot 20-5-16 helemaal niks vanuit Fiber ondernomen is, terwijl zij duidelijk hebben gezegd dat er in de tussenliggende periode nog iemand zou komen om de aansluiting af te werken. (Hierover heb ik tevens een klacht ingediend maar dit wordt telkens vakkundig afgeweerd: 'Wij vinden het erg vervelend dat u dit zo ervaart, de storingsdienst is druk bezig met uw aansluiting' Dan ga ik dus denken, 'Hoe ervaart Fiber het dan?)

Ik contact Fiber meerdere malen per week om te vragen hoe het er voor staat, telkens als antwoord: 'De storingsdienst is er druk mee bezig, we kunnen u verder geen informatie geven' & 'De vraag is doorgestuurd naar de netwerkbeheerder, meer kunnen wij niet doen'.

Wat kan ik verder nog ondernemen om het wellicht sneller te laten verlopen?
Zij hebben mij ook al laten weten dat het contract niet meer kosteloos te ontbinden is.

BreejKC

Re: Fiber glasvezelaansluiting, nu zonder internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wat u nog kunt beginnen tegen Fiber? Weinig. Zij komen hun toezeggingen niet na en trekken zich van het klantenbelang niets aan. Kennelijk gaat het zo goed met ze dat ze op kritische klanten niet zitten te wachten. U kunt nog een geschil aanspannen hierover bij bij de Geschillencommissie Telecom, of de Geschillencommissie Internetdiensten. Maar ook zo'n geschil kost tijd. Het is maar de vraag of in die tijd Fiber zijn toezeggingen wel of niet nakomt. Intussen zit u nog steeds zonder internet.

Beter is hier of op andere telecom- of klachtfora "Fiber" eens in te tikken. U zult schrikken. Fiber is een flutbedrijf als het om hun klanten gaat, Mocht het lukken de aansluiting gerealiseerd te krijgen blijft u daarna met hetzelfde flutbedrijf te maken houden en ergernis na ergernis beleven met dit bedrijf.

Hier kunt u maar 1 ding tegen doen: onmiddellijk stoppen met dit bedrijf. U kunt uw contract wel degelijk laten ontbinden wegens wanprestatie. Ik neem aan dat u alle toezeggingen op schrift heeft, dus juridisch staat u sterk. Ze voelen met hun opmerking dus al nattigheid, maar spelen hoog spel met u. Trap daar niet in. Uw centen zijn belangrijker voor ze als uw belang, daarom doen ze dit soort uitspraken. Uiteraard kunt u hiervoor ook eens informeren bij uw rechtsbijstandverzekering of bij het Juridisch Loket.

U zult daarna wel over moeten stappen naar een ander bedrijf dat een internetverbinding via glasvezel aanbiedt. Zoek eens op een vergelijkingssite hiervoor. Misschien bent u dan ietsje duurder uit per maand, maar er zijn bedrijven die toezeggingen naar hun klanten redelijk nakomen. Die ergernis, telkens weer, mag u natuurlijk wel iets waard zijn. U zou er hartklachten van krijgen, en het ER van uw zorgverzekering is dan ook Euro 375,00 per jaar.

tbierens

Ongelezen bericht door tbierens »

Een update. Het glasvezelmodem is afgelopen maandag aangesloten (27-6). Nu probeer ik Fiber hiervan te overtuigen, maar ik betwijfel of zij snappen wat ik bedoel. De aansluiting hoeft alleen nog maar geactiveerd te worden? Maar Fiber laat op zich wachten en de klantenservice wordt er niet beter op, elke keer dat ik contact met ze heb wordt mij verteld 'Oh dat is heel vervelend, we zetten het door naar de juiste afdeling' 'Als we meer weten nemen we contact met u op'.

gertbralten

Ongelezen bericht door gertbralten »

Is het al gelukt?? Hier eenzelfde probeem. Ik zeg dat het ijd wordt aandacht er aan te besteden op tv

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

gertbralten schreef:Hier eenzelfde probeem. Ik zeg dat het ijd wordt aandacht er aan te besteden op tv
misschien doen ze dat wel, maar met 2 klachten hier op dit forum in een half jaar tijd?

Gesloten