LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 123bestdeal.nl vergoed retourkosten niet
123bestdeal.nl vergoed retourkosten niet
Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een LG G5 smartfone, ik wil hem graag draadloos opladen.
Dus gegoogled en ik kwam uit op de site van 123bestdeal.nl en die boden een draadloze oplader aan voor de LG G5 (https://www.123bestdeal.nl/lg-accessoir ... aadstation).
Deze besteld en thuisgestuurd gekregen, vervolgens uitgeprobeerd maar helaas de lader werkte niet.
Het blijkt dat er een adapter bij mijn telefoon moet om de boel werkend te krijgen en omdat de LG G5 een afwijkende aansluiting heeft (USB4) konden ze me daarmee niet helpen en degene aan de telefoon heeft me verzocht om de boel dan maar terug te sturen.
Dat heb ik gedaan en ik heb de boel geretourneerd en de verzendkosten 6.95 betaald.
Helaas heeft 123bestdeal.nl te kennen gegeven deze retourkosten niet te zullen vergoeden, ondanks het feit dat ze ondeugdelijke (voor de LG G5 dan) spullen leveren!
U zijt gewaarschuwd!
Dus gegoogled en ik kwam uit op de site van 123bestdeal.nl en die boden een draadloze oplader aan voor de LG G5 (https://www.123bestdeal.nl/lg-accessoir ... aadstation).
Deze besteld en thuisgestuurd gekregen, vervolgens uitgeprobeerd maar helaas de lader werkte niet.
Het blijkt dat er een adapter bij mijn telefoon moet om de boel werkend te krijgen en omdat de LG G5 een afwijkende aansluiting heeft (USB4) konden ze me daarmee niet helpen en degene aan de telefoon heeft me verzocht om de boel dan maar terug te sturen.
Dat heb ik gedaan en ik heb de boel geretourneerd en de verzendkosten 6.95 betaald.
Helaas heeft 123bestdeal.nl te kennen gegeven deze retourkosten niet te zullen vergoeden, ondanks het feit dat ze ondeugdelijke (voor de LG G5 dan) spullen leveren!
U zijt gewaarschuwd!
Re: 123bestdeal.nl vergoed retourkosten niet
In de algemene voorwaarden van 123bestedeal staat heel duidelijk dat de kosten voor het retour zenden voor eigen rekening zijn, en dit hoeven ze dan dus ook niet te doen
ze zijn alleen verplicht om de verzendkosten terug te betalen.consuwijzer schreef:Ik stuur een product terug. Moet ik verzendkosten betalen?
Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen de bedenktijd dat u het product toch niet wilt kopen? Dan kunt u aan de verkoper laten weten dat u van de koop af wil. U moet het product dan wel terugsturen.
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
Dat ben ik met je eens als men deugdelijke spullen levert.
Heb je aangegeven dat de kosten voor rekening van de verkoper zijn op grond van de wettelijke garantie? Je hebt dan recht op kosteloos herstel of vervanging. Als dat geen optie is dan heb je recht op ontbinding. En ook hierbij zijn de kosten van retour voor rekening van de verkoper. Overigens kun je gelijktijdig een beroep doen op de wettelijke garantie en het herroepingsrecht.Bart007 schreef:Dat heb ik gedaan en ik heb de boel geretourneerd en de verzendkosten 6.95 betaald.
U zijt gewaarschuwd!
De algemene voorwaarden zijn alles behalve duidelijk. Ik heb moeite om de informatie snel te vinden. Bovendien:kokka schreef:In de algemene voorwaarden van 123bestedeal staat heel duidelijk (...)
De informatie staat onder "ruilen en retourneren" waarnaar gelinkt wordt op iedere pagina. De informatie over het retourneren is wel onjuist, maar dat van de kosten staat er in.ICTRecht schreef:De informatie ‘verstoppen’ in de algemene voorwaarden is niet toegestaan, het moet, zoals ik net al zei duidelijke en begrijpelijke wijze beschikbaar gesteld worden en snel en gemakkelijk vindbaar zijn op de website.
https://webwinkelrecht.nl/herroepingsre ... ieuwe-wet/
https://www.123bestdeal.nl/Support/ruil ... etourneren
-
Heb je, voordat je de oplader bestelde, contact gehad met 123bestedeal om te verifiëren of de oplader zonder adapter zou werken? Tijdens het googlen ook niet tegen gekomen? Stond het vermeld bij 123bestedeal dat er eventueel een adapter nodig zou zijn? Of zelf gewoon de goedkoopste oplader besteld?
Garantie e.d. is niet van toepassing als je zelf een verkeerde keus maakt en het product terug stuurt zonder defect enkel omdat je het verkeerde hebt besteld.
Even terzijde, ik ben geen techneut, maar verbaas mij over het feit dat er bij een draadloze adapter blijkbaar een draad moet worden aangesloten.....
v.d.Heyde
Garantie e.d. is niet van toepassing als je zelf een verkeerde keus maakt en het product terug stuurt zonder defect enkel omdat je het verkeerde hebt besteld.
Even terzijde, ik ben geen techneut, maar verbaas mij over het feit dat er bij een draadloze adapter blijkbaar een draad moet worden aangesloten.....
v.d.Heyde
Er staat toch duidelijk op de webpagina van 123bestdeal.nl dat hij geschikt is voor de LG G5!
Nog maar even voor de duidelijkheid:
https://www.123bestdeal.nl/lg-accessoir ... aadstation
En de lader is geretourneerd op verzoek van de medewerker die geen oplossing wist om het geheel werkend te krijgen.
Dus wat mij betreft ondeugdelijke lader!
Nog maar even voor de duidelijkheid:
https://www.123bestdeal.nl/lg-accessoir ... aadstation
En de lader is geretourneerd op verzoek van de medewerker die geen oplossing wist om het geheel werkend te krijgen.
Dus wat mij betreft ondeugdelijke lader!
-
Nog maar even voor de duidelijkheid: NB De draadloze lader is voor meerdere smartphones te gebruiken, bij sommige (oudere) modellen hebt u nog een aparte ontvanger of externe case nodig.
De lader op zich is niet ondeugdelijk......
Op zoek dus naar een passende en werkende lader, en die 2 knaken retourkosten gewoon slikken.
Even bij een winkel binnen lopen en ter plekke uitproberen, weet je direct of het naar behoren werkt.
(Of is dit nou een echt ouderwetse opmerking?)
v.d.Heyden
De lader op zich is niet ondeugdelijk......
Op zoek dus naar een passende en werkende lader, en die 2 knaken retourkosten gewoon slikken.
Even bij een winkel binnen lopen en ter plekke uitproberen, weet je direct of het naar behoren werkt.
v.d.Heyden
Voor de LG G5 is de lader ondeugdelijk!
En als ik iets retour stuur op verzoek van een medewerker, verwacht ik dat ik de verzendkosten terugkrijg!
En als ik iets retour stuur op verzoek van een medewerker, verwacht ik dat ik de verzendkosten terugkrijg!
alfatrion schreef:Heb je aangegeven dat de kosten voor rekening van de verkoper zijn op grond van de wettelijke garantie?
-
Hij is niet ondeugdelijk, hij is niet compatibel, of: niet geschikt voor dit toestel, afgaande op jouw verhaal.Bart007 schreef:Voor de LG G5 is de lader ondeugdelijk!
Maar ik zou het eerdere advies gewoon ter harte nemen. Slik die retourkosten, beschouw het gewoon als leergeld om de volgende keer beter na te vragen.
-
Het zal voor de internetgeneratie inderdaad een ouderwetse opmerking zijn. Maar vroeger waren een hoop dingen zo slecht nog niet.v.d.Heyden schreef: Even bij een winkel binnen lopen en ter plekke uitproberen, weet je direct of het naar behoren werkt.
v.d.Heyden
Het is wel zo netjes om dan de hele tekst te quoten... daar staat wel 5x letterlijk dat de lader geschikt is voor de LG G5.v.d.Heyden schreef:Nog maar even voor de duidelijkheid: NB De draadloze lader is voor meerdere smartphones te gebruiken, bij sommige (oudere) modellen hebt u nog een aparte ontvanger of externe case nodig. De lader op zich is niet ondeugdelijk......
Beschrijving
QI draadloze lader voor de Lg G5, extra beveiligde lader.
Geen stekker meer nodig om uw Lg G5 op te laden door de komst van het draadloos opladen. Dat kan met behulp van deze handige QI lader geschikt voor uw Lg G5.
QI is een technologie die door veel fabrikanten omarmd is om te proberen een standaard te ontwikkelen voor draadloos laden van o.a. smartphones.
Geen gedoe meer met kabels, maar handig draadloos laden door uw Lg G5 met de rug op het laadstation te plaatsen. Zodra uw uw Lg G5 op de QI lader heeft geplaatst zal er een blauw led lampje gaan branden.
Mocht u laadstation willen gebruiken via het stopcontact, dan kunt u hiervoor optioneel onze usb stekker goedkoper meebestellen. Het QI laadstation wordt standaard geleverd met een Micro-USB kabel en is hiermee o.a. te gebruiken via pc/laptop e.d.
NB De draadloze lader is voor meerdere smartphones te gebruiken, bij sommige (oudere) modellen hebt u nog een aparte ontvanger of externe case nodig.