LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Gevoelsmatig worden er nu een paar dingen door elkaar gehaald.

De vraag is: werkt MLM?

Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je, zoals ik al zei, eerst weten op basis waarvan je dat gaat bepalen. Stel dat we het vanuit het perspectief van de distributeurs bekijken. Dan is een antwoord bijvoorbeeld mogelijk op basis van het aantal distributeurs dat minimaal een bepaald bedrag verdient (bijvoorbeeld gerelateerd aan het minimumuurloon). Dit aantal noemen we x.

Het volgende dat we nodig hebben is iets waarmee we x kunnen beoordelen, een schaal of zo. Bijvoorbeeld x moet minimaal y zijn.

Dus op het moment dat x < y is de conclusie dat MLM niet werkt. Als x > y dan werkt MLM wel.

Stel dat inderdaad x < y. De conclusie is dat MLM niet werkt. De volgende vraag is dan WAAROM werkt MLM niet, dus waarom is x < y?

Een antwoord in dat geval zou kunnen zijn dat het komt doordat je met mensen werkt (zie bericht van andere schrijver), of omdat de prijs te hoog is, omdat consumenten niets met het systeem te maken willen hebben, enzovoorts.

Moraal is dus dat OF en WAAROM twee verschillende vragen zijn.

Vraag: wie bedenkt een beoordelingsmechanisme? Dus wie kan nu eens aangeven hoe we kunnen bepalen of MLM wel of niet werkt?

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

Maar ondertussen valt 80% af.


Dit is een leuke uitspraak.
Nou mag ik....jij zegt dit dus, KOM EENS MET BEWIJZEN OVER DEZE CIJFERS. Was geen schreeuwen, maar ik wil zekerweten dat je het kunt lezen.
Je gaf een paar posts terug aan dat als iemand iets beweerde, hij of zij dit moest bewijzen. Nou, succes :lol:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Maar niet iedereen is in staat om een leuk verkoopverhaal te houden, te overtuigen, knollen voor citroenen te verkopen. Ik denk dat 90% hier gewoon niet te gelikt en gebekt voor is.
Madeleine,

Mijn achtergrond is nul komma nul verkoopervaring. Ik heb nooooit in de 2½ jaar dat ik bij HBL zit, mensen moeten overtuigen. Ik vertel wat voor produkten we bieden, wat ze kunnen doen en vervolgens krijgen mensen mijn visitekaartje, of ze vragen of ik contact met hun opneem.
Sorry hoor, maar ik ben absoluut geen "irritante verkoopster die één of ander l*u*l verhaal ophangt"
Niemand wordt gescreend op verkooptalent; nee jij kan het ook!!!!!!! Iedereen kan het!!!!!!!!!! De kans van je leven!!!!!
Omdat wij geen verkooptalent zoeken. Wij zoeken mensen die willen werken volgens het mond tot mond methode en mensen die het een uitdaging vinden om een organisatie op te bouwen. Nee, niet iedereen kan het. (Dé kans, wil ik niet zeggen), NWM biedt echter wel een mogelijkheid tot financieël onafhankelijkheid.
En dan wordt gezegd dat de afvallers geen doorzettingsvermogen hebben.
Klinkt misschien onaardig, maar zo is het wel.
Jullie weten niets van die mensen, jullie weten niets van de moeite die er waarschijnlijk toch gedaan is om minimaal het inleggeld terug te verdienen
Wij, als sponsors, weten juist alles van deze mensen én hoeveel moeite ze eventueel doen om €108 (hbl licentiegeld) terug te verdienen.
Dat zijn in jullie ogen de loosers maar in mijn ogen slachtoffers van een doortrapt systeem
Nee, zeer zeker geen losers en ook geen slachtoffers. spreek weer voor mijn bedrijf: mensen worden uitgebreid geïnformeerd én gescreend, eer ik ze inschrijf.

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

Vraag: wie bedenkt een beoordelingsmechanisme? Dus wie kan nu eens aangeven hoe we kunnen bepalen of MLM wel of niet werkt?


Hoef ik niet te bedenken, want daar werk ik al jaren mee.
Ik denk dat dit zeer belangrijk is, om te voorkomen dat teveel mensen worden losgalaten in het barre mlm-land.
Veel mlm-ers weten dat er in alle lagen van de bevolking mlm-toppers zitten verscholen. Om die te krijgen gaan ze door de massa. Het risico is dat er een x-aantal mensen snel of op langere termijn afvallen.

Nu is het zo dat je niet per defenitie alleen maar toppers in je business moet hebben. Er zijn zat mensen die een extraatje heerlijk vinden. Dit is de grootste groep mensen die met mlm werken.
Ben je als mlm-er in staat om een organisatie te bouwen, bestaande uit deze groep, ben je in mijn ogen een topper.

Om dit te realiseren, moet je bij het begin goed je huiswerk doen.
Dus voor jezelf duidelijk hebben of een persoon zal gaan functioneren in jouw team.

Waar het (te vaak ) misgaat in mlm-land, is het moment dat mensen maar wat gaan roepen. Kreten zoals, weinig werken, veel verdienen. Iedereen WORDT succesvol. 10 werken p/w, 5000euro verdienen? De advertentie's van HL waarmee je wordt doodgesmeten. Vage verhalen aan de telefoon.Ga zo maar door.

Door het stellen van een paar simpele vragen en het leggen van een gezonde druk bij een prospect, zal je zien dat je met minder mensen een betere organisatie bouwt.
Als ik iemand inschrijf en het blijkt na 2a3weken niet te werken, geef ik het advies om te stoppen. Eventuele inverstering terug en klaar.
Als je zo werkt, gaat je team ook zo werken. Monkey see, monkey do princiepe.

Omdat mlm al een tijd loopt is het 'kwaad'eigelijk al geschiedt. Dus ik denk dat de nieuwe generatie werk te doen heb.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Loosers bestaan niet. Net als domme mensen ook niet bestaan.

Er is tich keer verteld bij diverse postings dat een grote factor de mens zelf is. Nu pas wordt dit door iemand opgemerkt!! Super.

Om MLM te doen hoef je geen verkoper te zijn. Je verkoopt inderdaad producten of diensten (Beantwoord de vraag al) aan anderen. het voordeel van MLM is dat je geen honderden klanten moet hebben om een leuke cent (bij) te verdienen. Net als met veel dingen moet je bij MLM ook doorzettingsvermogen tonen. Dit is ook Tich keer in threads/postings verteld. Net als leren schrijven, fietsen, autorijden en ga zomaar door moet je eerst door een leer fase. Niemand en dan meen ik ook niemand kan vanaf de eerste keer iets. Alles moet aangeleerd worden. Daarom zijn er trainingen e.d. om de mensen wat te leren. Als de mensen denken dat alles vanzelf gebeurt zijn ze nog minder intelligent dan mijn katten. Of ze denken dat ze het allemaal wel weten en niks meer geleerd hoeft te worden, zijn er ook zat.

Maar ja, dit onderwerpje is al tich keer aangehaald en uitgelegd, maar nu pas gedeeltelijk begrepen door 1 persoon. Geweldig Madeleine de Euro's beginnen eindelijk te vallen.
Osiris: Kun je ons dan uitleggen hoe bijvoorbeeld 10.000 MLM'ers met een potentiële markt voor een MLM produkt van 10.000 klanten door hard werken en training een goed inkomen aan MLM kunnen overhouden? Zoals al eerder geschreven geldt voor ieder produkt een potentieel marktaandeel. Je kunt iemand nog zo goed trainen en hard laten werken, zodra de markt voor een MLM produkt haar verzadigingspunt heeft bereikt valt er voor een nieuwe MLM'er niets meer te verdienen. Helaas voor die mensen zitten zijn voor een bepaalde periode vast aan een veel te duur produkt (als het MLM bedrijf je contractueel verplicht het produkt een bepaalde tijd af te nemen) of zij lijden éénmalig een groot verlies (bijvoorbeeld wegens de aanschaf van de reeds eerder in dit onderwerp genoemde stofzuiger van EUR 2.000,00 met een waarde van misschien EUR 100,00).

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Voor mij en mijn organisatie werkt het ook uitstekend!! De marketing-plan is al tig keer aan de tegenstanders uitgelegd maar jullie willen het niet aannemen omdat jullie het allemaal beter weten.....toch??
Nee, wij willen het niet beter weten. Ik denk dat met mij, een aantal mensen gestudeerd hebben, en kunnen rekenen én het hele plan doorzien. Het is geen marketingplan. Het is een hele slinkse manier om veel geld te verdienen (niet door jou maar wel door het moederbedrijf of organisator).

Het marketingplan ziet er als volgt uit:

Hoe maken wij geen kosten
Hoe schuiven wij alle risico's af op partijen die ons niet aansprakelijk stellen
Hoe kunnen wij kosten reduceren zoals op personeel, reclame, etc.
Hoe kunnen wij verdienen aan ons personeel (een normaal bedrijf betaald salaris, nee jullie moeten inleggeld betalen).

Hoe brengen wij een produkt aan de man wat op de normale markt geen enkele kans van slagen heeft omdat het inferieur is:

A: Telsell (b.v. dat geweldige Tuxido verfsysteem waar de verf gewoon uitloopt, wel lachen, Bio Stabiel, gezondeheidsapparaten, noem maar op)
B: MLM (herba life, amway, stofzuigers voor € 3,000)
C: telefoonaanbieders in een gestresste markt. Er is haast geen ruimte meer, je laat mensen veel geld betalen voor een "licentie" en de klanten zijn meegenomen.

En dan schermen met gerenomeerde bedrijven: Er is geen gerenomeerd bedrijf die aan MLM doet. Het zit in de marge van telecom en daar houdt het mee op. Geen enkel beursgenoteerd bedrijf houdt zich bezig met MLM. En het is de toekomst???

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Om die te krijgen gaan ze door de massa. Het risico is dat er een x-aantal mensen snel of op langere termijn afvallen.
Mag ik even een bakje? HIER GAAT HET DUS OM!! Je pakt iedereen in de hoop dat er een goede tussen zit maar die mensen zijn dus wel hun geld kwijt aan mooie praatjes. En dat zijn de door jullie benoemde loosers, van te voren weten jullie al dat een groot percentage hun geld kwijt is. SCHANDE! Dit is echt schande. En ik trap niet in de verhalen, maar wel iemand die aan de grond zit. En nog uitkleden tot het bot. WALGELIJK. Dit is ook de reden dat ik een hekel aan MLM heb.

Hierbij is dus bewezen dat MLM oplichterij is en wat mij betreft kan dit item worden gesloten.

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

HIER GAAT HET DUS OM!! Je pakt iedereen in de hoop dat er een goede tussen zit

Is het nu echt zo moeilijk om te lezen? JE PAKT IEDEREEN.....?
IK pak helemaal niemand. Ik pak ook geen mensen die losers zijn of aan de grond zitten. Alhoewel, ik ken zat mensen die aan de grond zaten, maar dankzij mlm nu in weelde leven. Je zou eens de moeite moeten nemen om met deze mensen in contact te komen. Kost niet veel tijd, er zijn er zat!

Ik heb een beetje het idee dat jij, je tante, je vriendin, een broer of weet ik veel wie eens mlm heeft geprobeerd, met bepaalde gevolgen. Hierom ben je boos en ga je dingen uit het verband trekken.

Wellicht een opluchting voor jou, maar ik reageer niet meer op jou. Als je in 2004 nog denkt dat mlm oplichting is (bewijs eens!), en dat het illegaal is, dan vraag in mij af of je nog wel redelijk kan denken.

Zeg eens eerlijk......ben jij niet een keer een paar duizend gulden kwijtgeraakt aan een piramidespel? :roll:

khaatdur

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door khaatdur »

En nog uitkleden tot het bot.

Nee, nee, Madeleintje.....wij mlm-ers kleden mensen juist AAN. Nieuwe jas, nieuwe toekomst, nieuwe auto, nieuw huis, nieuw......alles nieuw! Mooi is dat hé?
Knoop maar een keer goed in je oortjes,als je serieus en doelbewust met mlm begint, kun je onmogelijk geld verliezen!!!!!!!!

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

@Noordereling63.


Jij blijft dat verzadigingspunt maar iedere keer aanhalen. Er is al vaker aangegeven dat er 1 belangrijke factor meespeelt en dat is tijd, tijd en nog eens tijd.

voor mij is het onmogelijk om binnen bijv. 1 jaar 10.000 mensen als distributeur in mijn downline te krijgen. Als ik 10.000 mensen in mijn downline heb ben ik zeker 10 jaar of langer bezig. En als al die 10.000 distr. 10 klanten zouden hebben heb ik en mijn netwerk van distributeurs over die 10 jaar 100.000 klanten. Super, teken ik meteen voor. Jullie komen altijd met dat verzadigingsverhaal aanzetten terwijl jullie niet weten en niet kunnen weten wanneer een produkt verzadigd is. Ik weet dat ook niet. Ook wij hebben herhalingsaankopen, iedereen gebruikt iedere maand weer zijn telefoon. Koopt bij mij of KareMor zijn Vitamist Sprays. Koopt bij Kristina zijn of haar HBL produkten, gaat naar Jan van Eechoud zijn Amway spullen halen etc. etc.

een andere factor is dat de MLM bedrijven ook steeds met nieuwe produkten komen net als de reguliere handel. Voorbeelden genoeg te noemen aan allebei de fronten. En ook al genoemd in 1 van mijn postings.

Wat me opvalt is dat jullie steeds met dezelfde onderwerpen op de proppen komen zetten. Ik zie niks anders dan het Verzadigings verhaal, Dat de compensatieschema's niet kloppen, dat het niet eerlijk is dat ik geld verdien op distributeurs ingeschreven door mij en onder mij en ga zo maar door. Ik (Ik wijs naar mij zelf) heb daarentegen nieuwe onderwerpen aangebracht. Bijv de punten waarin staat wat NWM niet is, Feitelijke redenen waarom verzadiging ook bij NWM niet kan optreden, bepaalde punten waar je moet opletten als je kiest voor netwerkmarketing, dat en distributeur altijd meer vedrdeint dan zijn upline met voorbeelden en al enz.


Maar ja, ondanks alle feiten, voorbeelden en ervaringen van de MLM'ers
zeggen jullie dat wij uit de nek l*ullen. Prima, het zei zo. Laat mij maar uit de nek l*ullen en hier op een eerlijke en respectvolle manier een leuke cent mee verdienen. ik weet en met mij ook Kristina, MicheLM, kenner, ondernemer_ 2004 en nog tich andere dat MLM een leuke manier is om een goede extra cent te verdienen.

Jullie argumenten berusten allemaal op berekeningen en verhalen van anderen en niet uit ervaringen die jullie hebben gedaan met MLM.
Dat er mensen tegen MLM zijn prima, ik ben ook tegen veel dingen.


veel succes,

Osiris. 8)

donges

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door donges »

Geplaatst op 26 Oct 2004 16:35 door kenner


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Maar ondertussen valt 80% af.




Dit is een leuke uitspraak.
Nou mag ik....jij zegt dit dus, KOM EENS MET BEWIJZEN OVER DEZE CIJFERS. Was geen schreeuwen, maar ik wil zekerweten dat je het kunt lezen.
Je gaf een paar posts terug aan dat als iemand iets beweerde, hij of zij dit moest bewijzen. Nou, succes

Madeleine? Waarom reageer je hier niet op en vraag je om een bakkie? Moet je spugen?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Geen enkel beursgenoteerd bedrijf houdt zich bezig met MLM. En het is de toekomst???
Foutje Madeleine, NSA is B.V. wel beurs genoteerd.
Nee, wij willen het niet beter weten. Ik denk dat met mij, een aantal mensen gestudeerd hebben, en kunnen rekenen én het hele plan doorzien. Het is geen marketingplan.
:lol: En nou ga jij jezelf afvragen, waarom er mensen zijn die bot en aggresief naar je reageren.
Ik heb in de hele site niet eerder iemand gezien die zo uit de hoogte doet, zichzelf zo geweldig vind en zulke stomme opmerkingen kan maken als jij.
Je strijkt iedereen tegen de haren, die het niet met je eens is met je idiote, neerhalende opmerking en verwacht vervolgens dat ze netjes naar je blijven???? :? :?

Ik denk helemaal niet dat je gestudeerd hebt, ik denk eerder dat je met een uitkering thuis zit, omdat geen enkel bedrijf met je verder wil als ze 1 keer met je hebben gepraat.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Ik vindt niet dat je uit je nekt l*lt hoor Osiris. Eerder heb ik al geschreven op het forum dat ik respect heb voor de manier waarop met name jij en Kristina de discussie voeren.

Tuurlijk weten ook wij niet wanneer het punt van verzadiging bereikt wordt, maar dat het punt van verzadiging van een MLM produkt snel bereikt wordt is een theorie die makkelijk te onderbouwen is.

MLM is voor een MLM'er lucratief als hij/zij een downline weet op te bouwen. Jou is dat gelukt. Gefeliciteerd. Het is jou gelukt een dowline op te bouwen omdat op het moment dat jij het MLM produkt ging distributeren er nog geen sprake was van een verzadiging van de markt voor het MLM produkt. Misschien is er voor de nieuwe MLM'er in jouw downline ook nog wat te verdienen omdat de markt voor jouw produkt nog niet verzadigd is. Ik herhaal nog eens wat ook ik ook al eerder op het forum heb geschreven.

"Osiris: Natuurlijk valt niet exact in te schatten hoe groot de markt voor een MLM produkt is. Hiervoor zul je een onderzoeksbureau moeten inschakelen. Wat echter wel valt in te schatten is het feit dat het punt van verzadiging van de markt SNEL bereikt wordt. Gaat een "normaal" bedrijf uit van een gestage groei (bijvoorbeeld 20% op jaarbasis), een MLM bedrijf zal uitgaan van een groei van steeds 500% (uitgaande van een MLM'er die vijf nieuwe afnemers/distributeers moet aanbrengen wil hij/zij winst maken).

Voor een produkt die via MLM verkocht wordt geldt een verzadigingspunt. Dagelijks worden er in Nederland duizenden pakken melk verkocht. Dit betekent echter niet dat het aantal mensen dat een een pak melk koopt explosief toeneemt. Een melkfabrikant zal blij zijn als het aantal afnemers gelijk blijft of gestaag toeneemt. Een MLM bedrijf zal beloven dat het aantal afnemers steeds met bijvoorbeeld 500% zal toenemen. In het begin zal dit verhaaltje zeker opgaan. Duizend MLM'ers zullen misschien 5.000 nieuwe afnemers/distributeers kunnen werven. Deze 5.000 nieuwe MLM'ers zullen misschien 25.000 nieuwe afnemers/distributeers kunnen werven. Het is echter maar de vraag of die 25.000 nieuwe MLM'ers 125.000 nieuwe MLM'ers kunnen werven. Geen bevolkingsaanwas of leeftijdsaanwas kan dit bijbenen (wij zijn immers geen konijnen ). En de markt voor een produkt dat via MLM wordt verkocht blijft beperkt. Veel mensen vertrouwen MLM niet of ze willen geen afnemer/distributeer zijn."


Natuurlijk kun je met nieuwe produkten komen. Normale bedrijven zijn daar immers ook mee bezig. Zo zal een melkfabrikant melk met een smaakje of melk met calcium toegevoegd gaan verkopen. Computerfabrikanten zullen met snellere computers met de nieuwste snufjes komen. Voor een MLM'er aan de onderkant van de downline betekent dit echter dat hij/zij het oude produkt niet meer kwijt kan omdat men zal overstappen op het nieuwe produkt. Ik weet wel dat dit voorbeeld niet in alle gevallen opgaat omdat het gaat om een variant van een reeds bestaand produkt. Echter ook bij een geheel nieuw MLM produkt zal het punt van verzadiging van de markt snel bereikt worden. Bovendien zijn MLM produkten over het algemeen nogal duur waardoor de groei van de MLM markt beperkt wordt door het feit dat mensen maar een bepaald bedrag willen/kunnen besteden aan een MLM produkt.
Laatst gewijzigd door Noordeling63 op 26 okt 2004 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik denk dat met mij, een aantal mensen gestudeerd hebben, en kunnen rekenen én het hele plan doorzien.
T*j*e*z*u*s madeleine, wat ben jij toch een hooghartig figuur!!!!
Als je gestudeerd hebt, kun je dus rekenen....waar SLAAAAAAT dit nou weer op??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gezien jouw opmerking, blijkt dat jouw studie niet van niveau is.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Pfffffff, die Madeleine meent zeker Moeder Theresa te moeten spelen
voor een stel sufferds die zich laten inpakken door mooipraters !
Die sufferds trappen er toch zelf en wel vrijwillig in ???
Niemand dwingt ze, hoor.

Heeft Madeleine niets beters te doen dan op te komen voor deze zielige stumperds zonder verstand die in mijn ogen niet beter verdienen dan getild te worden ???

Groetjes,
Floris (= GEEN MLM'er !!!!!)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Zo, het moddergooifestijn is weer van start gegaan blijkbaar. Zonde weer, de discussie begon nou net weer een beetje niveau te krijgen.

Voor mij opvallende punten van de laatste berichten:

- Volgens kenner is het normaal dat een aantal mensen afvalt, is dit een risico dat de MLM'er neemt. Mij lijkt het eerder een risico voor de afvaller zelf, maar goed. Ik ben het met Madeleine eens dat dit 1 van de grootste negatieve punten van MLM is: het grote aandeel afvallers, die in veel gevallen een flinke klauw geld kwijt zijn.

- Sterk punt van Noorderling: hoe kun je in een beperkte markt succes garanderen? Dit kan dus gewoon niet, en ook dat is een groot nadeel van MLM.

- Madeleine heeft gelijk als ze stelt dat het marketingplan ingenieus in elkaar zit, gezien vanuit het gezichtspunt van de onderneming.

- Osiris gaat voorbij aan het feit dat de markt beperkt is. Natuurlijk zijn er herhalingsaankopen, maar het aantal klanten is aan een grens gebonden. Een organisatie kan dus niet tot in de eeuwigheid blijven groeien. Als dat wel gebeurt zijn er onherroepelijk grote groepen mensen die niets verdienen en/of geld verliezen. Osiris, de tegenstanders hebben een aanzienlijk aantal negatieve punten van MLM genoemd, veel meer dan jij opsomt. Nog geen enkele voorstander heeft deze punten echt onderuit gehaald, ook jij niet. Onze argumenten komen overigens met name uit de praktijk, en hebben niets met theorieen (waarover ik trouwens al eens uitleg heb gegeven, een theorie is niets meer of minder dan een werkbare weergave van de realiteit!) te maken. Ik hoef niet een auto zonder remmen uit te proberen om erachter te komen dat ik daarmee niet snel stil kan komen te staan.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Sorry Madeleine, maar op deze moet ik even reageren.
Pfffffff, die Madeleine meent zeker Moeder Theresa te moeten spelen voor een stel sufferds die zich laten inpakken door mooipraters !
Die sufferds trappen er toch zelf en wel vrijwillig in ??? Niemand dwingt ze, hoor.
Dat jij jezelf zo waanzinnig intelligent vindt dat je niet in mooipraterij trapt, betekent niet dat dat ook maar voor anderen moet gelden. Er zijn veel mensen in Nederland die het maar net, of net niet, redden. Als ze dan een gigantische worst wordt voorgehouden dan kan IK me goed voorstellen dat ze er serieus over nadenken. Dat iemand er dan vrijwillig intrapt houdt niet in dat dat zomaar kan, mag of goed is.
Heeft Madeleine niets beters te doen dan op te komen voor deze zielige stumperds zonder verstand die in mijn ogen niet beter verdienen dan getild te worden ???
Lekker veel gevoel voor anderen heb jij. Heb jij niks beters te doen dan iemand hier ongegrond de huid vol te schelden, zonder ook maar iets zinnigs te melden over het onderwerp? Niets beters te doen dan te bepalen of iemand op mag komen voor zwakkeren in de samenleving? Wel eens van sociaal gedrag gehoord? Je moet een politieke partij beginnen joh, de Floris-is-de-beste-en-de-rest-van-Nederland-lost-z'n-eigen-problemen-maar-op-partij. Word je vast heel populair mee.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

- Sterk punt van Noorderling: hoe kun je in een beperkte markt succes garanderen? Dit kan dus gewoon niet, en ook dat is een groot nadeel van MLM.


Wie bepaald wat een beperkte markt is, jij??? Noordeling????
Een MLM bedrijf bestaat niet zolang als de markt beperkt is, ik zou me eerst eens goed "inwerken" voor je zulke uitspraken doet.
Er zijn heuse commisies die zich buigen over een vraagstuk als dit.

Daarom reageer ik over het algemeen niet op noordeling; hij raaskalt.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Wie bepaald wat een beperkte markt is, jij??? Noordeling????
Een MLM bedrijf bestaat niet zolang als de markt beperkt is, ik zou me eerst eens goed "inwerken" voor je zulke uitspraken doet.
Er zijn heuse commisies die zich buigen over een vraagstuk als dit.
Daarom reageer ik over het algemeen niet op noordeling; hij raaskalt.
Dat doe jij nu ook want hier kan ik echt helemaal geen chocolade meer van maken. Kun je iets duidelijker uitleggen wat je nou eigenlijk bedoelt?!

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Het marketingplan ziet er als volgt uit:

Hoe maken wij geen kosten
Hoe schuiven wij alle risico's af op partijen die ons niet aansprakelijk stellen
Hoe kunnen wij kosten reduceren zoals op personeel, reclame, etc.
Hoe kunnen wij verdienen aan ons personeel
Noem mij 1 bedrijf op deze aardkloot die dit niet nastreeft !!!!!
Er is er 1 ja: Een failliet bedrijf !!!

Naief gebrabbel van Madeleine, pffffffffffffff.

Floris.

Gesloten