LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
consument413124
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:19

Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door consument413124 »

Beste Radar leden,

Graag vraag ik jullie om advies. Ik zal kort de situatie schetsen.

Op 02/09/2015 heb ik een laptop gekocht via de officiële site van Dell. Zes maanden na aanschafdatum op 03/03/2015 vertoonde de laptop een defecte rechter scharnier. Elke keer bij het openen van mijn laptop maakte deze een krakend geluid en de rechter kant van mijn laptop komt een beetje los te zitten.

Dit hebben zij opgelost door mijn laptop naar de fabriek te sturen. Zeven maanden na de eerste reparatie , op 23/10/2015, vertoonde mijn laptop precies weer het zelfde defect. Ook toen is die weer naar de fabriek gestuurd.

Minder dan twee maanden na de tweede reparatie, 21/12/2015, vertoonde mijn laptop voor de derde keer het zelfde defect. Toen heeft Dell op aanvraag van mij besloten om een monteur te sturen.

Inmiddels zes maanden na de derde reparatie, 10/06/2016, heb ik weer het zelfde probleem. Het is belangrijk om te weten dat ik erg zuinig met mijn laptop om ga en dat het defect niet ontstaat door mijn toedoen. Het probleem met het opsturen van het product naar de fabriek is, dat ik hem dan ongeveer 2 a 3 weken kwijt ben..

Ik heb Dell een mail gestuurd en het probleem uitgelegd. Het leek mij redelijk dat het product na 3 keer repareren in een korte tijdsperiode gezien kan worden als een ondeugdelijk product. Daarom vroeg ik mijn geld terug of een vervangend product.

Hierop heeft Dell gereageerd dat dit niet mogelijk is omdat het buiten de garantieperiode valt, wel kunnen ze het repareren. Hoe vaak mag Dell het product blijven repareren voordat het genoeg is??

Wat kan ik het beste doen?

Met vriendelijke groet.

alfatrion
Berichten: 22165
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

consument413124 schreef:Op 02/09/2015 heb ik een laptop gekocht via de officiële site van Dell. Zes maanden na aanschafdatum op 03/03/2015 vertoonde de laptop een defecte rechter scharnier. Elke keer bij het openen van mijn laptop maakte deze een krakend geluid en de rechter kant van mijn laptop komt een beetje los te zitten.
Je zit buiten de zes maanden termijn waarbinnen je geholpen wordt met de bewijslast. Je moet stellen en bij voldoende gemotiveerde betwisting bewijzen dat de laptop bij aflevering ondeugdelijk was. Wat zijn de mogelijke oorzaken? Is er sprake van een fabrieksfout? Komt dit probleem vaker voor?

mh73

Re: Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door mh73 »

consument413124 schreef:Het is belangrijk om te weten dat ik erg zuinig met mijn laptop om ga en dat het defect niet ontstaat door mijn toedoen.
Laten ze dat nou allemaal zeggen...

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door MM919 »

Het fabrikaat Dell verkocht tot voor kort uitsluitend via Internet en eerst nu via resellers. Heeft zich te houden aan de Europese regelgeving zijnde minimaal twee jaar garantie. Na deze periode wordt er rekening gehouden met de looptijd van het product. In geval van laptops ca.5 jaar. U heeft het niet over verschillende defecten doch hetzelfde telkenmale optredende probleem. Dan is er sprake van een fabrieksfout. Die kan uiteraard niet buiten enige periode vallen omdat het gebrek niet naar behoren is hersteld binnen de als standaard te stellen garantieperiode. M.a.w. U overschrijdt in deze deze periode niet. U dient Dell met aangeven van alle reparatie bewijzen nog een laatste maal in de gelegenheid te stellen om het gebrek te herstellen in gebreken waarvan U een nieuw of vervangend product wenst.

Moneyman
Berichten: 31832
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

MM919 schreef:Het fabrikaat Dell verkocht tot voor kort uitsluitend via Internet en eerst nu via resellers. Heeft zich te houden aan de Europese regelgeving zijnde minimaal twee jaar garantie. Na deze periode wordt er rekening gehouden met de looptijd van het product. In geval van laptops ca.5 jaar. U heeft het niet over verschillende defecten doch hetzelfde telkenmale optredende probleem. Dan is er sprake van een fabrieksfout. Die kan uiteraard niet buiten enige periode vallen omdat het gebrek niet naar behoren is hersteld binnen de als standaard te stellen garantieperiode. M.a.w. U overschrijdt in deze deze periode niet. U dient Dell met aangeven van alle reparatie bewijzen nog een laatste maal in de gelegenheid te stellen om het gebrek te herstellen in gebreken waarvan U een nieuw of vervangend product wenst.
Veel te kort door de bocht. De eerder gegeven reactie van Alfatrion geeft veel beter weer wat de werkelijke situatie is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
MM919 schreef:Het fabrikaat Dell verkocht tot voor kort uitsluitend via Internet en eerst nu via resellers. Heeft zich te houden aan de Europese regelgeving zijnde minimaal twee jaar garantie. Na deze periode wordt er rekening gehouden met de looptijd van het product. In geval van laptops ca.5 jaar. U heeft het niet over verschillende defecten doch hetzelfde telkenmale optredende probleem. Dan is er sprake van een fabrieksfout. Die kan uiteraard niet buiten enige periode vallen omdat het gebrek niet naar behoren is hersteld binnen de als standaard te stellen garantieperiode. M.a.w. U overschrijdt in deze deze periode niet. U dient Dell met aangeven van alle reparatie bewijzen nog een laatste maal in de gelegenheid te stellen om het gebrek te herstellen in gebreken waarvan U een nieuw of vervangend product wenst.
Veel te kort door de bocht. De eerder gegeven reactie van Alfatrion geeft veel beter weer wat de werkelijke situatie is.
Niet alleen te kort door de bocht, maar ook pertinent onjuist.

Gesloten