LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertrekgarantie Kras
Re: Vertrekgarantie Kras
Hallo Yessie.
Van de 1e geboekte reis heb ik natuurlijk geen bewijs van dat er gegarandeerd bij stond. Nu heb ik wel bewijs mocht het weer gebeuren.
In ieder geval geleerd dat ik van elke toekomstige gegarandeerde reis die ik boek voortaan een printscreen maak.
Van de 1e geboekte reis heb ik natuurlijk geen bewijs van dat er gegarandeerd bij stond. Nu heb ik wel bewijs mocht het weer gebeuren.
In ieder geval geleerd dat ik van elke toekomstige gegarandeerde reis die ik boek voortaan een printscreen maak.
Onzin: Geen enkele mij kan vertrek garanties geven en dat doen ze ook niet, printscreen of nietYessie schreef:Vervelende ervaring, Jofjeb. Goed dat je een printscreen hebt gemaakt.
Ik zou willen dat meer mensen zo'n voorval melden bij de Reclame Code Commissie. Misschien krijgt Kras dan eindelijk eens een tik op de vingers voor dit soort praktijken.
Die 100 euro is niet 'netjes' van ze. Netjes is alleen als ze zich aan hun belofte houden. Hier komen ze goed mee weg. Als je een jurist had ingeschakeld had je 20 x zoveel gekregen.
Heb je geen bevestiging van je bestelling gekregen? Stond daar niet bij dat deze gegarandeerd was?jofjeb schreef:Van de 1e geboekte reis heb ik natuurlijk geen bewijs van dat er gegarandeerd bij stond. Nu heb ik wel bewijs mocht het weer gebeuren.
Wat je nog zou kunnen doen hier een boze brief over sturen. Misschien erkent Kras dan wel dat de vlucht gegarandeerd was.
Met deze zaak was Kras niet weggekomen door te stellen dat dit bijna nooit voorkomt.Caspie schreef:Wij hebben zelfs in 2015 hetzelfde probleem met kras. Een gegarandeerd vertrek reis was geannuleerde en zij boden een alternatief gegarandeerd vertrekreis aan. Deze hebben zij ook weer geannuleerd en het derde alternatief gegarandeerd vertek reis is ook weer door hun geannuleerd. Mijn advocaat heeft contact met hun opgenomen en kras gaf aan klanten te lokken. Conclusie: kras heeft een schadevergoeding moeten betalen ivm 3x contractbreuk, 3x dwaling en 3x wanprestatie.
Je moet als consument dan wel 2000 euro schade hebben. Je kunt aanspraak kunnen maken op de annuleringsvergoeding (van 250 tot 600 euro) uit verordening 2004/261 (zie art. 5), mits de annulering binnen twee weken voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en er geen alternatieve vlucht wordt aangeboden die voldoet aan de criteria uit de verordening.Yessie schreef:Die 100 euro is niet 'netjes' van ze. Netjes is alleen als ze zich aan hun belofte houden. Hier komen ze goed mee weg. Als je een jurist had ingeschakeld had je 20 x zoveel gekregen.
Geen enkele mij geeft een vertrek garantie, zie AV van de algemene voorwaarden, zou ook onzinnig zijn om en reis voor een paar lui te laten doorgaan, het geboden alternatief zag er goed uit.
Nou Har06.
Dan zou ik maar eens een kijkje nemen op de website van Kras hoeveel reizen er gegarandeerd zijn. En dat er bij staat dat een gegarandeerde reis een gegarandeerde vertrekdatum heeft waarbij geen minimum aantal deelnemers geldt.
Als de reis niet gegarandeerd is moeten ze er ook geen grote G bij zetten van 'gegarandeerd vertrek'.
Ik zou bijna denken dat je een medewerker van Kras bent, die probeert goed te praten dat zijn organisatie aan misleidende reclame doet.
Dan zou ik maar eens een kijkje nemen op de website van Kras hoeveel reizen er gegarandeerd zijn. En dat er bij staat dat een gegarandeerde reis een gegarandeerde vertrekdatum heeft waarbij geen minimum aantal deelnemers geldt.
Als de reis niet gegarandeerd is moeten ze er ook geen grote G bij zetten van 'gegarandeerd vertrek'.
Ik zou bijna denken dat je een medewerker van Kras bent, die probeert goed te praten dat zijn organisatie aan misleidende reclame doet.
Typical eeen reactie van ts als een antwoord niet in zijn straatje past, nee ik ben geen Kras persoon en ja de website van Kras ken ik incl de algemene voorwaarden die erbij horen.jofjeb schreef:Nou Har06.
Nogmaals je wilt toch niet als koppel reizen ?????
Sowieso heb ik geen idee wie ts is.
Verder heb ik ook niet gezegd dat ik niet tevreden ben met de coulancekorting. Het gaat er mij gewoon om dat je het in feite niet kunt maken om een reis op een website te zetten met gegarandeerd vertrek erbij, terwijl het dus helemaal niet zeker is dat de reis door gaat. Dit wordt erbij gezet om klanten te trekken.Dit is dus ook tegen mij letterlijk aan de telefoon gezegd.Zet er dan gewoon niets op, en garandeer de reis pas als het minimum aantal deelnemers is bereikt.
Gaat de nieuw geboekte 'gegarandeerde reis' ook niet door, dan ga ik er zeker werk van maken. Eerder een principekwestie.
Verder heb ik ook niet gezegd dat ik niet tevreden ben met de coulancekorting. Het gaat er mij gewoon om dat je het in feite niet kunt maken om een reis op een website te zetten met gegarandeerd vertrek erbij, terwijl het dus helemaal niet zeker is dat de reis door gaat. Dit wordt erbij gezet om klanten te trekken.Dit is dus ook tegen mij letterlijk aan de telefoon gezegd.Zet er dan gewoon niets op, en garandeer de reis pas als het minimum aantal deelnemers is bereikt.
Gaat de nieuw geboekte 'gegarandeerde reis' ook niet door, dan ga ik er zeker werk van maken. Eerder een principekwestie.
TS : topicstarter. Jij dus.jofjeb schreef:Sowieso heb ik geen idee wie ts is.
Oh, oké.Moneyman schreef:TS : topicstarter. Jij dus.jofjeb schreef:Sowieso heb ik geen idee wie ts is.
Zie je precies hoe bekend ik ben met op een forum schrijven.
Volgens mij was ik de ts...
En hoera, Har06 heeft weer gereageerd!
Voor de nieuwelingen, lees even terug. Altijd lachen met Har06.
Ik weet niet hoe dat werkt met een quote, maar als antwoord op Alfatrion:
Het betrof bij mij een gegarandeerde reis naar West-Canada. Zes weken voor vertrek kreeg ik een bericht dat de reis niet doorging vanwege te weinig deelnemers (10).
Mij werd een reis naar Oost-Canada aangeboden, maar die heb ik geweigerd. Ik heb toen een jurist in geschakeld.
Uiteindelijk kreeg ik 50% korting op een reis naar West-Canada die een week eerder plaatsvond, kreeg ik een weeksalaris erbij (ik moest een week extra opnemen), taxi vergoed, bos bloemen enz.
Het had niks te maken met de annuleringsvergoeding waar jij het over hebt; het was meer handjeklap tussen 2 juristen.
Garantie geven betekent die ook nakomen (ook al denkt Har06 daar nog steeds anders over).
Helaas kon ik niet bij de zitting van de Reclame Code Commissie zijn (ik had daar een klacht ingediend, voor mij was het ook een principekwestie). Kras beweerde daar dat mijn zaak eenmalig was. Het gebeurde anders nooit, dat een gegarandeerde reis werd afgezegd. Dit zou een foutje van een medewerker zijn.
Kras kreeg een tik op de vingers, maar kwam er mee weg.
Sinds die tijd maak ik dus printscreens. Niet alleen bij reizen.
Het betrof bij mij een gegarandeerde reis naar West-Canada. Zes weken voor vertrek kreeg ik een bericht dat de reis niet doorging vanwege te weinig deelnemers (10).
Mij werd een reis naar Oost-Canada aangeboden, maar die heb ik geweigerd. Ik heb toen een jurist in geschakeld.
Uiteindelijk kreeg ik 50% korting op een reis naar West-Canada die een week eerder plaatsvond, kreeg ik een weeksalaris erbij (ik moest een week extra opnemen), taxi vergoed, bos bloemen enz.
Het had niks te maken met de annuleringsvergoeding waar jij het over hebt; het was meer handjeklap tussen 2 juristen.
Garantie geven betekent die ook nakomen (ook al denkt Har06 daar nog steeds anders over).
Helaas kon ik niet bij de zitting van de Reclame Code Commissie zijn (ik had daar een klacht ingediend, voor mij was het ook een principekwestie). Kras beweerde daar dat mijn zaak eenmalig was. Het gebeurde anders nooit, dat een gegarandeerde reis werd afgezegd. Dit zou een foutje van een medewerker zijn.
Printscreens maken is een verouderde handeling en getuigt van wantrouwen.Yessie schreef:Volgens mij was ik de ts...
Prima dat jij nog kunt lachen met geld voor een advocaat, velen moeten ervan huilen
Wantrouwen wat door de reisorganisatie zelf in de hand wordt gewerkt.