LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hondentoilet in de achtertuin
-
hondentoilet in de achtertuin
mijn buurman gebruikt de achtertuin (9mx4m) als hondentoilet.
hij laat zijn 2 honden ( deense dog) uit in de tuin, geen drolletjes maar hopen.
soms worden die hopen pas na een paar uur opgeruimd, hij schept ze in een groene kliko.
ik weet niet wat hij met de kliko doet.
wat kan ik doen, als hij na een gesprek met hem, dit blijft doen?
zijn er wetten die dit verbieden?
hij laat zijn 2 honden ( deense dog) uit in de tuin, geen drolletjes maar hopen.
soms worden die hopen pas na een paar uur opgeruimd, hij schept ze in een groene kliko.
Re: hondentoilet in de achtertuin
Behalve dat het idee u stoort, ervaart u hier (stank) overlast van ?
Wat is precies de overlast? Stank? Soms worden ze pas na een paar uur opgeruimd, maar meestal gebeurt dit direct? Of helemaal niet? U heeft al geprobeerd om in gesprek te gaan, dat heeft niet geholpen. Als het beide huurhuizen betreft, zou u naar de woningbouwvereniging kunnen stappen, anders misschien de gemeente.doradora456 schreef:mijn buurman gebruikt de achtertuin (9mx4m) als hondentoilet.
BAH ...
1. Eerst een goed gesprek en je niet gelijk beroepen op bepaalde regels, want zo ontstaat ruzie met de buren.
2. Inschakelen van de wijkbeheerder of buurtbemiddeling
3. Wonen jullie beiden in een sociale huurwoning van dezelfde woningbouwvereniging dan kan je ook bij hen terecht.
4. Rijdende rechter
5. De rechter
Ja er zijn regels voor die het verbieden. Je mag geen onrechtmatige hinder aan eigenaren van andere erven toe brengen zoals het verspreiden van stank. Nu zal je altijd bepaalde hinder van elkaar moeten verdragen. We leven nu eenmaal op een hoopje. Maar ik denk niet dat de stank de poep van twee grote honden die een tuin vol poepen daar ook onder valt.
Woont u in een huurwoning dan heeft u het recht op huurgenot. Als de buurman van dezelfde woningbouwvereniging huurt dan kan u ook bij de woningbouwvereniging terecht en moeten zij iets tegen de overlast doen.
1. Eerst een goed gesprek en je niet gelijk beroepen op bepaalde regels, want zo ontstaat ruzie met de buren.
2. Inschakelen van de wijkbeheerder of buurtbemiddeling
3. Wonen jullie beiden in een sociale huurwoning van dezelfde woningbouwvereniging dan kan je ook bij hen terecht.
4. Rijdende rechter
5. De rechter
Ja er zijn regels voor die het verbieden. Je mag geen onrechtmatige hinder aan eigenaren van andere erven toe brengen zoals het verspreiden van stank. Nu zal je altijd bepaalde hinder van elkaar moeten verdragen. We leven nu eenmaal op een hoopje. Maar ik denk niet dat de stank de poep van twee grote honden die een tuin vol poepen daar ook onder valt.
Woont u in een huurwoning dan heeft u het recht op huurgenot. Als de buurman van dezelfde woningbouwvereniging huurt dan kan u ook bij de woningbouwvereniging terecht en moeten zij iets tegen de overlast doen.
Als de buurman zijn hond laat poepen in zijn eigen achtertuin, waar maakt u zich dan druk over. Hij ruimt het op schrijft u en gooit het in zijn eigen Kliko neem ik aan. Het zal mij worst zijn wat mijn buurman met zijn eigen kliko doet, alleen als het gaat stinken, dan is er even een gesprek nodig.
Verder kijk ik nooit bij de buren in de tuin wat ze aan het doen zijn.
Verder kijk ik nooit bij de buren in de tuin wat ze aan het doen zijn.
Quark schreef:Als de buurman zijn hond laat poepen in zijn eigen achtertuin, waar maakt u zich dan druk over. Hij ruimt het op schrijft u en gooit het in zijn eigen Kliko neem ik aan. .
Fris is het niet, en ook zielig voor de honden. Ze missen het wandelen en eventueel lekker loslopen. Neem dan een hamster.
-
op dit moment is er geen stankoverlast, slecht weer.
in april ( met het mooie weer) was er wel stankoverlast.
het mannetje plast tegen een boom en tegen een deken die over de droogmolen hangt, het vrouwtje plast op het terras.
ik heb al gesproken met de woningbouwvereniging die zegt: eerst zelf de buurman aanspreken en als dit niet helpt dan mogelijk buurtbemiddeling.
ze zeggen dat zij niets kunnen doen.
ik heb ook gesproken met meldpunt overlast van de gemeente: als er overlast is kan ik de milieudienst waarschuwen,
dat de buurman de hopen in de kliko schept (wordt 1 x per 2 weken geleegd) mag volgens de dame niet. " groene kliko is daar niet voor".
ik heb nog niet gezien dat hij de kliko aan de weg zet.
waarschijnlijk doet hij dit al langer, woont sinds 1,5 a 2 jaar naast me.
pas in april rook ik het voor het eerst. eerst dacht ik dat het de nieuwe aarde was, maar het viel op dat de stank alleen aan de kant van de buurman was. en dan ga je erop letten, volgens de woningbouw moest ik een dagboekje bijhouden en foto's maken.
heb ik gedaan tot vorige week. natuurlijk zal ik eerst de buurman aanspreken als er weer overlast is.
ik wil eigenlijk alleen weten of ik meer kan zeggen of doen tegen de buurman als hij weigert te stoppen.
in april ( met het mooie weer) was er wel stankoverlast.
het mannetje plast tegen een boom en tegen een deken die over de droogmolen hangt, het vrouwtje plast op het terras.
ik heb al gesproken met de woningbouwvereniging die zegt: eerst zelf de buurman aanspreken en als dit niet helpt dan mogelijk buurtbemiddeling.
ik heb ook gesproken met meldpunt overlast van de gemeente: als er overlast is kan ik de milieudienst waarschuwen,
dat de buurman de hopen in de kliko schept (wordt 1 x per 2 weken geleegd) mag volgens de dame niet. " groene kliko is daar niet voor".
ik heb nog niet gezien dat hij de kliko aan de weg zet.
waarschijnlijk doet hij dit al langer, woont sinds 1,5 a 2 jaar naast me.
pas in april rook ik het voor het eerst. eerst dacht ik dat het de nieuwe aarde was, maar het viel op dat de stank alleen aan de kant van de buurman was. en dan ga je erop letten, volgens de woningbouw moest ik een dagboekje bijhouden en foto's maken.
heb ik gedaan tot vorige week. natuurlijk zal ik eerst de buurman aanspreken als er weer overlast is.
ik wil eigenlijk alleen weten of ik meer kan zeggen of doen tegen de buurman als hij weigert te stoppen.
-
Begin nu eerst maar eens een vriendelijk/informerend/verkennend gesprekje. Hier in de flat zijn er ook een paar die... ahum... In het verleden ook trouwens. Dan begin ik gewoon een praatje, en langs mijn neus weg informeer ik gewoon naar het hoe of wat of waarom wat ik zie/constateer. Dan heeft de betreffende buur zijn verhaal van zijn kant kunnen vertellen, ik weet ook de reden (en die kan soms heel plausibel zijn) en er kan dan gesproken worden over een oplossing, op korte of iets minder korte termijn.
Gaat eigenlijk altijd wel goed.
witte angora schreef:Begin nu eerst maar eens een vriendelijk/informerend/verkennend gesprekje. Hier in de flat zijn er ook een paar die... ahum... In het verleden ook trouwens. Dan begin ik gewoon een praatje, en langs mijn neus weg informeer ik gewoon naar het hoe of wat of waarom wat ik zie/constateer. Dan heeft de betreffende buur zijn verhaal van zijn kant kunnen vertellen, ik weet ook de reden (en die kan soms heel plausibel zijn) en er kan dan gesproken worden over een oplossing, op korte of iets minder korte termijn.
Als TS er voor open staat wel ja, en net wat jij ook al zegt....rustig een praatje maken. Niet meteen jij met die rothonden, want bereikt TS niks.
Ik denk trouwens dat je er weinig tegen kan doen , als de buren het niet willen. Hij ruimt het op, hier is ook iemand in de wijk die de hond in de tuin uitlaat, vind dat erg zielig, maar goed je doet er niks aan.
-
Nou... mensen zijn zelden blij als ik ze op dingen aanspreek, maar juist omdat ik ze hun verhaal laat vertellen en ze uiteindelijk zelf wel snappen dat het niet kan, wordt het toch wel opgepakt.
Het zou zomaar kunnen dat de betreffende buurman helemaal niet met die honden kan lopen omdat ze te sterk zijn voor hem. Ik heb een tante gehad, die moest en zou een St-Bernard, heeft ze ook gedaan, maar ook meer tuinwerk dan buiten lopen, omdat ze te ziek en te beroerd was, en het beest gewoon te sterk. Ook al zei iedereen dat ze beter wat kleiners kon nemen, maar nee...
Soms raken mensen de grip op zichzelf en de realiteit een beetje kwijt.
Ik wil niet zeggen dat het met de buurman van de topicstarter ook zo is, geen idee, ik ken de man niet, maar daarom zeg ik: laat de man eerst maar eens zijn verhaal vertellen. Misschien, als hij het inderdaad niet kan, en als iemand anders één keer per dag die honden voor hem uit wil laten, dat er al een hoop opgelost is. Maar dan moet eerst één iemand het eerste gesprek aangaan.
Het zou zomaar kunnen dat de betreffende buurman helemaal niet met die honden kan lopen omdat ze te sterk zijn voor hem. Ik heb een tante gehad, die moest en zou een St-Bernard, heeft ze ook gedaan, maar ook meer tuinwerk dan buiten lopen, omdat ze te ziek en te beroerd was, en het beest gewoon te sterk. Ook al zei iedereen dat ze beter wat kleiners kon nemen, maar nee...
Ik wil niet zeggen dat het met de buurman van de topicstarter ook zo is, geen idee, ik ken de man niet, maar daarom zeg ik: laat de man eerst maar eens zijn verhaal vertellen. Misschien, als hij het inderdaad niet kan, en als iemand anders één keer per dag die honden voor hem uit wil laten, dat er al een hoop opgelost is. Maar dan moet eerst één iemand het eerste gesprek aangaan.
Wordt nergens geschreven dat hij niet met ze gaat wandelen Krijg een beetje gluren bij de buren gevoelciske schreef:Quark schreef:Als de buurman zijn hond laat poepen in zijn eigen achtertuin, waar maakt u zich dan druk over. Hij ruimt het op schrijft u en gooit het in zijn eigen Kliko neem ik aan. .
Fris is het niet, en ook zielig voor de honden. Ze missen het wandelen en eventueel lekker loslopen. Neem dan een hamster.
-
voor ciske,
absoluut niet gluren bij de buren.
op advies van de woningbouwvereniging heb ik regelmatig in de tuin gekeken of er iets lag., en dit opgeschreven.
ik heb dit 2 weken gedaan. soms lagen de hopen er meer dan 2 uur. 2 Deense dog honden laten geen drolletjes liggen , maar hopen.
als je gaat praten moet je natuurlijk wel zeker weten dat het regelmatig gebeurd.
zoals ik zei , hij woont er al 1,5 a 2 jaar, geen last gehad.
ook als de honden blaffen, wat ze op dit moment doen, heb ik geen probleem mee.
ik zal ook pas wat zeggen als ik vind dat het stinkt als ik in de tuin wil zitten.
ik wilde alleen weten of er mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat zij er aan hebben gedaan.
op advies van de woningbouwvereniging heb ik regelmatig in de tuin gekeken of er iets lag., en dit opgeschreven.
ik heb dit 2 weken gedaan. soms lagen de hopen er meer dan 2 uur. 2 Deense dog honden laten geen drolletjes liggen , maar hopen.
als je gaat praten moet je natuurlijk wel zeker weten dat het regelmatig gebeurd.
ik zal ook pas wat zeggen als ik vind dat het stinkt als ik in de tuin wil zitten.
ik wilde alleen weten of er mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat zij er aan hebben gedaan.
-
Probeer d.m.v een praatje maken er achter te komen waarom de honden nu in de achtertuin worden " uitgelaten " .doradora456 schreef: zoals ik zei , hij woont er al 1,5 a 2 jaar, geen last gehad...........
Je hebt er eerder nooit last van gehad immers?
Is buurman geopereerd en nog zwak of is hij anders ziek? Of kan hij niet goed ( meer ) lopen nu?
Misschien is het een tijdelijk iets? Eerst maar eens met hem gaan praten , voor er van alles bijgehaald wordt.
-
Nou doradora... lezen is niet je sterkste kant denk ik?doradora456 schreef:ik wilde alleen weten of er mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat zij er aan hebben gedaan.
witte angora schreef:Het zou zomaar kunnen dat de betreffende buurman helemaal niet met die honden kan lopen omdat ze te sterk zijn voor hem. Ik heb een tante gehad, die moest en zou een St-Bernard, heeft ze ook gedaan, maar ook meer tuinwerk dan buiten lopen, omdat ze te ziek en te beroerd was, en het beest gewoon te sterk. Ook al zei iedereen dat ze beter wat kleiners kon nemen, maar nee...
-
Quark had dat geschreven , niet Ciske.doradora456 schreef:voor ciske,
Zoals gezegd: ga eerst nou eens naar die buurman toe , dan krijg je misschien duidelijk waarom dit nu gebeurt , i.p.v de WBV erbij te halen en alles te noteren en misschien zelfs te fotograferenop advies van de woningbouwvereniging heb ik regelmatig in de tuin gekeken of er iets lag., en dit opgeschreven.
Zoals gezegd: ga eerst nou eens naar die buurman toe , dan krijg je misschien duidelijk waarom dit nu gebeurt , i.p.v de WBV erbij te halen en alles te noteren en misschien zelfs te fotograferen [/quote]moederslink schreef:Quark had dat geschreven , niet Ciske.doradora456 schreef:voor ciske,
Goed advies,maar TS heeft dit geschreven:
ik heb dit 2 weken gedaan.
-
Ik proef hier toch wel eigen initiatief van de TS ( i.p.v eerst eens praten met die buurman )doradora456 schreef: .......*ik heb al gesproken met de woningbouwvereniging die zegt: eerst zelf de buurman aanspreken en als dit niet helpt dan mogelijk
*buurtbemiddeling.
* ik heb ook gesproken met meldpunt overlast van de gemeente: als er overlast is kan ik de milieudienst waarschuwen, .....
-WBV is door topicstarter benaderd en die verwijst naar
-buurtbemiddeling en geeft idd dat advies plus het advies om eerst met de buurman te praten....
-meldpunt is gebeld door TS
-milieudienst komt misschien nog.
mijn opmerking was meer bedoeld om als volgt te lezen : waarom dat alles in gang zetten en niet eerst nd buurman gaan , voordat er van alles bijgehaald, gebeld wordt....
WBV is door topicstarter benaderd en die verwijst naar
Dat schreef ik toch, wat is er zo moeilijk te verstaan !
lichtstad schreef:WBV is door topicstarter benaderd en die verwijst naar
moederslink schreef:Ik proef hier toch wel eigen initiatief van de TS ( i.p.v eerst eens praten met die buurman )doradora456 schreef: .......*ik heb al gesproken met de woningbouwvereniging die zegt: eerst zelf de buurman aanspreken en als dit niet helpt dan mogelijk
*buurtbemiddeling.
* ik heb ook gesproken met meldpunt overlast van de gemeente: als er overlast is kan ik de milieudienst waarschuwen, .....
-WBV is door topicstarter benaderd en die verwijst naar
-buurtbemiddeling en geeft idd dat advies plus het advies om eerst met de buurman te praten....
-meldpunt is gebeld door TS
-milieudienst komt misschien nog.
mijn opmerking was meer bedoeld om als volgt te lezen : waarom dat alles in gang zetten en niet eerst nd buurman gaan , voordat er van alles bijgehaald, gebeld wordt....
-
Mensen die zo iets doen hebben geen liefde voor hun dier