LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borstlift niet vergoed na GBP

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
puma73

Re: Borstlift niet vergoed na GBP

Ongelezen bericht door puma73 »

Klaas Jan schreef:
mh73 schreef:Ik vind het stuitend dat mensen complimenten krijgen voor het afvallen wanneer zij een maagverkleining hebben ondergaan of een maagband hebben gekregen. Want dat afvallen is niet hun verdienste, er was namelijk een ingreep voor nodig om ze te laten afvallen.
Stuitend? Kom op zeg! Met een klein beetje inlevingsvermogen is het toch niet zo moeilijk om je een voorstelling te maken van het zware voortraject waar je doorheen gaat. Dan vervolgens ook nog een behoorlijk pittige ingreep. En dan moet je ook nog eens een andere manier van leven eigen maken voor de rest van je leven. Dat is wel degelijk de 'verdienste' van de persoon die het ondergaat!

Even terug naar de vraag: is er iemand die de vraagsteller kan helpen met een eenvoudige vraag over hoe kosten vergoed te krijgen zonder oordelen en of merkwaardige medische conclusies te trekken?
Die is al gegeven, aan het einde va het jaar overstappen naar een zorgverzekeraar die dit wel vergoedt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

toesmb schreef:het is echt niet altijd van teveel (vr)eten hoor.
zoals gezegd, als een maagband helpt is het geen kwestie van zware botten of een schildklierafwijking. Maar dat doet verder totaal niet ter zaken. Ook teveel eten kan een psychische oorzaak hebben, maar ook dat boeit in dit verhaal niet.
Klaas Jan schreef:Even terug naar de vraag: is er iemand die de vraagsteller kan helpen met een eenvoudige vraag over hoe kosten vergoed te krijgen zonder oordelen en of merkwaardige medische conclusies te trekken?
Overstappen naar een (aanvullende) verzekering die deze ingreep wel dekt en de dokter of psycholoog een goede medische verklaring laten schrijven.

jackyhijstee

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

Waarom niet zelf sparen. Moet de gemeenschap dan alles betalen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

toesmb schreef:hoe kan je nou oordelen hoe het komt dat iemand te dik is??
het is echt niet altijd van teveel (vr)eten hoor.
Hoe zijn die 70 kilo die er nu af zijn, dan wel binnengekomen?

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

jackyhijstee schreef:Waarom niet zelf sparen. Moet de gemeenschap dan alles betalen.
Goh, daar straalt echt iets vanaf van genoeg is genoeg, luxe problemen, er zijn belangrijkere zaken enzovoort.
Moet ik niet invullen maar doe ik toch. Als ik er naast zit dan laat ik me met alle plezier op de vingers tikken.

Medici, mensen die er een opleiding voor gevolgd hebben, hebben het probleem van de vraagsteller als een serieus probleem gezien.
En de vraagsteller heeft er erg veel last van en zelfs pijn.

Een vraag aan u: Hebt u overgewicht, rookt u, drinkt alcohol, beweegt u genoeg? Nee, dan weinig aan de hand.
Ja ????!!! Dan vergoedt uw gemeenschap niet langer de kosten van hart- en vaatziektes, ziektes door roken, obesitas, diabetes enzovoort.
Eigen schuld dikke bult dus.

Ik zou de spaarpot alvast maar klaarzetten...

Ik hoop dat de vraagsteller intussen niet ontmoedigd is om verder actie te ondernemen. Nog één laatste keer sterkte en succes gewenst!

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Klaas Jan schreef:Een vraag aan u: Hebt u overgewicht, rookt u, drinkt alcohol, beweegt u genoeg? Nee, dan weinig aan de hand.
Ja ????!!! Dan vergoedt uw gemeenschap niet langer de kosten van hart- en vaatziektes, ziektes door roken, obesitas, diabetes enzovoort.

De GBP is vergoed door de verzekering. Kost € 8.000-10.000 per persoon, succes niet gegarandeerd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In mijn schoonfamilie is er ook 1 die zo'n procedure heeft laten doen. Die is toen hard afgevallen en heeft daarna over de jaren heen alle kilos er weer bijgegeten. Nu wil ze opnieuw een operatie....

mh73

Julie4444 schreef:Nu wil ze opnieuw een operatie....
Wat dan? Meer dan zo'n GBP kunnen ze toch niet doen? :shock:

Julie4444

Een of ander verhaal over een maagband. De doktor ging in ieder geval niet akkoord, gelukkig,

lichtstad

Ongelezen bericht door lichtstad »

mh73 schreef:
Klaas Jan schreef:Een vraag aan u: Hebt u overgewicht, rookt u, drinkt alcohol, beweegt u genoeg? Nee, dan weinig aan de hand.

De GBP is vergoed door de verzekering. Kost € 8.000-10.000 per persoon, succes niet gegarandeerd.
Het gaat nog altijd over de borstlift, die door de verzekeraar niet-vergoed wordt.
Het gaat niet over de kosten van een GBP en helemaal niet over schoonfamilie, gewoon off topic.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Klaas Jan schreef:Medici, mensen die er een opleiding voor gevolgd hebben, hebben het probleem van de vraagsteller als een serieus probleem gezien.
Als dokter kun je er het etiket medische noodzaak opplakken........Perverse prikkel in het huidige systeem is, dat dat lonend is.
Die dokter/ziekenhuis zal dan ook de operatie uitvoeren. In een wereld waar targets gehaald moeten worden , komt medische noodzaak dus al snel om de hoek kijken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, er zijn altijd nog second opinions. Met jouw argumentatie kan je alles wegredeneren.

mh73

lichtstad schreef:
mh73 schreef:

Het gaat nog altijd over de borstlift, die door de verzekeraar niet-vergoed wordt.
Het gaat niet over de kosten van een GBP en helemaal niet over schoonfamilie, gewoon off topic.
Schoonfamilie was inderdaad off topic, maar dat zijn de complimenten die aan TS worden gegeven en allerlei andere opmerkingen ook.

Verder wordt er tamelijk dramatisch gesteld dat als dit niet vergoed wordt omdat het door de eigen leefwijze is ontstaan, er dan allerlei andere zaken ook niet vergoed hoeven te worden die door eigen schuld komen, roken etc. Ik geef aan dat de GBP toch is vergoed door de verzekering, dus dat die stelling niet opgaat.

Dat is toch ook de kern van het probleem?

De GBP is gedaan en ook vergoed omdat dat medische noodzaak is. Men is te zwaar en loopt daardoor gezondheidsrisico's. Door de GBP hoopt men voldoende gewichtsverlies te bereiken, waardoor de gezondheid verbeterd.

De borstcorrectie wordt door de verzekeraar als cosmetisch gezien. Artsen hebben verzekeraar er niet van kunnen overtuigen dat dit medische noodzaak is en daarom wordt deze ingreep niet vergoed.

Verder is het zo dat er genoeg tips zijn gegeven aan TS en hebben we van TS na het eerste bericht nooit meer iets gehoord.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

vonny66 schreef::twisted: :twisted: Ik zit bij Interpolis,en heb een maagverkleining gehad (gbp).
ben 70 kilo afgevallen,had cup F,nu een cup C.
mijn borsten zien er niet uit,is gewoon vel.
ben bij de plastic chirurgie in arnhem geweest (rijnstate) en hij schrok ook wel hoe het eruit zag.
maar de chirurg moest wel is een aanvraag doen bij Interpolis,maar mooi afgewezen.
me borsten doen ook pijn,verschillende vrouwen hebben wel een borstlift maar zitten niet bij Interpolis.
kunnen jullie mij aub helpen????
Of overstappen zin heeft betwijfel ik. Als ik op de verschillende sites kijk van zorgverzekeraars wordt een borstverkleining alleen vergoed als er sprake is van medische noodzaak. En volgens hen is pas sprake van een medische noodzaak als er aantoonbare lichamelijke klachten zijn die iemand fors beperken en die veroorzaakt worden door de zwaarte van de borsten. Bijvoorbeeld ernstige rugklachten.

Dus ik denk dat u toch zal moeten gaan sparen. Misschien zou u over de grens kunnen kijken voor een operatie. Liggen de prijzen misschien wat lager.

toesmb

Ongelezen bericht door toesmb »

vonny66 schreef: me borsten doen ook pijn,verschillende vrouwen hebben wel een borstlift maar zitten niet bij Interpolis.
of iets mooi of lelijk is is persoonlijk.
dat ze pijn doen is bij veel vrouwen met grote borsten zo , die hebben rugklachten en een zere nek en die krijgen ook niet zomaar een borstverkleining, maar die willen dat ook wel natuurlijk.
Het is al mooi dat deze operatie wel is betaald.
Misschien kan goed sporten onder begeleiding nu helpen?

Julie4444

toesmb schreef:
vonny66 schreef: me borsten doen ook pijn,verschillende vrouwen hebben wel een borstlift maar zitten niet bij Interpolis.
of iets mooi of lelijk is is persoonlijk.
dat ze pijn doen is bij veel vrouwen met grote borsten zo , die hebben rugklachten en een zere nek en die krijgen ook niet zomaar een borstverkleining, maar die willen dat ook wel natuurlijk.
Het is al mooi dat deze operatie wel is betaald.
Misschien kan goed sporten onder begeleiding nu helpen?
Tegen overtollige huid? Lijkt me niet. Mevrouw zal moeten sparen om zelf de cosmetische ingreep te betalen.

Gesloten