LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/NEC 22i Probleem met smssen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
one-eye

KPN/NEC 22i Probleem met smssen

Ongelezen bericht door one-eye »

Hoi allemaal

Ik ben sinds 16-6-2003 in het bezit van een NEC 22I. Deze telefoon heb ik gekregen van KPN na een abbo verlening van 2 jaar.

Sinds ongeveer 2 maanen komt ongeveer de helft van al mijn smsjes pas na enkele uren of dagen aan. Tenzij het verstuurd is van een KPN toestel dan komen ze niet meer aan.

Na veelvuldig contact met de helpdesk van KPN komt het er op neer dat het volgens hun een bekend probleem is (ze waren en al heel lang van op de hoogte). En dat zij er absoluut niks aan kunnen doen(ze beroepen zich op het feit dat er 12 maanden fabrieksgarantie op de telefoon). ze gaven me 3 "oplossingen"

1. Mijn toestel regelamtig aan en uit te zetten want dat zou kunnen helpen.
2. Een nieuw toestel (maar doen moet ik mijn abbo verlengen met 2jaar)
3. Een softwareupdate maar dat kost mij ongeveer 100 euro

Ik ben van mening dat de bovenstaande oplossingen niet redelijk zijn omdat het mij altijd geld kost of dat ik nog langer aan hun abbo vast zit. Ik betaal momenteel ruim 60 euro per maand aan mijn telefoon en mijn abbo loopt nog tot eind 2006.

Wat is jullie mening hierover? en zijn er meer mensen -met een NEC 22I- die dit probleem herkennen?

Groetjs
Erwin

one-eye

Re: KPN/NEC 22i Probleem met smssen

niemand?

gerard95

Ongelezen bericht door gerard95 »

het garantieverhaal van 12 maanden is natuurlijk een feit ,en als je een 2 jarige contract afsluit weet je dus dat je het 2e jaar risico loopt dat je toestel om wat voor reden dan ook stuk kan gaan,je kan een speciale verlengde garantie nemen,maar aan die info heb je nu niks meer,het lijkt me dat je weinig kan doen,ik zou in ieder geval niet verlengen maar overstappen zodra dit kan 3 maanden voordat je kpn afloopt naar een andere provider.

Miranda

Ongelezen bericht door Miranda »

volgens mij wat ik begrijp is dat je dit jaar nog dat abbo hebt afgesloten omdat het in 2006 afloopt, kun je je dan niet beroepen op fabrieksgarantie?

nathalie24

Ongelezen bericht door nathalie24 »

maar ligt het volgens kpn aan de telefoon en niet aan hun?
mijn man heeft ook kpn en bij hem komen de smsjes ook vaak heel laat of soms helemaal niet aan.

resp00126133

Ongelezen bericht door resp00126133 »

@ one-eye: Ik heb een NEC 341i en geen problemen. Het zou dus aan je toestel kunnen liggen. Als je een nieuw toestel wil, kan je het verlengen met EEN jaar. KPN wil graag 2 jaar (klantenbinding!), maar dat hoeft niet. Toestel is met een 1-jarige verlenging overigens wel (flink) duurder.

@Miranda: jij hebt het dus niet begrepen. :(

one-eye

@gerard95

Ik heb het toetsel op advies van kpn gekocht dus ben ik vanmening dat ze mij voor het verlopen van de fabrieksgarantie hadden moeten melden

@ nathalie

Kpn zegt dat het ABSOLUUT niet aan hun ligt maar aan mijn NEC 22i

@ de rest

Ik heb een klachtenbrief naar kpn gestuurd en w8 nu op een reactie maar dat zal kpn kennende nog wel ff duren maar niemand de zelfde problemen met dit toestel?

??

Ongelezen bericht door ?? »

KPN heeft een beetje gelijk. De oplossing die ze aandragen (toestel regelmatig uit en aan zetten) wijst op een veelvoorkomend probleem en is in het geval van dat probleem correct. Ik zal je de uitleg besparen, maar het probleem is vrij ingewikkeld. Een nieuw toestel wil overigens niet zeggen dat de problemen opgelost zijn.

Vragen aan jou:
1> Ben je wel eens ergens waar je geen dekking hebt?
2> Valt je telefoon wel eens uit?
3> Heb je wel eens andere problemen?

one-eye

@??

hoezo is dat een oplossing voor het probleem? het help nauwelijks en om nou te zeggen dat ik nu een betrouwbare telefoon heb door om de 5 minuten aan uit te moeten zetten

merder heb ik bijna altijd overal bereik, valt mjn telefoon nooit uit en heb ik verder geen enkel probleem

one-eye

nogmaals @??

ik lees je opmerking over een eventuele nieuwe telefofon nu pas (of in ieder geval hij dringt nu pas door) maar kpn zelf meldt dat met een neiuwe telefoon het WEL opgelost is

one-eye

Er zijn verdere ontwikkelingen

Ik ben gebeld door de kpn met de medeleing dat alle meederwerkers van de afdeling klantenreacties hetzelfde toestel had maar dat niemand het probleem had

Ik kreeg 2 oplossingen:

* Een tweede hands toestel opgestuurd krijgen
* Zij korten mijn abbo met 1 jaar in onder voorwaarde dat ik mijn abbo met 1 jaar verleng (met een nieuw toestel uiteraard)

Ik heb gekozen voor het laatste en daarmee is voor mij de zaak opgelost (alleen nog ff goede phone zoeken:P)

Gesloten