LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkopers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
radarkijker

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door radarkijker »

Stel je heet in het echt Theo De Boer.
En je hebt nog geen telefoon nummer aangevraagd.
Dan doe je dat zo.
Je vraagt telefoon aan bij de kpn met de naam T.De Poer.
Erg handig.
Als je nu iemand aan de lijn krijgt met "Goedenmiddag meneer/mevrouw De Poer" hang je direct weer op.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

en het nut van deze posting is....?

bodejos

Ongelezen bericht door bodejos »

ik snap het nut ook niet van die reactie. Dan kunnen de mensen die gewoon goede bedoelingen hebben, je toch ook niet meer vinden in het telefoonboek? Lastig, hoor.

Zoals in verschillende andere topics over telefonische verkoop is aangegeven: wanneer je weer eens een ongewenst telefoontje krijgt, ga tegenvragen stellen. Dan haakt de beller meestal snel af. Maar bedenk altijd, dat veel mensen dit ook slechts voor hun brood doen. Niet iedere beller heeft tenslotte kwade bedoelingen.

Het DMSA is ook een mogelijkheid. Er glippen af en toe nog weleens telefoontjes tussendoor, maar over het algemeen word ik nu wel met rust gelaten.

Je kan echter ingeschreven zijn bij die instelling (die ervoor zorgt dat aangesloten bedrijven je niet meer telefonisch of schriftelijk benaderen), maar daar heb je niets aan, wanneer je door een zogenaamde belcomputer wordt opgebeld. Die kiest in een klap meerdere nummers voor een callcenter, en maakt daarbij geen onderscheid tussen geheime en overige nummers. Dat zijn dus de telefoontjes die er dan nog weleens doorheen glippen.

anjer

Ongelezen bericht door anjer »

ook ik wordt regelmatig gebeld door verkopers meestal rond 6 uur
inderdaad wat de tijd betreft vervelend, maar er moet gezegt worden de verkopers vragen heel beleeft of het mij uit komt als ik zeg het eten staat op dan vragen de meeste verkopers of ze een andere keer mogen terug bellen en van mij mogen ze dat ze zijn echt beleeft
maar als je zelf al geiriteerd bent als je iemand aan de lijn krijgt en begint zelf met een rot opmerking dan mag je de schuld niet naar de verkoper verleggen die mensen doen gewoon hun werk om een eerlijke boterham te verdienen en van mij mogen ze er ook beleg op doen.

Great

Ongelezen bericht door Great »

Hallo verkopers gast,

Misschien vindt de andere niet verkopende gast het prettiger als je hem daar eens een keertje over zou bellen?

:lol:

Gast

Hahahahahahahahaha, wat een lolbroek is voorgaande gast toch.
Trouwens moest je nu 2x daags of 1x daags die anti-depressiva innemen, want volgens mij is het tijd voor je pilletje. :roll:

Gast

Het valt mij op dat veel mensen documentatie en brochures willen ontvangen. Niet echt milieuvriendelijk, dacht ik zo.
Dat doen ze om snel van het telefoongesprek af te komen.

Gast

Ik had er laatst ook weer een aan de lijn.
Ze kon enkele simpele vragen aangaande hoe ze aan mijn nummer kwam niet eens beantwoorden, daarna vroeg ik haar waarom ze me dan lastig viel en het gesprek was afgelopen.

king1000

Ongelezen bericht door king1000 »

dat deze mensen hun werk alleen maar uitoefenen vind ik best, echter als ik op hun " aanbiedingen" simpel en direct NEE geen interesse zeg, moet het daar verder ook bij blijven. helaas dat de meeste van deze tel verkopers een verklaring van mij willen waarom ik niet geinteresseerd ben het liefst onderbouwd met 10 argumenten en dit maakt mij dus pissed off. :evil: ik ben helemaal niemand een verklaring of uitleg schuldig waarom die vezekering,pensioengat-oplosser,goedkoop belabonnement etc. mij gestolen kunnen worden en al helemaal niet aan iemand die mij ongevraagd belt en waar ik verder geen (zakelijke) band mee heb. dus dames en heren van de tel. verkoop willen jullie netjes worden behandeld, begin dan eerst te accepteren dat op jullie vraag " bent u geinteresseerd" je ook een NEE kunt verwachten, anders zou je die vraag ook niet hoeven stellen. oohja en wellicht is het ook wat vriendelijker naar de potentiele klant toe als na opnemen van de telefoon deze niet gelijk gebombardeerd woord met een 60 seconden durend verhaal van 500 woorden waar je niet eens een woord tussen kunt krijgen, vind je het gek dat ze de hoorn er dan opgooien.

schriani

Ongelezen bericht door schriani »

Sorry, maar callcenter medewerkers werken met een script. Hierin staat precies wat ze moeten vragen...Ze moeten eerst vragen of telefoontje gelegen komt! Als je nee zegt tegen hun aanbieding, komt er in hun script de vraag waarom niet???

Gast

Geplaatst op 27 Oct 2004 10:03 door schriani

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry, maar callcenter medewerkers werken met een script. Hierin staat precies wat ze moeten vragen...Ze moeten eerst vragen of telefoontje gelegen komt! Als je nee zegt tegen hun aanbieding, komt er in hun script de vraag waarom niet???
Daarom is het ook het beste effect wanneer je ZELF vragen gaat stellen die niets met de "aanbieding" of "het product" te maken hebben.
Of dring zelf aan op verkoop van iets wat je anders toch zou wegdoen. Al is het maar een oude fiets die rijp is voor de sloop. En maar blijven aandringen op de (ver)koop.
Wedden dat het gesprek zo afgelopen is???

king1000

Ongelezen bericht door king1000 »

Dat klinkt heel mooi over dat script, blijkbaar is dat heilig binnen zo'n bedrijf, echter daar heb ik als potentiele klant niets mee te maken. Kijk dat zo'n tel verkoopbedrijf statistieken wenst bij te houden over het aantal positieve / negatieve reacties en de diverse verklaringen is niet mijn zaak, dat is puur voor hun intern gebruik. Als zo'n bedrijf morgen een vraag in het "script" heeft staan van " hoeveel verdien je per maand" moet ik daar zeker ook op antwoorden, " ja want het staat in het script" .. niet dus. Als ik NEE, geen interesse zeg op een vraag moet het duidelijk zijn waarom ik nee heb gezegd, namelijk dat ik geen interesse heb, ik hoef dan niet nog een verhaal met ondertiteling en subpagina's te overleggen. Als ik een winkel binnenloop rondkijk en wegga zonder iets te kopen, staat er bij de uitgang ook niet een medewerker klaar om mij te vragen waarom ik niets gekocht heb en dan ben ik nog vrijwillig die winkel binnengegaan. Die telefonische verkopers heb ik nooit gevraagd mij te bellen dus hun ben ik zeker geen verklaring schuldig.

de oplossing om een ander onderwerp aan te snijden is inderdaad een hele goede, is zo'n gesprek inderdaad snel afgelopen, niet opnemen is nog het beste. :x

Gast

Geplaatst op 28 Oct 2004 15:05 door Nel - Foppe

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het altijd gezellig als ze me bellen. Lekker een uurtje babbelen....
O ja? Waarom gebruik je dan de naam van een andere forumgebruiker???
Vermeld hier dan even je telefoonnummer. Zullen een boel forumgebruikers blij mee zijn en kunnen wij en Radar misschien eindelijk iets ondernemen tegen die topicvervuilende praktijken van jou.

Gaste

Ongelezen bericht door Gaste »

En hoe dacht u dat te gaan doen, vervelende gast?

Gast

Geplaatst op 28 Oct 2004 15:58 door Gaste

En hoe dacht u dat te gaan doen, vervelende gast?
Het ligt er maar aan welke vervelende gast je hier bedoelt of bedoel je dat je mij die titel geeft omdat je je aangesproken voelt en mijn reactie je niet bevalt? Misschien heb je wel in de spiegel gekeken en heb je het over een vervelende gast die je in spiegelbeeld hebt gezien.

In antwoord op het eerste deel van je vraag:
"Tactiek moet je nooit van tevoren bekendmaken". En ook niet teveel over spreken.

De GaApAaP

Ongelezen bericht door De GaApAaP »

GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaP!

Gast

Geplaatst op 28 Oct 2004 16:39 door De GaApAaP
Vandaar die slaapverwekkende reacties.

Gast

Ja, veel kleuters doen nog een middagdutje en wanneer je dat een keer overslaat eist dat z'n tol later in de middag. Sommigen weten dan ook niet meer wie ze zijn en waar ze zijn.... :lol:

Lachen met jullie

Ongelezen bericht door Lachen met jullie »

Dames en heren

Ik zelf ben ook zo'n telefoon-stalker zoals sommigen van u het noemt en tijdens mijn werk vind ik het zeer aangenaam om de reacties op onder meer dit forum te lezen.

Het is zo grappig om te lezen dat sommige lieden die op dit forum actief zijn gewoon helemaal geflipt zijn. Gaan ze de callcenter-agent helemaal de huid vol schelden en hebben ze zelf de meest gevaarlijke trucjes bedacht om de agent rond de tuin te leiden.... Grote jongens dus. :o

Maar u moet allen goed weten dat u over het algemeen een lamme student die met 3 jointjes op zijn werk aan doen is probeert neer te halen. En weet u wat wij op onze beurt doen? Lachen en hard. Voor ons is het het allermooiste wat er is als we weer eens zo'n lijpo aan de lijn krijgen die zich zelf te belangrijk vindt, voor zoals ze het zelf noemen " telefonische aquisitie", en ons daarom de huid gaat volschelden..

Verder kunnen mensen die onbeschoft zijn tegen agents ook op wraakacties rekenen...Mevrouw Blonk kan daar over mee praten

Wij hebben er echt schijt aan, wij bellen wel weer de volgende, roken in de pauze een dikke piet en gaan lekker wappie verder. :shock:

Maar wat ik dus duidelijk wil maken is dat men niet zo moeilijk moet doen. Bent u vriendelijk tegen ons, zijn wij op onze beurt vriendelijk tegen u.

Gegroet..

Gast

Telefoon-stalker, dit is een veel te vriendelijke benaming voor deze telefoon-terroristen. Ze scheppen er een genoegen in om ANONIEM een ander lastig te vallen met hun louche handel.

Gesloten