LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte keuken valt tegen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
YUK68

Offerte keuken valt tegen

Ongelezen bericht door YUK68 »

Offerte gekregen van Nolte keukens:
- kast met 2 verdiepte laden tot 75 cm van 1 meter breed, glas aan de zijkant van de la
met besteklade in bovenste la verwerkt
- kast van 60 cm voor afwasmachine, niet verdiept
- ladekast van 60 cm met afvalsysteem, niet verdiept
- kast met 2 verdiepte laden tot 75 cm van 1 meter breed, glas aan de zijkant van de la
Het gaat dus om totaal 4 kasten inclusief rvs plint en ledverlichting over de totale lengte van de keuken 3,30 m.
Dus geen apparatuur en keukenblad.
De fronten zijn greeploos in nova lack hoogglans wit.
De prijs kwam uit op € 6.500!!!
Enige onderhandeling kwam uit op verlichting weg laten en geen glas aan de zijkant van de laden, alsnog € 5200.
Ligt het nou aan mij, of???
Ik vind dit echt vreselijk duur en vraag mij af of dit nu echt niet goedkoper kan?
Wie kan mij meer vertellen?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2016 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel

Brahms

Re: Offerte keuken valt tegen

Ongelezen bericht door Brahms »

Prijs te hoog, vraag eens een offerte bij een ander bedrijf.
Keukenbedrijven genoeg. Maar die had u zelf ook wel kunnen bedenken........

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kijk naar een keuken uit een goedkopere serie of goedkoper merk en vergelijk die dan met deze. Dan kan je bepalen of deze keuken het geld waard is, of dat je een goedkopere ook prima vindt. Er zijn genoeg mensen die prima kunnen leven met een IKEA keuken. Dan heb je op zich de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Maar als je dat niet mooi vindt moet je wat anders zoeken.

YUK68

Hebben we reeds gedaan bij Paul Roescher (Suprematie). Uitkomst is ruim €2500 goedkoper. Zag er heel goed en degelijk uit.
Alleen hebben we al 2 hoge inbouwkasten van Nolte staan ( wel andere fronten, donker hout) en gaat het toch wel een beetje om het gevoel, dat je het rechte deel van de keuken dan ook graag van Nolte wilt hebben. Maar wij vinden de prijs van Nolte echt absurd.
Zijn er meer die het merk Nolte verkopen voor een scherpere prijs?

Brahms

Altijd handig als je als TS het gehele verhaal even opschrijft......
Even Google op Nolte ? Of heeft u dat al gedaan.
Verder, Nolte zelf benaderen en vragen naar de dealer lijst.

YUK68

Ik probeer alleen maar te achterhalen of ons gevoel dat de prijs bij Nolte te hoog is klopt.
Ik google me suf en dat leert mij dat er meerdere zijn die het merk Nolte verkopen.
Maar of het mogelijk is om tot een betere prijs te komen is voor mij de grote vraag.
Hoe geloofwaardig is Nolte keukens dan nog?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

YUK68 schreef: Enige onderhandeling kwam uit op verlichting weg laten en geen glas aan de zijkant van de laden, alsnog € 5200.
Ligt het nou aan mij, of???
Ik vind dit echt vreselijk duur en vraag mij af of dit nu echt niet goedkoper kan?
Wie kan mij meer vertellen?
Heb je geen gespecificeerde offerte gekregen? Daaraan zou je wel moeten kunnen zien waar de kosten in gaan zitten. Maar voor 5.000 euro kun je een heleboel kastwerk krijgen. Als je geen heel speciale frontjes hebt, dan is het dus nog steeds een flink opgeblazen prijs.
Nolte verkopen ze overigens volgens mij op best wel veel plaatsen. Misschien niet altijd onder de merknaam, maar keus genoeg. Ik zou daarom naar een andere onafhankelijke keukenwinkel gaan en daar een offerte laten maken.

YUK68

Nee er werden allemaal bruto prijzen opgeschreven die ik op de kop probeerde te lezen. Ik meende te lezen dat de bruto prijs voor de ladenkast
€ 2750 was. Daarna ging hij naar achter om een "mooie prijs" te maken. Hij kwam terug met een A4-tje met onze namen er op en het bedrag erop vermeld.
Ik moest toen echt even slikken. Er was niet veel meer om te schappen dan de verlichting ( bijna € 1000,- ) en het glas van de laden.
Daarna ging hij alsnog naar achter om te kijken wat hij kon doen en kwam met een eindbod van € 5200,-
Ik zei nog dat ik het erg veel vond voor 4 kasten, maar hij bleef vast houden en heeft ons uiteindelijk laten gaan.
Ik begon gewoon te twijfelen aan mezelf, alsof ik het onderste uit de kan wil halen.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Dat vindt ik absurd veel!!! Voor wat jij schrijft verwacht ik rond de 3000 euro of minder!

Hier een site waar je de nolte prijzenlijst kunt vragen voor consumenten. http://www.keukenwarenhuis.nl/pagina/keukenkasten

Ik maak geen reclame maar probeer ts te helpen.

kweenie

Ladekasten zijn wel duur, zeker de wat bredere kasten. En extra diep is ook extra duur. Maar zo duur hoeven ze nou ook weer niet te zijn... Volgens mij hoeft zo'n kast (met de extra kosten voor verdieping, dempers, handvaten etc. erbij) toch niet meer dan 1000 euro te kosten. Met montage erbij verwacht ik dan eerder dat je toch wel onder de 4.000 zou moeten kunnen blijven, maar misschien dat anderen er een andere kijk op hebben.

Brahms

Realiseer je wel, het maken van zo'n offerte is een toneelstukje van de eerste orde.

Altijd wordt er "even naar achteren gegaan", "even overlegd met een leidinggevende" en er komt een "speciale persoonlijke voordeelprijs" uit.

Realiseer je ook, deze offerte is extreem duur, de winkelier ziet ook wel aan uw houding dat u deze paar kastjes erg graag wilt hebben en probeert gewoon wat.
Dat gaat vaak fout, men koopt elders, maar ook goed, en dan lacht het bedrijf nog uren nadat u de winkel heeft verlaten. Natuurlijk hopen ze ook dat u nog even langskomt met een lagere offerte van elders, doen ze er nog wat af en is de koop ook gesloten.
Het is gewoon een berekend spel :shock:

Waarom een wat diepere of bredere kast of lade erg veel duurder moet zijn, is ook zo'n leuke. Aan materiaal kost deze amper wat meer, zeker als je ziet wat er bij fabrikage toch al weg gegooit wordt aan zaagresten.......

kweenie

Brahms schreef:Waarom een wat diepere of bredere kast of lade erg veel duurder moet zijn, is ook zo'n leuke. Aan materiaal kost deze amper wat meer, zeker als je ziet wat er bij fabrikage toch al weg gegooit wordt aan zaagresten.......
Zijn natuurlijk wel kasten die veel minder worden verkocht. De kosten om de machines daarop in te stellen zullen relatief meer zijn dan bij standaardkasten.
(Dat zie je trouwens bij bijna alle producten die iets groter of langer moeten wroden, bijvoorbeeld ook matrassen zijn voor 10 cm extra lengte (5%) vaak meteen 10% duurder.)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

YUK68 schreef:Daarna ging hij naar achter om een "mooie prijs" te maken.
Dan kijken ze even in google maps of je in een dure buurt woont.....om daar de prijs op af te stemmen.
Ik heb 1 woord voor je:
wegwezen!

YUK68

Nou ben blij dat jullie ook vinden dat de offerte erg hoog gegrepen is.
Wij begonnen al te twijfelen aan onszelf.
Wij zijn zeker bereid om voor iets wat wij echt mooi vinden en van goede kwaliteit is om daar wat voor neer te tellen, maar er zijn natuurlijk grenzen.
Heel erg jammer dat hij dan schijnbaar een blufspelletje met ons heeft gespeeld, nu staan we beiden met lege handen.
Ik denk zelf dat €4.000 - €4500 met mooie glazen laden en desnoods dan zonder dure verlichting een mooie reële prijs was geweest.

MM919

Ongelezen bericht door MM919 »

U wilt teveel voor te weinig. U somt van alles op dat zeer redelijk lijkt. NOLTE is geen B-merk. U klaagt onterecht.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
YUK68 schreef:Daarna ging hij naar achter om een "mooie prijs" te maken.
Dan kijken ze even in google maps of je in een dure buurt woont.....om daar de prijs op af te stemmen.
Ik heb 1 woord voor je:
wegwezen!
Waar baseer je dat op?

KGG

Ongelezen bericht door KGG »

De prijs is niet hoog, maar natuurlijk zijn er lagere alternatieven.
De prijs komt tot stand door het Merk, de lak uitvoering en de keuze van kasten.

Ikea is echt de voordeligste.
Wil je een hogere kwaliteit, accepteer dan ook een hogere prijs.

Door te veel op internet te vergelijken wordt alleen de prijs belangrijk en vergeet je de kwaliteit.

succes met je beslissing

Gesloten