LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Ongelezen bericht door MMN16 »

Een paar weken geleden een instructieboekje Renault clio gekocht van ene Marcel via MP
De levering duurde al 1 1/2 week en na mailen via mp zei hij dat hij het dezelfde avond verzonden had.
Als dit zo was geweest had ik het 2 dagen later binnen moeten hebben.
Toen ik het na 2 dagen nog niet binnen had,heb ik gemaild en kreeg als antwoord nog even af te wachten en anders zou ik mijn geld terug krijgen.
De hele week gewacht maar geen boekje,weer gemaild en ik kreeg toen te horen dat het zeer zeker op dinsdag zou komen waarop ik dacht....hoe kan dit als je het ruim een week geleden al verzonden had?

Al met al kwam het inderdaad op dinsdag binnen en aan de poststempel te zien was het de dag ervoor verzonden.
Toen ik het boekje open sloeg bleek het om een Duitse versie te gaan,iets dat hij niet in de advertentie erbij had geplaatst.
Ik had hierop contact met hem opgenomen en hij zei dat hij dacht dat ik dit wel aan de buitenkant kon zien......niet dus.
Hij zou op zoek gaan naar een NL versie en mij dit de volgende dag laten weten,natuurlijk niets gehoord.

Toen ben ik gaan googlen op het rekeningnummer en kwam terecht bij Gunacar parts in Landgraaf en zag toen de slechte recensie's en een FB account
Op dit FB account had ik mijn beklag gedaan omdat het bedrijf niet op mijn mail reageerde.
Heel toevallig vanmorgen bericht gehad via MP dat hij geen NL versie had en ook mijn bericht op zijn FB was verwijderd.
Ik antwoorde via MP dat het boekje terug sturen geen optie was want dit zou mij dan bijna net zoveel gaan kosten als het boekje zelf (en ik vertrouw deze persoon ook niet meer sinds ik de slechte recensie's had gelezen.)
Hierop kreeg ik het antwoord dat als ik weer iets zou bestellen ik dan een korting zou krijgen.

Nu gaat het mij hier niet om de kosten van het boekje,maar meer vanwege de slechte recensie's op auto forums die ik heb gelezen over dit bedrijf.Er wordt of niet geleverd of er wordt de helft van de bestelling geleverd en daarbij zinj de gebruikte autoonderdelen die hij levert zo slecht dat je het direct weg kan gooien.Dus wees gewaarschuwd als je besluit om bij Gunaparts in Landgraaf of ene Marcel via MP iets wilt bestellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Ongelezen bericht door berndv »

MMN16 schreef:Nu gaat het mij hier niet om de kosten van het boekje,maar meer vanwege de slechte recensie's op auto forums die ik heb gelezen over dit bedrijf.Er wordt of niet geleverd of er wordt de helft van de bestelling geleverd en daarbij zinj de gebruikte autoonderdelen die hij levert zo slecht dat je het direct weg kan gooien.Dus wees gewaarschuwd als je besluit om bij Gunaparts in Landgraaf of ene Marcel via MP iets wilt bestellen.
Hmmm, je wilt dus waarschuwen voor dit bedrijf omdat er veel slechte recensies op internet staan over dit bedrijf. Handig dat je dat doet, maar ik neem aan dat de mensen die via google op dit bericht uit komen, ook wel op de recensies uit komen.

Daarbij is jouw ervaring met dit bedrijf niet heel erg negatief. Ja, het duurde een week (!) voordat je je boekje hebt ontvangen. En toen je er achter kwam dat het om een duits exemplaar ging, wilde de verzender je nog wel tegemoet komen door je geld terug te geven of korting op een volgende bestelling. Omdat jij schijnbaar niet hebt gekeken naar de foto's en had gezien dat het een Duits exemplaar betrof. Er stond dus niet in de advertentie dat het om een Nederlands exemplaar ging.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Ongelezen bericht door MMN16 »

Op de buitenkant is niet te zien dat het om een Duits exemplaar ging en dat het niet in de advertentie stond dat het om een Duits exemplaar ging verwacht ik niet dat ik als Nederlandse op een Nederlandse verkoopsite een Duits exemplaar ontvang.
Er staan nog meerdere instructieboekjes van anderen op waarbij wel een andere taal vermeld staat dus de verkoper heeft dit naar mijn mening bewust verzwegen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Ongelezen bericht door Brahms »

Misschien wat off topic, maar dit soort boekjes kan je toch gewoon downloaden via verschillende sites en daarna evt even afdrukken.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Koop niets bij Gunacar parts in Landgraaf

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ja dat zou kunnen,maar dan moet je wel heel veel uitprinten.

Gesloten