LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gezondheidsclaims
Gezondheidsclaims
'Melk is goed voor elk', anti-oxidanten zijn gezond… Kloppen dergelijke beweringen eigenlijk wel? De Europese voedsel- en warenautoriteit onderzocht duizenden claims. Wat mag er nog op voedingsmiddelen staan en waar moeten consumenten op letten?
Maandag 22 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Re: Gezondheidsclaims
Ik let nergens op eet gewoon wat ik lekker vind en verse groenten en fruit
Je leeft maar 1 x, onderhand is niks goed voor een mens.
Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen
hondjekees schreef:Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen
Het is maar net, hoe gek je je laat maken
-
Als je naar alles luistert ,dan kan je niks meer eten en drinken..
Ja alles biologisch....ja natuurlijk,wordt je ook flink mee geflest! Nou paar tv uitzendingen geloof ik daar niet meer in ook niet in fair trade..
Dus eet en drink waar ik trek in heb...alleen als ik zelf weet teveel is niey goed,maar ander verhaal
Ja alles biologisch....ja natuurlijk,wordt je ook flink mee geflest! Nou paar tv uitzendingen geloof ik daar niet meer in ook niet in fair trade..
Dus eet en drink waar ik trek in heb...alleen als ik zelf weet teveel is niey goed,maar ander verhaal
1 woord: kijkcijfers.hondjekees schreef:Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen
precies, de meeste mensen weten echt wel wat enigszins gezond is en wat niet. En al die hypes over eten (superfoods, powerfoods, biologisch en wat er nog allemaal meer is) daar gaan de meeste mensen toch niet volledig in mee, in elk geval, ik ken niemand die bijvoorbeeld alleen nog maar quinoa eet en verder niets omdat het gezond zou zijn.
Melk is sowieso niet goed voor mensen met lactose allergie, dus goed voor elk is ontmaskerd.Radar schreef:'Melk is goed voor elk', anti-oxidanten zijn gezond… Kloppen dergelijke beweringen eigenlijk wel? De Europese voedsel- en warenautoriteit onderzocht duizenden claims. Wat mag er nog op voedingsmiddelen staan en waar moeten consumenten op letten?
Anti-oxidanten....het kan geen kwaad laten we het zo zeggen.
Mijn mening is dat mensen hun lichaam moeten leren kennen. In de tropen vrat ik, om het zomaar eens te zeggen, bergen rijst en dan 's-avonds nog eens pasta.
Hoge bloeddruk, vaak ontstekingen en allerlei klachten.
Terug in Europa werd ik snel wat dikker van dat dieet. Tot ik een boek las van een bekende dieetgoeroe en ben mijn dieet gaan aanpassen. Minder koolhydraten, het nu bekende verhaal.
Gevolg was dat mijn bloeddruk zakte, nooit meer ontstekingen heb en nooit meer griep enz.
Mijn les is dus....ken uw lichaam.
-
Terug in Europa werd ik snel wat dikker van dat dieet. Tot ik een boek las van een bekende dieetgoeroe en ben mijn dieet gaan aanpassen. Minder koolhydraten, het nu bekende verhaal.
waleeed
waleeed