LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Manus1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2016 19:12

Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Manus1976 »

Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.
Misleidende advertenties, onbehoorlijke communicatie en gebrek aan klantenservice bij horwinkel.nl

KLACHT Inmiddels heb ik verschillende keren (vier keer) contact gelegd met met horwinkel.nl naar aanleiding van advertenties op marktplaats.
De reacties van horwinkel.nl variëren van botweg verwijzen naar de eigen website, waar dan plotseling een andere prijs (duurder) wordt vermeld,
tot het sarcastisch afwimpelen van inhoudelijke vragen. Vervolgens laat de horror-winkel helemaal aanvankelijk niets meer van zich horen.

Hierop heb ik betrokkene ingelicht over het feit dat ik de kwestie hier en daar aan de kaak zal stellen, zoals oa. hier te lezen valt.
Daarop is er telefonisch contact geweest met de eigenaar. In dit gesprek werd duidelijk verklaard dat hij investeerder is en zich kennelijk weinig bekommert om
klantvriendelijkheid, laat staan klantenservice. De eigenaar zei letterlijk: "Je kunt maar beter naar de bouwmarkt gaan, daar ben je duurder uit".
Tijdens het gesprek ging hij de discussie aan en stond hij niet open voor enige feedback, nadat hij zich laatdunkend uit liet.
Hij ging zelfs zover dat hij arrogant met onheuse aannames smeet en ontstak in een monoloog van tirannie.

Uit internetonderzoek blijkt dat de horwinkel.nl inmiddels vaker getypeerd is als malafide bedrijf. Daarom denk ik dat het melden en herhalen van dergelijke klachten belangrijk is, ten aanzien van het informeren van consumenten,
ter voorkoming van teleurstelling en financieel verlies.

Uit de email van de eigenaar blijkt dat hij zijn dubieuze praktijken vanuit verschillende tokootjes uitoefent, te weten:
http://www.acetrading.nl
http://www.horwinkel.nl
http://www.horrentotaal.nl
http://www.joyful-sportswear.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2016 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door tijger1 »

En waar baseert u uw uitspraak van "dubieuze praktijken" op?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door prem »

Dus hij mag u niet verwijzen naar zijn website?
Welk onderzoek toont aan dat hij malafide is?

r.dl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:53

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door r.dl »

Ja, ik kan ook er nu ook van meespreken... AceTrading levert niet... al van 3 juni betaald... in het besteloverzicht haalt hij je bestelling er terug af, heeft wel het geld van Paypal gekregen en stuurt niets op... de eerste bestelling (rolgordijnen) kon hij niet leveren en betaalde hij terug. Maar dat bedrag bleef 12 dagen geblokkeerd staan bij Paypal... de tweede bestelling (luxe plisé hordeur) heeft hij verzonden op 9 juni 2016 volgens zijn mail... maar arriveert niet... op mails met de vraag met welke postservice hij dan wel verzonden heeft, blijven onbeantwoord... als je hem telefoneert, zegt hij met vakantie te zijn en dat ik moet mailen... en ook op die mails antwoordt hij niet meer... claim ingediend bij Paypal... hopelijk krijg ik mijn 116 euro terug... voel me opgelicht... heel klantonvriendelijk, heel onbetrouwbaar komt dit bedrijf over...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, als je op de site van acetrading kijkt zie je dat hun website niet aan de wettelijke eisen voldoet (geen KVK nummer) en dat hun adres een WOONHUIS is in een woonwijk...

In het geval van de site die TS noemt (horwinkel.nl): ook voldoet die website niet aan de wettelijke eisen (geen adres, geen KVK nummer).

Gaan we door naar horrentotaal.nl --> website oogt alles behalve professioneel met gestolen icoontjes van verschillende banken. Ook deze website voldoet niet aan de wettelijke eisen (geen adres, geen KVK nummer, geen mail). Alleen een 06-nummer. Als je daar bestelt heb je dus de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd.

Laatste site die TS noemt: joy-sportswear.nl --> exact dezelfde layout als horwinkel.nl en (verrassing) deze website voldoet ook niet aan de wettelijke eisen (geen KVK, geen mail). Het adres dat ze geven is een rijtjeshuis in Hengelo en een 06-nummer voor contact.

Dus: geen van de sites voldoet aan de wet. Geen van de sites heeft een keurmerk. Geen van de sites heeft een betrouwbaar aanspreekpunt, een betrouwbaar adres, en een makkelijke manier om contact op te nemen. Waarom zou iemand in hemelsnaam bij een van deze sites bestellen?

r.dl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:53

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door r.dl »

Op marktplaats staat dat hij daar al 5 jaar actief is en daar zag ik niet direct verband met mogelijke malafide praktijken... les geleerd ondertussen... gelukkig kan je tussenkomst van Paypal inroepen om het bedrag terug gestort te krijgen... trouwens als je de naam van Arjan Raemakers googelt kom je maar alleen op deze enkele klacht uit

adbentick
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2012 21:29

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door adbentick »

Ik heb zelf vorige week ook een bestelling geplaatst bij horrentotaal.nl, heel dom via ideal betaald. Maar als ik nu deze reacties lees vrees ik dat ik ook ben opgelicht. Is er een juridische manier om toch mijn geld terug te krijgen? Misschien dat het nog allemaal meevalt maar ik heb er een hard hoofd in.
Wellicht radar maar inschakelen?
Gr

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

adbentick schreef:Ik heb zelf vorige week ook een bestelling geplaatst bij horrentotaal.nl, heel dom via ideal betaald. Maar als ik nu deze reacties lees vrees ik dat ik ook ben opgelicht. Is er een juridische manier om toch mijn geld terug te krijgen? Misschien dat het nog allemaal meevalt maar ik heb er een hard hoofd in.
Wellicht radar maar inschakelen?
Gr
Tja, je zou kunnen proberen via een juridisch traject het geld terug te claimen, maar dat zou je meerdere honderden euros gaan kosten zonder garantie dat je het daadwerkelijk terugkrijgt. Radar zelf zal je hier ook niet mee (kunnen) helpen.

Helaas rest er weinig anders dan je verlies nemen en het maar als leergeld accepteren dat je altijd eerst onderzoek doet voor je ergens bestelt, en als het even kan achteraf betaalt bij winkels die je niet kent.

r.dl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:53

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door r.dl »

Vandaag werd het resterende bedrag van de 2de bestelling terugbetaald... onmiddellijk via Paypal. Mijn klacht is opgelost.

josesijmons
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2016 19:16

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door josesijmons »

Hier hetzelfde verhaal, alleen dan via horrentotaal.nl
bestelling geplaatst, werd niet volgens de afgesproken tijd geleverd. Via de mail geïnformeerd en werd gezegd dat de levertijd opliep door de muggenplaag. Aangegeven dat de bestelling geannuleerd mocht worden als deze niet binnen de afgesproken termijn geleverd werd. Bevestiging via de mail gehad dat bestelling geannuleerd werd, maar geen geld terug gekregen... Inmiddels is er niemand meer te bereiken natuurlijk...

AceTrading
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2016 10:03

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door AceTrading »

Geachte heer/mevrouw,

Ten eerste onze excuses voor jullie onplezierige ervaringen bij onze webshop. Dit vinden wij erg vervelend en zullen er alles aan doen om dit zo goed mogelijk op te lossen voor jullie.

Zoals jullie misschien hebben gemerkt heeft Nederland momenteel te maken met een muggenplaag en hierdoor hebben wij het ontzettend druk. Daardoor gaat er soms helaas wat verkeerd. Er wordt hard werkt aan het optimaliseren van de klantenservice en om de levertijden te verbeteren.

De levertijd en de problemen met de drukte op dit moment staan zowel op de informatiepagina als op de productpagina vermeldt.

Wij zullen er voor zorgen dat iedereen zijn horren z.s.m geleverd krijgt óf zijn geld terug krijgt. Dit garanderen wij jullie dus men hoeft zich geen zorgen te maken over 'malafide' of 'oplicht' praktijken.

adbentick, graag horen wij uw ordernummer zodat wij kunnen controleren hoe het ermee voorstaat indien u het nog niet heeft ontvangen.

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Horrentotaal.nl

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

@Acetrading:
Wat dacht je ervan om eerst eens te zorgen dat jullie websites aan de wettelijke eisen voldoen?

Pruus
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2016 10:26

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Pruus »

Hier een identiek verhaal. Melding ivm vakantiedrukte. Maar 06 nummer wordt niet opgenomen. Paar berichten gezonden. Verzendbericht ontvangen. Horren worden geleverd. Communicatie kan beter. Nu even afwachten.
Laatst gewijzigd door Pruus op 29 jul 2016 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door crazyme »

Julie4444 schreef:@Acetrading:
Wat dacht je ervan om eerst eens te zorgen dat jullie websites aan de wettelijke eisen voldoen?
Dat lost de leverproblemen niet op. Daarbij voldoen meer dan de helt van alle websites niet aan alle wettelijke vereisten, dus dat is niet zo bijzonder.

Wat mij opvalt is dat Manus, de topicstarter helemaal niets meer laat horen. Ook is het volstrekt onduidelijk wat zijn probleem is. Het is zelfs niet duidelijk of hij daar klant is.

Roept daarbij nog even zonder enige onderbouwing dat het bedrijf malafide is !

Dit lijkt mij een zwartmaak operatie van een concurrent.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:
Julie4444 schreef:@Acetrading:
Wat dacht je ervan om eerst eens te zorgen dat jullie websites aan de wettelijke eisen voldoen?
Dat lost de leverproblemen niet op. Daarbij voldoen meer dan de helt van alle websites niet aan alle wettelijke vereisten, dus dat is niet zo bijzonder.
Maar toch een aandachtpunt voor dit bedrijf, lijkt me zo.
Ik bestel nooit iets bij websites waarvan de inhoud of voorwaarden niet conform wetgeving is.

fbombay
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2016 22:02

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door fbombay »

Op 19 juli een bestelling geplaatst van 2 Horren. Op 8 augustus zouden ze geleverd worden, echter kreeg ik niets. Na reclamatie geen antwoord. Op 15 augustus zouden ze weer geleverd worden en goddank werden ze de volgende dag geleverd. De kwaliteit is ronduit slecht. Op een aantal plaatsen was het gaas los en gelukkig kon ik dit zelf repareren. Na het plaatsen bleek dat het gaas er scheef inzat, het trok naar een hoek en zag er niet uit. Na wat meten bleek dat de hor verre van haaks was. Na wat wringen en opnieuw spannen zag de hor er weer redelijk uit. Ik heb geen vertrouwen in dit bedrijf en durf ze daarom niet terug te sturen, ben bang dat ik dan niets meer krijg of net zo'n slechte horren. Hieruit blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is. Voor mij geen horrentotaal meer, ik ben in een keer genezen.

jansen58
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016 12:20

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door jansen58 »

Nadat ik twee horren betaald en besteld had, bleek een van de horren niet meer leverbaar (dat is goed mogelijk bij een restpartij verkoop). Ik heb geen enkel probleem gehad om de geleverde hor om te ruilen met twee andere horren. In de tussentijd was ik wel een beetje bezorgd geraakt door de erg negatieve berichten. Het leek wel of ik zaken had gedaan met een criminele organisatie. Ik denk dat het beeld onjuist en overdreven is. Het is ook hoogst onwaarschijnlijk dat men een soortgelijke constructie voert bij een eigen huisadres. Zoek dit soort bedrijven liever in de randstad met een postbusnummer op een verdrietig industrieterrein maar met wel een "legitieme website" en niet in een dorp van 1000 inwoners. Ik sluit natuurlijk niet uit dat een ondernemer op sommige momenten fouten maakt of een negatieve interactie heeft met een klant. Als mens heeft hij vast en zeker zijn bijzondere momenten. Dat zegt nog niet dat het een verschrikkelijk mens of bedrijf betreft. Als de basis er nog is, maak een afspraak, pak je rust en regel het geschil. Iets anders leidt tot niks.

Beunis
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:30

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door Beunis »

Ook ik heb n.a.v. publicatie deze firma het voordeel van de twijfel gegeven,

Op 23-08-2016 is er een bestelling aangevraagd betaald en wacht op
aflevering echter gebeurde er niets binnen 2 dagen dus gebeld waar het
bleef en beloofde deze alsnog op te sturen. Bij deze aflevering kreeg ik
een doos van een ander merk dan ik had besteld dus geweigerd deze aan te
nemen.

Heb telefonisch contact opgenomen echter blijft men beweren dat
ik deze had besteld echter zat er een andere doos om dus was het niet zo
slim van mij om deze te weigeren volgens hun zeggen.  Maar goed u krijgt
uw geld terug dan kunt het elders voor 300 kopen.
(Op de website staat vermeld nieuw origineel en ongeopend)

Dus is het terecht dat ik heb geweigerd akkoord te gaan. Heb via mail aangeboden alsnog te leveren conform zoals vermeld op de website. Krijg echter een reactie zonder op de
inhoud van mail in te gaan en dat dit de exact de hordeur is die op foto's staat op de
website.
Wat ik graag wilde weten wat men gaat doen alsnog leveren of geld terug.

2 september per mail medegedeeld of men zo vriendelijk wil zijn
binnen 5 dagen deze kwestie af te ronden. (GEEN REACTIE)
Vandaag een mail gestuurd om binnen 24 uur bedrag terug te storten, Dit op advies van
mijn verzekering. Deze zal het stokje daarna overnemen op juridische gronden.
Maar ik blijf het ronduit vreemd vinden dat het blijkbaar nog steeds fout blijft gaan dat terwijl men beterschap had beloofd.

MauriceLemmens
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2017 10:16

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door MauriceLemmens »

Hallo,

Via deze weg een positieve ervaring:

Ik heb (eind december 2016) 5 inzethorren besteld. Deze zijn in mijn geval netjes en tijdig bezorgd. Ze passen perfect in de draai-kiep-ramen. Ik moest alleen de draai-kiep-ramen wat "losser" afstellen zodat ik ze goed dicht kon krijgen met de horren erin.

Het is natuurlijk heel belangrijk dat je de kozijnen exact en goed op meet. Doe je dat niet goed dan passen de horren niet. Om te weten hoe ik de kozijnen moest opmeten, heb ik contact gelegd met de verkoper. Dit ging snel en makkelijk. Via Facetime liet ik hem de kozijnen zien en heeft hij me uitgelegd vanaf welk punt ik moest meten.

Kortom, geen negatieve ervaring hier. Geen idee wat de oorzaak is van de negatieve reacties hieronder. Omdat er in 2016 sprake was van een muggenplaag kan ik me voorstellen dat men de vraag/bestellingen van horren destijds niet aankonden en dat daardoor zaken spaak liepen. Maar dat is slechts een aanname van mij.

Vanwege mijn positieve ervaring ben ik ook nog van plan om 2 plissé hordeuren te kopen via de website. Mijn ervaring zal ik hier wederom delen.

Mvg,
Maurice Lemmens

dbontenbal
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:55

Re: Horwinkel / ACEtrading : Misleidende & Klantonvriendelijk.

Ongelezen bericht door dbontenbal »

Ondanks de negatieve ervaringen op dit forum heb ik juist een POSITIEVE ervaring met dit bedrijf.

Ik was op zoek naar horren voor mijn houten draaikiepramen. Op tientallen sites gekeken voor de beste prijs. Uiteindelijk bij horrentotaal.nl besteld. Bestellen gaat makkelijk en een zeer goede prijs. Na er 2 besteld te hebben, toch besloten om voor alle ramen horren te bestellen. Mailtje gestuurd of er 2 extra bij kon bestellen. Er werd snel op gereageerd. Er moest een extra bestelling geplaatst worden maar door afhalen aan te geven werden er geen dubbele verzendkosten te worden betaald. Beide bestellingen werden gecombineerd binnen de beloofde 10 dagen afgeleverd. Bezorgd met transmission. Onbekend vervoerder voor mij maar zeker geen slechte. Netjes een mailtje de avond ervoor met track en tracé en vriendelijk bezorger. Er werden 2 flinke pakketten bezorgd met hierin de 4 bestelde horren. Degelijk verpakt in karton. De horren waren netjes in de bestelde kleur passend bij de kozijnen. Past goed in de Kozijnen en blijven netjes op zijn plek door klemmetjes aan de horren.

Opsommend dus een positieve ervaring met dit bedrijf en raad het aan iedereen aan!

Gesloten