LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
prinskiki2015
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 22:48

Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door prinskiki2015 »

HA, vrteld ik mijn probleem met gemeente naaldwijk om uitkering, ik ben 60 jaar oud, sinds belanden in NL krijgt uitkering, sinds 1 jaar geleden 2015, mijn uitkering gestopt, REDEN, klop helemaal niet, pin pas, draaie, rechter, rechter, commissie,weer rechter, tot eindelijk GEGROND VONNIS, maar tot nu geen bericht, EN... krijgt nu bericht : ONGEGROND, omdat sinds ik geen geld, ik geholpen door mijn goede kennis, van 93 jaar oud, hij met orange lintje, strijd voor vrede, echt mensenlijk zonder MEDIA CIRCUS, WE , IK MENSENLIJK,
de gemeente zeg nu : inneens, ik geen recht uitkering, advocaat kosten bijdragen, omdat ik heb : INKOMEN van 1700,00 euro !!..... En krijgt ik alle lijsten, INKOMEN 1700,00 euro, terwijl ik wist niet wie is mijn BOSS, en nooit in mijn rekening 1700 gestort.. !! Gemeente weer zeggen: omdat ik geholpen door deze goede hart iemand, dus zijn inkomen, is mijne inkomen, WEL...??!! BIZAAR, en hoe hij betaalt zijn huur, leven onderhoud, water, verzekering, medicatie, welke zijn PENSIOEN GELD en AOW ook wordt maar gestolen, minder krijgt.... HEB IK GEMAILD aan gemeente naaldwijk, en brief, met vraag: wie is namelijk mijn werkgever, en waar heb ik gewerkd, naam van het bedrijf... enz, enz.... GEEN ANTWOORD tot heden !!
Participatie wet, terwijl inparticipatie wet, juist iemand kan niet meer werken RECHT met geld onderhoud !!, en waar staat in de wet, welke artic, IEMAND die geholpen om leven geen recht uitkering, leven onderhoud. [Ongefundeerde tekst verwijderd door de moderator] Dus LS, en misschien medewerkers uitkering gem naaldwijk ..
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2016 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic gesplitst van ander onderwerp, titel aangepast

prinskiki2015
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 22:48

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door prinskiki2015 »

NAMELIJK weet ik niet hoe dit WERK, ik wil vertelen om GEMEENTE HANDELINGEN, om VERNIETIGING mijn org geboorte akte en vanm mijn zoon ( CHINEES Geb AKTE)
Sinds jaren geleden, heb ik gevraag mijn geborrte akte, waar is de originele, en kopie, omdat ik wist niet hoe en wat, was ik helaas moet vluchten, heb ik daarna naar de gemeente, en ik geef alle mijn papieren, de ambtenaar den haag zeg, laat hier bewaren, veiliger, PRIMA dan, Veel gebeurt in mijn leven als iemand heeft niemand, geen papieren, enz
Na jaren, denk ik: mijn geboorte akte, en van mijn zoon, krijgt ik email: geboorte akte is vernietig, omdat ben uitgeschreven, ik nooit uitgeschreven, wel veel gebeurt in mijn leven... toch als uitgeschreven, PRIVE DOCUMENTEN moet terug geven aan de ambassade. Krijgt ik officiële brief, VERNIETIG, enz, omdat: bewaren termijn volgens wwb wet, 6 jaar, IK ONDERZOEK, jaren, NEE bewaren, kopie en origineel 101 jaar, Mijn geboren bij gemeente 1996, ik beland in NL 1993, en jaren belanden met foute mensen maar wel deze mensen heb macht, en connecties.
LS, nu ben stateless, en wilmijn naam terug naar Chinees naam, dus nodig die Chinees geboorte akte, Gemeente daarna zeg: moet ik naar Indonesia Ambassade, nieuwe vragen, Indonesia Ambassade zeg: NEE, gemeente vernietig, dus hun verantwoordelijk, KLOP ook, Daarna Gemeente zeg: NEE nu IND verantwoordelijkheid, IND zeg: NEE gemeente, dus zo maar door, IEDERGEVAL beste LS, paar dagen geleden krijgt ik bericht van gemeente naaldwijk/de haag; hun kan niks doen, OMDAT IK MOET AANTONEN DE ORIGINELE CHINESE GEBOORTE AKTE, ( dis vernietig door hun ), Kan LS help mij... deze handelingen en denk?? Dank u :shock: kan u mee denken, met deze antwoord, natuurlijk gemeente medewerker is bekend kasje naar de muur, en NOOIT GEEF TOE, noch als geef toe, kost veel geld en meer dan dat, maar dit handelingen is heel TRIEST , geen woorden meer toch, HELP aub

witte angora
Berichten: 31011
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

prinskiki2015 schreef:OMDAT IK MOET AANTONEN DE ORIGINELE CHINESE GEBOORTE AKTE, ( dis vernietig door hun ),
Het is me niet helemaal duidelijk of u de Chinese of Indonesische nationaliteit hebt, eerlijk gezegd. Voor de procedure maakt het niet uit.

De akte die u afgegeven hebt, is een, zoals het in Nederland heet, uittreksel uit de burgerlijke stand. Het is het een officieel document, maar het is geen uniek document. U kunt altijd weer een nieuw exemplaar opvragen. Dit kunt u doen bij de ambassade van het land waar u geboren bent. In de administratie van de Chinese/Indonesische overheid zijn uw gegevens permanent opgeslagen.

De termijn van bewaren is een beetje lastig uit te leggen. Er zijn verschillende regelingen namelijk, en zoals u het uitlegt, lopen er een aantal dingen door elkaar. Voor het moment kunt u zich beter concentreren op het verkrijgen van een nieuw document. Dat is het belangrijkste.

Wat de uitkering betreft: kennelijk gaat de gemeente ervan uit dat u samen met die oude man één huishouden vormt, omdat hij voor u zorgt. Als zijn inkomen voldoende is om twee personen te onderhouden, wordt er geen bijstand verstrekt. U zult dus moeten aantonen dat u zelfstandig woont en door niemand verzorgd wordt. Alleen dan hebt u recht op bijstand. Dat is het makkelijkste als u zelfstandige woonruimte hebt, al is het maar een zelfstandige kamer bij iemand waarvoor u ook huur betaald. Maar volgens mij kunt u het beste éérst via de ambassade uw geboorteakte opvragen, en daarna andere dingen gaan regelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze " prins " heeft een dringend probleem!
@prinskiki2015,
u moet dringend een aantal belangrijke stappen zetten .
Uw inkomsten kunnen niet afhankelijk zijn van deze oude man die dan ook gekort is/ wordt.
U bent belangrijke papieren kwijt , die u opnieuw moet aanvragen .
Heeft u een paspoort ?
Heeft u een zelfstandige woning?
Staat u daar ook ingeschreven?
U moet bij de gemeente Naaldwijk een afspraak maken met maatschappelijk werk en neem iemand mee die het goed kan uitleggen en het allemaal ook snapt . Een " buddy " of zo.
Ook deze oude man, die u zo fantastisch helpt , moet zijn volledige eigen geld weer terugkrijgen en niet meer worden gekort.
Wat een toestand! En het is allemaal niet zo eenvoudig om het weer in orde te krijgen.
U heeft recht op uw eigen uitkering als u zelfstandig woont.
Zorgtoeslag- huurtoeslag , dat moet allemaal worden geregeld.
Ik hoop dat het gaat lukken en ik wens u heel veel succes en sterkte!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2016 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde berichten verwijderd

prinskiki2015
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 22:48

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door prinskiki2015 »

Ya, bedankt, is niet eerlijk

Maar de gemeente, blijf maar wil niet geef toe, 1 jaar lang bezig, via advocaat, het laatste: ik heb INKOMEN, van 1700,00, dit is AOW en Pensioen van deze oude heer, ik heb werk BASS, heb ik gevraag wie is de bass, wie is mijn werkgever, waarom geen geld in mijn bank afschriften, GEEN ANTWOORD, nu weer bezig via advocaat, zo maar door, IDIOOT, deze oude man, misschien moet krijgt uitkering, Ha, ha.. en ik krijgt PENSIOEN, en AOW, ha, ah... IDIOOT, heleboel keren naar de commissie gem Naaldwijk, maar hun blijf maar zeggen, ONGEGROND, omdat ik heb 1700 euro... Dus afwachting nu via advocaat

Om geboorte akte, is vernietig door de gemeente denhaag, om ik trg naar mijn Chinese naam, moet aantonen de org geb akte, maar al vernietig, Indonesia Ambassade en IND zeg, kan niet helpen, verantwoordelijk van Gemeente, groot gelijk, wie heeft ervaring met deze gemeente ambtenaren, weet precies, ik begrijp niet meer in zijn DENK ..., Hun heb macht, en door maar, we ook, GEEF NIET OP, maar dit is en manipulatie en diefstal, om uitkering, maar wie wij? MIJN ANTWOORD, ondanks we geen ambtenaar, hoef ook niet,we zijn ze iemand die geen misbruik, en betrouwbaar... Dank u lieve LS

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door besseldekker »

Is het centrale probleem nu dat u uw Akte Kelahiran kwijt bent? (Vernietigd, door wie dan ook?) Ik meen dat u dan een nieuw exemplaar kunt aanvragen bij uw Kelurahan (maar allereerst uw RW, denk ik) in Indonesië. Is er daar een familielid dat u daarbij kan helpen? Maar rechtstreeks dus, en inderdaad stellig niet via de Kedubes.

Ter aanvulling: u bent 60. Dan kunt u nooit AOW ontvangen (en hoogstwaarschijnlijk ook geen pensioen). Dat zou uw advocaat toch naar voren kunnen brengen?

Ten slotte: waarom wordt er beweerd dat deeze oude heer uw werkgever ("baas") is? Dat hebt u toch hopelijk neit gezegd? Als het neit zo is, dan zou ik proberen het onmiddellijk te corrigeren bij de gemeente!

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan, middels begrijpend lezen, heel wat uit de tekst halen. Probleem 1 is kennelijk dat de kostendelersnorm van toepassing is verklaard, maar er worden onvoldoende feiten gegeven om daar meer nuttigs over te zeggen dan Witte Angora al deed. Probleem 2, de (onterecht?) vernietigde akte staat er geheel los van.

stofzuigertje

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies,

Uw verhaal is moeilijk leesbaar en ik vermoed dat daarom ook Uw uitkering fout is gegaan.

Als je een Nederlander zoekt die beter de taal beheerste zoals vele kinderen... dan is zowel hier op het forum als bij de gemeente
veel op te lossen.
Als iemand iets verkeerd begreep mogen ze uitkering stoppen.

Ik weet dat vele ambtenaren als ze het niet begrepen de uitkering stoppen en pas nadat alles duidelijk is weer herstellen.
Verder moet je van alle belangrijke stukken een kopie maken voor jezelf en bewaren want elders kan het zoek raken.

Ik hoop dat je iemand in jou buurt kan vinden want met dit verhaal is het lastig een betrouwbaar advies te geven.

Volgens mij worden de meeste problemen door het taal probleem veroorzaakt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:........Als je een Nederlander zoekt die beter de taal beheerste zoals vele kinderen.........Als iemand iets verkeerd begreep mogen ze uitkering stoppen..............Ik weet dat vele ambtenaren als ze het niet begrepen de uitkering stoppen en pas nadat alles duidelijk is weer herstellen..........
Ik denk ook dat het aan het taalgebruik ligt.........
Verder mogen kinderen niet tolken bij officiële instellingen, zoals bij gemeente en in ziekenhuizen.

plebpleb
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 apr 2010 17:19

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door plebpleb »

Juridisch Loket en ook Sociale Raadslieden in u buurt hulp vragen voor uw problemen met de bijstand...

stofzuigertje

Re: Opeens heb ik geen recht meer op mijn uitkering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn opmerking bedoelde ik;

Als ik ambtenaar zou zijn (ben ik niet) zou ik ook wel eens een fout kunnen maken gezien de tekst hier boven.
Of hij recht heeft op uitkering, de man van 93 is verouderde info want die was 30 jaren terug voor het laatst aan het werk.

Ik heb moeite met de huidige regels en loop ook vaak op achter.
Je mag iemand meenemen mits die voldoende van de persoon weet en vooraf voldoende info kreeg.
Tolk hoeft niet maar als je niet voldoende Nederlands beheerste als Chinees, mag er iemand bij zijn.

Ik weet dat als ik vorige maand werkte en deze maand geld kreeg ik het goed moet opgeven en daar gaat het vaak fout.
Als werk maand en betaalmaand verschillen lijkt het soms fraude en dan stopt de uitkering.
Vooral met periode salaris en maand uitkeringen loopt het vaak fout.

Maar op bovenstaande verhaal, ik heb tekort info en teveel twijfels om hier een uitspraak te doen of hij nu
wel of geen recht heeft op uitkering.

Gesloten