LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spelpunt
-
- Contacteer:
Spelpunt
Vandaag na enige weken weer eens op spelpunt geweest. Dit keer om een soort kaartspelletje te spelen. Dit had ik al weken niet gedaan. Plotseling zag ik iemand in de lobby die schreef precies wat ik in mijn vorige beroep had gedaan en dat ik ook weer "aanwezig"was. Ik vroeg mij echt af van.. hoe kan een wildvreemde dit weten? Nou ik heb meteen de klantenservice een berichtje gestuurd en die hielpen mij helemaal niet !! sterker nog ik werd gewoon genegeerd !! Dit waarschijnlijk omdat ik GEEN VIP ( oftewel : BETALENDEN KLANT /SPELER ) BEN . Ik was erg boos en ik kreeg zeker geen gehoor hierover. Heel vreemd.. ik vraag mij eigenlijk af, hoe een wildvreemd iemand iets kan weten over je beroeps achtergrond. Dat heeft mij wel even doen schrikken ( doe ik niet snel overigens ) maar wel had ik zoiets van: wie doet dit? Kreeg wel het idee dat met de privacy gegevens wellicht niet zo nauw neemt?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jul 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Re: Spelpunt
spelpunt.nl is een site waar jij de cv gegevens plaats ?, sorry redelijk naiefgeorgette.tisha schreef:Vandaag na enige weken weer eens op spelpunt geweest. Dit keer om een soort kaartspelletje te spelen. Dit had ik al weken niet gedaan. Plotseling zag ik iemand in de lobby die schreef precies wat ik in mijn vorige beroep had gedaan en dat ik ook weer "aanwezig"was. Ik vroeg mij echt af van.. hoe kan een wildvreemde dit weten? Nou ik heb meteen de klantenservice een berichtje gestuurd en die hielpen mij helemaal niet !! sterker nog ik werd gewoon genegeerd !! Dit waarschijnlijk omdat ik GEEN VIP ( oftewel : BETALENDEN KLANT /SPELER ) BEN . Ik was erg boos en ik kreeg zeker geen gehoor hierover. Heel vreemd.. ik vraag mij eigenlijk af, hoe een wildvreemd iemand iets kan weten over je beroeps achtergrond. Dat heeft mij wel even doen schrikken ( doe ik niet snel overigens ) maar wel had ik zoiets van: wie doet dit? Kreeg wel het idee dat met de privacy gegevens wellicht niet zo nauw neemt?
Een combinatie van absoluut geen geduld en het overal en nergens neerplempen van prive gegevens is een slechte combinatie. Ben al blij als een bedrijf binnen 5 dagen op mail reageert.georgette.tisha schreef:
Vandaagna enige weken weer eens op [verwijderd] geweest.
Nou ik heb meteen de klantenservice een berichtje gestuurd en die hielpen mij helemaal niet !!
sterker nog ik werd gewoon genegeerd !!
Ik was erg boos en ik kreeg zeker geen gehoor hierover. Heel vreemd..
Kreeg wel het idee dat met de privacy gegevens wellicht niet zo nauw neemt ?
Als u op spelpunt net zo ondoorzichtig omgaat met uw privegegevens als dat u hier doet vind ik dat niet vreemd.georgette.tisha schreef:Vandaag na enige weken weer eens op spelpunt geweest. Dit keer om een soort kaartspelletje te spelen. Dit had ik al weken niet gedaan. Plotseling zag ik iemand in de lobby die schreef precies wat ik in mijn vorige beroep had gedaan en dat ik ook weer "aanwezig"was. Ik vroeg mij echt af van.. hoe kan een wildvreemde dit weten? Nou ik heb meteen de klantenservice een berichtje gestuurd en die hielpen mij helemaal niet !! sterker nog ik werd gewoon genegeerd !! Dit waarschijnlijk omdat ik GEEN VIP ( oftewel : BETALENDEN KLANT /SPELER ) BEN . Ik was erg boos en ik kreeg zeker geen gehoor hierover. Heel vreemd.. ik vraag mij eigenlijk af, hoe een wildvreemd iemand iets kan weten over je beroeps achtergrond. Dat heeft mij wel even doen schrikken ( doe ik niet snel overigens ) maar wel had ik zoiets van: wie doet dit? Kreeg wel het idee dat met de privacy gegevens wellicht niet zo nauw neemt?
Even een korte opsomming:
U geeft workshops koolhydraat beperkt dieet bij haakwerk
Daarnaast helpt u ook startende ondernemers met uw andere onderneming, c.......e s...t, waarvan ik zie dat u hiermee op een ander adres zit dan het te koop staande appartement
U heeft gewerkt bij de politie
Gezien het mailadres [email protected] vermoed ik dat dit uw mailadres is (censuur al toegepast, ik zou niet openbaar willen maken wat al te vinden is)
gezien de vele gedeelde funda-berichten, weet ik ook uw adres, tenzij u verhuisd bent inmiddels (in dat geval gefeliciteerd met de verkoop), natuurlijk is het heel handig om de berichten van funda openbaar te zetten, iedereen kan dan immers het bericht delen. Iedereen die uw profiel bekijkt kan ze dan echter ook zien. Daarbij geven de foto's van funda een aardig inkijkje in de woning.
Tevens zie ik een aantal foto's van uw hondje, lief beestje, erg jammer dat die zo jong is overleden
Dit heb ik gevonden door alleen uw gebruikersnaam die u hier gebruikt in te vullen op facebook en google, even uw pagina rondstruinen had ik in 5 minuten tijd bovenstaande gegevens gevonden.
Sorry dat ik het zeg, maar u gaat wel zeer onzorgvuldig om met uw prive-gegevens en ik ben van mening dat u niet zo hoog van de toren moet blazen naar een bedrijf als spelpunt, als ik al deze informatie alleen al kan vinden op basis van uw gebruikersnaam. En heel eerlijk gezegd had ik van iemand die als agent gewerkt heeft bij de politie wel wat meer (voorzichtigheid) verwacht.
Prima recherche werk Berndv Je had zelf bij de politie moeten gaan.berndv schreef:Als u op spelpunt net zo ondoorzichtig omgaat met uw privegegevens als dat u hier doet vind ik dat niet vreemd.
Even een korte opsomming:
U geeft workshops koolhydraat beperkt dieet bij haakwerk
Daarnaast helpt u ook startende ondernemers met uw andere onderneming, c.......e s...t, waarvan ik zie dat u hiermee op een ander adres zit dan het te koop staande appartement
U heeft gewerkt bij de politie
Gezien het mailadres [email protected] vermoed ik dat dit uw mailadres is (censuur al toegepast, ik zou niet openbaar willen maken wat al te vinden is)
gezien de vele gedeelde funda-berichten, weet ik ook uw adres, tenzij u verhuisd bent inmiddels (in dat geval gefeliciteerd met de verkoop), natuurlijk is het heel handig om de berichten van funda openbaar te zetten, iedereen kan dan immers het bericht delen. Iedereen die uw profiel bekijkt kan ze dan echter ook zien. Daarbij geven de foto's van funda een aardig inkijkje in de woning.
Tevens zie ik een aantal foto's van uw hondje, lief beestje, erg jammer dat die zo jong is overleden
Dit heb ik gevonden door alleen uw gebruikersnaam die u hier gebruikt in te vullen op facebook en google, even uw pagina rondstruinen had ik in 5 minuten tijd bovenstaande gegevens gevonden.
Sorry dat ik het zeg, maar u gaat wel zeer onzorgvuldig om met uw prive-gegevens en ik ben van mening dat u niet zo hoog van de toren moet blazen naar een bedrijf als spelpunt, als ik al deze informatie alleen al kan vinden op basis van uw gebruikersnaam. En heel eerlijk gezegd had ik van iemand die als agent gewerkt heeft bij de politie wel wat meer (voorzichtigheid) verwacht.
De keerzijde is, het geeft wel zeer duidelijk aan hoe makkelijk sommige met hun prive gegevens om gaan.
Mailadressen , eigen namen in combinatie met verschillende sociale sites is een prachtige bron om informatie over iemand te verzamelen. Maar geef dan niet een bedrijf of iemand anders de schuld.
Vergeet niet dat alles op internet jaren en jaren vindbaar blijft, als er een duidelijke link is met je naam, werk telefoonnummer of andere NAW gegevens.
Gr Brahms
Is allemaal vrij simpel, maar geeft zoals Berndv aangeeft ook erg duidelijk weer hoe onzorgvuldig men met privégegevens omgaat.Brahms schreef:Prima recherche werk Berndv Je had zelf bij de politie moeten gaan.
De keerzijde is, het geeft wel zeer duidelijk aan hoe makkelijk sommige met hun prive gegevens om gaan.
Mailadressen , eigen namen in combinatie met verschillende sociale sites is een prachtige bron om informatie over iemand te verzamelen. Maar geef dan niet een bedrijf of iemand anders de schuld.
Vergeet niet dat alles op internet jaren en jaren vindbaar blijft, als er een duidelijke link is met je naam, werk telefoonnummer of andere NAW gegevens.
Overigens staat het appartement van TS nog gewoon te koop. Dat kost ook maar 2 kliks en minder dan 30 seconden vanaf google om daar achter te komen... maar goed...
Waarom je dan een bedrijf de schuld geeft als je dit zelf allemaal openbaar op internet zet is mij een raadsel. Lijkt me duidelijk dat die persoon uit het verhaal van TS gewoon even op facebook heeft lopen neuzen.
Zo erg was ik nou ook weer niet geïnteresseerd, maar daar had ik inderdaad op kunnen klikken en had ik een prima beeld gehad van de indeling en vooral inrichting van haar appartement. En de info van het bedrijf erbij zou voor dieven hele handige info geven over wat er te halen zou zijn en wanneer mevr niet thuis is omdat ze voor haar bedrijf bezig is.Julie4444 schreef:Overigens staat het appartement van TS nog gewoon te koop. Dat kost ook maar 2 kliks en minder dan 30 seconden vanaf google om daar achter te komen... maar goed...
Dat is het grote gevaar van social media wat veel mensen niet inzien. Je deelt je hele leven met de wereld en vervolgens kom je er achter dat er eigenlijk niets meer privé is. Het is dan ook van groot belang dat je goed uitkijkt met wat je wel en niet met de wereld wilt delen en bij de instellingen van bijvoorbeeld Facebook hier heel zorgvuldig mee omgaat. Zoals ik zonet al aangaf, dit is voor dieven de beste informatiebron. Niet meer dagen posten om de routine van iemand te weten te komen, gewoon even het facebookprofiel checken. Naar ik meen waarschuwt de politie ook niet voor niets om bijvoorbeeld openbaar te posten dat je op vakantie gaat.Julie4444 schreef:Waarom je dan een bedrijf de schuld geeft als je dit zelf allemaal openbaar op internet zet is mij een raadsel. Lijkt me duidelijk dat die persoon uit het verhaal van TS gewoon even op facebook heeft lopen neuzen.