LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe ---> Slecht tot geen internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hummes

Hollandsnieuwe ---> Slecht tot geen internet

Ongelezen bericht door hummes »

Mijn vrouw is al jaren een zeer tevreden gebruiker van Hollandsnieuwe.
Ze heeft al 5 jaar een simonly abonnement gehad met alleen bellen en sms-en.
Voor een maand geleden hebben we besloten om dit abonnement om te zetten
naar een data abonnement, deze is op 01-07-2016 in gegaan. Omdat ze een tevreden
hollandsnieuwe gebruiker was, hebben we ook niet verder gezocht naar andere providers.

Wanneer mijn vrouw zonder wifi wil internetten (whatsappen), dus thuis of op haar werk.
Is dit praktisch bijna onmogelijk, hollands nieuwe kan op het gebied waar wij wonen nl.
geen 3g verbinding leveren, we hebben constant gprs in beeld. Hierdoor wordt een foto
of wat anders verzenden praktisch onmogelijk. Midden in de stad is het bereik wel goed.
Echter is de 80% van de week of thuis of op het werk, waar we dus alleen maar een gprs verbinding
kunnen opbouwen.

Afgelopen Donderdag zijn we bij de lokale vodafone winkel geweest, die hebben alle instellingen gecontroleerd,
deze stonden allemaal goed. Toen zij het dekkingsgebied van hollandsnieuwe controleerden, bleek dit allemaal
geel te zijn. Een zeer slechte dekking dus.

Aangezien mijn vrouw niet technisch is onderlegd, ben ik vrijdag gaan bellen met de klantenservice van hollandsnieuwe.
Het verhaal uitgelegd dat ik net een week internet heb, en dat het niet werkt. Begint ze aan mij vragen te stellen
of we geen problemen hebben als we wifi gebruiken... Ik gaf aan dat dit niet relevant is, omdat dit totaal los van elkaar staat.
Mevrouw gaf aan dat dit er wel degelijk mee te maken had. Nou dan zakt mij de broek hier van af.
Verder vroeg ze of wij een half jaar geleden geen problemen hadden, toen heb ik haar voor de derde keer moeten uitleggen
dat mijn vrouw niet eerder een data abbo in haar bezit had. Al met al heb ik een half uur aan de lijn gezeten, en kwam mevrouw
tot de conclusie dat er maar een ticket aangemaakt moest worden, zodat technische mensen de 3g dekking kunnen controleren.
Ze gaf aan dat ze niet weet hoe lang dit duurt.

Mijn eigen conclusie en van de vodafone winkel, is dat hollandsnieuwe geen 3g dekking kan leveren in onze leef/werk/woongebied.
Hiermee voldoet hollandsnieuwe niet aan de verwachtingen van het product wat zij leveren.

Mijn vraag is daarom ook hoe kan ik een contractontbinding aan gaan, en kan is dit wettelijk ook mogelijk?

Hopelijk kan iemand, of zelfs nog liever, iemand van Hollandsnieuwe mij helpen.

Graag hoor ik van jullie. Bedankt.

hummes

Re: Hollandsnieuwe ---> Slecht tot geen internet

Beste mevrouw ******,
Onlangs heeft u met ons contact gehad en aangegeven dat u geen data kan gebruiken.

We hebben de gegevens bekeken en zien dat u inmiddels data verbruikt.

Een prettige dag toegewenst.

eeft u verder nog vragen? Kijk dan ook even op onze klantenservice pagina. Hier vindt u uw antwoord op de meest gestelde vragen aan hollandsnieuwe.?

Met vriendelijke groet,

Bovenstaande antwoord heb ik ontvangen van Hollandsnieuwe.

Mijn inziens beschamend. Dit zegt ook genoeg over de medewerkers, dat zij een telefoongesprek niet
goed kunnen samenvatten en zo'n reactie geven.

Hopelijk kan de medewerker van Hollandsnieuwe mij via deze site wel zo spoedig als mogelijk helpen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Tsja, Hollandse Nieuwe.......

Terwijl bijna iedereen al werkt met 4G, hebben jullie nog geen 3G

Bellen en SMS lukt nog wel bij H.N., voor internet kan je beter naar een echte internetprovider gaan (korte samenvatting uit de andere topics alhier)

Antwoord klantenservice is schandalig en kort door de bocht, immers nergens is te achterhalen alwaar je wel data hebt verbruikt, maw. dus wel midden in de stad, niet bij jullie thuis.

Veel sterkte bij het beëindigen abo, dat gaat zeker nog heel gedoe geven.

hummes

Na een aantal beloftes van Hollandsnieuwe, helaas nog geen steek verder.
Elke dag weer een nieuwe case aanmaken, antwoorden professioneel ontwijken.

Het is toch niet meer van deze tijd dat wij een gprs verbinding hebben?

Volgens mij leest Hollandsnieuwe hier ook niet mee...

Ik heb zelf via mijn werk een KPN abbo, daar heb ik gewoon een 4g verbinding mee.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

hummes schreef:Na een aantal beloftes van Hollandsnieuwe, helaas nog geen steek verder.
Het netwerk in uw woonomgeving (en elders van H.N) is erg zwak. Denk ook niet dat daar snel verbetering in komt, omdat er eens iemand klaagt. Het mag allemaal niet te veel kosten bij H.N. En dan is dit het gevolg.
Maar gauw overstappen naar een ander, bv KPN. Maar dat had ik al eerder geadviseerd.........

hummes

Na meervoudig bellen naar Hollandsnieuwe, dreigen met rechtsbijstand is er eindelijk een oplossing gekomen.
Ik mag per direct weg bij Hollandsnieuwe, met nummerbehoud.

Het heeft even mogen duren, maar het wordt nu netjes opgelost.
De aanvraag van nummerbehoud door de nieuwe provider is ook goedgekeurd door HN.
Ik vind dat dit positieve moet ook even vermeld worden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

goed nieuws, jammer dat het zo moet. Kennis van mij (boer in het buitengebied) heeft dit met andere providers ook wel eens gehad, die waren daar toch wat makkelijker in, nadat de dekking onderzocht was.

Naar welke provider stap je nu over?

rene1822

Ongelezen bericht door rene1822 »

Het is inderdaad zo dat er slechte dekking voor data/intenet met 3g bij Hollandse Nieuwe is en dat zelfs in Amsterdam waar ik woon. Het was zo'n enorm trage verbinding iets opzoeken met google was echt niet te doen, het enige wat het ongeveer deed was een WhatsApp bericht mits het zonder afbeelding/video was en nog een paar andere apps. Terwijl met de mensen waar mee ik samen was op dat moment wel een prima 3g verbinding hadden via hun provider. Ik ben daarom ook laatst zo'n twee maanden geleden met mijn aflopende abonnement overgestapt naar een andere provider en nu heb ik wel goede data/internet verbinding.

Overigens heb ik nu zelfs problemen met die Hollandse Nieuwe dat ze nog rekeningen indienen alsof ik nog steeds een abonnement bij hen afneem wat niet zo is. Het contract/abonnement was aflopende eind mei 2016, ruimschoots een maand voor die tijd via de nieuwe provider de overstap aangevraagd met nummerbehoud en de portering is toen eind mei gedaan en daarmee is normaliter ook gelijk de overstap tussen de providers geregeld en het oude contract/abonnement ten einde en is het nieuwe contract/abonnement bij de huidige provider ingegaan.

Van mijn provider ik inmiddels vernomen dat zij en vele andere providers problemen hebben met Hollandse Nieuwe van mensen die overstappen met hen abonnement naar een andere provider. Al die providers zijn hun problemen hierover aan het verzamelen en gaan dit gezamenlijk aanpakken tegen Hollandse Nieuwe die overduidelijk hun administratie niet op orde hebben.

Gesloten