LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Nwm'ers wéten wel hoe de organisatie is opgebouwd, dat wordt hier nota bena verteld!!
"wie werkzaam is voor het nwm bedrijf".....dat is onmogelijk. HBL nederland alleen al, telt rond de 20.000 distributeurs en dan hebben we het nog niet over de backoffice én de resterende 58 landen waar we werkzaam zijn.
bij een normaal bedrijf is dit ook niet aan de orde..je krijgt hooguit een paar namen van collega's en directeuren.
Binnen het bedrijf waar in voor werk (ongeveer 1.700 mensen) is duidelijk inzichtelijk gemaakt hoe de hele organisatie is opgebouwd en wie waar werkt. Maar je hebt gelijk, je kunt niet alle namen van 20.000 distributeers weergeven. Ik ben dan nog wel van mening dat er inzichtelijk zou moeten gemaakt welke mensen in jouw up en downline zitten.
Dat worden ze ook. En wat maakt het trouwens uit?? Als ik ergens een geweldig vakantie heb genoten of ik koop kleding waar ik uitermate tevreden over ben...dan ga ik dit toch aanraden bij familie/vrienden/kennissen, noem maar op.
Waarom zou ik dit niet met mijn producten doen.
Als ik een bedrijf of produkt aanbeveel aan bijvoorbeeld een familielid, dan verdien ik er geen geld mee. Waar het mij om gaat is dat ik vindt dat een een sociale relatie er niet voor bedoeld is om er geld aan te verdienen. Zeker niet als er voor de sociale relatie ook een zekere kans bestaat dat hij of zij er geld door verliest.

kenner

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door kenner »

Student,

Er wordt steeds gesproken dat de produkten die via mlm gaan duurder zijn.
Deze extra kosten zouden de bonussen moeten zijn.
Dat is onjuist.
MLM is niet per defenitie een goedkopen manier van handelen, maar gewoon EEN manier.

De bonussen die betaald worden komen uit het feit dat de normale tussenschakel eruit zijn gehaald,groothandel, winkel reclame, etc.
Als een willekeurig mlm produkt op deze maniet verhandeld zou worden, komt het erop neer dat het produkt 17% duurder is, dan de mlm-methode.Het scheelt met mlm dus iets, maar geen 30, of 65%.

Stel ik ga chips, melk of tv's of weet ik veel wat via mlm in de markt zetten, is de consument minimaal 17% goedkoper uit.
Dit zijn dan precies dezelfde produkten die bij b.v. AH, C1000 of Megapool te koop zijn.
Maar,
Ik weet dat jij daar anders over denkt, maar de meeste mlm-bedrijven werken met een kwaliteits produkt. Wil niet zeggen dat het nergens te verkrijgen is, maar niet in diezelfde vorm.
Aloe bij FLP kost, ik meen, 27,50euro(verkoop). Bij de DA haal je het voor 17,50 de liter.
Het verschil is, dat bij de DA aloe vera wordt verkocht waar je 3x zoveel van moet drinken voor een bepaald resultaat. De liter bestaat uit veel water, waar een vleugje aloe is bijgevoegd.
Bij FLP heb je de meest pure, dus best werkende aloe. Mag het dan ook meer kosten?

Ik neem FLP als voorbeeld, maar zo zijn er zat bedrijven die zich onderscheiden.
Het ligt aan de klant waar hij of zij waarde aan hecht.
Persoonlijk zie ik het verschil in een kerstboom van Kleeneze of Amway, of van Intratuin niet echt. Dus koop ik de goedkoopste.

Kortom, de prijs wordt niet opgeschroeft om de distributeurs te kunnen betalen. Dat geld is er al, omdat mlm zonder tussenschakels werkt. Het geld wat hier overblijft wordt voor een groot deel aan bonussen uitgekeerd.

khaardur

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door khaardur »

Als ik een bedrijf of produkt aanbeveel aan bijvoorbeeld een familielid, dan verdien ik er geen geld mee. Waar het mij om gaat is dat ik vindt dat een een sociale relatie er niet voor bedoeld is om er geld aan te verdienen. Zeker niet als er voor de sociale relatie ook een zekere kans bestaat dat hij of zij er geld door verliest.

Jij hebt er wel moeite mee, he met die sociale contacten van je.
Als je nu eens een kennis iets aanraad en die kennis koopt het produkt op jouw aanraden en het blijkt dat het een kl...produkt is(volg je me nog) en die kennis zit met de gebakken peren.....wat dan? Kennis geld kwijt, kennis boos, jij geen kennis meer.

Met een goed mlm produkt krijgt jouw kennis een waardevol iets. Risico is 0,0! Is al besproken.
Ik denk eerder dat jij helemaal geen sociale contacten hebt, dus wat heb je te verliezen?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik ben dan nog wel van mening dat er inzichtelijk zou moeten gemaakt welke mensen in jouw up en downline zitten.
Jij let echt niet goed op he noordeling?? Hier is ook uitvoerig over gediscussieerd.
Alle nwm'ers weten wie hun upline is. Ik mag wel hopen dat ik de mensen in mijn downline ken....ik heb ze namelijk zelf geworven en ik werk er wekelijks mee!! :wink:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Zeker niet als er voor de sociale relatie ook een zekere kans bestaat dat hij of zij er geld door verliest.
Je kiest een product uit, je betaalt ervoor.
Hoezo moeten ze dan geld verliezen?????of.. noem jij dat zo, als je iets uit de winkel gaat aanschaffen??????????

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Als ik een bedrijf of produkt aanbeveel aan bijvoorbeeld een familielid, dan verdien ik er geen geld mee
Nee, de winkeliers wel!. Maar daar is niks mis mee in jouw ogen?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Beetje boel reacties ineens, ik zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorden.

@ Floris:
Dat zie ik niet als een fout in het systeem. Dat is gewoon het risico dat je loopt als je iets begint met de bedoeling er aan te verdienen.
Je noemt daarbij als voorbeeld konijnen fokken. Het verschil, wat mij betreft, is dat je hier over 2 verschillende typen kosten praat. Als ik konijnen wil fokken, dan sta ik daarin alleen: ik moet hokken kopen, voer, enzovoorts (ik fok geen konijnen dus ik heb geen idee wat je daar allemaal voor nodig hebt :D ). Als ik een marktkraam begin, idem dito: kraam kopen, voorraad aanleggen enzovoorts.

De kosten bij MLM zijn echter van totaal andere aard: het betreft een vergoeding voor met name de administratiekosten die betrekking hebben op de verwerking van klanten. Alleen op het moment dat er geen klanten zijn, worden er ook geen kosten gemaakt! Dus is een vergoeding daarvoor overbodig. En daarom kan je m.i. mijn voorstel gebruiken.
Dat zie ik niet als een oplossing.
Dit kost het MLM-bedrijf een vermogen aan brochures etc. die vervolgens na een paar maanden in de vuilnisbak belanden.
Men heeft immers geen drijfveer om aan de gang te gaan: Geen tijd gehad, schoonmoeder ziek, voetbal op TV, etc.
Mensen hebben een drive nodig, een push.
Die entryfee is nu net dat kleine duwtje dat men nodig heeft om uit de stoel te komen en aan de gang te gaan.
Een vermogen aan brochures?! Wat voor brochures bedoel je? Om aan potentiele klanten uit te delen (gebeurt dat nog?!) of voor potentiele distributeurs? Zoals iemand anders ook al opmerkte zou de onderneming een vergoeding kunnen vragen voor de administratiekosten met betrekking tot de distributeur zelf (verwerken van zijn gegevens). Tel hier een paar euro bij voor wat brochures e.d. Zijn we met 10 euro klaar.

En over die push die iemand nodig heeft: waarom iemand "dwingen" om aan de slag te gaan? Als iemand er toch geen zin of tijd in/voor heeft, dan verliest de onderneming hier niets mee. Zie ook mijn bericht aan iemand anders.
Waarom zou de nieuweling geen risico mogen lopen ??
Waarom wel? Zie reactie in het begin van deze mail.

@ Noordeling63:
Ethisch verantwoord MLM'en als....:
De prijs van het MLM produkt ongeveer gelijk is aan de prijs van een vergelijkbaar produkt die via de normale handel wordt verkocht.
Dit kun je m.i. beter aan de markt overlaten. Als de markt het product te duur vindt dan wordt de afzet vanzelf lager.
Er onderzoek is gedaan welk marktaandeel het MLM produkt kan veroveren (in aantallen en procenten).
Dit moeten MLM'ers samen met de onderneming oplossen. Hier hoeft iemand extern geen invloed op uit te oefenen. Onder mijn voorstel loopt de distributeur immers geen risico om verlies te maken!

Ditzelfde geldt wat mij betreft ook voor een aantal van je andere punten.
MLM produkten worden verkocht buiten je sociale relaties om (familie, vrienden, collega's, kerkleden, leden van een vereniging, etc.). Sociale relaties dienen niet als commercieel exploitatie object te worden gebruikt.
Ook dit moet de MLM'er in eerste instantie zelf bepalen. Nogmaals, zonder druk (risico op verlies) is het de verantwoordelijkheid van de distributeur zelf. Wat je met de huidige "vooraf-betaal-systemen" ziet is dat inderdaad sociale relaties onder druk komen te staan. Mijn voorstel zou dit probleem verschuiven van MLM naar de specifieke MLM'er, waardoor het geen nadeel van het systeem meer is.

@ Kristina:
Nwm'ers wéten wel hoe de organisatie is opgebouwd, dat wordt hier nota bena verteld!! "wie werkzaam is voor het nwm bedrijf".....dat is onmogelijk. HBL nederland alleen al, telt rond de 20.000 distributeurs en dan hebben we het nog niet over de backoffice én de resterende 58 landen waar we werkzaam zijn.
Aangezien alle distributeurs ingeschreven staan is het NIET onmogelijk. Een andere vraag is of het wenselijk is, er is dan ook nog zoiets als privacy. De specifieke namen zijn voor mij ook niet nodig, maar op verzoek van de distributeur zou ik het niet meer dan normaal vinden als er bijvoorbeeld een geografische spreiding van het geheel aan distributeurs wordt verstrekt. Dit kan hem immers helpen de markt in te schatten en is voor hem dus waardevolle informatie.
Ik mag wel hopen dat ik de mensen in mijn downline ken....ik heb ze namelijk zelf geworven en ik werk er wekelijks mee!!
Het lijkt mij dat dit afhangt van de grootte van je downline. Op den duur waaiert het nogal uit (zeker als je downline in andere regio's/landen actief is).

@ kenner:
Er wordt steeds gesproken dat de produkten die via mlm gaan duurder zijn. Deze extra kosten zouden de bonussen moeten zijn.
Dat is onjuist. MLM is niet per defenitie een goedkopen manier van handelen, maar gewoon EEN manier.
Maar MLM wordt wel gepresenteerd als een effectievere manier van distributie, wat imho onjuist is. Veel MLM producten zijn duurder. Ook als ze totaal gelijkwaardig zijn aan producten die elders aangeschaft kunnen worden.
Als een willekeurig mlm produkt op deze maniet verhandeld zou worden, komt het erop neer dat het produkt 17% duurder is, dan de mlm-methode.
Waar haal je deze cijfers vandaan?
Ik weet dat jij daar anders over denkt, maar de meeste mlm-bedrijven werken met een kwaliteits produkt. Wil niet zeggen dat het nergens te verkrijgen is, maar niet in diezelfde vorm.
Toch blijkt keer op keer uit testen dat de producten niet beter werken dan die van andere merken. Het lijkt een beetje op het "Dreft-effect": er wordt gezegd dat je bespaart omdat het geconcentreerder is, en je dus minder nodig heeft, maar ken jij iemand die niet gewoon een scheut Dreft in z'n afwasteil mikt?
Kortom, de prijs wordt niet opgeschroeft om de distributeurs te kunnen betalen. Dat geld is er al, omdat mlm zonder tussenschakels werkt.
Gezien bovenstaande lijkt het er toch veel op dat de prijs structureel hoger ligt ondanks dezelfde kwaliteit. Het verhaal over tussenschakels uitschakelen is al eens besproken en is gewoon een fabeltje.

@ khaardur:
Met een goed mlm produkt krijgt jouw kennis een waardevol iets. Risico is 0,0!
Een onzinnige vergelijking. Waarom zou dit wel gelden voor een MLM product en niet voor een ander product? Smaken e.d. verschillen, wat de 1 een goed product vindt kan de ander bagger vinden, of het nou een MLM product is of niet.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Beetje boel reacties ineens, ik zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorden.
Student, ik vind bovenstaande een beetje klinken als "woordvoerder van iedereen, beheerder van het forum..etc"
Niet alle berichten zijn aan jou gericht :roll:

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

De bonussen die betaald worden komen uit het feit dat de normale tussenschakel eruit zijn gehaald,groothandel, winkel reclame, etc.
Als een willekeurig mlm produkt op deze maniet verhandeld zou worden, komt het erop neer dat het produkt 17% duurder is, dan de mlm-methode.Het scheelt met mlm dus iets, maar geen 30, of 65%.
Kortom, de prijs wordt niet opgeschroeft om de distributeurs te kunnen betalen. Dat geld is er al, omdat mlm zonder tussenschakels werkt. Het geld wat hier overblijft wordt voor een groot deel aan bonussen uitgekeerd.
Dell computers is een bedrijf die computers verkoopt via directe verkoop. Door de tussenhandel uit te schakelen (platte organisatie) hoopt Dell computers te kunnen verkopen voor een concurende prijs. Waar Dell computers echter de organisatie zo plat mogelijk probeert te houden zal een MLM'er het aantal levels zo veel mogelijk proberen uit te breiden. Het is niet waar dat een MLM produkt tegen de marktwaarde van het produkt wordt verkocht. MLM produkten worden voor een kunstmatig gecreëerde prijs (ontbreken marktwerking) verkocht die ver boven de marktwaarde van het produkt liggen zodat de bonussen aan de downline uitbetaald kunnen worden. MLM'ers verdedigen deze hoge prijs door te zeggen dat het MLM produkt uniek of van hogere kwaliteit is. Dat is echter een fabeltje.
Jij hebt er wel moeite mee, he met die sociale contacten van je.
Als je nu eens een kennis iets aanraad en die kennis koopt het produkt op jouw aanraden en het blijkt dat het een kl...produkt is(volg je me nog) en die kennis zit met de gebakken peren.....wat dan? Kennis geld kwijt, kennis boos, jij geen kennis meer.

Met een goed mlm produkt krijgt jouw kennis een waardevol iets. Risico is 0,0! Is al besproken.
Ik denk eerder dat jij helemaal geen sociale contacten hebt, dus wat heb je te verliezen?
khaardur: :lol: Jij weet het leuk te brengen he. Ik geen sociale contacten? Ik heb een uitgebreide vriendenkring hoor. Risico 0,0. Dat een MLM'er wel degelijk risico's draagt is op dit forum dacht ik wel duidelijk aangetoond.
Jij let echt niet goed op he noordeling?? Hier is ook uitvoerig over gediscussieerd.
Alle nwm'ers weten wie hun upline is. Ik mag wel hopen dat ik de mensen in mijn downline ken....ik heb ze namelijk zelf geworven en ik werk er wekelijks mee!!
Ik begrijp ook wel dat jij weet wie jouw downline is. Even als voorbeeld om mijn vraag te verduidelijken. Stel jij zit in level 1 van de downline. Natuurlijk weet jij wie er in level 2 van de downline zit, omdat jij deze mensen zelf geworven hebt. Weten echter de mensen die in level 3, 4, 5, 6 (en ga zo maar door) ook wie jij bent? En weten deze mensen ook in welke level zij van de downline zitten?
Je kiest een product uit, je betaalt ervoor.
Hoezo moeten ze dan geld verliezen?????of.. noem jij dat zo, als je iets uit de winkel gaat aanschaffen??????????
In dit geval bedoel ik als verlies het verschil tussen de kunstmatig gecreëerde prijs van het MLM produkt en de daadwerkelijke marktwaarde van het produkt eventueel vermenigvuldigt met het aantal maanden dat de MLM'er zich contractueel verplicht het produkt af te nemen. Dit verhaal gaat op voor MLM'ers aan de onderkant van de downline die geen nieuwe afnemers/distributeers kunnen vinden omdat de markt van het produkt verzadigt is.
Nee, de winkeliers wel!. Maar daar is niks mis mee in jouw ogen?
Nee, want deze winkeliers zijn geen sociale relaties van mij.
Dit kun je m.i. beter aan de markt overlaten. Als de markt het product te duur vindt dan wordt de afzet vanzelf lager.
Bij MLM produkten ontbreekt dat marktwerking juist. MLM produkten worden voor een kunstmatig gecreëerde prijs verkocht afgestemd op de behoeften (bonussen) van de downline.
Dit moeten MLM'ers samen met de onderneming oplossen. Hier hoeft iemand extern geen invloed op uit te oefenen. Onder mijn voorstel loopt de distributeur immers geen risico om verlies te maken!

Ditzelfde geldt wat mij betreft ook voor een aantal van je andere punten.
Ook dit moet de MLM'er in eerste instantie zelf bepalen. Nogmaals, zonder druk (risico op verlies) is het de verantwoordelijkheid van de distributeur zelf. Wat je met de huidige "vooraf-betaal-systemen" ziet is dat inderdaad sociale relaties onder druk komen te staan. Mijn voorstel zou dit probleem verschuiven van MLM naar de specifieke MLM'er, waardoor het geen nadeel van het systeem meer is.
Klopt inderdaad, de door aangedragen oplossingen zouden ook werken.

khaatdur

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door khaatdur »

Nee, want deze winkeliers zijn geen sociale relaties van mij.


****, mijn zwager is bakker en ik koop al 15jaar brood bij hem.
Niet meer doen, dan maar?

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

****, mijn zwager is bakker en ik koop al 15 jaar brood bij hem.
Niet meer doen, dan maar?
Tuurlijk wel, in dat geval is er geen sprake van commerciële exploitaitie van zijn sociale relaties. Waarschijnlijk is hij gewoon een bakker ergens bij jou in de buurt en koop jij brood bij hem om zijn verkopen te ondersteunen. Het is een voorbeeld die in vergelijking tot MLM totaal mank gaat.
Laatst gewijzigd door Noordeling63 op 27 okt 2004 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik begrijp ook wel dat jij weet wie jouw downline is
Dan moet je ook niks vragen, als je het zo goed weet!
Weten echter de mensen die in level 3, 4, 5, 6 (en ga zo maar door) ook wie jij bent? En weten deze mensen ook in welke level zij van de downline zitten?
Ben je nou werkelijk zo traag of doe je alsof?? Jij hebt het hier over de upline en daar heb ik al antwoord op gegeven. Lees maar nog eens een keer.
Nee, want deze winkeliers zijn geen sociale relaties van mij.
Goed, het is al vastgesteld dat jij een probleem hebt, wat betreft 'zaken doen met sociale relaties' . Mijn reactie: doe het dan niet!
Simpel zat.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Tuurlijk wel, in dat geval is er geen sprake van commerciële exploitaitie van zijn sociale relaties. Waarschijnlijk is hij gewoon een bakker ergens bij jou in de buurt en koop jij brood bij hem om zijn verkopen te ondersteunen. Het is een voorbeeld die in vergelijking tot MLM totaal mank gaat.
Geen commerciële exploitatie????
"zijn verkopen te ondersteunen" . Suggereer jij soms dat wij onze sociale relaties een oor aan naaien dan??
Jij maakt écht rare opmerkingen N63.

khaatdur

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door khaatdur »

Wat een.....forum.
die ****???????er stond gewoon poep s*h*i*t mag dat niet van Trosje?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door MicheLM »

Wat een.....forum.
die ****???????er stond gewoon poep s*h*i*t mag dat niet van Trosje?
Klopt, heeft nog een roomse structuur, ze kunnen niet tegen onkuise taal.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Alle nwm'ers weten wie hun upline is. Ik mag wel hopen dat ik de mensen in mijn downline ken....ik heb ze namelijk zelf geworven en ik werk er wekelijks mee!!
Ik begrijp ook wel dat jij weet wie jouw downline is. Even als voorbeeld om mijn vraag te verduidelijken. Stel jij zit in level 1 van de downline. Natuurlijk weet jij wie er in level 2 van de downline zit, omdat jij deze mensen zelf geworven hebt. Weten echter de mensen die in level 3, 4, 5, 6 (en ga zo maar door) ook wie jij bent? En weten deze mensen ook in welke level zij van de downline zitten?
Dan moet je ook niks vragen, als je het zo goed weet!
Ben je nou werkelijk zo traag of doe je alsof?? Jij hebt het hier over de upline en daar heb ik al antwoord op gegeven. Lees maar nog eens een keer.
Kristina: je hebt mijn vraag niet volledig beantwoord. Dat het voor een MLM'er inzichtelijk is wie er direct boven of onder jou in de upline c.q. downline zit is mij wel duidelijk. Waar het mij omgaat is of het voor de mensen in jouw downline, niet direct door jou zijn geworven (in mijn voorbeeld level 3, 4, 5, 6, enz.), weten wie jij bent. Voorbeeld: persoon X zit in level 6 va het netwerk en persoon Y zit in level 1 van het netwerk. Weet persoon X ook wie persoon Y is? Is het nou zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden of wil je dat niet?
Goed, het is al vastgesteld dat jij een probleem hebt, wat betreft 'zaken doen met sociale relaties' . Mijn reactie: doe het dan niet!
Simpel zat.
Klopt, is ook mijn persoonlijke mening. Als jij een andere mening hebt dan respecteer ik dat.

P.S. Ik vindt het jammer Kristina dat jij zo langzamerhand met insinuërende opmerkingen jouw mening kracht probeert bij te zetten. Wij zijn echt niet dom hoor en je hoeft mij niet op zo'n belerende toon aan te spreken :roll:

Gast

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Gast »

Dag je bent er weer ik ben weer blij met je commentaar, hoe zo negatief :cry:

Jan van Eechoud

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi,
Het is toch niet te geloven!!!
Wat een druiloren......
Talloze malen is jullie hier verteld, verkennertje, Madeleintje en eeuwige student, dat dat al 26 jaar in Nederland is!
(Dus schijnbaar al NET zolang als JIJ oud bent, studentje)
Inclusief 90 dagen recht op terugbetaling van je gigantische "startkapitaal" van zes tientjes, incl. gespecialiseerde a.s. verz. en andere zaken die je gewoon nodig hebt, wanneer je zegt:
"Van mij hoeft het niet meer".

Komt zo'n bijdehandje met een super idee:
We moeten zorgen dat iemand geen financieel risico kan lopen....!

Wonderbaarlijk, wat een licht, de redder der mensheid!
Zo'n "uitvinding" heb ik kort geleden OOK gedaan....
Ik zal mijn geheim verklappen...... Applausssssssss!

Het is rond en het kan draaien en ik noem het.......TaTAAAAAAA!
"HET WIEL", !!!!!!!!!!!

Je bent er mee om je oren geslagen en je hebt het niet eens in de gaten gehad.
Je moet "ZELF"een piramide beginnen.... Dan "Zit" je bovenin....!!!

Moeten we daar de vrede mee winnen???

Vr. gr. JvE (En is dit cynisch bedoeld?....Ja.)

Modern mlm

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Modern mlm »

Wat een dom gelul,, hoe kan ik weten wie allemaal in mijn downline zitten.?
Je hebt zeker nooit van een computer gehoord?
Een beetje goed mlm bedrjf kun je eigen downline volgen via je computer..naam telefoon etc...ook voor 20.000 man
en dat je ook weet wie je upline(s)zijn.

beste mlm bedrijven zijn volledig geautomatiseerd!

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Voorbeeld: persoon X zit in level 6 va het netwerk en persoon Y zit in level 1 van het netwerk. Weet persoon X ook wie persoon Y is? Is het nou zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden of wil je dat niet?
Nee, N63. Het is niet moeilijk te beantwoorden. Ik heb al uitgelegd dat nwm'ers hun upline kennen. Dat jij het helemaal wilt verdraaien is niet mijn probleem.
Ja. X kent Y kent B kent C kent Q!!
P.S. Ik vindt het jammer Kristina dat jij zo langzamerhand met insinuërende opmerkingen jouw mening kracht probeert bij te zetten. Wij zijn echt niet dom hoor en je hoeft mij niet op zo'n belerende toon aan te spreken
Mijn excuses. Ik vind het gewoon, op een gegeven moment, zeer irritant als mensen mijn teksten gaan verdraaien. Ik heb een simpel antwoord gegeven op een simpele vraag. Jij begon over niveau A t/m Z, wat voor mij een indicatie was dat jij het niet helemaal snapte.

Gesloten