LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met Tradeshop in Gronau, Duitsland
-
Ervaringen met Tradeshop in Gronau, Duitsland
Geachte lezer,
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij Tradeshop (tradeshopping.nl), maar heb tot op heden niets van dit bedrijf gehoord. Ik probeer nu al twee dagen de status van mijn order te achterhalen en ook probeer ik hen telefonisch te bereiken (06-12925965, zoals op de site vermeld staat), maar krijg niemand te pakken.
Is dit weer een typisch voorbeeld van een oplichter of is dit wel legitiem en heb ik gewoon "domme pech", omdat ik ze nog niet te pakken heb kunnen krijgen?
De site zelf ziet er goed uit. en ook het feit dat het een "keurmerk" zou hebben doet vertrouwd aan, maar is dat ook zo? Ook de "beoordelingen" lijken allemaal positief, of zijn dit fictieve beoordelingen gemaakt door de webmaster zelf?
Wat zijn uw ervaringen met deze club?
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij Tradeshop (tradeshopping.nl), maar heb tot op heden niets van dit bedrijf gehoord. Ik probeer nu al twee dagen de status van mijn order te achterhalen en ook probeer ik hen telefonisch te bereiken (06-12925965, zoals op de site vermeld staat), maar krijg niemand te pakken.
Is dit weer een typisch voorbeeld van een oplichter of is dit wel legitiem en heb ik gewoon "domme pech", omdat ik ze nog niet te pakken heb kunnen krijgen?
De site zelf ziet er goed uit. en ook het feit dat het een "keurmerk" zou hebben doet vertrouwd aan, maar is dat ook zo? Ook de "beoordelingen" lijken allemaal positief, of zijn dit fictieve beoordelingen gemaakt door de webmaster zelf?
Wat zijn uw ervaringen met deze club?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2016 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator
Re: Ervaringen met Tradeshop in Gronau, Duitsland
Ik vind dit wel een leuke quote van hun site: "Wij hebben geen fysieke winkel daarom hanteren we prdoucten tegen eerlijke prijzen."
Bedrijven met een fysieke winkels verkopen dan producten tegen oneerlijke prijzen???? (en dan nog de typfout...)
Maar het is een Duits bedrijf en volgens velen is het dan altijd veel beter dan als het Nederlands is
Bedrijven met een fysieke winkels verkopen dan producten tegen oneerlijke prijzen???? (en dan nog de typfout...)
Maar het is een Duits bedrijf en volgens velen is het dan altijd veel beter dan als het Nederlands is
-
Het Duitse BTW nr is niet actief, ik zie geen KVK nummer en het andere nummer is volgens mij geen Nederlands BTW nummer.
Een bedrijf dat beweert bij de KVK ingeschreven te staan, maar dat daar niet te vinden is, is een slecht teken. Ik vrees het ergste.
Wat dat webkeur betreft, ik vraag me af hoe dat wordt gecontroleerd. Het lijkt erop dat iedereen daar lid van kan worden, voor zeven euro per maand. Waarschijnlijk komen ze pas in actie als mensen gaan klagen. En dan is de vogel misschien al gevlogen.
Wat dat webkeur betreft, ik vraag me af hoe dat wordt gecontroleerd. Het lijkt erop dat iedereen daar lid van kan worden, voor zeven euro per maand. Waarschijnlijk komen ze pas in actie als mensen gaan klagen. En dan is de vogel misschien al gevlogen.
Het Duitse BTW nr (Ust.Idnr)is gewoon actief, eenvoudig te controleren via diverse sites. Het KvK nummer zal van de Duitse Handelskammer zijn. Het is een Duits bedrijf, en zal in de Nederlandse KvK niet te vinden zijn, logischerwijs. Het zal allemaal kloppen, maar dit is geen winkel die werkelijk een fysieke voorraad heeft, en de kromme zinnen op de site doet weinig professioneel aan.popbizzart schreef:Het Duitse BTW nr is niet actief, ik zie geen KVK nummer en het andere nummer is volgens mij geen Nederlands BTW nummer.
Persoonlijk zou ik een beter alternatief zoeken.
Maar hoe krijgt TS nu zijn geld terug.
Zijn geld terug? Dat is (nog) helemaal niet de wens. TS heeft iets besteld en wacht op de levering.olaf79 schreef:Maar hoe krijgt TS nu zijn geld terug.
TS hoeft zijn geld niet terug. Levering zal gerust komen, er is nog niets misgegaan, TS heeft enkel geen telefonisch contact kunnen krijgen. Ik weet ook niet wat er gezegd wordt over levertijden op de site.olaf79 schreef:Maar hoe krijgt TS nu zijn geld terug.
"Vorige week" besteld, dat zou dus afgelopen vrijdag kunnen zijn geweest.
Bericht op donderdag geplaatst, dat is dus 4 werkdagen,
Ik zeg geduld is een schone zaak
Bericht op donderdag geplaatst, dat is dus 4 werkdagen,
Ik zeg geduld is een schone zaak
Ik zie in z'n algemeenheid weinig concreets over levertermijnen. Wat me wel opviel in de algemene voorwaarden, is art. 6.2...
6. Levering
6.1 De door Tradeshop opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is.
6.2 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.
6. Levering
6.1 De door Tradeshop opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is.
6.2 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.
Verkeerde volgorde....
Ja, eerst even bellen naar 06 en dan bestellen, maar ook mailen en kijk of een eenvoudige vraag beantwoord word bij twijfel.
En 1 week, ja niet iedereen is vandaag bestellen morgen leveren...
Er zijn verkopers die de order naar China sturen en tussen 2 en 6 weken leveren!
Als ik op Ali Baba iets vind en doorverkoop.....
Verder doe ik geen uitspraken over buitenlandse winkels omdat in elk land andere voorwaarden gelden.
De opmerking van Moneyman, als dat klopt is het doorverkoop van.....
Ja, eerst even bellen naar 06 en dan bestellen, maar ook mailen en kijk of een eenvoudige vraag beantwoord word bij twijfel.
En 1 week, ja niet iedereen is vandaag bestellen morgen leveren...
Er zijn verkopers die de order naar China sturen en tussen 2 en 6 weken leveren!
Als ik op Ali Baba iets vind en doorverkoop.....
Verder doe ik geen uitspraken over buitenlandse winkels omdat in elk land andere voorwaarden gelden.
De opmerking van Moneyman, als dat klopt is het doorverkoop van.....