LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Blue Vision H4 lampen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ricardo1

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ach.... ik bedoel ook H7 en geen H1.....

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ervaring met verschillende merken auto's is dat H7 lampen SNEL KAPOT zijn.

H4 ziet er uit als een grote H7 maar gaat veel langer (normale levensduur) mee.
Ook over H1 heb ik geen klachten. H3 weet ik niet.

Als argument wordt gegeven dat H7 lampen meestal in een kleiner lamphuis zit en er tegenwoordig kunstof ipv glas aan de buitenkant zit, waardoor de lamp zijn warmte minder goed kwijt kan.
Maar dan zou die H1 ook snel moeten sneuvelen...

De grootste ramp is wel dat je bij veel auto's van nu de lampen zelf nauwelijks of niet kunt verwisselen. En als je onderweg wordt aangehouden dan kan een oom agent die zijn bonnen quotum nog niet gehaald heeft schrijven omdat je de lamp niet kunt vervangen.

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

En als je onderweg wordt aangehouden dan kan een oom agent die zijn bonnen quotum nog niet gehaald heeft schrijven omdat je de lamp niet kunt vervangen.
Misschien is het ook wel zo dat die oom agent daarmee ongelukken voorkomt. Heb zelfs eens gehad dat bij het invoegen ik niets in de linkerbuitenspiegel aan zag komen en na het invoegen zat er toch een auto op zeeeeer korte afstand van m'n trekhaak met slechts 1 brandende linkerkoplamp :idea:

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

Even voor de duidelijkheid:
Met bovenstaande post wil ik verder niets afdoen aan het probleem van de moeilijk te wisselen koplampen; echter als de verplichting op deugdelijke verlichting niet door de politie gecontroleerd en geverbaliseerd zou worden zou het niemand een ruk interesseren wat voor verlichting er uit hun wagen straalt :shock:

HP
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:19

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door HP »

ff meer duidlelijkheid voor iedereen op deze site:

H7 = gedimdgrootlicht, 2 aansluitingen.
H4 = gedimdgrootlicht+groot licht in een, 3 aansluitingen.

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

Nog meer duidelijkheid:

Alle lampen behalve H4 kunnen als groot- , dim- en mistlamp voorkomen. Wie ooit zoveel smaken bedacht heeft wordt bedankt.

Ik had bijvoorbeeld ooit een auto waar H1 dimlicht was. Mijn huidige auto heeft dat als mistlampen.

H4 heeft inderdaad 2 gloeidraden. Dit is dan ook de grootste lamp. Dit was de eerste halogeenlamp voor auto's.

MMM

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door MMM »

Welke lampen zijn wel goed? In de winkel adviseert men Philips Power2night 150GT.

Ik wil goede lampen met een betere lichtopbrengst dan normaal.

Welke andere merken dan Philips zijn wel goed? En waar kun je die kopen?

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

Neem OSRAM. Te koop bij autospeciaalzaken.

MMM

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door MMM »

Waar zijn die osram-lampen te koop? Ben bij de halfords en de automat geweest. Zij hebben alleen Philips of een eigen merk.

mark323

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door mark323 »

Voor de duidelijkheid:

*Blauwe lampen (zoals Blue Vision) geven geen blauw licht. Ze zien er alleen blauw uit. Ze zijn blauw gecoated. Hoe beter deze "blauwe" lamp is, hoe WITTER het licht is.
*Blauwe lampen hebben een aanzienelijker kortere levensduur. Philips "blue vision" heeft in vergelijking met andere blauwe lampen de langste levensduur. Als je de levensduur dus wilt testen, moet je blauwe lampen ook met blauwe lampen vergelijken en niet met normale halogeenlampen. Anders vergelijk je appels met peren.
*Philips is de uitvinder van dit soort lampen (net als xenon verlichting en bijna alle verlichting). Concurrenten zoals Osram betalen dan ook grof geld aan Philips.
*Philips is marktleider op gebied van verlichting.
*Uit bijna alle testen (elke land) komt de lampen van philips (incl. blue vision) er als beste uit.
* De blue vision lamp van philips levert als enige 4000K (Kelvin), en heeft hierbij de hoogste lichtopbrengst van alle blauwe lampen. Met Blue Vision van Philips kom je het dichts bij het effect van xeon verlichting.
*Lampen van professionele merken zoals "hella" worden door philips geleverd.

HP
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:19

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door HP »

@mark323

goeie uitleg.


maar, blijft wel vreemd dat die Blue Visions helaas bij veel mensen snel de prullebak in gaan. :(

Gast

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Gast »

@marc323, lijkt mij dat je op de marketingafdeling van phillips werkt o.i.d. of vergis ik mij dan?

flip33

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door flip33 »

wat is het verschil tussen de philipslampen blue vision, power2night, night vision etc?

Mikecrx

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door Mikecrx »

Ik heb de bluevisions van philips in de honda crx (1988). Soms ook redelijk circuit gebruik (veel trillingen), ik hoorde ook dat deze lampen minder lang mee zouden gaan.

Ik heb ze puur omdat ik geel licht niet mooi vind en wit licht wel. Voor het gevoel lijkt het alsof het lichtbeeld duidelijker is maar dit hoeft niet zo te zijn.

Ze bevallen me qua lichtbeeld erg goed en tot nu toe gaan ze in iedergeval bij mij nu een jaar mee, dag in dag uit met licht aan.

Dus het lijkt steeds meer op verschil in auto.

c5breakhdi

Re: Philips Blue Vision H4 lampen

Ongelezen bericht door c5breakhdi »

Ben hier eerder toevallig terecht gekomen op dit forum :o
Volgens mij ligt het snelle stukgaan niet aan de lampen, maar aan de auto. Mijn Citroën C5 break heeft hetzelfde probleem. Ik rijd alleen met licht in het duister, bij regen of bij grijs weer (veel bewolking), en de lampen gaan ook snel kapot. Ik wissel ze steeds per twee, het is steeds de linkerlamp die na een 8-tal maanden de geest geeft :cry:
Vandaar mijn besluit dat het aan de auto ligt...

Gesloten