LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Onlangs hebben wij een vliegreis bij de Spaanse vliegmaatschappij Vueling geboekt. De reden: Sinds kort doen zij ook vliegveld Eindhoven aan en wij willen altijd via Eindhoven airport vliegen. Daarbij lijken ze goedkoop. Vueling is de prijsvechter van Iberia.
Natuurlijk ging de boeking snel en probleemloos.
Maar ik heb een vraag aan ze en nu is er geen enkele manier om die vraag te stellen. Je wordt via computergestuurde programma's steeds de verkeerde kant op gewezen en contact via mail is ook niet mogelijk.

Heeft iemand al ervaring met Vueling en kan die me ook vertellen hoe je tot die club kan doordringen?

De heenreis naar Barcelona hebben we via Transavia geboekt. We hebben hen dezelfde vraag gesteld en het was binnen 5 minuten geregeld.
De volgende keer boeken we weer Transavia heen en terug.

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je het al via social media geprobeerd? Ze hebben twitter, bijvoorbeeld.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ik heb een bericht op Twitter geplaatst en daarop is nog niet gereageerd.

We hadden besloten om te annuleren maar dat kon niet (donderdag jl geboekt). Toen via de telefoon gekozen om de reis te wijzigen in de hoop dat we een medewerker aan de lijn zouden krijgen.
Na heel veel doorschakelen en moeilijk gedoe kwam er uiteindelijk een medewerkster die alleen Spaans of Engels spreekt. In een moeizaam gesprek (mijn Engels is niet zo heel goed) is het waarschijnlijk toch gelukt.
Ik mag mijn medische apparatuur, die ik hard nodig heb, mee aan boord nemen in de cabine. Het is te hopen dat het allemaal goed genoteerd is en dat het straks in Barcelona niet alsnog geweigerd wordt.

Als je via de site iets wilt regelen wordt je "rondgestuurd" en kom je dus niet tot een oplossing.
Volgende keer wordt het echt weer Transavia want door deze extra telefoonkosten hadden we ook met Transavia kunnen reizen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Regggy »

http://www.vueling.com/nl/wij-zijn-vueling/contact

Chat, contactformulieren, telefoonnummers, wat wil een mens nog meer.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Helaas Regggy,
dit is de pagina waar de rondleiding begint. De formulieren wijzen uiteindelijk allemaal naar hetzelfde punt. De pagina uit je hyperlink biedt geen oplossing. Wij hebben op deze pagina een behoorlijke tijd rondgehangen zonder dat we echt verder kwamen.
Probeer maar eens een antwoord te krijgen op de vraag waar je medische apparatuur kunt aanmelden en wat je daarvoor nodig hebt.
Via de telefoonnummers kom je in een menu waar je ook niet verder komt.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Dank je wel, MichielFRL,
Ik heb dit gezien maar het probleem is dat ik het medische apparaat van te voren aan moet melden en dat is via de site niet mogelijk. Het gaat niet over rolstoel o.i.d.
Omdat wij met Vueling vanuit Barcelona naar Eindhoven vliegen wil ik van te voren zeker weten dat er geen problemen ontstaan omdat het apparaat niet van mij is maar van een bedrijf die dat aan mij verhuurt. Als het verloren gaat via de ruimbagage of anderszins dan moet ik de kosten zelf betalen. Dat zie ik niet zo zitten.
Als het op Eindhoven airport mis gaat, plaatst ik het in een depot en haal het op de terugweg weer op. Maar bij Transavia was het zo geregeld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door sjohie »

klantenservice, 0900 253 0253, tussen 09-21h, elke dag. (onderaan deze pagina) Weliswaar wel wat onderaan, als prijsstunter zetten ze het liefst zo weinig dure mensen in op een callcenter, maar niet echt onvindbaar hoor. Ook is er dit pdf document met meer info.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Sjohie,
Heb je die klantenservice al geprobeerd? Je krijgt geen personen aan de lijn maar een computer met doorschakelmogelijkheden.
Wij hebben die "klantenservice" drie maal gebeld en pas toen we via het zeer uitgebreide keuzemenu kozen voor wijzigen kregen we na lange tijd een medewerkster.
Terwijl we niets wilde wijzigen maar het was de enige manier om iemand aan de lijn te krijgen, bleek later.
Ook in het PDF waar jij de hyperlink voor plaatst staat niet geschreven wat ik moet doen om een medisch apparaat aan de handbagage toe te mogen voegen. Deze pdf had ik ook al twee maal gelezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Rinustp schreef: maar het probleem is dat ik het medische apparaat van te voren aan moet melden en dat is via de site niet mogelijk.
Ik zag wel dat het aanmelden van een medisch apparaat mogelijk is tijdens het reserveringsproces .
Ook zag ik het vlg emailadres: [email protected] ( het antwoord wordt in het Engels gegeven ). Heeft u dat emailadres geprobeerd?
Anders zou ik eens n.h dichtsbijzijnde reisbureau gaan en wellicht hebben zij een antwoord.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Rinustp schreef:Ik heb een bericht op Twitter geplaatst en daarop is nog niet gereageerd.

We hadden besloten om te annuleren maar dat kon niet (donderdag jl geboekt). Toen via de telefoon gekozen om de reis te wijzigen in de hoop dat we een medewerker aan de lijn zouden krijgen.
Na heel veel doorschakelen en moeilijk gedoe kwam er uiteindelijk een medewerkster die alleen Spaans of Engels spreekt. In een moeizaam gesprek (mijn Engels is niet zo heel goed) is het waarschijnlijk toch gelukt.
Ik mag mijn medische apparatuur, die ik hard nodig heb, mee aan boord nemen in de cabine. Het is te hopen dat het allemaal goed genoteerd is en dat het straks in Barcelona niet alsnog geweigerd wordt.

Als je via de site iets wilt regelen wordt je "rondgestuurd" en kom je dus niet tot een oplossing.
Volgende keer wordt het echt weer Transavia want door deze extra telefoonkosten hadden we ook met Transavia kunnen reizen.
Hoi Moederslink,
Bedankt voor je reactie.

Ik plaats even een quote van mezelf omdat het al opgelost is.
Ik heb het e-mailadres niet geprobeerd. Dat zou ik gaan doen als het op een andere manier niet meer zou lukken. Het was dus mijn laatste optie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door berndv »

Rinustp schreef:Ik plaats even een quote van mezelf omdat het al opgelost is.
misschien handig om te delen hoe je het opgelost hebt? Voor als mensen hier in de toekomst tegen aan lopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, what you pay is what you get dus. Ik vind het toch wel een dingetje, men boekt voor de absolute bodemprijs een vliegende tourincar bij de vuelings en eayjets van deze wereld, maar verwacht wel de service van zeg een KLM. Daar zijn dit soort dingen veel duidelijker aangegeven op de site, en te regelen via de diverse contactmogelijkheden.

Maar goed, ik denk dat door het posten van de oplossing, zoals hierboven geopperd, veel mensen in de toekomst jouw ellende niet hoeven te doorstaan, want de antwoorden en topics van dit forum, komen bij googlen hierop, in de lijst met antwoorden/sites te staan. Even kort en bondig het hier vermelden zal dus echt iets betekenen voor de toekomst.

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
Rinustp schreef:Ik plaats even een quote van mezelf omdat het al opgelost is.
misschien handig om te delen hoe je het opgelost hebt? Voor als mensen hier in de toekomst tegen aan lopen.
Dat stond in diezelfde quote :wink:
Rinustp schreef:Toen via de telefoon gekozen om de reis te wijzigen in de hoop dat we een medewerker aan de lijn zouden krijgen.
Na heel veel doorschakelen en moeilijk gedoe kwam er uiteindelijk een medewerkster die alleen Spaans of Engels spreekt. In een moeizaam gesprek (mijn Engels is niet zo heel goed) is het waarschijnlijk toch gelukt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom, als het Engels van TS volgens eigen zeggen niet zo goed is, in hemelsnaam bij een Spaanse prijsvechter boeken vraag ik me dan af. Zeker als er ook nog dit soort dingen aan de hand zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
berndv schreef:
Rinustp schreef:Ik plaats even een quote van mezelf omdat het al opgelost is.
misschien handig om te delen hoe je het opgelost hebt? Voor als mensen hier in de toekomst tegen aan lopen.
Dat stond in diezelfde quote :wink:
Rinustp schreef:Toen via de telefoon gekozen om de reis te wijzigen in de hoop dat we een medewerker aan de lijn zouden krijgen.
Na heel veel doorschakelen en moeilijk gedoe kwam er uiteindelijk een medewerkster die alleen Spaans of Engels spreekt. In een moeizaam gesprek (mijn Engels is niet zo heel goed) is het waarschijnlijk toch gelukt.
Ik had niet begrepen dat het daarmee al opgelost was :oops:

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

sjohie schreef:Waarom, als het Engels van TS volgens eigen zeggen niet zo goed is, in hemelsnaam bij een Spaanse prijsvechter boeken vraag ik me dan af. Zeker als er ook nog dit soort dingen aan de hand zijn.
Mijn Engels is goed genoeg om zaken geregeld te krijgen.
De boeking is gekozen omdat er gewoon een Nederlandstalige site is. Dan ga ik ervan uit dat ik via die site alles kan regelen zoals dat ook bij andere maatschappijen kan.

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door RenFer »

TS stelt de volgende vraag:
Heeft iemand al ervaring met Vueling en kan die me ook vertellen hoe je tot die club kan doordringen?

Hij heeft het inmiddels zelf al opgelost, maar niet door middel van de gegeven antwoorden.
Menigeen geeft zijn mening of een oordeel over datgene waar niet naar gevraagd wordt.

Het antwoord van sjohie spant daarbij de kroon en getuigt van weinig kennis op het gebied van chartervluchten van vliegveld Eindhoven naar Spanje.
Mensen laten we voordat wij ergens op reageren toch eerst de tekst eens goed doorlezen en bij de vraagstelling blijven.
Daarmee voorkom je forumvervuiling door een hoop gezwets.

Voor degenen die in de toekomst het e-mailadres van de Klantenservice Vueling S.A. zoeken: [email protected] en het kan in het Nederlands.



.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door ciske »

RenFer schreef:TS stelt de volgende vraag:
Heeft iemand al ervaring met Vueling en kan die me ook vertellen hoe je tot die club kan doordringen?

Hij heeft het inmiddels zelf al opgelost, maar niet door middel van de gegeven antwoorden.
Menigeen geeft zijn mening of een oordeel over datgene waar niet naar gevraagd wordt.

Het antwoord van sjohie spant daarbij de kroon en getuigt van weinig kennis op het gebied van chartervluchten van vliegveld Eindhoven naar Spanje.
Mensen laten we voordat wij ergens op reageren toch eerst de tekst eens goed doorlezen en bij de vraagstelling blijven.
Daarmee voorkom je forumvervuiling door een hoop gezwets.

Voor degenen die in de toekomst het e-mailadres van de Klantenservice Vueling S.A. zoeken: [email protected] en het kan in het Nederlands.



.
Ah , je bent er weer :-) voor hoelang? :lol:

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Hoe kan ik vliegmaatschappij Vueling bereiken?

Ongelezen bericht door RenFer »

.[/quote] Ah , je bent er weer :-) voor hoelang? :lol:[/quote]

@ciske
Wat bedoel je met deze opmerking ?

Gesloten