LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Soulcatcher
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2016 02:24

Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Soulcatcher »

Op 5-4-2016 afslankcapsules Kankusta Duo gekocht via internetsite ad € 77 met:
'Een garantie als geen ander'
Een test-bestelling met een 60-daagse geld-terug-garantie wanneer in een maand tijd geen 10 kilo gewichtsverlies.
Dan zal 100% worden terugbetaald, nadat de lege verpakking wordt teruggestuurd naar een retouradres ...
'in alle stilte en zonder vragen te stellen'
... aldus het Garantie Certificaat. Het gaat hier om een proefpakket, dus het proberen waard, dacht ik?
Echter, het werkt niet, geen enkel resultaat!

Op 21-5-2016 klacht per email gemeld, dus na 46-dagen, met verzoek om retouradres (op 4-6-2016 verliep de 60-dagen termijn)
Op 25-6-2016 nog steeds géén reactie, dus rappel email gestuurd, met wederom het verzoek naar welk retouradres ik de verpakking diende te sturen.
Op 27-6-2016 uiteindelijk toch antwoord met een retouradres in Polen, dus na 82-dagen. Aangetekend verstuurd ad € 18,50. Totaal € 95,50!

Het bedrijf stelt nu dat het artikel niet binnen 60-dagen is teruggestuurd. Dus wanneer het bedrijf niet reageert binnen de gestelde termijn van 60-dagen, hoeven zij de klant niet terug te betalen, terwijl ik al na 46-dagen de klacht heb ingediend en om het retouradres heb gevraagd.

Mijns inziens is dit bedrijf in gebreke gebleven door pas ná de termijn van 60-dagen te reageren en een retouradres verstrekken, terwijl zij mij verwijten dat het niet binnen de termijn van 60-dagen is geretourneerd. Ik vind dit zeer onbehoorlijk gedrag en heb dan ook sterk het vermoeden dat hier kwade opzet in het spel is. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier uitsluitend om financiëel gewin gaat.

Gewenste Oplossing:
Ik zou tevreden zijn wanneer zij zich aan hun garantiebelofte houden en mij het bedrag van aankoop ad € 77 vermeerderd met de kosten van het aangetekend naar Polen retourneren ad € 18,50 terug betalen zoals zij beloven in hun Garantie Certificaat.
Laatst gewijzigd door Soulcatcher op 10 aug 2016 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door kuklos »

Soulcatcher schreef:Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier uitsluitend om financiëel gewin gaat.
Nee, echt?
10 kilo gewichtsverlies in een maand vind jij realistisch en heeft geen alarmbellen doen rinkelen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Brahms »

Je portemonnee is in ieder geval wel afgeslankt, en dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest van het bedrijfje.
Afslankpillen zijn sprookjes !
Waarom bestellen bij een compleet onbekend bedrijf ? Je slikt dat spul wel in. Ooit wel eens bedacht wat voor troep daar in kan zitten. Ik moet er niet aan denken ook maar een zo'n tablet te moeten slikken.
Tussen de eerste en tweede mail zitten 5 (!) weken, ik had toch om de dag een mail gezonden. Niet dat het waarschijnlijk geholpen zou hebben.........

Ik denk zo dat het aankoopbedrag en de aangetekende verzendkosten als leergeld gaan gelden...........

Ook even de reacties hier lezen:

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... assen-neus

Soulcatcher
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2016 02:24

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Soulcatcher »

Inderdaad, ik heb een duur lesje geleerd, dat ben ik met u eens. Ik had ook van niemand hier een oplossing verwacht.
Maar aangezien ik deze oplichter had verzekerd dat ik het wereldkundig zou maken, om mensen te behoeden dezelfde dure fout te maken, heb ik het ook op deze site gedeeld, evenals op vele andere veel gelezen consumentensites. Aan de reacties blijkt wel dat deze site in ieder geval gelezen wordt.

Ikzelf ben er niet minder gelukkig van geworden en ga met veel plezier verder met mijn leven. Het ga u allen goed

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Brahms »

Heel erg goed deze terugkoppeling, dat maken "we" niet vaak mee.
Inderdaad heel jammer van je geld. Maar de waarschuwing naar anderen is natuurlijk prima. Veel succes verder. Lekker bewegen en gezond leven blijft het beste :D

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Wat klaagt u nou ?
U bent 95.50 lichter !

Soulcatcher
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2016 02:24

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Soulcatcher »

Willemzelf schreef:Wat klaagt u nou ?
U bent 95.50 lichter !
Meneer Willemzelf, bent u de leukste thuis?
Heeft u mijn bericht van 07 aug 2016 22:07 niet gelezen?
Of heeft u het niet begrepen wellicht!

Het ga u ook goed :)

PetervdK
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2015 20:30

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door PetervdK »

Ik zou het bedrijf via een aangetekende brief in gebreke stellen en het verder via je rechtsbijstandverzekering afhandelen. Zij hebben nagelaten om op tijd aan te geven wat het retouradres is. Dus het is de fout van het bedrijf. Het lijkt me redelijk simpel. Natuurlijk verschuilen ze zich achter de voorwaarden, ze hebben het geld al binnen, zulke boeven zijn het wel.
En aflsankmiddelen die zoveel gewichtsverlies in zo'n korte tijd beloven, daarvan kun je al op je klompen aanvoelen dat er gebakken lucht wordt verkocht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Brahms »

PetervdK schreef:Ik zou het bedrijf via een aangetekende brief in gebreke stellen en het verder via je rechtsbijstandverzekering afhandelen.
Ik denk zomaar dat ze daar niet echt van onder de indruk raken......

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Brahms schreef:
PetervdK schreef:Ik zou het bedrijf via een aangetekende brief in gebreke stellen en het verder via je rechtsbijstandverzekering afhandelen.
Ik denk zomaar dat ze daar niet echt van onder de indruk raken......
Mee eens. Ze verkopen sprookjes, dus hun approval rating zal wel al 0% zijn.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kankusta Duo (afslankproduct): garantiebelofte nakomen graag

Ongelezen bericht door vroem »

meeste rechtsbijstandsverzekeringen komen pas boven 200,- of zelfs 400,- schade in actie. en dan moet het een haalbare zaak zijn. Ik vrees dat deze daar niet onder valt.

Gesloten