LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
fairy talitha

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door fairy talitha »

Mywebsearch is een etter die je onder andere krijgt als je Msn+ installeert met sponsors... Als dat is wat je gedaan hebt...(of ge-update): Msn+ verwijderen en opnieuw installeren zonder sponsors... (goed lezen bij het accepteren...) over het algemeen is het dan opgelost... Maar het wil er nog wel eens liggen aan waar je um hebt gedownload... Kijk anders even op de webpagina van mywebsearch (is dat er btw ook niet een van lop?) volgens mij staat daar ook ergens hoe je die toolbar etc kunt verwijderen... googlen op mywebsearch geeft btw ook een hoop pagina's met verwijderingstooltjes... Spybot heeft bij een vriendin trouwens de rest van die msn+ troep ooit weten te verwijderen.... :wink:

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Ik wil graag spyware hebben op mijn computer. Waar kan ik diat kopen ??? ================ Waar slaat dat nou weer op :roll: Maar spyware koop je niet, die is gratis.

degoeiste [deallergoeiste05@hotmail.]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door degoeiste [deallergoeiste05@hotmail.] »

ik haat ook spyware. Gelukkig gebruikt in Ad-aware (Lavasoft) om het af en toe te verwijderen. 8) Goed programma trouwens. :P Ik heb ook een 2de: Easycleaner...ook heel handig :lol:

Annies

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Annies »

Zoek hitman pro maar eens op en tief dan al je anti apyware van je pc af want dit progje beat alles.

Annies

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Annies »

hier heb je de links voor de N00B op het forum http://www.freedownloads.nl/hitman_pro.htm

Nuchter

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Nuchter »

Jimmy schreef:
In de info over de uitzending staat dat je gratis spybot kan installeren op je computer, nu komt het mooiste als je dat gedaan heb en je wil daarna de spyware verwijderen van je computer moet je eerst het programma kopen alvorens je er mee kan gaan werken.
Ik denk dat hier sprake is van een vergissing, want Spybot is wel gratis, maar met Spyware Doctor is dat anders. Daarmee kun je je computer gratis scannen op spyware, maar wanneer het er op aan komt om die spyware te verwijderen, dan kan dat alleen wanneer je het programma koopt voor enkele tientallen dollars. In Amerka schijnt men zo 'n aanbod alleen maar slim te vinden, ik vind het nogal bedriegelijk!

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

SpyDoctor (healthycomputerclub.com, nospyware.info): Geeft valse positieve meldingen met als doel het programma te kopen.

Nuchter

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Nuchter »

Al verschillende malen heb ik berichten van onbestelbaarheid gekregen van e-mail met mijn e-mailadres als afzender, maar die ik niet verstuurd had. Zo zijn er ook berichten verstuurd met virus(sen) met mijn adres als afzender. Hierdoor kan ik aangesproken worden voor alle mogelijke onprettige zaken zoals virussen, trojan horses, bedrog en fraude, zonder dat ik hier iets mee te maken heb. Dat wil ik niet. Een aangifte wordt door onze politie niet geaccepteerd, men wil het feit hooguit in het dagrapport vermelden! Ik wil hier vanaf, voordat er echte rampen voor mij plaatsvinden. Wie weet iets tegen deze praktijken?

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

==> Mail adres veranderen en nergens op website's plaatsen/invoeren en alleen aan vrienden/ bekenden geven. ==> http://www.antispywareoffensief.nl

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil graag spyware hebben op mijn computer. Waar kan ik diat kopen ???
Dat hoef je niet te kopen ga maar naar een s-e-x site.

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

Geplaatst op 29 Oct 2004 00:16 door Gast -------------------------------------------------------------------------------- Quote: Ik wil graag spyware hebben op mijn computer. Waar kan ik diat kopen ??? Dat hoef je niet te kopen ga maar naar een s-e-x site.
Zet dan gelijk al je gegevens in dit forum.. :lol: ps. zet zo ook ff in het forum van Spyware Stop Het Nu

zomaarff

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door zomaarff »

Spysweeper is een hele goeie spywarescanner. Ik heb een keer een paar onderzoekjes gelezen op internet en daar kwam deze heel goed uit. Je kunt m natuurlijk legaal kopen maar dat moet je zelf weten, ik zag hem in de winkel liggen voor ongeveer 30 euro. Spybot search & destroy zoekt naar spyware en dialers (inbelprogramma's) en als je nog het gratis 0190 warner neemt kan er niet zomaar vanuit je modem contact worden opgenomen met illustere dure sites. Verder doet adaware van lavasoft het ook uitstekend. Als je na iedere internetbeurt even dit doet, voorkom je veel narigheid. Verder zijn er ook nog speciale zogenaamde sweepers die internetcontent wissen zodat je pc zich niet ophoopt met alles wat je in de loop der tijd hebt bekeken. Word je computer al met al een stuk frisser en sneller van! groeten Anton Venema

Inter(1)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Inter(1) »

0190 warner neemt kan er niet zomaar vanuit je modem contact worden opgenomen met illustere dure sites.
0190. Nog nooit van gehoord wel van dialerdetect . Vam de makers deze site. Daar staat ook nog erg veel over informatie over dialers ook. Maar ik gebruik firefox, daarmee kan dat nooit zomaar ongevraagd gebeuren, omdat alles wat wilt gaan instaleren, eerst wordt gevraagd.

resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Hallo, ik heb ook hetzelfde probleem als NUCHTER. Ik krijg ook zo nu en dan berichten dat ik virus-mail stuur, maar klopt nix van. Heel vervelend.Mijn PC is virus-vrij (norton2004 de uitgebreide erop). Nu was het advies van ASO om van mailadres te veranderen, maar in mijn geval kan dat niet. Ik zit bij Chello (classic) en mijn e-mail adres is gekoppeld aan mijn abonnement. Kan dat helaas niet veranderen. Wel aliassen aanmaken maar dat is geen optie. Ook heb ik het volgende: Als ik naar iemand een mail verstuur b.v. [email protected] krijg ik prompt de eerste dagen virusmail via die provider binnen.Rara hoe kan dat? Wie herkent dit en wat er aan te doen?

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

==> Mail adres veranderen en nergens op website's plaatsen/invoeren en alleen aan vrienden/ bekenden geven. ==> http://www.antispywareoffensief.nl

resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Beste ASO organisatie, Zoals ik in mijn eerste stukje als schreef: Mijn e-mail adres kan ik niet veranderen,is gekoppeld aan mijn Chello abonnement. :cry:

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Niet gezien; dat is vervelend. maar je kunt chello toch opbellen en de situatie uitleggen?

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 29 Oct 2004 22:14 door Anti Spyware Offensief Niet gezien; dat is vervelend. maar je kunt chello toch opbellen en de situatie uitleggen
Bij UPC ? Dan moet je wel erg veel geduld hebben bij dat rampbedrijf.

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

nuchter en resp0014931 je kan in de bron code (headers) van zulke emails zien waarvandaan ze zijn gekomen. elke mailserver plaatst het ip en dns naam van de verzendende computer in de email. ik krijg regelmatig dezelfde soort mailtjes, de reden hierachter is niet dat jouw computer besmet is maar die van een ander. in mijn geval is het altijd het email adress wat vermeld staat op mijn website (ik heb een stuk of 8 email adressen). de meeste email worms maken gebruik van het adresboek van de besmette computer om daar zichzelf naar toe te sturen. tevens kijken ze mee op de site's die je bezoekt, vinden ze een email adres dan gebruiken ze die. en er is er zelfs 1 die gebruikt maakt van google om email adressen te vinden. nu hebben veel mensen anti virus scanners die automatisch de afzender van het virus mailen dat er een virus in de email zat. het resultaat is dus dat de besmette computer snel schoongemaakt word. een logisch gevolg is dus dat virussen nu ook de verzamelde adressen misbruikt als afzender. het resultaat is dus dat jij dan dat berichtje krijgt. plop

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 29 Oct 2004 21:55 door resp0014931 Beste ASO organisatie, Zoals ik in mijn eerste stukje als schreef: Mijn e-mail adres kan ik niet veranderen,is gekoppeld aan mijn Chello abonnement.
Dat is ook weer een nadeel bij hun als je bij adsl provider een gratis inbel- email aanvraagd dan kan je daar gewoon alles mee doen . Ook van je eigen provider daar kan ik zelf alles mee verzenden ook .Die eigenlijk bij me ADSL hoort weten alleen me familie en goede vrienden waarvan zeker weet dat ze daar zorgvuldig mee omgaan. Sindsdien nooit geen spam of andere rotzooi meer in me mailbox.

Gesloten