LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dwangbevel geldigheid. onterechte vordering.
Re: Dwangbevel geldigheid. onterechte vordering.
Als jij in België woont, is je adres dus niet zichtbaar in de BRP en voor de deurwaarder dus niet opvraagbaar.
Dat je in Nederland werkt en verzekerd bent is irrelevant.
Dat je in Nederland werkt en verzekerd bent is irrelevant.
Wat niet eerlijk is, is dat jij je adres niet hebt doorgegeven, en nog minder eerlijk is dat je al die tijd niet hebt betaald, maar wel van een product of dienst hebt genoten.Mvr. schreef:Ik woon in België maar heb letterlijk alles nog in nl. werkgever, zorgverzekering.
wel moeilijk hoor. Ze kunnen niks opsturen en op het laatst als de kosten hoog zijn lekker brief sturen binnen 5 dagen betalen. Is niet eerlijk. Ik zal toch bezwaar indienen.
olaf79 schreef:Wat niet eerlijk is, is dat jij je adres niet hebt doorgegeven, en nog minder eerlijk is dat je al die tijd niet hebt betaald, maar wel van een product of dienst hebt genoten.Mvr. schreef:Ik woon in België maar heb letterlijk alles nog in nl. werkgever, zorgverzekering.
wel moeilijk hoor. Ze kunnen niks opsturen en op het laatst als de kosten hoog zijn lekker brief sturen binnen 5 dagen betalen. Is niet eerlijk. Ik zal toch bezwaar indienen.
Jij hebt makkelijk praten. Als iedereen op tijd zou betalen en niemand een vordering zou betwiste zou er geen werk zijn voor meerdere (incassobureau en gerechtsdeurwaarders) .
Trouwens ik kom hier advies vragen en niet om afgesnauwd te worden. Heb bij deze helemaal niet genoten van een product of dienst. Het is alleen een wet waarbij iemand verzekerd moet zijn terwijl dat niet nodig is.
Wil wel Moneyman bedanken voor zijn tijd die hij genomen heeft om mij informatie te strekken die een normale burger niet weet ( tenzij je alle wet teksten afgaat).
Ik zal jullie wel laten weten hoe het is afgelopen. Wil aan iedereen die met een vordering zit en het niet mee eens is, betaal de vordering toch ondertussen . Niet vordering oplaten staan als je een bezwaarschrift hebt ingediend. Kosten gaan alleen maar verder omhoog.
You're welcome.Mvr. schreef:Wil wel Moneyman bedanken voor zijn tijd die hij genomen heeft om mij informatie te strekken die een normale burger niet weet ( tenzij je alle wet teksten afgaat).
Ik zal jullie wel laten weten hoe het is afgelopen. Wil aan iedereen die met een vordering zit en het niet mee eens is, betaal de vordering toch ondertussen . Niet vordering oplaten staan als je een bezwaarschrift hebt ingediend. Kosten gaan alleen maar verder omhoog.
Je laatste advies is niet per sé juist. Als je op de juiste wijze én tijdig (!) in verzet gaat/ bezwaar maakt/ verweer voert, gaan (uitzonderingen daargelaten) de kosten ondertussen niet omhoog. En áls dat al zo is, wordt dat gecorrigeerd als je in de procedure in je gelijk wordt gesteld.
olaf79 schreef:Wat niet eerlijk is, is dat jij je adres niet hebt doorgegeven, en nog minder eerlijk is dat je al die tijd niet hebt betaald, maar wel van een product of dienst hebt genoten.Mvr. schreef:Ik woon in België maar heb letterlijk alles nog in nl. werkgever, zorgverzekering.
Hoe kon ik nou weten dat een gerechtsdeurwaarder achter mij aan zit. Aan alle instanties en met wie ik zaken doe heb ik mijn nieuwe adres laten weten. De eiser bij deze hebben ook niet laten weten dat de zaak afgedaan is en of doorgezet is naar de deurwaarder. Ik ben er pas achtergekomen toen mijn werkgever mij een brief heeft gestuurd dat er loon wordt ingehouden door pcr gerechtsdeurwaarders. Zelfs de eisers wisten dat mijn adres gewijzigd is. en het rare van alle is en waar ik een probleem mee heb is dat ik nooit brieven heb ontvangen van hun. Jij zou ook schrikken als opeens de kosten hoger zijn dan de schuld zelf. dan moet je wel een ezel zijn.
Had een aantal jaar geleden een factuur van ziggo ontvangen terwijl abonnement die ik had aangesloten opgezegd had. ik was verhuist. Na een jaar kreeg ik een deurwaarder en moest naar de kantonrechter. Ik heb mijn woord gedaan ( nooit aanmaningen ontvangen omdat ik verhuist was). rechter heeft mij gelijk gegeven. duss bij deze...
Maar je bent hier wel zelf de oorzaak van, want jij bent al jaren in verzuim.Mvr. schreef:Ik woon in België maar heb letterlijk alles nog in nl. werkgever, zorgverzekering.Moneyman schreef:Bedoel je met "gba" de Nederlandse of de Belgische variant? De Belgische "GBA" kan een Nederlandse deuirwaarder niet controleren, en ik neem aan dat jij niet meer in de Nederlandse GBA/ BRP staat ingeschreven. Je woont toch in België?
Voor het sturen van een brief mag een deurwaarder sowieso de BRP (nieuwe naar voor GBA) niet controleren, dat mag alleen voor het uitvoeren van een ambtshandeling. Voor een beslag op je inkomen/ bankrekening mag ik de BRP dus niet eens controleren (omdat ik dat beslag bij een derde leg en dus jouw adres daar niet voor nodig heb). Pas bij de betekening van dat beslag aan jou (dat is dus pas ná het beslag!) mag de BRP gecontroleerd worden. Als je dus de kosten van het beslag wel moet betalen, en de kosten van de betekening ervan niet, heb je niets te klagen lijkt mij.
Een Nederlandse deurwaarder kan alleen in de Nederlandse GBA kijken en dus niet bij jouw adresgegevens omdat je in België woont.
Gewoon betalen, dan ben je ervan af.
Ik heb in mijn hele leven (50 jaar) nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad, en jij kennelijk al meerdere keren. Maar het ligt niet aan jou....(??)Mvr. schreef: Had een aantal jaar geleden een factuur van ziggo ontvangen terwijl abonnement die ik had aangesloten opgezegd had. ik was verhuist. Na een jaar kreeg ik een deurwaarder en moest naar de kantonrechter. Ik heb mijn woord gedaan ( nooit aanmaningen ontvangen omdat ik verhuist was). rechter heeft mij gelijk gegeven. duss bij deze...
De Nederlandse Deurwaarder is verplicht een Belgische deurwaarder in te schakelen wat hij in België doet is niet rechtsgeldig,
omgekeerd hetzelfde verhaal.
Klacht indienen bij de Nederlandse vereniging van Gerecht deurwaarders.
De Nederlandse deurwaarder hoeft geen stap in België te zetten, dus deze reactie slaat nergens op.hans48 schreef:De Nederlandse Deurwaarder is verplicht een Belgische deurwaarder in te schakelen wat hij in België doet is niet rechtsgeldig,
-
Kleine, doch belangrijke opmerking hierbij; bij een onomstotelijk bewezen TERECHTE vordering zo snel mogelijk betalen of een betalingsregeling treffen. Maar zodra er nog een kans is dat de vordering verworpen wordt kun je, zoals Moneyman al aangeeft, nog bezwaren neerleggen met een verzoek om niet over te gaan tot juridische stappen. Als het dan vervolgens toch bij de rechter komt te liggen, kun jij in ieder geval aantonen dat je alles gedaan hebt om niemand op kosten te jagen.Mvr. schreef:Wil aan iedereen die met een vordering zit en het niet mee eens is, betaal de vordering toch ondertussen . Niet vordering oplaten staan als je een bezwaarschrift hebt ingediend. Kosten gaan alleen maar verder omhoog.