LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Julie4444 schreef:
groetjes82 schreef:Ja, dat is natuurlijk wel zo. Ik ga even een aantal zaken op papier zetten en dan naar de politie. Hoop dat zij het wel een beetje serieus nemen. Heb niet echt bewijs of zo iets.
Had u al contact opgenomen met EOS om aan te geven dat u de vordering betwist en ook niet zult betalen?
Misschien dat ze dan ook ophouden met brieven sturen.
Julie,

een bedrijf dat dit al (minimaal) vanaf 2010 doet - en door meerdere mensen (volgens deelnemers aan topic) er al op gewezen is - en dan toch doorgaat - is niet goed bezig.
Kennelijk houden ze deze methode bewust in stand - om maar omzet te genereren.

Een (tikfoutje) kan voorkomen. Ook best nog een keer - maar meerdere onjuiste (of onrechtmatige) vorderingen over meerdere jaren? Sorry, maar als dat echt een 'foutje' is - dan is hun hele administratie een hopeloze wanorde. Maar, ik geloof niet dat het fouten zijn.

Maar, door aangifte te doen word - uiteindelijk - het wel duidelijk...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Toch hebben ze een NVI keurmerk. Daar dan gelijk ook even een klacht indienen?

Guardian72
Contacteer:

Julie4444 schreef:Toch hebben ze een NVI keurmerk. Daar dan gelijk ook even een klacht indienen?

NVI - wij van WC eend?
Heb je deze gezien : http://nvio.nl/leden - heel veel van deze cowboys komen voor op deze lijst.
Niet echt een betrouwbare club.
En daarnaast, bij een klacht indien vragen ze 50 euro - dan nog maar afwachten of je het terugkrijgt.

En - (sceptical mode) - als een "bedrijf" al ruim 5 jaar dit doet - wat zou zo`n NVI (als deze al te goeder trouw zijn, wat ik zelf betwijfel) dan kunnen doen? Ze eruit gooien?

Voor een eerste keer zou dit een optie zijn - maar EOS doet dit (veel) vaker - en roept steeds "foutje" volgens de mensen die aangeschreven zijn. Ik geloof niet dat men nog te goeder trouw is, en als ik het mis heb, wacht ik de bewijzen van dit bedrijf af.

Anyway - ik geloof niet dat EOS echt eerlijk is, maar sta open voor het tegenbewijs.

Voor mensen die een brief hebben ontvangen - ontwikkelingen ??

Julie4444

Guardian72 schreef:Anyway - ik geloof niet dat EOS echt eerlijk is, maar sta open voor het tegenbewijs.

Voor mensen die een brief hebben ontvangen - ontwikkelingen ??
Het enige wat ik kan stellen is dat EOS één van de vele deurwaarders en incassobureaus was die achter mijn toenmalige wanbetalerhuisgenoot aanzaten. De vordering die ze op haar hadden was terecht.

Verder heb ik zelf geen ervaringen met incassobureaus, aangezien ik altijd netjes mijn rekeningen betaal, en de enige malfide zaak die ooit achter me aanzat zo bang heb gemaakt dat ze het niet eens probeerden. :mrgreen:

Guardian72
Contacteer:

Julie4444 schreef:Verder heb ik zelf geen ervaringen met incassobureaus, aangezien ik altijd netjes mijn rekeningen betaal, en de enige malfide zaak die ooit achter me aanzat zo bang heb gemaakt dat ze het niet eens probeerden. :mrgreen:
Dat is ook DE manier om al deze malafide clubs op te laten houden - gewoon op tijd betalen.
Maar als een legitieme club al jaren 'foutjes' maakt - en steeds dezelfde?

Ik heb een keer een ervaring gehad met een incassocowboy - Cannock Chase - die mij aanschreef voor de vermeende schuld van een huisgenoot - die heb ik een tegenrekening van 100 Euro gestuurd als tegemoetkoming voor de kosten die ik moet maken om mijn toenmalige huisgenoot de brief door te sturen (hij zit nu ergens in Dubai) ... nooit meer wat van gehoord. Helaas, ook de 100 euro nooit ontvangen.

Bang maken - laat maar komen. Alleen, de malafide gasten of de nepvorderingen zoals die van EOS komen nooit bij mij.. toch vreemd...

woest123

Ongelezen bericht door woest123 »

Ik ga aangifte doen. Veel zaken kloppen gewoon niet. Verkeerd e-mailadres + geboortejaar en heb uiteraard nooit een bestelling gedaan bij CLD. CLD zegt overigens van wel, maar ik heb iemand van EOS gesproken en toen zeiden ze dat iedereen wat op jouw naam kan bestellen maar dat ontkennen dat je niks hebt besteld, geen zin heeft omdat anders alle bedrijven failliet zou gaan omdat niemand zou betalen. Nou, ik ga natuurlijk niet betalen voor iets waar ik a. geen interesse ik heb en b. dan ook niet heb besteld. Ben toch wel benieuwd hoe ze aan mijn gegevens komen (zoals mijn tel.nr en adres). Ik laat weten als ik aangifte heb gedaan.

galsteen

Ongelezen bericht door galsteen »

Ik krijg nu sinds een jaar ofzo brieven van EOS, over een uitstaande schuld bij PayPal.
Ik kon me daar al niets bij voorstellen, omdat die sporadische x dat ik iets via PayPal gekocht heb, het bedrag ook gelijk van is rabo rekening wordt afgeschreven. Dat blijkt ook uit mijn PayPal geschiedenis, bij elk bedrag staat netjes 'voldaan'.

Voor de zekerheid toch maar even gebeld met PayPal. Ook zij konden geen uitstaande schuld op mijn naam/account vinden. Ik heb dat gelijk per mail doorgegeven aan EOS. Op deze mail heb ik geen reactie ontvangen. Wel blijven ze met regelmaat aanmaningen sturen, met formulier waarop je schuld kunt bekennen. Ik heb er niet meer op gereageerd.

Ze dreigen al vanaf het begin met een rechtzaak en in de laatste brief werd die dreigende boodschap nog eens extra benadrukt. Ook praten ze steeds over wettelijke rente die oploopt, maar het bedrag wat ze willen hebben is nog steeds hetzelfde en zou enkel uit die PayPal schuld bestaan, ik zie geen rente en ook geen incassokosten.

Afijn, ze kunnen de rambam krijgen en het lijkt me best leuk om eens als brave burger naaar de rechter te gaan en ze te zien afdruipen. Maar ik ben bang dat ze hun grootspraak niet gaan waarmaken, sneue types...

Guardian72
Contacteer:

Galsteen,

als je kunt aantonen dat alles bij jou in orde is - en paypal bevestigd dit - maar ze blijven doorgaan - waarom dan geen aangifte?
Of, vraag of paypal dit zou willen doen (hun "goede" naam word hierdoor aangetast).

Anders blijven ze doorgaan.

Of stuur een tegenvordering in voor jouw kosten.
(onderzoekskosten, porto, tijd, inwinnen advies etc.)

galsteen

Ik geloof niet dat de politie hier serieus een zaak van zal maken. Daarnaast geloof ik ook niet dat EOS werkelijk naar de rechter zal stappen. Als ze zo zeker waren geweest van hun zaak, waarom dan zo lang dreigen en blaffen? (en ik weet absoluut zeker dat dit niet mijn schuld is) Maak die grootspraak dan eens waar. Kom op zeg...

Op hun eerste brief heb ik ze dit geantwoord:
Langs deze weg reageer ik op uw schrijven dd. 3-7-2014, waarin u aangeeft een incasso opdracht te hebben ontvangen van 'Paypal'.

Zowel mijzelf, als Paypal, is deze uitstaande rekening onbekend.
Op verzoek van Paypal heb ik de afdeling Paypal Spoofing een kopie van uw brief doen toekomen voor nader onderzoek.

Ik verzoek u dringend contact op te nemen met uw opdrachtgever, voordat u besluit zich verder tot mij te wenden in volharding van uw claim.

Mocht u zich desondanks geroepen voelen 'verdergaande maatregelen' te treffen, dan zie ik een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet.
Ik heb daar verder simpelweg niets aan toe te voegen, tenzij er een rechter bij zit.

Funda028

Ongelezen bericht door Funda028 »

Zojuist een brief ontvangen van "eos" wist me god niet eens wat het was. Brief opgemaakt en gelezen, een bedrag van €250 euro betalen aan "digiturk" ( in het verleden wel een abonnement gehad daar, maar die starte pas als je een jaar vooruit betaalde) heel raar en vaag. Toch maar even bellen met ze, dame aan de tel vertelde mij dat ik maar een brief moest schrijven en dat hun het wel gingen uitzoeken (op de een of andere manier vertrouwde ik het niet) zelf contact opgezocht met "digiturk" (soort van canal+) die konden op geen ene manier gegevens van ons vinden. Weer terug bellen met "eos" en het verhaal daar vertellen wat de dame van digiturk tegen mij vertelde, waarop ik dus zei, het is meer dan 5jaar geleden nooit wat van hun gehoord, dus naar mij weten is het verjaart als je 5 jaar niks meer van gehoord heb. Dat vonden ze wel raar maar dat moest ik maar zwart op wit zetten en naar hun sturen (gelijk met de mail verzonden)

Lees de laatste tijd zoveel rare dingen over deurwaarders en incassobureau's, dat ik dacht ga toch even op google zoeken naar deze eos, en tot mijn schrik zag ik alle resenties van mensen die dus ook van eos brieven hebben ontvangen.

Ben benieuwt of ik hier nog over ga horen van ze.

speedy222

Ongelezen bericht door speedy222 »

.
Laatst gewijzigd door speedy222 op 22 mar 2016 10:42, 4 keer totaal gewijzigd.

galsteen

Bij mij verwijzen ze niet naar een site of emailadres van PayPal.
Ik denk dat ik ze dit jaar een kerstkaart ga sturen om ze te bedanken voor alle brieven dit jaar en dat ik hoop dat ze het volgend jaar wat minder druk zullen hebben, zodat ze eindelijk tijd krijgen de beloofde rechtzaak te gaan starten. Lijkt me zo frustrerend daar maar steeds niet aan toe te komen...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

klager20

Ongelezen bericht door klager20 »

Ook ik ontvang al een tijd brieven. Ze beweren dat ik een bestelling heb gedaan bij een erotische winkel, nou ik weet dondersgoed dat dit niet het geval is. Het taalgebruik vind ik overigens erg informeel en onprofessioneel ogen, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Wat kunnen ze doen? Hebben ze veel macht?

Julie4444

klager20 schreef:Ook ik ontvang al een tijd brieven. Ze beweren dat ik een bestelling heb gedaan bij een erotische winkel, nou ik weet dondersgoed dat dit niet het geval is. Het taalgebruik vind ik overigens erg informeel en onprofessioneel ogen, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Wat kunnen ze doen? Hebben ze veel macht?
Blijkbaar geen valide vordering, dus nee. Gewoon schriftelijk aangeven dat de vordering niet terecht is en om bewijs vragen. Aangeven dat, tenzij er bewijs van bestelling is, er niet zal worden betaald.

Guardian72
Contacteer:

klager20 schreef:Ook ik ontvang al een tijd brieven. Ze beweren dat ik een bestelling heb gedaan bij een erotische winkel, nou ik weet dondersgoed dat dit niet het geval is. Het taalgebruik vind ik overigens erg informeel en onprofessioneel ogen, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Wat kunnen ze doen? Hebben ze veel macht?
Dit hebben ze een paar jaar eerder al eens gedaan.
Ik vermoed dat ze proberen snel geld te innen (op onrechtmatige wijze) door gebruik te maken van de naam van een erotische winkel om schaamte op te roepen, zodat mensen 'maar snel betalen want wat zullen de buren wel niet denken'.

Als u nooit klant bent geweest bij deze winkel, is dit een vorm van oplichting (of een poging daartoe) en kunt u 2 dingen doen.
1) zie melding van Julie4444
2) contact opnemen met de 'erotische winkel' en beledigd doen, vragen waarom ze een incassoburo op u af sturen, terwijl u geen klant bent. Kans is namenlijk groot dat bedrijf van niets weet, en dit misbruik van hun naam niet op prijs stelt.

Je zou eventueel - als je er echt veel tijd in zou willen steken - kunnen overwegen aangifte te doen van poging tot oplichting - al komt daar verder niets uit.. de politie steekt daar nauwelijks tijd in.

Grooverd

Ongelezen bericht door Grooverd »

Hallo,

Ook ik krijg sinds half 2015 brieven van EOS en ik weet niet om welk bedrijf het gaat.
Ik ben ook niet van plan om de brief te openen omdat dit niet mag volgens de wet.
Er staat ook een naam op die voor mij geheel onbekend is.
Ik stuur steeds de brieven retour afzender terug, alleen ik krijg er steeds weer 1 op mijn adres.
Dit gebeurd elke maand wel 1 keer.
Toevallig ook vandaag(daarom dit bericht op het forum)1 gekregen en nu stuur ik de brief terug in een envelop met een schrijven erbij, dat deze persoon niet hier woont op aangegeven adres en dat de naam ook niet bekend is.
Hopelijk snappen ze het nu dat deze persoon misschien hiervoor mij heeft gewoond en er nu niet meer is.
Kan ook zijn dat iemand(beetje ver gezocht misschien)mijn adres en een valse naam heeft gebruikt en gewacht op het bestelde item.

m.v.g

Guardian72
Contacteer:

Grooverd schreef: Hopelijk snappen ze het nu dat deze persoon misschien hiervoor mij heeft gewoond en er nu niet meer is.
Kan ook zijn dat iemand(beetje ver gezocht misschien)mijn adres en een valse naam heeft gebruikt en gewacht op het bestelde item.

m.v.g
Als het al zo`n tijdje doorgaat - dan willen ze het niet snappen.
Gewoon geen moeite meer in steken - je hebt vaak genoeg het retourgestuurd.

johnhoj

Ongelezen bericht door johnhoj »

Eind vorig jaar denk ik ontving ik een poststuk van Bon Prix geadresseerd aan een voor mij onbekende mevrouw. Ik dacht, het zal wel reclame zijn voor iemand die misschien ooit op mijn adres gewoond heeft. Dus ik gooide het maar weg. Enige tijd later ontving ik het weer en later weer. Vervolgens heb ik er één retour gestuurd naar Bon Prix.

Korte tijd later kreeg ik post van EOS wederom voor dezelfde onbekende mevrouw. Natuurlijk wist ik meteen waar het over ging toen ik ontdekte dat EOS een incassobureau is. Ik heb het nu een paar keer ongeopend teruggestuurd maar als ik de verhalen hier zo lees kom je hier niet gemakkelijk vanaf.

Bij mij schoot het meteen te binnen dat EOS toch wel een belletje pleegt naar Bon Prix als ze post retour krijgen. Vervolgens moet Bon Prix de bewuste bestelling controleren eventueel ook bij hun vervoerder. En of de besteller een aparte factuuradres heeft opgegeven. Dan zou ik mijn pijlen richten op het bezorgadres. Als het pakket is onderschept kun je niet veel beginnen als webwinkel dan alleen je betaalvoorwaarden aanpassen.

Guardian72
Contacteer:

johnhoj schreef:Bij mij schoot het meteen te binnen dat EOS toch wel een belletje pleegt naar Bon Prix als ze post retour krijgen. Vervolgens moet Bon Prix de bewuste bestelling controleren eventueel ook bij hun vervoerder. En of de besteller een aparte factuuradres heeft opgegeven. Dan zou ik mijn pijlen richten op het bezorgadres. Als het pakket is onderschept kun je niet veel beginnen als webwinkel dan alleen je betaalvoorwaarden aanpassen.
Ik zou van EOS, qua controle, niet te veel verwachten - zie begindatum dit topic.
Hooguit zou u via Facebook een berichtje aan bonprix kunnen sturen, met het verzoek hiermee op te houden daar de persoon u onbekend is, en door het retourzenden van hun brieven zouden ze dit moeten weten.

Stefanforch

Ongelezen bericht door Stefanforch »

johnhoj schreef:Eind vorig jaar denk ik ontving ik een poststuk van Bon Prix geadresseerd aan een voor mij onbekende mevrouw.
Dit is het meest relevante deel. Als ze graag een aanmaning willen sturen, zal die ook aan die voor jou onbekende mevrouw gericht zijn. En zelfs als er bij verstek veroordeling plaatsvindt, en via de rechter een beslaglegging wordt goedgekeurd, en de deurwaarder voor de deur staat, mag die alleen beslag leggen op eigendommen van die vrouw. Hoewel ik hoop dat érgens in dat proces iemand niet zo'n bord voor z'n kop heeft dat die niet merkt dat die vrouw daar niet meer woont.

Wat jou betreft heb je gewoon random **** ontvangen van een persoon die je niet kende, na een beperkte poging (waartoe je overigens ook niet verplicht bent) om de geadresseerde te achterhalen heb je pakketten retour gezonden, en daarmee geprobeerd de 'schade' voor Bon Prix te minimaliseren. Uitgaande van handelen te goeder trouw zijn er hier twee partijen die dit aangerekend kan worden; de aanvrager, die het adres incorrect heeft doorgegeven, of de verzender, die de gegevens niet geactualiseerd heeft na het retour ontvangen van de pakketjes.

Gesloten