LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SpyBot

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ikkie

SpyBot

Ongelezen bericht door ikkie »

Op aanraden van TrosRadar heb ik Spybot geinstalleerd. Nu heb ik al een aantal keren de computer laten scannen. De cookies kun je er gelijk afgooien. Maar ik heb er ook een aantal (veel) die beginnen met HKEY.
Volgens mij mag je die niet verwijderen? Of wel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

SterkeYerke

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Ik gooi alles er af dat Spybot selecteerd en alles loopt prima en dat is het advies meen ik ook, dat dat allemaal er wel af kan.
Kijk eens op : http://users.telenet.be/marcvn/spyware daar staat veel info op over Spyware en Adware in het Nederlands en zo heb je iets meer inzicht in de boel, leuke pagina met veel info :!:

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door plop »

een HKEY is een register sleutel.
als spybot zegt dat ze weg kunnen kan je dat blindelings vertrouwen.

plop

Gast

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb spysweeper en spybot gedownload en ik moet zeggen het gaat uitstekend.

Gast

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een probleem met spybot, als ik gescand heb zie ik er altijd 'DSO exploit' tussen zitten, en als ik net gescand heb en dan 'DSO exploit' eruit gegooit heb, en dan nog eens scan, staat 'DSO exploit' er weer tussen, hoe kan dit?

Gast

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door Gast »

P.S.: En wat voor een programma is het?

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door plop »

het gaat hierbij om een beveilegings lek in internet explorer zelf.
onder de advanced settings kan je de optie vinden om spybot te laten scannen bij de 1st volgende reboot.
dit doet hij voordat windows geheel loopt, hierdoor kan hij dingen makelijker verwijderen.
helaas is dit zo lastig te verwijderen dat het niet bij iedereen lukt.
mocht je deze optie niet kunnen vinden dan kan je de computer ook opstarten in veilige mode en dan spybot laten scannen.
hier kan je zien hoe je hem handmatig kan verwijderen.

het gaat hierbij om het activeX gebeuren in IE.
dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld java aplicaties te draaien op website's.
dit blijft na het verwijderen van de exploit nog steeds mogelijk maar is dan minder gevaarlijk.
IE blijft zo lek als een mandje, het gebruik van een andere webbrowser is zeer aan te raden.

plop

IvanS

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door IvanS »

Er is inmiddels een fix voor DSO-exploit.

Kijk eens op www.kassa.vara.nl
onder: De populaire discussies;
>SP2, ja of nee....?
ga naar: pagina 4
zie bericht: "Bugfix voor Spybot S&D"

Gast

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door Gast »

Of gewoon hier:
http://www.majorgeeks.com/download4392.html
Die heet de Spybot - Search & Destroy 1.3.1 TX.
http://www.onlynewz.com/modules.php?nam ... =0&thold=0

paultje3181

Re: SpyBot

Ongelezen bericht door paultje3181 »

Er zit een fout in de recente versie van spybot S&D. Spybot vervangt de register sleutel voor een andere foute waarde. Dit is bekend en zal bij de volgende update gefixed worden. De exploit is wel gedicht, maar is nog niet wat het moet zijn. Vandaar dat ie steeds terug komt. Dit kan echter geen kwaad.

Bron: www.safer-networking.org

Gesloten