LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Rofra
Service Rofra
Wij hebben recent een showroom model kast gekocht bij Rofra Home in Son Ekkersrijt.
We waren meteen verliefd. Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken. Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Maar we kochten kwaliteit bij Rofra. Een goede kwaliteitstaat zaak met goede service. Niets bleek minder waar.
Aanbetaling 800 euro en 160 euro bezorgkosten.
Toen de kast werd bezorgd zei de bezorgers dat er 1 poo't van een kasteel was afgebroken. Dit bleek bij 2 kastdelen het geval te zijn.
Ik Rofra ik Son gebeld. Het enige wat men daar wist te zeggen was: Het is een showroom model. Jullie weten de gebreken. Daar is de prijs ook naar. Niet ons probleem.Geen begrip niets. Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
Bovenstaande werd mij telefonisch door meerdere personen van de winkel op niet mis te verstane manier gemeld. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen.
De kast wat dus ook moeilijk te stellen. Hiervoor zou er volgens de bezorgers een service monteur worden gestuurd door Rofra.
Het is nu weken verder en niets meer gehoord.
Ik heb zelf de kast zo goed en zo kwaad als het ging gesteld.
Ik ben van Rofra genezen. Wat een slechte service. Wat een onbegrip. Wat onbeschoft.
Ik zal er nooit meer iets kopen. Mensen als je iets bij Rofra wil kopen: bezint eer ge begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
We waren meteen verliefd. Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken. Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Maar we kochten kwaliteit bij Rofra. Een goede kwaliteitstaat zaak met goede service. Niets bleek minder waar.
Aanbetaling 800 euro en 160 euro bezorgkosten.
Toen de kast werd bezorgd zei de bezorgers dat er 1 poo't van een kasteel was afgebroken. Dit bleek bij 2 kastdelen het geval te zijn.
Ik Rofra ik Son gebeld. Het enige wat men daar wist te zeggen was: Het is een showroom model. Jullie weten de gebreken. Daar is de prijs ook naar. Niet ons probleem.Geen begrip niets. Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
Bovenstaande werd mij telefonisch door meerdere personen van de winkel op niet mis te verstane manier gemeld. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen.
De kast wat dus ook moeilijk te stellen. Hiervoor zou er volgens de bezorgers een service monteur worden gestuurd door Rofra.
Het is nu weken verder en niets meer gehoord.
Ik heb zelf de kast zo goed en zo kwaad als het ging gesteld.
Ik ben van Rofra genezen. Wat een slechte service. Wat een onbegrip. Wat onbeschoft.
Ik zal er nooit meer iets kopen. Mensen als je iets bij Rofra wil kopen: bezint eer ge begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2016 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering
Re: Service Rofra
Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?
Re: Service Rofra
achter de kast. kast tegen een wand?
men had he't ons kunnen vertellen
men had he't ons kunnen vertellen
Re: Service Rofra
En, wat heb je betaald en wat was de originele prijs?
Re: Service Rofra
2600. Betaald 1951
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Service Rofra
Vreemd bedrag die 1951. Of is dat inclusief de 160 bezorgkosten? Dan heb je dus 1791 betaalt. Een korting dus van 800 euro, en anders een korting van 650.
Zonde dat die poten kapot zijn (alhoewel je er verder niks van ziet), maar je hebt inderdaad een flinke korting gehad. Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie ook niet blij kijken. Maar ik zou, na dit antwoord van Rofra, het er verder bij laten denk ik. Want het is nu eenmaal een showroomexemplaar, en het zijn niet alleen de klanten die er met hun vingers aanzitten, kennelijk hebben sommige meubelmonteurs eigenlijk voor slager geleerd.
En ja, je mag uiteraard op dit forum klagen, maar waarschuwingen helpen niet (mensen komen hier alleen als het al te laat is, niet om zich voor te laten lichten over bedrijven).
Maar als je mij vraagt hoe ik over Rofra denk: mijn ervaring is dat het nogal een arrogant bedrijf is. Dat dan weer wel. Maar dan praten we over een jaar of 15 geleden.
Zonde dat die poten kapot zijn (alhoewel je er verder niks van ziet), maar je hebt inderdaad een flinke korting gehad. Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie ook niet blij kijken. Maar ik zou, na dit antwoord van Rofra, het er verder bij laten denk ik. Want het is nu eenmaal een showroomexemplaar, en het zijn niet alleen de klanten die er met hun vingers aanzitten, kennelijk hebben sommige meubelmonteurs eigenlijk voor slager geleerd.
En ja, je mag uiteraard op dit forum klagen, maar waarschuwingen helpen niet (mensen komen hier alleen als het al te laat is, niet om zich voor te laten lichten over bedrijven).
Maar als je mij vraagt hoe ik over Rofra denk: mijn ervaring is dat het nogal een arrogant bedrijf is. Dat dan weer wel. Maar dan praten we over een jaar of 15 geleden.
Re: Service Rofra
25 procent korting witte angorawitte angora schreef:Vreemd bedrag die 1951.
Re: Service Rofra
Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.
Re: Service Rofra
nou nog 1 keer. Het is niet gezegd. En er was geen mogelijkheid om achterond of onder d3 kast te kijken. Wat begrijpen jullie niet?
Re: Service Rofra
Dus je hebt gevraagd of je de hele kast kon bekijken, maar dit werd geweigerd?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Service Rofra
Jacques1 schreef: Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
.
Jacques1 schreef:Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken . Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Julie4444 schreef:Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.
TS heeft dit dus niet kunnen zien. Bij bezorging bleek al een achterpoot gebroken .Julie4444 schreef:Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?
Ik vind het een schande dit gedoe met Rofra. OK er is korting gegeven , dat krijg je sowieso altijd wel bij een showmodel, maar als blijkt dat er 1 poot is afgebroken, de winkel ook verder nergens aan meewerkt en dat voor een bedrag van ÷ € 2000 , en dan ook nog €160 bezorgkosten , ja dat vind ik schandalig.
Dat zou niemand van ons pikken, toch? Of wel soms?
Re: Service Rofra
Bij een showroommodel mag je wel verwachten dat er kleine beschadigingen aanwezig zijn, maar niet dat er complete essentiële onderdelen kapot zijn. Rofra zou dit gewoon moeten oplossen.
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Service Rofra
Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Dat zeg ik, ik ken Rofra als een moeilijk bedrijf. Heb er ooit een waanzinnig mooie spiegel willen kopen, toen ik hem uitpakte was het meer een lachspiegel, dan eentje voor boven het dressoir, dus terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, en mevrouw was nijdig en vond zichzelf heel erg coulant en zo... En vond ook dat het zo hoorde, nou sorry, een spiegel hoort gewoon recht in de lijst te zitten. Zonder dergelijke vervormingen, en zeker voor dat geld.
Er was geen vierde exemplaar, ik heb met heel veel moeite mijn geld terug gekregen.
Daarom zal ik er niet snel meer kopen.
Dat zeg ik, ik ken Rofra als een moeilijk bedrijf. Heb er ooit een waanzinnig mooie spiegel willen kopen, toen ik hem uitpakte was het meer een lachspiegel, dan eentje voor boven het dressoir, dus terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, en mevrouw was nijdig en vond zichzelf heel erg coulant en zo... En vond ook dat het zo hoorde, nou sorry, een spiegel hoort gewoon recht in de lijst te zitten. Zonder dergelijke vervormingen, en zeker voor dat geld.
Er was geen vierde exemplaar, ik heb met heel veel moeite mijn geld terug gekregen.
Daarom zal ik er niet snel meer kopen.
Re: Service Rofra
Je noemt ze zelf al waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Service Rofra
Wat is de beste manier volgens jou om dit te bereiken? Want de topicstarter heeft al contact gehad met het bedrijf. Misschien een nette, korte, zakelijke brief, even los van alle emoties, dreigementen met rechters en gescherm met wetsartikelen en zo?Moneyman schreef:Je noemt ze zelf al waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Re: Service Rofra
Ja, een nette, zakelijke ingebrekestelling ligt voor de hand, met daarin ook de gewenste oplossing natuurlijk.