LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Computeroutlet.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
franzki
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:04

Slechte ervaring Computeroutlet.nl

Ongelezen bericht door franzki »

Ik heb via de webwinkel van computeroutlet.nl een refurbished computer gekocht, maar deze wordt maar niet geleverd. Elke keer krijg ik smoesjes dat het druk is maar er gebeurt weinig. De afspraken worden in elk geval niet nagekomen.

Zijn er überhaupt tevreden klanten van deze webwinkel? Of zijn de positieve reviews die je op internet overal tegenkomt nep?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Slechte ervaring Computeroutlet.nl

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb er een laptop gekocht, voor rond de 150 euro heb je een heel redelijk ding, organisatorisch gaat er wel eens wat fout bij dit bedrijf, maar uiteindelijk goed geholpen.
Je moet wel zelf achter dingen aanbellen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte ervaring Computeroutlet.nl

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb in de loop der jaren bij Computer Outlet 3 laptops en 2 desktops gekocht (niet allemaal voor mij zelf hoor), maar ik ga daarvoor altijd liever naar Zeist toe, omdat ik het apparaat graag (werkend) wil zien. Ben altijd keurig geholpen en heb nog niet eerder een probleem ondervonden.
Wel zie ik dat sommige klantenbeoordelingen anders zijn en dat heeft met name met hun webshop te maken. Ik denk dat e.e.a. te maken heeft met een tekort aan handen, want het is er altijd druk.

Ik weet niet waar je woont, maar kun je er anders niet een keer langs gaan? Of misschien ken je iemand die in de buurt van Zeist woont?

franzki
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:04

Re: Slechte ervaring Computeroutlet.nl

Ongelezen bericht door franzki »

Inmiddels is het allemaal goed afgelopen maar het had wel de nodige voeten in aarde... ik heb hiervoor meermaals via de chat op de website en via Facebook contact op moeten nemen.

Na 12 dagen werd hier een systeem bezorgd. Maar het systeem en het toetsenbord zagen er nogal stoffig uit. Verder bleek bij het opstarten dat er een geheugenmodule ontbrak. En bij verder testen bleek de harde schijf niet in orde. Op zich begrijpelijk want die had er ruim 38000 draaiuren opzitten... dat is dus ruim 4 jaar continu gebruik, bij 24 uur per dag en 7 dagen in de week. En dat is erg veel voor een schijf. De geïnstalleerde processor was overigens wèl iets beter dan geadverteerd.

Na opnieuw contact opnemen werd er extra geheugen, een harde schijf en een muis nageleverd. Zelf had ik in de tussentijd het toetsenbord schoongemaakt, de kast van binnen en buiten schoongemaakt, de ventilatoren en de CPU-koeling stofvrij gemaakt en de koeling voorzien van een nieuw laagje koelpasta. En nu heb ik een goed werkend systeem met extra geheugen, een snellere processor en een reserve-muis. En na de schoonmaak-actie blijft de processor netjes op temperatuur, ook bij zware belasting door een benchmark.

Ik heb de indruk gekregen dat er bij dit bedrijf nogal wat zaken fout gaan bij het schoonmaken van systemen, de inspectie en kwaliteitscontrole en het nakomen van de toezeggingen met betrekking tot de levertijd en de kwaliteit. Maar... mijn ervaring is dat de medewerkers erg vriendelijk zijn en hun best doen om problemen op een goede manier op te lossen... soms ook door iets extra's te doen.

Zoals iemand hierboven al postte blijkt achteraf inderdaad gezien waar te zijn.... het beste kun je naar de winkel in Zeist gaan. Je kunt het systeem dan zelf vooraf inspecteren. Bij de webwinkel kunnen er dingen fout gaan. Maar als je zelf handig bent en geduld hebt, kun je gewoon online bestellen.

Gesloten