LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dik door lightproducten?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin

Dik door lightproducten?

Ongelezen bericht door Radar »

Lightproducten lijken een uitkomst voor mensen die graag willen afvallen of gezond willen eten: dezelfde hoeveelheid verorberen en toch minder suiker, minder vet en dus minder calorieën binnenkrijgen. Maar werkt het ook echt zo?

Maandag 5 september in Radar, 20:30 uur, bij AVROTROS op NPO 1

witte angora

Re: Dik door lightproducten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou...

Heel lang geleden had ik een tante met een (nééé, niet dik) mollige zoon. Toen werd ineens 20+ kaas uitgevonden. 'Goh wat een uitvinding' zegt tantelief, 'dan kun je er twee keer zoveel van eten zonder dik te worden'.

Voor de rest: ik heb geen behoefte aan lightproducten. Teveel chemische zooi.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Joepie, ik voel weer een eenzijdig belicht onderwerp aankomen.

Natuurlijk word je niet dik van light producten, er zitten minder calorieën in. Maar als je dan denkt: dan kan ik er veel meer van eten zonder dik te worden, tja, dan gaat het fout. Ligt niet aan de producten natuurlijk.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je alsnog dik wordt van light producten zegt dat vooral veel over de "intelligentie" van de betreffende consumenten.

Je wordt niet dik van light producten maar domweg van meer calorieen vreten dan wat je verbrandt. Het is niet zo moeilijk, maar wel zo makkelijk om "de industrie" de schuld te geven.

blackpit

Ongelezen bericht door blackpit »

Ik begrijp dit onderwerp van de uitzending niet. Er wordt al verkeerd gestart door een marketeer te laten suggereren dat je van light producten niet dik wordt. Light producten zijn n.l. een marketing stunt/formule van de fabrikanten. Bewezen is allang dat het wel dik maakt. Want wat is de Europese definitie van de term Light? "Er moet van iets (vet, suiker of zout) 30% minder in zitten." Dat zal over het algemeen wel kloppen maar vervolgens wordt er dus een of meerdere van de overgebleven ingrediënten in gedaan om de smaak weer op orde te krijgen. Light is met toestemming van de EU een giga melkkoe voor de fabrikanten en een gezondheid risico voor de consument. Dus met de inhoud van de uitzending is het in sommige gevallen wel 2x zo dik makend.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het vervelende is ook dat er tegenwoordig steeds meer producten zijn waaraan bijvoorbeeld zoetstoffen worden toegevoegd. Ook 'gewone' producten. Je moet dus bijna bij ieder product de ingrediëntenlijst nagaan in te zien of er geen vreemde stoffen doorheen worden gegooid.

Daarnaast zie ik ook bij veel mensen die veel zogenaamde zogenaamd gezonde of light producten gebruiken dat ze veel sneller trek krijgen en daardoor behoefte hebben aan tussendoortjes. Averechts effect, dus.

Gesloten