LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan een CAK-vordering verjaren?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
joma6219
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2016 16:07

Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door joma6219 »

Geldt bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) ook een verjaaringsstermijn van 5 jaar
waarnaar een openstaand bedrag niet meer gevorderd kan worden?

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik zou het bij het CAK informeren, nog beter, ik zou gewoon netjes betalen en indirect niet anderen voor je schulden laten opdraaien.
Misschien geen leuk antwoord, maar wel zoals ik erin sta !

Verder staan op het internet zeer veel proza over dit onderwerp, kort gezegd hangt het van veel factoren af of de verjaring al na 5 jaren is.

Zie bv:

https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... g-stuiten/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Eens met Brahms. Als de vordering terecht is is het verstandig gewoon te betalen, om extra kosten en erger te voorkomen.

alfatrion
Berichten: 22083
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

joma6219 schreef:Geldt bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) ook een verjaaringsstermijn van 5 jaar
waarnaar een openstaand bedrag niet meer gevorderd kan worden?
Ja, en net zoals elders kunnen dergelijke termijnen worden gestuit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door ciske »

Brahms schreef:Ik zou het bij het CAK informeren, nog beter, ik zou gewoon netjes betalen en indirect niet anderen voor je schulden laten opdraaien.
Misschien geen leuk antwoord, maar wel zoals ik erin sta !

Verder staan op het internet zeer veel proza over dit onderwerp, kort gezegd hangt het van veel factoren af of de verjaring al na 5 jaren is.

Zie bv:

https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... g-stuiten/
Dat vraagt TS niet.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door Brahms »

ciske schreef:
Brahms schreef:Ik zou het bij het CAK informeren, nog beter, ik zou gewoon netjes betalen en indirect niet anderen voor je schulden laten opdraaien.
Misschien geen leuk antwoord, maar wel zoals ik erin sta !

Verder staan op het internet zeer veel proza over dit onderwerp, kort gezegd hangt het van veel factoren af of de verjaring al na 5 jaren is.

Zie bv:

https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... g-stuiten/
Dat vraagt TS niet.
Dat krijgt de topicstarter er als (gratis) advies van mij bij. En daar lijkt me niets mis mee.
Schulden zijn je eigen probleem, en los dat dan ook zelf op zonder de medemens er mee te belasten, zeker als de afbetaling al (bijna ? ) 5 jaren op zich laat wachten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door puma73 »

joma6219 schreef:Geldt bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) ook een verjaaringsstermijn van 5 jaar
waarnaar een openstaand bedrag niet meer gevorderd kan worden?
Als de vordering niet wordt gestuit wel. of de verjaringstermijn 5 jaar is weet ik niet.

rawien1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2016 13:38

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door rawien1980 »

Hallo,

indien de vordering gestuit dan gaat de 5 jaren termijn weer lopen.

Het stuiten van zo een vordering wordt gedaan doormiddel van een aanmaning of een ander vorm tot deze vordering.
De stuiting moet wel voor de laatste dag binnen de 5e jaar worden gedaan.

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan een CAK-vordering verjaren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

rawien1980 schreef:Hallo,

indien de vordering gestuit dan gaat de 5 jaren termijn weer lopen.

Het stuiten van zo een vordering wordt gedaan doormiddel van een aanmaning of een ander vorm tot deze vordering.
De stuiting moet wel voor de laatste dag binnen de 5e jaar worden gedaan.
Twee correcties: indien een vordering gestuit wordt gaat de originele verjaringstermijn weer lopen. Dat hoeft dus niet per sé 5 jaar te zijn. Alleen bij originele termijnen die langer zijn dan 5 jaar (bijvoorbeeld een vonnis met een verjaringstermijn van 20 jaar) is de verlengingstermijn ook 5 jaar.

Daarnaast moet je het woordje "voor" in je laatste zin vervangen door "op", dan klopt het alsnog.

Gesloten