LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lopen storingsdienst?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Marko-tje

Lopen storingsdienst?

Ongelezen bericht door Marko-tje »

Hallo,zit met een dilemma op het werk en weet niet zo goed waar het antwoord te vinden.

In 2014 kregen wij te horen dat het bedrijf waar ik werkzaam ben ging sluiten,daar loop ik ook om de 4 dagen storingsdienst, officieel mag je met minimaal 4 mensen de storingsdienst lopen.
Nu kregen wij te horen dat de sluiting is uitgesteld naar 1 juli 2017,maar 2 van mijn collega's moeten per 1 oktober het bedrijf verlaten.
Dat wil zeggen dat wij nu met 2 man 3 weken van te voren krijgen te horen dat wij dat samen moeten gaan oplossen???
In hoe verre mag of kan dit?
Het bedrijf blijft de sluiting maar uitstellen en mensen ontslaan maar wij zitten nu met z'n 2 die de storingsdienst moeten opvangen,komen wij zelf niet met de oplossing dan word er een oplossing aan ons toegewezen en daar ben ik wat huiverig voor! :(

Iemand die hier mij mee kan helpen?

Uw Jurist
Contacteer:

Re: Lopen storingsdienst?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Uw werkgever mag u niet met dit probleem opzadelen. Vorm samen één front en geef aan dat wat men wenst niet mogelijk is met twee man (de arbeidstijdenwet, cao enz. wordt overtreden), dus dat men dan maar op tijdelijke basis extra personeel moet inhuren.
Schakel zo nodig allebei juridische hulp in.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten