LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meerkosten door foutieve levering
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Meerkosten door foutieve levering
Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Dus als dit op de verkeerde plek staat, excuses!
Ik heb een vraag over een product wat verkeerd is verkocht.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik van mijn werkgever een budget gekregen voor een ergonomische bureaustoel.
Ik ben toen op internet bij een bedrijf uitgekomen en vond daar een bureaustoel. Helaas kon de medewerker op de website chat mij niet vertellen wat de hoogte was van de rugleuning bij die specifieke stoel.
Ik ben dus naar hun vestiging gegaan (kon dus niet online bestellen omdat ik moest weten wat de hoogte was) en werd daar keurig geholpen door een medewerker. Ik vertelde welke stoel ik op het oog had en deze liet zij mij zien.
De stoel was prima. Hoogte was perfect.
Ze vertelde toen dat ze nog een andere stoel had (volgens haar ook hetzelfde typenummer). Ik ben op die stoel gaan zitten en daar bleek de rugleuning zo'n 10cm lager te komen.
Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik graag die andere stoel wilde hebben. Dus zij heeft een offerte opgesteld en de stoel is vervolgens door mijn baas besteld.
Zo'n 6 weken later werd de stoel geleverd. ik heb getekend voor ontvangst, maar bij het instellen van de stoel bleek dat dit de stoel was met de lage rugleuning.
Ik heb de medewerker op de chat aangesproken, maar hij kapte mij af en sloot de chat.
Vervolgens heb ik het bedrijf gebeld, maar hier konden ze mij ook niet helpen. Ik moest de vestigingsmanager maar mailen.
Zo gedaan. Van haar kreeg ik alleen excuses en verder niets.
Na lang heen en weer mailen hadden ze dan toch door dat mijn stoel lager was. Dus ze konden wel de stoel komen omruilen.
Maar alleen als ik het verschil zou betalen van 70 euro.
Nu vraag ik me af wat mijn rechten zijn. Ik heb een stoel gekocht gekregen die dus niet dezelfde stoel is als die ze mij verkocht hebben.
Zit ik nou fout en moet ik die 70 euro betalen of zijn hun nu fout?
Ik ben nieuw op dit forum. Dus als dit op de verkeerde plek staat, excuses!
Ik heb een vraag over een product wat verkeerd is verkocht.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik van mijn werkgever een budget gekregen voor een ergonomische bureaustoel.
Ik ben toen op internet bij een bedrijf uitgekomen en vond daar een bureaustoel. Helaas kon de medewerker op de website chat mij niet vertellen wat de hoogte was van de rugleuning bij die specifieke stoel.
Ik ben dus naar hun vestiging gegaan (kon dus niet online bestellen omdat ik moest weten wat de hoogte was) en werd daar keurig geholpen door een medewerker. Ik vertelde welke stoel ik op het oog had en deze liet zij mij zien.
De stoel was prima. Hoogte was perfect.
Ze vertelde toen dat ze nog een andere stoel had (volgens haar ook hetzelfde typenummer). Ik ben op die stoel gaan zitten en daar bleek de rugleuning zo'n 10cm lager te komen.
Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik graag die andere stoel wilde hebben. Dus zij heeft een offerte opgesteld en de stoel is vervolgens door mijn baas besteld.
Zo'n 6 weken later werd de stoel geleverd. ik heb getekend voor ontvangst, maar bij het instellen van de stoel bleek dat dit de stoel was met de lage rugleuning.
Ik heb de medewerker op de chat aangesproken, maar hij kapte mij af en sloot de chat.
Vervolgens heb ik het bedrijf gebeld, maar hier konden ze mij ook niet helpen. Ik moest de vestigingsmanager maar mailen.
Zo gedaan. Van haar kreeg ik alleen excuses en verder niets.
Na lang heen en weer mailen hadden ze dan toch door dat mijn stoel lager was. Dus ze konden wel de stoel komen omruilen.
Maar alleen als ik het verschil zou betalen van 70 euro.
Nu vraag ik me af wat mijn rechten zijn. Ik heb een stoel gekocht gekregen die dus niet dezelfde stoel is als die ze mij verkocht hebben.
Zit ik nou fout en moet ik die 70 euro betalen of zijn hun nu fout?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2016 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel iets duidelijker gemaakt: topic verplaatst naar meubels - Welkom op het Radar Forum!
Reden: Titel iets duidelijker gemaakt: topic verplaatst naar meubels - Welkom op het Radar Forum!
Re: Meerkosten door foutieve levering
Als het goed is is er ook een factuur waar de stoel op staat. Als daar wel de juiste opstaat moeten ze hem kosteloos omruilen.
Als je kunt aantonen dat de overeenkomst was voor die andere stoel hebben ze die ook gewoon te leveren voor de afgesproken prijs. De vraag is of je iets kunt aantonen.
Als je kunt aantonen dat de overeenkomst was voor die andere stoel hebben ze die ook gewoon te leveren voor de afgesproken prijs. De vraag is of je iets kunt aantonen.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Helaas staat op de bon de stoel die ik gekregen heb. Ik heb alleen wel een getuigen die bij mij was toen ze de stoel lieten zien en die dus ook gezien heeft dat de leuning hoger kon.
Ook heeft de winkel aangegeven in een mail dat het andere type waarschijnlijk de stoel is waar ik op heb gezeten.
Ook heeft de winkel aangegeven in een mail dat het andere type waarschijnlijk de stoel is waar ik op heb gezeten.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Meerkosten door foutieve levering
Jammer.... dit is vaag en dus niet 100 % zwart op wit wat afgesproken was.Japiepower schreef: Ongeveer 2 weken geleden heb ik van mijn werkgever een budget gekregen voor een ergonomische bureaustoel.
Ik ben toen op internet bij een bedrijf uitgekomen en vond daar een bureaustoel.klopt dit wel?Zo'n 6 weken later werd de stoel geleverd.Japiepower schreef:Helaas staat op de bon de stoel die ik gekregen heb. Ik heb alleen wel een getuigen die bij mij was toen ze de stoel lieten zien en die dus ook gezien heeft dat de leuning hoger kon.
Ook heeft de winkel aangegeven in een mail dat het andere type waarschijnlijk de stoel is waar ik op heb gezeten.
Zitten de kosten van deze € 70 extra in de andere maat van de hogere stoel of heeft het te maken met de extra levering / omruiling?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Die 6 weken klopt idd. Wij waren ivm vakantie 6 weken gesloten.
Die 70 euro zit hem in het prijs verschil tussen typenummer A en typenummer B.
Die 70 euro zit hem in het prijs verschil tussen typenummer A en typenummer B.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Meerkosten door foutieve levering
Japiepower schreef:Die 6 weken klopt idd. Wij waren ivm vakantie 6 weken gesloten
Nou dan is er toch niets ad hand? U betaalt de €70 extra voor de hogere , dus duurdere stoel en de omruiling is gratisDie 70 euro zit hem in het prijs verschil tussen typenummer A en typenummer B.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Zie nu dat ik heb neergezet dat ik 2 weken geleden een budget heb gekregen. Dat moet 2 maanden zijn.
Maar ik snap dat u zegt: dan is er toch niets aan de hand.. Alleen ik heb in de winkel op een stoel gezeten die volgens hun hetzelfde was als de stoel die ik heb gekregen.
Alleen dat was dus niet zo.. dat was de duurdere stoel. Ze hebben me dus eigenlijk een stoel verkocht die ik niet heb gekregen.
Maar ik snap dat u zegt: dan is er toch niets aan de hand.. Alleen ik heb in de winkel op een stoel gezeten die volgens hun hetzelfde was als de stoel die ik heb gekregen.
Alleen dat was dus niet zo.. dat was de duurdere stoel. Ze hebben me dus eigenlijk een stoel verkocht die ik niet heb gekregen.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Meerkosten door foutieve levering
Ok, duidelijk .......... typefoutjeJapiepower schreef:Zie nu dat ik heb neergezet dat ik 2 weken geleden een budget heb gekregen. Dat moet 2 maanden zijn.
Ok ...dat was me ook duidelijk, maar het wordt nu toch opgelost.Maar ik snap dat u zegt: dan is er toch niets aan de hand.. Alleen ik heb in de winkel op een stoel gezeten die volgens hun hetzelfde was als de stoel die ik heb gekregen.
Alleen dat was dus niet zo.. dat was de duurdere stoel. Ze hebben me dus eigenlijk een stoel verkocht die ik niet heb gekregen.
Voor alle duidelijkheid: is de hogere stoel die je nu gaat krijgen dus €70 duurder?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Helaas is krijgen niet aan de orde.. Want mijn baas wil dus eerst weten of we verplicht zijn om dat te betalen.
Heb al uitgelegd aan het bedrijf dat ik het schappelijk zou vinden als ze de 70 euro voor hun rekening zouden nemen, maar daar gingen ze helaas niet mee akkoord.
Heb al uitgelegd aan het bedrijf dat ik het schappelijk zou vinden als ze de 70 euro voor hun rekening zouden nemen, maar daar gingen ze helaas niet mee akkoord.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Meerkosten door foutieve levering
Maar Japie ,
dan vraag ik opnieuw : is de hogere stoel waar je in de winkel op hebt gezeten inderdaad €70 duurder?
dan vraag ik opnieuw : is de hogere stoel waar je in de winkel op hebt gezeten inderdaad €70 duurder?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
De hogere stoel is idd €70,- duurder.
Alleen ik heb gevraagd naar een bepaald type stoel in de showroom. En toen kreeg ik de duurdere stoel aangewezen.
Wat ik toen niet wist. Dus voor mijn idee ben ik gewoon op het type stoel gaan zitten waar ik om vroeg.
Alleen bij het bezorgen bleek dus dat het type en de daadwerkelijke stoel niet overeen kwamen.
Dus in de winkel heb ik naar mijn idee de juiste stoel gekocht, maar de winkel heeft mij een foutieve stoel laten proberen.
Bij wie ligt dan de fout?
Alleen ik heb gevraagd naar een bepaald type stoel in de showroom. En toen kreeg ik de duurdere stoel aangewezen.
Wat ik toen niet wist. Dus voor mijn idee ben ik gewoon op het type stoel gaan zitten waar ik om vroeg.
Alleen bij het bezorgen bleek dus dat het type en de daadwerkelijke stoel niet overeen kwamen.
Dus in de winkel heb ik naar mijn idee de juiste stoel gekocht, maar de winkel heeft mij een foutieve stoel laten proberen.
Bij wie ligt dan de fout?
Re: Meerkosten door foutieve levering
Misschien kan je de winkel overhalen om uit coulance het verschil te delen; dus ieder €35. Als op de factuur de stoel staat die geleverd is kun je het niet echt afdwingen, tenzij je het via de rechter wil proberen. Dat kost uiteraard meer dan €70 en heeft geen garantie dat je gelijk krijgt.
Anders zal het €70 bijbetalen worden.
Anders zal het €70 bijbetalen worden.
Re: Meerkosten door foutieve levering
Als je bij de winkel product X en Y kunt kopen en X kost 50 euro en Y kost 100 euro, en jij besteld Y maar de winkel noteert X dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen om de wil van partijen ontbreken. Jij moet stoel X terug geven en zij jou de 50 euro. Daarnaast moeten ze jou andere schade, zoals de transportkosten vergoeden. Hier blijft het bij. Het is niet zo dat product Y voor 50 euro geleverd moet worden.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Meerkosten door foutieve levering
Je bent hier zelf ook fout in geweest...je wijst een showroommodel aan , krijgt een duurdere, andere stoel aangewezen waar je op gaat zitten , maar je hebt niet in de gaten dat dit een ander type stoel is en dat deze ook duurder is.Japiepower schreef:De hogere stoel is idd €70,- duurder.
Alleen ik heb gevraagd naar een bepaald type stoel in de showroom. En toen kreeg ik de duurdere stoel aangewezen.
Wat ik toen niet wist. Dus voor mijn idee ben ik gewoon op het type stoel gaan zitten waar ik om vroeg.
Alleen bij het bezorgen bleek dus dat het type en de daadwerkelijke stoel niet overeen kwamen.
Dus in de winkel heb ik naar mijn idee de juiste stoel gekocht, maar de winkel heeft mij een foutieve stoel laten proberen.
Bij wie ligt dan de fout?
Ik zou zeggen , lap die 7 tientjes bij elkaar samen met je baas , of wat Julie4444 zegt , in overleg met die zaak ieder samsam , en je zit op je werk op een ergonomisch verantwoorde lekkere stoel.
Re: Meerkosten door foutieve levering
Bij de aankoop van zo'n stoel moet je zelf ook goed opletten. Je geeft immers geld van jouw werkgever aan. Deze zal nu waarschijnlijk stellen dat je beter had moeten opletten en dat je het verschil zelf maar betaalt. Terecht.
Dat wil je niet en vervolgens wurm je jezelf in allerlei bochten om de "fout" opmerking verkoper af te wentelen.
Close ?
Dat wil je niet en vervolgens wurm je jezelf in allerlei bochten om de "fout" opmerking verkoper af te wentelen.
Close ?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Pardon?!
Volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen. Ik vroeg wat mijn rechten waren.
Als u daar geen antwoord op kunt geven kunt u beter helemaal niets zeggen.
Maar voor uw informatie: Mijn baas en ik staan aan dezelfde kant.
Dus dat soort opmerkingen kunt u niet kwijt bij mij
Bij deze verzoek ik de forumbeheerder om dit topic te sluiten.
Ik ga verder met sommige adviezen van hier.
Volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen. Ik vroeg wat mijn rechten waren.
Als u daar geen antwoord op kunt geven kunt u beter helemaal niets zeggen.
Maar voor uw informatie: Mijn baas en ik staan aan dezelfde kant.
Dus dat soort opmerkingen kunt u niet kwijt bij mij
Bij deze verzoek ik de forumbeheerder om dit topic te sluiten.
Ik ga verder met sommige adviezen van hier.
Re: Meerkosten door foutieve levering
Graag gedaan?Japiepower schreef:Pardon?!
Volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen. Ik vroeg wat mijn rechten waren.
Als u daar geen antwoord op kunt geven kunt u beter helemaal niets zeggen.
Maar voor uw informatie: Mijn baas en ik staan aan dezelfde kant.
Dus dat soort opmerkingen kunt u niet kwijt bij mij
Bij deze verzoek ik de forumbeheerder om dit topic te sluiten.
Ik ga verder met sommige adviezen van hier.
Re: Meerkosten door foutieve levering
Onterecht, slaat nergens op.crazyme schreef:Bij de aankoop van zo'n stoel moet je zelf ook goed opletten. Je geeft immers geld van jouw werkgever aan. Deze zal nu waarschijnlijk stellen dat je beter had moeten opletten en dat je het verschil zelf maar betaalt. Terecht.
Re: Meerkosten door foutieve levering
U stelt een vraag op dit forum, dan krijgt u reacties welke u aanstaan of niet.Japiepower schreef:Pardon?!
Volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen. Ik vroeg wat mijn rechten waren.
Als u daar geen antwoord op kunt geven kunt u beter helemaal niets zeggen.
U kunt onwelgevallige reacties gewoon negeren hoor.
Zo werkt dat dus niet. U zou de regels moeten kennen...Japiepower schreef: Bij deze verzoek ik de forumbeheerder om dit topic te sluiten.
Zoals al eerder opgemerkt: een bedankje zou dan op zijn plaats zijn.Japiepower schreef: Ik ga verder met sommige adviezen van hier.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 sep 2016 17:22
Re: Meerkosten door foutieve levering
Bedankt voor het snelle reageren en de hulp.Julie4444 schreef:Graag gedaan?Japiepower schreef:Pardon?!
Volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen. Ik vroeg wat mijn rechten waren.
Als u daar geen antwoord op kunt geven kunt u beter helemaal niets zeggen.
Maar voor uw informatie: Mijn baas en ik staan aan dezelfde kant.
Dus dat soort opmerkingen kunt u niet kwijt bij mij
Bij deze verzoek ik de forumbeheerder om dit topic te sluiten.
Ik ga verder met sommige adviezen van hier.
Mijn baas gaat toch nog even verder kijken wat de mogelijkheden zijn.