LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Vanaf 1 juli 2015 worden er kosten in rekening gebracht als u met uw Betaalpas buiten de eurozone geld opneemt bij een geldautomaat. U betaalt vanaf die datum € 2,25 per transactie. Dit tarief geldt al voor houders van een OranjePakket en een BasisPakket.

Ja hoor, ik kon hier natuurlijk wel op wachten. Ik heb het in de afgelopen jaren thuis altijd voorspeld en ben het constant blijven zeggen, dat ING binnen korte termijn overal geld voor gaat vragen voor zaken die vanzelfsprekend kostenloos waren. Ik heb een speciaal pakket van een jaarlijkse 36 euro die per kwartaal betaald dient te worden. Ze hebben mij toen met mooie praatjes voorgehouden dat ik daarmee altijd kostenloos geld kan opnemen in het buitenland, in het bijzonder buiten Europa. Ik wist gewoon dat het een keer ging komen dat ook dat je weer wordt afgenomen. 2.25 nog wel. Ik weet nog dat het in 2007 1.80 was per geldopname, om van dat gezeik af te zijn heb ik toen dit pakket genomen, waarom betaal ik dan nog die 36 euro per jaar? Dan kan ik toch net zo goed het goedkoopste nemen? Dan wissel ik mijn geld wel om met cash en betaal ik alles nog maar met ideal ipv creditcard, want ideal is momenteel steeds vaker mogelijk bij online betaling waaronder ook o.a. vliegtickets.

Om het nog leuker te maken had ik tijdens mijn laatste vakantie met een storing bij ING te maken waardoor ik niks meer kon opnemen. Ik zat dusdanig zonder geld dat ik zwaar in de problemen kon komen en geen geld meer over kon houden voor vervoer naar de luchthaven. Gelukkig had ik nog wat euros meegenomen en wat bleek tot mijn gigantische verrassing. Ik kreeg de actuele wisselkoers zonder extra commissie en rare louche kosten, maar slechts 2.50 euro omwisselkosten. Waarom zou ik dan nog deze dure rekening blijven houden, ze weten immers ook dat je niet meer 500 euro per dag kunt opnemen.
In de tussentijd kreeg ik twee dagen lang foutmeldingen bij het geld opnemen, creditcard idem dito, banken waren gesloten tijdens de nationale feestdagen van het vakantieland, noodnummer was niet bereikbaar via dit land, dus per email een noodbericht verstuurd dat pas na twee dagen werd beantwoord. Bericht is weer alleszeggend.

Wij kunnen niet achterhalen waarom u niet kunt opnemen met uw Betaalpas in xxx. Op ING.nl kunt u nagaan of er bijzonderheden zijn voor het gebruik van uw Betaalpas in een bepaald land. In noodgevallen kunt u gebruikmaken van alternatieven, zoals een creditcard en Emergency Cash. Ook hierover leest u alles op ING.nl.

wat voel ik me weer ontzettend geholpen met dit soort klantenservice. Wonder boven wonder kon ik weer geld opnemen na twee dagen, het was wel precies op de laatste dag dat ik weer huiswaarts keerde. Je zult er maar volledig op vertrouwen dat je probleemloos geld kunt opnemen, zoals zij altijd beweren. Over enkele tijd zal er ook zeker extra kosten gaan komen voor opnamen binnen eurozone en daarna voor euro valuta of zelfs betalingen via ideal, want die topmanagers zullen wel weer wat meer moeten krijgen.

staat tevens in de berichtgeving
De voordeligste keuze
ING is en blijft de voordeligste bank met een complete dienstverlening.

Hoe hebben ze nog het lef om dit erbij te zetten...ik walg hier echt van!
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 29 sep 2016 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2015 17:12

Re: verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Ongelezen bericht door [email protected] »

Als je geld opneemt in bijvoorbeeld Thailand, moet je ook al betalen aan de plaatselijke bank, waar je je geld opneemt ook wordt er een onkostenvergoeding berekend als je met de creditcard betaald, dus je betaald als ware dubbel alleen maar om bij je eigen geld te komen!

Ik sprak de laatste keer met mensen uit Australië die moesten dit al en velen nemen daarom alleen maar contant geld mee!

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Ontving een bericht dat de tarieven voor "betalingspakketen" per 2016 verhoogd gaan worden. Voor houders van een betaalpakket waar ik het in het bijzonder over had gaat met vijftig centen per kwartaal omhoog. Dit alles nog maar net nadat je voor pinnen in het buitenland mag gaan betalen (zie boven).


Per 1 januari 2016 zijn nieuwe tarieven vastgesteld voor onze betaalpakketten. Met dit bericht informeren we u over de wijzigingen en wat dit voor u betekent.

Tarief per kwartaal Huidig tarief (vastgesteld per 1/1/2013) Tarief per 1 januari 2016
OranjePakket (sinds 1 juli 2014) € 4,10 € 4,35
BasisPakket € 4,35 € 5,00
BetaalPakket € 9,00 € 9,50
RoyaalPakket € 16,25 € 17,25
Extra Betaalpas € 2,87 € 3,00


Zeg nou eens heel eerlijk he, is dat logisch? 2,25* in rekening brengen voor elke individuele geldopname en daarnaast ook nog twee euro meer gaan betalen? Je hebt in feite alleen nog voor die credit card als voordeel waarvan er per betaling ook extra opslag wordt gerekend.

Echt he, ze kennen geen schaamte om dat op zo'n korte termijn al te gaan vragen en die pakketten zo drastisch uit te kleden..
Ik hoop maar dat het komt, omdat rekeninghouders nu massaal contant geld meenemen naar het buitenland en niet om die zogenaamde kulsmoes voor de kosten van contactloos betalen, amehoela!!
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 29 sep 2016 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Echt he, ze kennen geen schaamte om dat op zo'n korte termijn al te gaan vragen en die pakketten zo drastisch uit te kleden..
Dit was mijn bericht van pakweg een jaar geleden. Vandaag las ik een bericht op mijn online rekening en ik dacht, ah, die bevatten altijd en alleen maar slecht nieuws en welja. Maar ik had niet verwacht dat ze zo snel alweer de kosten gaan verhogen.

De gladjakkers hebben zelfs de kosten per maand getoond alsof het dan minder duur lijkt. Ik ga nu voor mijn betaalpakket meer dan veertig euro per jaar betalen en ik heb hierboven al beschreven wat het probleem is en waardoor ik minder krijg voor een uitgekleder packet. Koersopslag voor creditcards buiten eurozone gaat ook omhoog. Waarom moet dat binnen een paar jaar zo verschrikkelijk duurder gemaakt worden en waarom slikken we dit massaal? Ik heb medelijden met rekeninghouders die een royaalpakket hebben, want dat lijkt zo onbetaalbaar te gaan worden.

Overigens nog over die 2,25 opnamekosten, tijdens mijn vakantie buiten Europa in januari werd er bijna tien euro extra afgeschreven aan transactiekosten. Je kunt namelijk nooit meer natrekken wat ooit het oorspronkelijke bedrag was, daarom heb ik het met afdrukjes opgeslagen en het allemaal nauwkeruig bijgehouden. Laatste keer zag ik het bedrag telkens met enkele euro's werd verhoogd.

vb: opgenomen bedrag: 393.95 let op dit is al inclusief 2,25 opnamekosten
gereserveerde bedrag wordt uiteindelijk definitief: 403.92
hoezo dan?

Ik neem voortaan contant geld mee, afgelopen keer kreeg ik van het plaatselijke wisselkantoor de exacte wisselkoers+2,50€ commissie. Ik wil niet meer bestolen worden.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verhoging/extra kosten geldopname buitenland ING

Ongelezen bericht door newmikey »

U bent toch maar bij de ING gebleven. Dit is een commerciele bank. Het staat u vrij een bank te kiezen die voordeligere voorwaarden hanteert, zo die al bestaat.

Gesloten