LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luxaflex shades vallen uit elkaar

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
haw
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:43

Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door haw »

Na ruim 8 jaar begint mijn Luxaflex shades uit elkaar te vallen. De verkoper vertelde mij dat ik niet de eerste was. Bovendien bleek Luxaflex de stof niet los te leveren. De stof zou makkelijk te vervangen zijn geweest, maar nu moet ik ook het nog goed werkende ophangsysteem vervangen. De kwaliteit van het doek is zeer slecht en scheurt met name op de overgangen van het open naar het dichte gedeelte. Repareren is niet mogelijk. Verkoper zei niets te kunnen betekenen en Luxaflex zou ook niets willen doen. Ik vind nog geen 10 jaar voor deze zeer dure gordijnen wel erg kort. Andere gordijnen in de woning zijn meer dan 25 jaar meegegaan en niet vervangen omdat ze stuk waren. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

k2p
Berichten: 1195
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door k2p »

8 jaar is ook niet niets. Hoeveel garantie beweert Luxaflex zelf te geven? 5 jaar ofzo?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Na 8 jaar kun je niet stellen dat de kwaliteit zeer slecht is. Dat is overdreven.

En refereren naar gordijnen die 25 jaar hebben gehangen slaat ook nergens op. Niet te vergelijken.

Losse stof heeft u niets aan. Dat kunt u niet zomaar vervangen.

haw
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:43

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door haw »

@ Crazyme
Een levensduur van nog geen negen jaar voor erg prijzige gordijnen is absurd. Het vergelijken met andere gordijnen is n.m.m objectief en de enige manier om te vergelijken. Ook uw opmerking dat ik niets zou hebben aan losse stof slaat nergens op. Hoe weet u dat? De zaak waar ik de gordijnen gekocht heb heeft in mijn bijzijn gekeken of ze uit een groter gordijn een passend stuk konden halen. Helaas was het resterende stuk te klein. Technisch is het heel eenvoudig de stof te vervangen, indien het geleverd zou worden. Het gordijn hangt aan de noord/west kant (geen fel zonlicht), en het is niet nodig geweest het gordijn te wassen of schoon te maken. Hierdoor zou immers extra slijtage kunnen optreden.

haw
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:43

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door haw »

@k2p
Verkoper had het eerst over 3 jaar en later over 5 jaar. Luxaflex wel een mail gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Juridisch is Luxaflex ook geen partij, maar natuurlijk wel verantwoordelijk voor de kwaliteit.

haw
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:43

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door haw »

Misschien dat ik toch wat verder op de casus in moet gaan. Het gordijn ongeveer 95 x 115 cm kost nu ruim € 300, -. Als particulier heb ik juridisch niets te maken met de fabrikant en alleen met de verkoper. Artikel 17 boek 7 van het Burgerlijk wetboek komt er op neer dat een product moet voldoen aan de eisen die je daarvan mag verwachten (conformiteitbeginsel). Over een door een fabrikant opgegeven garantietermijn wordt niet gesproken. Een fabrikant kan iedere willekeurige garantietermijn noemen.
Het verstrijken van de garantietermijn zegt dus niets over het feit of een product voldoet aan het conformiteitbeginsel. Wel is het zo dat indien iets stuk gaat binnen de garantietermijn een rechter al snel zal oordelen dat het product niet voldoet aan het conformiteitbeginsel. Overigens staat het de verkoper vrij afstand te nemen van een fabrieksgarantie. Hij moet dit dan wel kenbaar maken aan de koper, anders geldt dezelfde termijn.
Samengevat: een afgegeven garantie zegt niets over het feit of een product voldoet aan de wettelijk gestelde eisen (eisen die je in redelijkheid aan een bepaald product mag stellen}. Omdat dit een wettelijke regeling is kan een verkoper hier niet eens afstand van nemen. Een dergelijk opgesteld stuk is al snel onwettig of een onredelijk beding.
Voordat ik dit startte had ik al een nieuw gordijn besteld omdat ik het te kostbaar vind alle gordijnen nu te vervangen. Ik hoop dat de andere gordijnen het dan ook nog enkele jaren volhouden. Ik heb dit geplaatst omdat n.m.m de kwaliteit van het gordijn ernstig te kort schiet, zeker gezien de prijs hiervan.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door newmikey »

haw schreef:Ik heb dit geplaatst omdat n.m.m de kwaliteit van het gordijn ernstig te kort schiet, zeker gezien de prijs hiervan.
Gezien de prijs van €300 lijkt mij de levensduur van 8 jaar volstrekt redelijk eerlijk gezegd.

Mucha

Re: Luxaflex shades vallen uit elkaar

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten