LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menzis
Menzis
Enige tijd geleden stond er plots een man voor de deur die het dringende verzoek had om direct de openstaande rekeningen van Menzis te betalen, hij had zijn pin apparaat al in de hand. Het bleek dus te gaan om een medewerker van een incasso bureau.
Na een de vraag of hij wel aan het juiste adres was heb ik hem maar binnen gelaten en gevraagd waar het precies over ging. Op zijn beurt liet hij mij een hele stapel brieven zien, bestaande uit; facturen van Menzis, herinneringen, aanmaningen, etc. Vreemd want elke zondag betaal ik alle rekeningen in mijn 'opstaand' bakje. Één kun je missen, maar er lagen nu wel tien op tafel.
Na even te hebben gesproken met deze man zag ik op de factuur een adres staan waar ik al jaren niet meer woon, nadat ik hem daarop wees werd het al wat rustiger. Het duurde hierna ook niet heel lang voordat hij weer wilde vertrekken, zonder pardon of uitleg. Natuurlijk wilde ik graag een kopie van de documenten die hij bij zich had, aangezien daar het bewijs van de fout bij zat. Uiteraard 'kon' hij deze niet achterlaten bij mij en terplekke onder het kopieer apparaat was ook geen optie. Hij heeft mij beloofd die zelfde middag nog een digitale versie aan te leveren.
U raadt het wel? Tot op heden, drie maanden en veelvuldig contact verder, niets ontvangen.
Ook Menzis heb ik om meer informatie gevraagd, daar kreeg ik als enige antwoord dat ik gewoon betalen moest en dan niet de originele factuur maar die van de incasso. In plaatst van €22, €176.
Uiteindelijk heb ik maar betaald om meer gedoe te voorkomen, er werdt al gesproken over een rechtsgang.
Wat kun je in dit geval het beste doen? Ik heb nu in ieder geval een rechtsbijstand verzekering afgesloten.
Na een de vraag of hij wel aan het juiste adres was heb ik hem maar binnen gelaten en gevraagd waar het precies over ging. Op zijn beurt liet hij mij een hele stapel brieven zien, bestaande uit; facturen van Menzis, herinneringen, aanmaningen, etc. Vreemd want elke zondag betaal ik alle rekeningen in mijn 'opstaand' bakje. Één kun je missen, maar er lagen nu wel tien op tafel.
Na even te hebben gesproken met deze man zag ik op de factuur een adres staan waar ik al jaren niet meer woon, nadat ik hem daarop wees werd het al wat rustiger. Het duurde hierna ook niet heel lang voordat hij weer wilde vertrekken, zonder pardon of uitleg. Natuurlijk wilde ik graag een kopie van de documenten die hij bij zich had, aangezien daar het bewijs van de fout bij zat. Uiteraard 'kon' hij deze niet achterlaten bij mij en terplekke onder het kopieer apparaat was ook geen optie. Hij heeft mij beloofd die zelfde middag nog een digitale versie aan te leveren.
U raadt het wel? Tot op heden, drie maanden en veelvuldig contact verder, niets ontvangen.
Ook Menzis heb ik om meer informatie gevraagd, daar kreeg ik als enige antwoord dat ik gewoon betalen moest en dan niet de originele factuur maar die van de incasso. In plaatst van €22, €176.
Uiteindelijk heb ik maar betaald om meer gedoe te voorkomen, er werdt al gesproken over een rechtsgang.
Wat kun je in dit geval het beste doen? Ik heb nu in ieder geval een rechtsbijstand verzekering afgesloten.
Re: Menzis
Betalen?? Voor iets wat er niet stond? Nooit en never niet, dan zou ik het voor laten komen.
Ik heb geen menzis, enigste advies wat ik je kan geven om nogmaals contact op te nemen en er weg te gaan zodra je kan.
Ik heb geen menzis, enigste advies wat ik je kan geven om nogmaals contact op te nemen en er weg te gaan zodra je kan.
Nieuwe vorm van oplichting, ik had het hele verhaal laten voorkomen. Voor welk incassobureau werkte dit figuur?EelkeD schreef:Enige tijd geleden stond er plots een man voor de deur die het dringende verzoek had om direct de openstaande rekeningen van Menzis te betalen, hij had zijn pin apparaat al in de hand. Het bleek dus te gaan om een medewerker van een incasso bureau.
-
Vreemd deze reactie van Menzis.....zij hadden sowieso in je dossier kunnen duiken en kijken of er überhaupt wel iets openstond en of dat uit handen was gegeven...EelkeD schreef: Ook Menzis heb ik om meer informatie gevraagd, daar kreeg ik als enige antwoord dat ik gewoon betalen moest en dan niet de originele factuur maar die van de incasso. In plaatst van €22, €176
Nooit moeten doen! Laat het maar voorkomen...Uiteindelijk heb ik maar betaald om meer gedoe te voorkomen, er werdt al gesproken over een rechtsgang .
Goeie leer voor een volgende keer----direct afpoeieren ad voordeur, zeker niet binnenlaten , en de " stukken " achterlaten
Niet betalen. Rechtsgang had je zonder vertegenwoordiging gewonnen, mits je het nieuwe adres had doorgegeven.EelkeD schreef:Uiteindelijk heb ik maar betaald om meer gedoe te voorkomen, er werdt al gesproken over een rechtsgang.
Wat kun je in dit geval het beste doen?
Voor zover je denkt, dat een rechtsbijstandverzekering een rechtsbijstandverzekering is en niet een overeenkomst, die eerder lijkt op een woekerpolis, zie http://eerstehulpbijrecht.nl/forum/conf ... e-hierover[/quote]EelkeD schreef:Ik heb nu in ieder geval een rechtsbijstand verzekering afgesloten.
Toegevoegd: zie viewtopic.php?f=31&t=166141
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 31 dec 2016 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuur deze link eens naar Menzis TS , misschien vinden ze het niet zo fijn dat je het hier hebt neergezet en willen ze nog met je praten.
Bedankt voor de reactiesciske schreef:Betalen?? Voor iets wat er niet stond? Nooit en never niet, dan zou ik het voor laten komen.
Weg gaan heeft niet zoveel zin denk ik, dan kom je bij de volgende geld trekker uit..
Hoe zit dat met kosten? Indien Menzis wél een rechtsgang was begonnen. Kom je dan niet allerlei kosten tegen van de rechtbank en hun advocaat?
EelkeD schreef:
Weg gaan heeft niet zoveel zin denk ik, dan kom je bij de volgende geld trekker uit..
Hoe zit dat met kosten? Indien Menzis wél een rechtsgang was begonnen. Kom je dan niet allerlei kosten tegen van de rechtbank en hun advocaat?
Valt mee, ik heb Univé en nergens last van.
Rechtszaak zou je niks kosten want als ze niks van jou hebben te eisen verliezen ze.